موضوعات داغ

این تریلی از یک تویوتا پریوس هم پاک‌تر است!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در میان شرکت‌هایی که پروژه ساخت موتورهای هیدروژنی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، نام کمپانی ژاپنی تویوتا هم دیده می‌شود که برای اولین بار با تولید سدان "میرای" توانست یک جهش بزرگ در زمینه هیدروژنی‌ها داشته باشد، اما علاوه بر این خودروی سدان، چند ماه پیش هم به سفارش سازمان حمل و نقل عمومی ژاپن، شرکت خودروسازی تویوتا موفق به تولید یک اتوبوس شهری هیدروژنی شد که در ماه‌های گذشته مقاله آن را بر روی سایت قرار دادیم، ولی اردیبهشت ماه سال جاری، کمپانی خودروسازی تویوتا از یک کامیون هیدروژنی بدون تولید گازهای آلاینده رونمایی کرد که ویدیو درگ آن با کامیون‌های دیزلی را برای شما در خودروبانک قرار دادیم.
معمولا کمپانی خودروسازی تویوتا را به ماشین‌هایش می‌شناسند، خودروهای تویوتا کرولا، کمری، پریوس و... که هرکدام پرفروش‌ترین محصولات بازار در سگمنت خود به شمار می‌روند و باعث شده‌اند تا کمپانی خودروسازی تویوتا حالا به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی خودروسازی جهان شناخته شود. اما در کنار محصولات استاندارد، تویوتا به تولید ماشین آلات سنگین وزن هم مشغول است که اخیرا یک کامیون هیدروژنی تحت عنوان "Project Portal" طراحی کرده و در ماه‌های گذشته با انتشار یک ویدیو، توانایی شتاب گیری سریع آن در مقابل کامیون‌های استاندارد دیزلی را به نمایش گذاشت. حال اخیرا باتوجه به رسانه‌های بین المللی، اعلام شده است که این کامیون از 23 اکتبر سال جاری فعالیت خود را در برخی از بنادر "لس آنجلس" و "لانگ بیچ" کالیفرنیا آغاز خواهد کرد تا از پایانه‌های باربری، یکسری کالا به ایستگاه‌های راه آهن محلی و انبارهای توزیع کالا حمل کند.

در پایان بد نیست بدانید که شرکت خودروسازی تویوتا کامیون هیدروژنی خود را به همراه باتری‌های 12 کیلووات ساعتی، یک موتور 670 اسب بخاری به همراه دو ستون سلول سوختی برگرفته از تویوتا "میرای" تکمیل کرده است که دلیل اصلی شتاب گیری سریع آن که در ویدیو چندماه پیش هم شاهد بودیم، تولید حداکثر 1800 نیوتن متر گشتاور است. محدوده حرکتی این کامیون با یک مخزن سوخت پر از هیدروژن هم در شرایط استاندارد چیزی بیش از 200 مایل، معادل 321 کیلومتر تخمین زده می‌شود.
باب کارتر، معاون اجرایی کمپانی خودروسازی تویوتا در آمریکای شمالی نیز در یک بیانیه اعلام کرد: تویوتا راه را برای گسترش درک و پذیرش فن آوری‌های سلول سوختی به ارمغان آورده است که شروع آن با خودروی "میرای" بوده است و حالا به سراغ پروژه‌های سنگین‌تر سلول سوختی روی آورده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد