موضوعات داغ

بررسی کامل پژو 5008 مدل 2017 شاسی بلند بزرگ پژو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پژو ۵۰۰۸ به صورت رسمی در سپتامبر ۲۰۰۹ میلادی برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد و در ۵ نوامبر همان سال برای فروش عموم عرضه شد. نسل اول آن، یک خودروی کامپکت MPV برروی پلت فرم PSA PF2 بود که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ میلادی در شهر سوشوی فرانسه تولید شد. اما نسل دوم این خودرو، بسیار متفاوت از نسل اول ساخته شد و از یک خودروی MPV، تبدیل به یک خودروی شاسی بلند بر روی پلت فرم PSA EMP2 شد تا برنامه تولید آن از سال جاری در شهر رن فرانسه آغاز و سپس به مشتریان عرضه شود. حال با شروع تولید این خودرو توسط پژو، کارشناسان "اتو اکسپرس" فرصتی پیدا کرده‌اند تا این خودروی شاسی بلند 7 سرنشین را در نسخه GT Line مورد بررسی قرار دهند که جزییات این گزارش را در خودروبانک می‌توانید مطالعه کنید.

پژو 5008

پژو 5008

با این وجود که پژو 5008 در نسل جدید خود کاملا متحول شده است، اما در مقابل می‌توان شاهد اشتراکات بسیار زیادی با خودروی کوچک‌تر پژو 3008 بود که این اشتراکات در بخش طراحی ظاهری آن حتی در داخل کابین بیشتر از همه به چشم می‌آید، با این تفاوت که با خرید پژو 5008 از 3 ردیف صندلی در داخل کابین خود بهره‌مند خواهید شد، اما متاسفانه در مقایسه با خودرویی مثل "اشکودا کودیاک" سطح رانندگی آن بسیار لذت بخش نخواهد بود، زیرا در نسخه 7 صندلی آن نیاز به یک پیشرانه بزرگ‌تر خواهید داشت. ولی می‌توان طراحی ظاهری این ماشین را نقطه قوت آن به شمار آورد که بسیار بهتر از "اشکودا کودیاک" و یا "نیسان ایکس- تریل" از آب درآمده و حتی موفق به دریافت جایزه طراحی شده است.

پژو 5008

پژو 5008

در مقایسه با خودروی شاسی بلند پژو 3008، این خودرو می‌تواند 2 صندلی اضافه در قسمت عقب خود داشته باشد، اما طبق گزارش کارشناسان "اتو اکسپرس"، فضای پای آنان برای سرنشینان بزرگسال چندان خوشایند نخواهد بود و شما را با مشکل مواجه می‌کند. اما قطعات داخل کابین این خودرو با کیفیت بالا ساخته شده است و پلاستیک‌های آن با یک لایه نرم خواهد بود. ماساژور برای صندلی راننده در دسترس خواهد بود و طراحی داشبورد تا حد امکان ارگونومیک و زاویه دار به سمت راننده طراحی شده است تا راننده تسلط بیشتری بر روی کلیدها و صفحه نمایشگر لمسی کنسول مرکزی داشته باشد. به لطف افزایش فاصله بین دو محور پژو 5008 به مقدار 165 میلی متر، برای ردیف دوم صندلی‌های اتومبیل فضای مناسب برای سرنشینان در نظر گرفته شده است.

پژو 5008

پژو 5008

ارتفاع کابین خوب است و فضای مناسب برای راحتی سرنشینان بویژه فضای "سر" آنان به همراه دارد. سقف اتومبیل پانوراما بوده و در نسخه‌های GT Line به عنوان یک آپشن استاندارد به شمار می‌رود. رفتن به صندلی‌های سوم نسبت به رقبای این خودرو همچون "اشکودا کودیاک" بسیار راحت‌تر است. معمولا ردیف سوم برای کودکان ساخته می‌شود، اما اگر صندلی‌های ردیف دوم را به جلو حرکت دهید، صندلی‌های ردیف سوم نیز می‌تواند برای افراد بزرگسال قابل استفاده شود. علاوه بر این‌ها، اگر ردیف دوم و سوم صندلی‌های اتومبیل را جمع کنید و بخوابانید، می‌توانید فضای ذخیره سازی داخل کابین خود را به چیزی معادل 2150 لیتر افزایش دهید که نسبت به محصولاتی همچون "کیا سورنتو"، "اشکودا کودیاک" و یا حتی "نیسان ایکس- تریل" یک فضای بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهد.

پژو 5008

پژو 5008

به لطف طول و وزن بیشتر، راحتی خودروی شاسی بلند 5008 نسبت به خودروی پژو 3008 بهتر است، اما هنوز هم وقتی وارد چاله می‌شوید، ضربات نسبتا شدیدی به اتومبیل و داخل کابین وارد می‌شود. این نوع غربیلک فرمان کوچک در خودروی پژو 308 و 3008 به خوبی کار می‌کند و لذت بخش است، اما در نظر گرفتن آن برای ماشین بزرگی همچون پژو 5008 ناخوشایند خواهد بود و بازخورد بسیار کمی وجود دارد.

پژو 5008

پژو 5008

محدوده موتور اتومبیل هم شامل پیشرانه‌های مختلفی می‌شود، اما نسخه‌ای که در دسترس کارشناسان "اتو اکسپرس" قرار گرفته بود، یک پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر از نوع PureTech بر روی نسخه GT Line است که مجهز به توربوشارژر بوده و می‌تواند حداکثر 128 اسب بخار قدرت به همراه 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای یک خودروی شاسی بلند 7 سرنشین همچون پژو 5008 چندان مناسب نخواهد بود. برای تبدیل و انتقال نیروی این موتور هم از یک جعبه دنده 6 سرعته دستی استفاده شده است که دارای شتاب صفر تا صد 10.9 ثانیه و حداکثر سرعت 188 کیلومتر بر ساعت است.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/21
بجای اینکه برن این آت و آشغالای فرانسوی که هیجای دنیا طرفدار نداره رو بیارن، میرفتن با ژاپن و تویوتا بجای رنو و پژو قرار داد میبستن! پس فرداد تحریما برگشت همین فرانسوی ها اولین خائن ها هستن! لااقل با ژاپن میشد که براش تحریم و غیرتحریم معنایی نداره!
1396/7/21
دوست عزیز انگار اطلاعاتت خیلی کمه یا خودت رو به اون راه زدی
کی ؟ و کجا گفته محصولات فرانسه علی الخصوص پژو کم فروختن ؟؟؟!!!! پژو و رنو جز پرفروش ترینا هستن اینو با یه سرچ میتونی بفهمی.
وقتی با ایران خودرو مخالفت داری ( مثل خودم) الکی به فرانسه و پژو گیر نده درضمن تویوتا و ژاپن هم عاشق چشم و ابروی ما نیست که سنگشو به سینه میزنی .
1396/7/21
One عزیز
واقعیت دیگه حالمون بهم خورده از بس تو و چند نفر دیگه صفحات مجازی رو پر کردین از ژاپن و تویوتا
عزیز ایرتویا تویوتا میفروشه برو بخر
دیگه هم نیا صفحات مربوط به برندهای دیگه رو بخون مگه خودآزاری داری
1396/7/21
زیباست ولی فقط128 اسب بخار ؟
1396/7/22
دوست عزیز ما ایرانی ها مثل امریکایی ها ماشینهایی با اسب بخار بالا و موتورهای قدرتمند رو کی پسندیم ولی اروپاییها موتور های کم حجمتر و کم مصرفتر رو می پسندن به نظرم یکی از دلایلی که هی ما به این ماشینها گیر میدیم این میتونه باشه
1397/3/7
نه عزيز ضعيف ترين موتورش ١٢٠ اسبه بعدش ميشه ١.٦ توربو كه ١٦٠ اسب و بعدش بازم ١.٦ توربو كه دويست اسبه (كه نسخه دويست اسبيش رو شك دارم روي ٥٠٠٨ زده باشن)