موضوعات داغ

نسل جدید کلاه‌های موتورسواران با دوربین عقب!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کلاه ایمنی بدون شک یکی از وسایل ضروری برای هر موتورسیلکت سواری است، اما معمولا کلاه ایمنی بویژه در فصول گرم سال مشکلاتی برای رانندگان بوجود می‌آورد که نمونه بارز آن می‌تواند کاهش میدان دید راننده هنگام استفاده از کلاه ایمنی باشد، به همین دلیل گاهی اوقات شاهد ایده‌های جدید برای ساخت کلاه ایمنی پیشرفته هستیم که درون آن از دوربین و صفحه نمایشگر استفاده شده است تا دیگر نیازی به چرخش سر راننده برای دیدن اطراف و یا پشت نباشد، حال اخیرا فردی ژاپنی یک طرح جالب از کلاه ایمنی ارائه کرده است که درست همانند آینه‌های داخل اتومبیل، یک تصویر کوچک از نمای عقب موتورسیکلت را به نمایش می‌گذارد تا راننده میدان دید بهتری داشته باشد.

با "آراتا اونو" آشنا شوید، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Borderless در کشور ژاپن که برای سال‌ها بر روی صنعت موتورسیکلت سازی و تجهیزات وابسته به آن کار کرده است. از جمله پروژه موتورسیکلت یاماها MT-09 که با همکاری این شرکت به تولید رسیده است. اما حالا برای بهبود شرایط موتورسیکلت سواران در استفاده از کلاه ایمنی، آراتا اونو یک کلاه ایمنی جدید و پیشرفته تحت عنوان CrossHelmet X1 رونمایی کرده است که برای چندین سال در حال توسعه بوده و هم اکنون به طرح نهایی خود نزدیک شده است، یک کلاه ایمنی با کلی تجهیزات پیشرفته که شامل سیستم کنترل صدا، یک دوربین دید عقب، نمایشگر داخل کلاه و همچنین اتصالات هوشمند بلوتوث برای استفاده از تلفن همراه خود می‌شود تا این کلاه ایمنی صرفا یک وسیله برای دیدن پشت موتورسیکلت نباشد.

برای رسیدن به طرح نهایی، آراتا اونو از شرکت کیک‌استارتر کمک گرفته است که شرکتی آمریکایی و عام‌المنفعه برای کمک به پروژه‌های نوآورانه در زندگی بشر است که تاکنون به صورت مشترک چیزی معادل 190 هزار دلار برای طراحی و توسعه این کلاه ایمنی خرج کرده‌اند که طبق ادعای شرکت سازنده، حدود 2 برابر بیشتر از برنامه ریزی‌های مالی برای ساخت این نوع کلاه ایمنی بوده است.
در پایان گفته می‌شود که کلاه ایمنی هوشمند CrossHelmet X1 در صورت عرضه به بازار، با قیمت 1799 دلار به مشتریان فروخته می‌شود، اما اگر زیاد به تجهیزات این کلاه ایمنی نیاز ندارید و تنها می‌خواهید از دوربین و صفحه نمایشگر داخل آن استفاده کنید، هزینه پرداختی بابت داشتن یکی از آنان به چیزی معادل 1399 دلار خواهد رسید.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/30
من به شخصه فقط به خاطر عکس تیتر اومدم تو:)
ای نفس اماره....
1396/6/30
این کلاه روی سر این خانوم قشنگه !
1396/6/30
خانومه خیلی خشگله
1396/6/30
من خودم موتورسوارم کاشکی با قیمت پایین تر در کشور ما هم عرضه میشد تا قشر موتورسوار که اکثرا بی بضاعت هستند استفاده کنند.
1396/6/30
احتمال دارد با این خانم قبل از مرگم آشنا شوم؟احتمالا باید ماشین مدل بالا سوارش کنم؟!