موضوعات داغ

کیا اسپورتیج یا تویوتا راوفور، کدام یک ایمن تر است؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
کیا اسپرتج و تویوتا راو 4 هر دو از محبوب ترین کراس اوور های موجود در بازار کشور هستند و نمونه های نو و دست دوم آنها خواهان بسیاری در بازار دارند.
این خودرو از نظر قابلیت های حرکتی و بخش فنی نیز بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. با این وجود برای برخی از افراد ایمنی خودرو اهمیت بالایی دارد و به همین خاطر در اینجا می خواهیم به بررسی نتایج تست تصادف این دو خودرو نگاهی داشته باشیم تا دریابیم کدام یک از این دو کراس اوور شرقی در هنگام حادثه حفاظت بیشتری از سرنشینان خود به عمل می آورد. رقابتی بین ژاپنی های با تجربه و کره ای های سخت کوش.

تست تصادف کیا اسپرتج

تست تصادف کیا اسپرتج



تست تصادف تویوتا راوفور

تست تصادف تویوتا راوفور

ابتدا با تصادف از جلو آغاز می کنیم. در این بخش کیا اسپرتج تواسته عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید تمامی بخش های بدن راننده و سرنشین در تصادف سال مانده اند و تنها ساق پا ها آنهم به میزان جزیی آسیب دیده است. تویوتای راوفور گرچه در زمینه ی حفاظت از سرنشین جلو عملکردی مشابه با اسپرتج دارد اما قسمت های سر و سینه ی راننده در این خودرو دچار آسیب می شوند و این موضوع سبب خواهد شد تا در رده ای پایین تر از کیا قرار گیرد. البته این نیز فراموش نشود که آسیب بدنی راننده خیلی جدی و حاد نیست.

تست تصادف جانبی به دو صورت انجام می شود که یکی شامل برخورد یک خودرو از بغل و دیگری شامل برخورد از بقل با یک تیر است. در تستس برخورد جانبی با تیر اینبار برنده ی میدان تویوتا راوفور است چون در این خودرو بیشتر قسمت های بدن سرنشینان سالم مانده و تنها بخش سینه کمی آسیب می بیند. اما در اسپرتج نیز گرچه بخش های سال مبدن با تویوتا یکسان هستند اما بخش سینه و بالاتنه آسیب بیشتری در مقایسه با تویوتا خواهد دید.
در صورتی هم که یک خودرو از بغل به هر یک از این دو شاسی بلند بزند هر دو این توانایی را دارند که به نحو احسن از راننده و سرنشینان دفاع کنند.

همه ی این موارد سبب شده است تا در زمینه ی حفظ جان سرنشینان بالغ، کیا اسپرتج بتواند به امتیاز ۹۳ درصد دست پیدا کند و ۵ ستاره ی ایمنی کامل را به خود اختصاص دهد. تویوتا نیز با وجود دریافت ۵ ستاره از یورو NCAP اما امتیاز ۸۹ درصد را دریافت کرده است.
در زمینه ی حفاظت از کودکان نیز تویوتا موفق به کسب امتیاز ۸۲ درصد و کیا موفق به کسب ۸۶ درصد شده است. در خصوص عملکرد سیستم های ایمنی نیز سیستم های کیا اسپرتج ۸۶ درصد موفقیت داشتند ولی این عدد برای تویوتا ۶۶ درصد است.
در خصوص محافظت از عابر در صورت برخودر خودرو با عابر اما تویوتا است که عملکرد بهتری به میزان۶۶ درصد را در مقابل ۴۹ درصد کیا از خود بر جای می گذارد.
در انتها تماشای ویدیو های زیر را که از تست تصادف این دو خودرو تهیه شده اند را به شما توصیه می کنیم.



نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/28
دوستان ژاپنی دوست تحویل بگیرند
1396/6/28
پرچم کره بالاست
1396/6/28
از راو4 واقعا بدم میاد طراحی داخلی که افتضاح طراحی جلو کپی برداری از MG gs سواری خشک ، تازه برای ردیف عقب دریچه کولر هم نداره ، آپشن هم که هیچی ، واقعا یکسری رو درک نمیکنم که به خاطر یکم استهلاک کمتر پول بی زبون رو به این میدن ، امنیت هم که جلوی اسپورتیج کم آورد
1396/6/30
طراحی داخلی که افتضاح طراحی جلو کپی برداری از MG gs!!!یکی از زیباترین جوک های سال رو بیان داشتی!!!تویوتا با اون همه عظمتش بیاد از ماشین چینی کپی کنه!!این کارشناسان خبره کی هستن!!یعنی تو الان کی هستی واقعا کاش میشد دیدت!!اسم کم اومد برات ناشناس هستی همه جا از این کامنتای مسخره می ذاری!!
1396/6/28
قاعدتا باید مدلهای جدید رو مقایسه می‌کردید ولی جدای این مسئله فیلم‌ها ماله دوتا موسسه‌ی متفاوته که شرایط تست گاملا متفاوتی دارن فیلم تویوتا مربوط به موسسه‌ی iihs آمریکا هستش گه خیلی سختگیرتر از euro encap هستش که اسپورتیج توی اونجا تست شده
1396/6/29
مدیونید اگر یک لحظه فکر کنید این مقاله جانبدارنه هست!
خوب برادر من محصول 2010 با 2013 چه ربطی داره یا هردو از یک سال انتخاب کن یا اصلا مقاله ننویس!
1396/6/29
آفرین بر تویوتا و کیا که بالاخره با تلاش فراوان موفق شدند خودشون رو به سطح خودروهای ایران خودرو و سایپا برسونن
1396/6/29
کیا اسپورتیج در بخش حفاظت از راننده و سرنشین درصد ایمنیش بالاتر از تویوتا راوفوره
البته بهتر بود مدل های 2017 مورد بررسی قرار می گرفت
1396/6/29
واقعا راو ٤ تو اين قيمت اصلا حتي ارزش فكر كردن نداره
به قدري سواري بي كيفيت داره که اگر چشمها رو ببندن و سوار شی و اون بوی مخصوص تویوتا تو ماشین نیاد فکر میکنی ام وی ام ایکس۳۳ سواری
1396/8/4
همش میخوان بگن تویوتا بده! چرا ؟ چون دلال میخواد سود بیشتری ببره و زود به زود طرف ماشین عوض کنه ولی کسی که تویوتا میخره برای چند سال متمادی میخواد بدون دردسر براش کار کنه ولی ماشین کره و چینی مال کسایی که گول زرق و برق و اپشن میخورن ! ارزشمندترین برند چند دهه اخیر رو با چندتا اسباب بازی کره ای مقایسه نکنید اونم بصورت ناشیانه! شیر رو با شغال مقایسه کردن توهین به شیر هستش!
1396/10/11
سلام من قبلا توسان داشتم و الان راوفور گرفتم رانندگی و راحتی صندلیهای عقب و جلو در رافور بهتره و جاش بیشتره و رانندگی با راوفور بیشتر حال میده البته توسان هم خوبه
1397/3/19
فقط رافور تمام ژاپنی عالی