موضوعات داغ

نگاهی بر وضعیت مرسدس بنز بدفروش در بازار داخل

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
این روزها پارامترهای گوناگونی در انتخاب یک خودرو تاثیرگذار است. برند، سگمنت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، طراحی و بازار خرید و فروش، همگی نقش بسزایی در تصمیم‌گیری خریداران خودرو دارد. اما گاهاً در این میان یکی از این پارامترها می‌تواند نقش پررنگ‌تری داشته باشد و انتخاب، حول آن شکل بگیرد. اما ممکن است عکس همین ماجرا هم اتفاق بیافتد، یعنی یک پارامتر بتواند آنقدر تاثیرگذار باشد که سایر عوامل نتواند فرد را متقاعد به خرید خودرو کند. مرسدس بنز از آن دسته از برندهاست که وقتی نامش به میان می‌آید ناخودآگاه بسیاری از پارامترها حذف می‌شود و فرد با آسودگی خاطر خودروی موردنظر خود را از میان محصولات این برند انتخاب می‌کند. اما همین برند نیز دارای مدل‌هایی است که در بازار جهانی با استقبال چندانی مواجه نشده‌اند. از آن‌جایی که سلیقه بازار ایران بیشتر به سمت و سوی سدان‌های خانوادگی، کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها گرایش نشان داده است، برخی از مدل‌هایی که در این رده جای نمی‌گیرند نتوانسته‌اند از بازار سهم‌خواهی کنند.

مرسدس بنز B کلاس

مرسدس بنز B کلاس

مرسدس بنز B کلاس جزو آن دسته از خودروهاست که برخلاف بنز بودنش از بازار نه‌چندان خوبی برخوردار است. این خودرو که تاکنون به تعداد اندکی وارد کشور شده این روزها در نمایشگاه‌های اتومبیل به خودرویی ثابت پشت ویترین تبدیل شده است و کمتر کسی برای خرید سراغ آن می‌آید. همچنین باید اشاره کرد که نسل جدید آن‌هم نتوانست باوجود جذابیت‌های فنی و بصری سلیقه بازار را راضی کند که همین موضوع سبب شد تعداد انگشت شماری از آن به صورت شخصی وارد شود.
مرسدس بنزی که در تصاویر مشاهده می‌کنید، B170 مدل 2007 بوده که دارای یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم 1699 سی‌سی که توانایی تولید 115 اسب‌بخار است. همچنین این خودرو از یک جعبه‌دنده اتوماتیک CVT بهره می‌برد. همه این مشخصات برای یک خودروی شهری کفایت می‌کند اما این پارامترها نتوانستند نظر خریداران را در ایران جلب کنند. B170 مدل 2007 این روزها در نمایشگاه‌های تهران حدود 110 تا 115 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که خریداران ترجیح می‌دهند با پرداخت این مبلغ، خودروی دیگری از همین برند در سگمنتی متفاوت را خریداری کنند. به‌عنوان مثال بنز E280 مدل 2003 با کارکردی حدود 140 هزار کیلومتر، گزینه منطقی‌تری است که می‌توان با مبلغی حدود 120 میلیون تومان خریداری کرد.

مرسدس بنز B170

مرسدس بنز B170

همچنین کلاس C نیز طیف وسیع‌تری از انتخاب را پبش روی شما قرار می‌دهد که حتی با پرداخت مبلغی به مراتب کمتر، امکانات و عملکرد بهتری را نسبت به B170 ارائه می‌کند. اما اگر بخواهیم یکی دیگر از علت‌های بدفروشی این خودرو را در بازار بررسی کنیم، باید به موضوع کمبود قطعات یدکی و همچنین قیمت بالای آ‌ن‌ها اشاره کنیم. زیرا هزینه نگهداری چنین خودرویی به مراتب بیشتر از یک خودروی کره‌ای صفر کیلیومتر هم قیمت است. پس به همین خاطر بسیاری از مردم که برند خودرو اهمیت چندانی برایشان ندارد، ترجیح می‌دهند سراغ یک خودروی کره‌ای بروند تا با ریسک کمتری، چه از لحاظ پرداخت هزینه و چه از لحاظ بازار کارکرده مواجه شوند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/4
مشخصات مدل b200 توربو رو هم مینوشتید
1396/7/5
میگم بچه ها شنیده بودم بایک خودروساز چینی با بنز همکاری داره گاها
اما الان مطمئن شدم
نگاه به این بنز کنید اگه آرمش با بایک عوض بشه میشه همون سابرینا خودمون!!!!
که اتفاقا سابرینا هم به شدت بد مشتریه
1396/7/5
اینم خبر بود زدی