موضوعات داغ

در گردهمایی بزرگ خودروهای آفرود در ورزشگاه تختی تهران چه گذشت؟

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول
در ورزشگاه تختی تهران، دیروز جمعه از ساعت 10 الی 16 گردهمایی بزرگی برای خودروهای آفرود از سوی فدراسیون اتومبیلرانی تهران برگزار شده بود که به همراه دو دوست خود به این مراسم داغ رفتیم. البته خبر برگزاری مسابقات آماتوری آفرود نیز ما را مجاب کرد تا کمی زودتر و حدود ساعت 11 صبح جمعه، خود را به محوطه ورزشگاه برسانیم.
در بدو ورود باید خودروهای خود را در یک محوطه نسبتاً دور پارک می‌کردیم که البته رفتار خوب مسئولین پارک در این قسمت جای گله‌ای باقی نمی‌گذاشت و با هر کدام یک شوخی و خنده‌ای رد و بدل می‌شد. پس از قدم زنی در گرمای داغ تابستان، ابتدا به محیط برگزاری مسابقه رسیدیم که البته هنوز مسابقه شروع نشده بود و مسئولین پیست اجازه عبور از وسط مسیر را نمی‌دادند گرچه بعضی حضار بدون اذن به سرعت خود را از وسط پیست عبور می‌دادند که در مقابله با این افراد کاری جز تماشا نمی‌توان کرد! لذا دوباره با قدم زنی نسبتاً طولانی، مسیر مسابقه را دور زدیم و خود را به محیط برگزاری گردهمایی رساندیم، جاییکه تعداد زیادی از خودروهای آفرود و شاسی‌بلند حضور داشتند. سعی شده بود تا هر مدل خودرو در یک قسمت جمع شوند و به طور مثال تمامی تویوتا FJ کروزرها در یک قسمت در کنار هم قرار داشتند و لندروورها در کنار یکدیگر بودند.

لندروورها در گردهمایی

لندروورها در گردهمایی

حضور خودروهای آفرود و تا دندان مسلح برای آفرود آنقدر زیاد بود که در همان 10 دقیقه اول همگی مثل هم شده بودند و دیگر خودروهایی چون مرسدس‌بنز Unimog و یا شورلت سیلورادو غول پیکر بین این همه آفرودرهای مخوف، خودنمایی می‌کردند. البته من نمی‌دانم چرا روی این خودروی بزرگ جلوپنجره شورلت سیلورادو نصب بود اما علامت جلوی آن فورد بود! بگذریم خودروی بازسازی شده است و همین که بعد از این همه سال سر پا است جای شکرش باقی است!

شورلت سیلورادو

شورلت سیلورادو

در هر صورت در هر قسمت خودروهایی چون تویوتا هایلوکس، جیپ، تویوتا لندکروز، شورلت بلیزر و حتی میتسوبیشی پاژرو جمع بودند ولی در کنار آن‌ها، نکته جالب حضور موتورسیلکت‌های رگال رپتور بود که جمعاً و با پوشش خاصی در ورود قسمت مسابقه جمع شده بودند. این مدل موتورسیکلت حدود 20 میلیون تومان قیمت دارد و در مدل‌های صفر کیلومتر نیز قابل خریداری است. حجم این موتورسیلکت تنها 250 سی‌سی است اما چهره متفاوتش واقعاً جالب و جذاب است.

رگال رپتور

رگال رپتور

هوا به واقع گرم بود و محیط هم خاک زیادی داشت و واقعاً باید از اسپانسر این برنامه یعنی Barbican تشکر کرد که تعداد قابل توجهی نوشیدنی خنک را به رایگان به دست بازدیدکنندگان می‌داد و حتی درب نوشیدنی‌ها را با دست‌هایشان باز می‌کردند و به بازدیدکنندگان می‌دادند که کار بسیار دشواری بود و حقیقتاً در آن گرما، لذت بخش بود. شاید بد نباشد در این قسمت بگویم که هم نسخه لیمویی را تست کردم و هم نسخه ساده که در نسخه ساده بی‌شک یکی از خوشمزه‌ترین ماءالشعیرهایی بود که تجربه کرده بودم. از این هم بگذریم!

باربیکن، اسپانسر این برنامه

باربیکن، اسپانسر این برنامه

بالاخره نزدیک شروع مسابقه آفرود شد و به سمت پیست رفتیم که یک دستگاه پیکاپ آمیکو زرشکی رنگ قرار داشت. خودرویی که چند ماهی است قرار است وارد شود و هنوز خبری از آن در بازار نیست و چند وقت قبل، پیش‌فروش آن با قیمتی نزدیک به 140 میلیون تومان آغاز شد. قیمتی که بسیار بیشتر از انتظارات بود و آینده این خودرو را در ابهام قرار داد. شاید بسیاری از افرادی که حاضر هستند چنین رقمی را برای یک پیکاپ بدهند، با یک مقدار پول بیشتر بتوانند به راحتی یک تویوتا هایلوکس کارکرده بخرند! اما بازار خودرویی کشور، بازاری غیرقابل پیش‌بینی است و بهتر است خیلی منطقی با موضوع برخورد نکنیم!
به جایگاه مسابقه رسیدیم و چند شرکت‌کننده اول شروع به حرکت کردند. پیست طوری طراحی شده بود که در قسمتی باید از گل و لای عبور می‌کردند و در قسمت‌های دیگری حتی محل پرش نیز وجود داشت. با وجود آماتوری بودن مسابقه، اما شرکت‌کنندگان نسبتاً خوبی حضور داشتند و رقابت گرمی بود.

مسیر صعب العبور آفرود

مسیر صعب العبور آفرود

البته متاسفانه در خلال این مسابقه یکی از رانندگان که سوار بر پاترول بود کنترل خود را از دست داد و واژگون شد. اتفاقی که در مسابقات آفرود بسیار مرسوم است و با توجه به مسیر مسابقه این اتفاق گهگاه پیش می‌آید که جالب است بدانید این اتفاق دقیقاً کنار فربد فولادی نویسنده خودروبانک اتفاق افتاد که خوشحالیم این نویسنده خوب سایت را از دست ندادیم! عکس زیر را فربد برای ما زنده از کنار حادثه فرستاده است.

چپ شدن نیسان پاترول در مسابقه

چپ شدن نیسان پاترول در مسابقه

در هر صورت این گردهمایی بزرگ آفرودها در ورزشگاه تختی تهران عصر روز جمعه به کار خود پایان داد و با شور و شوق آفرود سواری به سمت پارکینگ رفتیم تا خود را به سمت محل مسابقه تست درگ برسانیم. مسابقه‌ای که فردا گزارش کامل آن روی وبسایت خودروبانک منتشر می‌شود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/25
محسن خان این جا باید میگفتی همگی پیش به سوی ماالشعیر باربیکن
1396/6/25
اون فورد f150 هس ، تو باما برای فروش گذاشته بود
1396/6/26
کاملا درست میگید مربوط به فورد هست منتها فورد F-350 و مربوط به سال 1991 منتها فیس تغییر کرده و سرحال شده هست.
اصلا شورلت نیست چون پلتفرمهاشون خیلی تفاوت داره و تفاوت اصلی در اندازه طولی ماشین مشخص هست، شورلت کوچیک تر و پف کرده هست!
1396/6/26
شما که زحمت کشیدین رفتین این همه راه تو تابستان داغ سوزان حداقل ی مقدار متن گزارش بیشتر میکردین تا ما هم بیشتر با حال هوای اونجا اشنا بشیم. نویسنده باید طوری دست ب قلم شه که مخاطب حس کنه ک اونجاست