موضوعات داغ

استفاده رسمی دوبی از تسلا بدون راننده در تاکسیرانی + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
تنها چندماه پس از افتتاح اولین نمایشگاه تسلا و مرکز خدمات آن در شهر دبی، اداره حمل و نقل این شهر به طور رسمی یک ناوگان متشکل از 50 دستگاه خودروی تسلا مدل S و تسلا مدل X را به شرکت تاکسیرانی این شهر اضافه کرد که خرید آنان به دستور مستقیم "شیخ محمد بن راشد آل مکتوم"، نخست وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی و همچنین حاکم دبی بوده است.
هدف بلند مدت برای اضافه کردن تاکسی‌های تسلا این است که شهر دبی تبدیل به یکی از هوشمندترین شهرهای جهان شود و همچنین مردم به این موضوع فکر می‌کنند که محصولات تسلا بویژه نسخه‌های خودران آن، پیشرفته‌ترین اتومبیل‌ها در جهان هستند که در حال حاضر از لحاظ سخت افزاری آماده هستند، اما از لحاظ نرم افزاری جای کار دارند تا شهر دبی بستر مناسب برای تردد تاکسی‌های خودران تسلا را فراهم کند.
افزودن وسایل نقلیه الکتریکی تسلا به ناوگان تاکسی شهر دبی می‌تواند در راستای اقتصاد سبز و پویای این شهر و همچنین طرح توسعه پایدار "شیخ محمد بن راشد آل مکتوم" برای هوشمندسازی شهر دبی باشد که تا سال 2030 میلادی بیش از 25 درصد سفرهای درون شهری "دبی" را در بر خواهد گرفت.


نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/30
خدا ماهم نفت داریم اونها هم دارند. وضع ایران چرا اینجوریه؟
1396/6/30
پس اون راننده ها چین؟
1396/6/30
این اشتیاق و افراط وحشتناک اماراتی ها برای استفاده از اخرین و گرون ترین و لوکس ترین تکنولوژی های موجود در دنیا اینبار نتیجه خوبی نخواهد داشت به نظرم.....آمریکا و اروپا هم درحال حاضر اعتماد کامل به این تکنولوژی ندارن و هنوز مجوز تردد خودروهای خودران رو صادر نکردن! حالا باید دید نتیجه استفاده از این ماشین ها تو دبی چی میشه؟
1396/6/30
خودروبانک جان فک نکنم بی راننده باشن. تا اونجایی که من میدونم دارای راننده هستند ولی مود پایلت اینا غیر فعال هست ، یعنی بر عکس باید راننده باشه.
1396/6/31
مقایسه کنید با مصوبه شورای شهر سابق تهران و اعضای معلوم الحال آن و حذف معافیت از طرح ترافیک که تنها آیتم تشویقی استفاده از خودروهای هیبرید در شهر تهران بود