موضوعات داغ

خودروساز شدن ایران با کمک بنز

عکس مطلب اول
ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: حضور شرکت مرسدس بنز در ایران گام مهمی برای تحقق هدف دولت تدبیر و امید مبنی بر خودروساز شدن ایران است. ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: صنعت خودرو در دوره چهار ساله دولت یازدهم از رکود قبلی فاصله گرفته و با اجرایی شدن برجام توانست گام‌های موثری در راستای جهانی شدن بردارد. وی با بیان اینکه برای اتصال صنعت خودروی ایران به خودروسازان جهانی تاکنون چند قرارداد مهم در این رابطه منعقد شده است، خاطرنشان کرد: قرارداد با پژو، سیتروئن و همچنین قرارداد اخیر با شرکت مرسدس بنز مهم‌ترین دستاوردهای دولت در حوزه صنعت خودرو بوده است.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در قرارداد با مرسدس بنز موضوع همکاری مشترک ایران و آلمان برای طراحی و تولید خودروهای تجاری مورد توجه قرار گرفته که این موضوع باعث ارتقای تکنولوژی صنعت خودروی کشور در حوزه تولید خودروهای تجاری خواهد شد. وی افزود: خودروسازان داخلی باید در همکاری با خودروسازان خارجی بر انتقال دانش فنی طراحی و تولید خودرو تمرکز کنند تا بتوانند به هدف تعیین شده در دولت تدبیر و امید مبنی‌بر خودروساز شدن ایران دست یابند. خلخالی با بیان اینکه انتقال دانش فنی مرسدس بنز در حوزه طراحی و تولید خودرو باعث ارتقای صنعت خودروی کشور خواهد شد، تصریح کرد: خودروسازان داخلی باید از این فرصت حداکثر بهره را ببرند تا هدف دولت تدبیر و امید برای خودروساز شدن ایران محقق شود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/29
دولت نا امید کننده روحانی باز با فرانسه قرار داد بست چقدر حمق ؟؟؟
1396/6/29
به قول قدیمیا صد تومن بده آش به همین خیال باش،
تجربه نشون داده هیچکدوم از شرکتها دلش برا ما نسوخته و نخواهد سوخت و فقط میخوان جنساشون فروش بره ، هچکدوم هم نمیان تکنولوژیشون رو بدن که ما خودرو ساز بشیم، مرض دارن برا خودشون رقیب بتراشن؟؟!!!
در کل هیچوقت اونا به ما کمک نخوهند کرد ما باید خودمون یه حرکتی بزنیم مگه اونا از تو شکم مادرشون خودروساز شدن؟
و در آخر چه اصراری هست که ما حتما باید خودرو ساز بشیم؟ اگه بحث اشتغاله میتونیم با مونتاژ کردن محصولات با کیفیت و یا سرمایگذاری تو بقیه عرصه ها این موضوع رو هم حل کنیم....
1396/6/29
اگه الان همين پولي كه تو خودرو سازي به فنا رفت رو صنعت هاي ديگه استفاده مي شد والا بهتر بود
1396/6/29
خودرو سازی یک صنعت پیشرو و هزینه بر هست .این ایرانی که من میبینم هرگز نمیتونه خودرو ساز بشه به پروژه های گذشته نگاه کنید...
1396/6/29
چه خوب چه عالي😛
1396/6/29
سلام
خداییش میشه دست از شعار خودرو ساز شدن بردارید
والا این هایی هم که الان تولید می کنید فقط تو کشور خودمون بهش میگن خودرو.
توی جاده ها خیلی کشته دادیم
هر انسان عاقلی می پذیره که بیشترین عامل دخیل در این تصادفات خودروی بی کیفیته.
اصلا قابل توجیه نیست که به بهانه ی اشتغال با جان مردم بازی کنید و پولشون را بالا بکشید.
تا الان شاید به اندازه ی نصفه تعداد افراد شاغل در خودرو سازی ها در جاده ها کشته دادیم.
این اصلا منصفانه نیست
اگه هم نمی خواهید دره کارخونه ها بسته شه لااقل مثل ترکیه عمل کنید.
ترکیه یکی از بزرگترین مونتاژ کارای بنز و سایر خودروسازی ها هست.
بد نیست اگه یه کم دست از منافع شخصی تون بردارید.
خیلی بی وجدانید...
همین
1396/6/29
ما تکنولوژی قطعه سازیمون حتی توان تولید قطعات 206 که ماشین دو نسل قبل فرانسه است را نداره و نهایتش همون قطعات پراید را میتونه در مقیاس محدود تولید کند.
مردم یادشون هست وقتی تحریم ها شدید شد مافیای مونتاژکار دولتی داخلی رفتن از چین قطعات مشابه با کیفیت خیلی نازل تر وارد کردند و بستن بنام 206 دادن دست ملت
مساله این نیست که کشور ما ظرفیت قطعه سازی یا تولید خودرو را نداره، مساله اینه که اقتصاد دولتی و رانتی و فساد گسترده مدیریتی هیچگاه نه فرصت رشد داد و نه زمینه آن را ایجاد کرد که صنعت خودرو ایران تحولی را تجربه کنه. 30 ساله مافیای خودرو برای چاپیدن مردم در بازار انحصاری بدون رقابت دارن شعار میدن که حمایت از تولید داخلی و مردم را مجبور به خرید خودروهای از رده خارج به چندبرابر قیمت واقعی با کیفیت نازل و قطعات قلابی چینی میکنند.