موضوعات داغ

تولید پیکاپ چانگان به کمک پژو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با وجود بدست آوردن دو شرکت خودروسازی "اوپل" و "واکسهال" در اوایل سال جاری از جنرال موتورز، گروه خودروسازی پژو سیتروئن ملقب به PSA همچنان به دنبال گسترش فعالیت خود در سطح بین المللی است که اخیرا با امضای قرارداد همکاری میان شرکت "چانگان اتومبیل"، در تلاش هستند تا یک خودروی مشترک تولید کنند.
باتوجه به اطلاعات بدست آمده از سوی منابع خبری، کمپانی خودروسازی PSA و چانگان با یکدیگر توافق کرده‌اند تا یک پلتفرم جدید برای وسایل نقلیه تجاری سبک وزن (LCV) طراحی و تولید کنند که مراحل توسعه آن در شرکت چانگان انجام خواهد شد و یک پلتفرم مشترک برای هر دو کمپانی خودروسازی بدست خواهد آمد که نتیجه آن می‌تواند تولید یک ماشین پیکاپ تا سال 2020 میلادی باشد.
تجربه تولید اولین خودروی پیکاپ برای شرکت خودروسازی چانگان و همچنین گروه خودروسازی PSA می‌تواند تاحدودی دشوار باشد، زیرا با افزایش طراحی و تولید ماشین‌های پیکاپ در سال‌های اخیر توسط خودروسازان مختلف، مشتریان به دنبال یک خودروی با کیفیت با طراحی بسیار قوی خواهند بود که همین موضوع می‌تواند کار را برای کمپانی خودروسازی PSA و شرکت چانگان برای تولید یک خودروی پیکاپ سخت کند. هرچند گفته می‌شود که پروژه مشترک آنان نزدیک به خودروی پیکاپ پژو برای بازار آفریقای جنوبی که تصویر آن را در خودروبانک می‌بینید، دنبال خواهد شد که حالا شاید بازارهای بین المللی را هم در بر بگیرد.
این اولین توسعه مشترک برای تولید یک خودروی پیکاپ خواهد بود و یک فرصت عالی برای هر دو شرکت خودروسازی که می‌توانند در درجه اول بازار بزرگ و بکر چین را تحت تاثیر قرار دهد و سپس نیم نگاهی به بازارهای بین المللی داشته باشد. هرچند این موضوع می‌تواند یک نقطه عطف در همکاری بین این دو خودروساز بین المللی برای توسعه پروژه‌های بیشتر باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد