موضوعات داغ

بوگاتی را فراموش کنید! استفاده پلیس دوبی از هاوربایک! + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بدون شک معروف‌ترین ناوگان پلیس در سراسر جهان، مربوط به شهر دبی خواهد بود که در آن می‌توان انواع و اقسام خودروهای سوپراسپرت و گران قیمت از جمله بوگاتی ویرون، لامبورگینی اونتادور، مرسدس بنز G کلاس و... را مشاهده کرد. اما گویا این ناوگان لوکس و گران قیمت عطش دبی را برای داشتن یک ناوگان پلیس منحصربه فرد برطرف نکرده است، به همین دلیل به سراغ "هاوربایک" رفته‌اند تا اولین کشوری باشند که از "هاوربایک" در ناوگان پلیس خود استفاده می‌کند.
هاوربایک مورد نظر که به خدمت ناوگان پلیس دبی درآمده است و می‌توانید فیلم آن را در انتهای همین مقاله شاهد باشید، توسط شرکت Hoversurf ساخته شده است که اساسا ترکیبی از یک موتورسیکلت، هواپیمای بدون سرنشین و همچنین یک هلیکوپتر است که می‌تواند تا ارتفاع 5 متری بالا رفته و با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.
این هاوربایک طبق ادعای شرکت سازنده، می‌تواند تا 300 کیلوگرم توانایی حمل بار و یا انسان را داشته باشد و همچنین با شارژ کامل باتری‌های آن، می‌توان حدود 20 الی 25 دقیقه با آن پرواز کرد. هنوز مشخص نیست که پلیس دبی از این هاوربایک چگونه می‌خواهد استفاده کند، اما اداره پلیس شهر دبی پیشنهاد کرده است که از این هاوربایک می‌تواند در ماموریت‌های ترافیکی استفاده کرده و به کاهش تراکم آنان کمک کند.
در ادامه شرکت Hoversurf می‌گوید که این مدل به تدریج چندین آزمایش انجام خواهد داد تا مطمئن شویم که می‌تواند در شرایط سخت هم کاربرد داشته باشد، همچون عملکرد صحیح در روزهای گرم سال و یا در برابر گرد و غبارهای شدید که معمولا شهر دبی چنین شرایطی دارد.
طبق ادعای شرکت سازنده، این هاوربایک قابلیت کنترل از راه دور را دارد و رادیوکنترل آن می‌تواند تا فاصله حدودا 6 کیلومتری برد داشته باشد که برای پروازهای بدون سرنشین بسیار کاربردی خواهد بود. علاوه بر این موتورسیکلت پرنده، اداره پلیس شهر دبی از یک موتورسیکلت هوشمند الکتریکی نیز رونمایی کرده است که به 8 دوربین مجهز شده است تا قابلیت تصویربرداری به صورت 360 درجه را داشته باشد. علاوه بر این، موتورسیکلت مذکور می‌تواند به حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد و همچنین تا 8 ساعت کارکرد مداوم تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها داشته باشد که می‌توانید تصویر آن را در خودروبانک شاهد باشید.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/25
مگه دوبی چجور شهریه دزد بازار و خرابیه که این همه پلیسشو مجهز میکنن، اون از سوپر اسپورت های چند میلیاردی که دارن اینم از هلی برد و این همه خرج کردن
مگه تگزازه که همش هفت تیر کشی کنن این همه نیاز به مراقبت شدید داشته باشه
1396/7/25
براي نشون دادن و ب رخ كشيدن پول و قدرتشونه ديگه...اينا ترامپ و امريكارو خريدن بوگاتي و هاوربايك ك شوخيه براشون
1396/7/25
واقعا فکر میکنی که پلیس دبی برای کنترل شهر این همه خرج میکنه؟
نه داداش
1396/7/26
دوست عزيزم
جاذبه گردشگريه
اتفاقا خيلي آرومه
واصلاقابل قياس باشهرهاي ايران نيست
تاحالافكرنكنم كسي تعقيب وگريز سوپراسپرتهاي دوبي روديده باشه
ولي تادلت بخوات واميستن تاسلفي بگيري باهاشون
اين نتيجه مديريت درست كه ازكويرچي ساختن
كاش واسه توليدات ماهم دلسوزي بشه كه ايران خودرو كه 40سال پيش يكه تازي ميكرد و كره اي ها انگشت به دهن مونده بودن پسرفت نداشته باشه
1396/7/25
فقط کارهای نمایشی
1396/7/26
این حرکت مثل بقیه ها جنبه تبلیغاتی داره ...... چون برد و باتریش خیلی کم است .... پایداری پروازش نزدیک به صفر است و نیاز به خلبان ماهر دارد
1396/7/26
باید از ایران یاد بگیرن ، برای اینکه کسی به کسی کاری نداره .... هر کی کاره خودش میکنه