موضوعات داغ

طراح قدیم بی ام و به کیا می رود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی "هیوندای کیا" برای تقویت طراحی محصولات خود، یکی دیگر از مهندسان سرشناس اروپایی را به استخدام شرکت خود در آورد. "پیر لکلرک"، طراح سابق شرکت خودروسازی BMW که حالا به استخدام شرکت خودروسازی "کیا" درآمده است تا طراحی محصولات این شرکت را تقویت کند.
پیر لکلرک متولد بلژیک بوده و تحیل کرده کالیفرنیا است. او کار حرفه‌ای خود را با استودیو "زاگاتو" و "فورد Ghia" در ایتالیا آغاز کرد و سپس به کمپانی خودروسازی BMW پیوست. در ابتدا تنها طراح بیرونی محصولات BMW در لس آنجلس بود، اما پس از آن به مونیخ رفت و به عنوان مدیر طراحی محصولات M از شرکت خودروسازی BMW کار خود را دنبال کرد.
در ادامه گفتنی است که "پیر لکلرک" در سال 2013 میلادی کمپانی خودروسازی BMW را ترک کرد و به عنوان مدیر طراحی شرکت خودروسازی "گریت وال موتورز" شروع به فعالیت کرد، اما اکنون "پیر لکلرک" این خودروساز چینی را هم ترک کرده است تا مقصد بعدی آن کشور کره جنوبی و فعالیت در شرکت خودروسازی "کیا" باشد تا جایگزینی مناسب برای مدیر طراحی سابق این شرکت خودروسازی یعنی "پیتر شریِر" باشد.
با ورود "پیر لکلرک" به شرکت خودروسازی کیا، در مجموع گروه خودروسازی "هیوندای کیا" مجموعه‌ایاز طراحان بزرگ صنعت خودروسازی را جذب خود کرده است، همچون "لوک دانکروولک" طراح سابق فولکس واگن و همچنین "الکساندر سلیپانوف" طراح سابق بوگاتی که حالا در شرکت "جنسیس" فعالیت دارند. علاوه بر این، اخیرا "آلبرت بیرمن" یکی از مهندسین ارشد بخش M از شرکت خودروسازی BMW نیز در طراحی و ساخت محصولات سری N هیوندای فعالیت خود را آغاز کرده است.
در پایان لازم به ذکر است که این طراح دارای بینش منحصربه فردی نسبت به طراحی وسایل نقلیه جهانی است که کار خود را از ماه جاری در شرکت خودروسازی "کیا" آغاز می‌کند و همچنین استودیوهای این شرکت در کره جنوبی، چین، اروپا و ایالات متحده آمریکا را با یکدیگر هماهنگ کرده و رهبری می‌کند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/28
پیتر شریر همون طراح افسانه ای مدلهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ محصولات کیا و هیونداس که همه به زیبایی در عین کارایی اون مدلها اذعان داشتن. سوناتا yf و اپتیما ۲۰۱۳ نمونه هایی بودن که به این زودی ها تکرار نمیشن.البته متاسفانه
1396/6/28
کیفیت و پیشرفت اتفاقی نیست
1396/6/29
طراحی کابین کیا اپتیما 2017 بسیار به محصولات ب ام و شباهت داره!!!
شاید قبلا هم طراحان ب ام و در کیا حضور داشتند!
1396/6/29
با تشکر از زحمات شما:
جهت اطلاع عرض می کنم پیتر شرایر از هیوندای- کیا نرفته است و رییس کل دپارتمان طراحی است. پیر لکلرک قرار است زیر دست او صرفا در کیا و به عنوان مسئول بخش استایلینگ، و با هدف کسب سهم بازار بیشتری در چین به فعالیت بپردازد. می توانید لینک زیر را مطالعه نمایید.
https://www.reuters.com/article/us-kia-motors-designer/kia-motors-hires-ex-bmw-designer-as-style-head-idUSKCN1BP074