موضوعات داغ

بررسی کامل سانگ یانگ رکستون جدید قبل از ورود به بازار ایران

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نسل دوم سانگ یانگ رکستون، یک خودروی شاسی بلند سایز متوسط به شمار می‌آید که با گارانتی 5 ساله و بدون در نظر گرفتن مسافت پیموده شده، به مشتریان عرضه می‌شود که این تضمین کارخانه، برای خریداران می‌تواند آرامش خاطر به همراه داشته باشد، با این حال قیمت پایه سانگ یانگ رکستون نسل جدید بیش از 27 هزار پوند خواهد بود که در این کلاس خودروهای بزرگ و معروف دیگری وجود دارد که می توانند کار را برای فروش سانگ یانگ سخت کنند، اما فارغ از این مسائل، آیا واقعا نسل دوم سانگ یانگ رکستون توانسته قوی‌تر از نسل اول خود ظاهر شود یا خیر؟!، برای گرفتن پاسخ این سوال، در ادامه مروری بر روی گزارش "تو اکسپرس" خواهیم داشت که آزمایش فنی اخیر خود را بر روی سانگ یانگ رکستون نسل جدید انجام داده است.

سانگ یانگ رکستون

سانگ یانگ رکستون

همانطور که می‌دانید، کمپانی خودروسازی سانگ یانگ تنها یک برند تولید کننده اتومبیل‌های "شاسی بلند" است که عموما شاسی بلندهای ارزان قیمت برای اقشار پرجمعیت جهان تولید می‌کند. حال در این میان هم شاسی بلند رکستون می‌تواند یکی از خودروهای شاسی بلند رده متوسط کلاس خود باشد، به این دلیل که سطح رانندگی بسیار خوبی ندارد و عمدتا کابین ضعیفی دارد. اما این موضوع در نسل دوم تاحدودی امیدوار کننده شده است. همانطور که احتمالا می‌دانید، طرح مفهومی این خودرو تحت عنوان LIV-2 برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی پاریس سال گذشته رونمایی شد و سپس شرکت سازنده اعلام کرد که این طرح کانسپت را برای جایگزین کردن نسل اول سانگ یانگ رکستون توسعه خواهد داد تا اینکه بلاخره این کار عملی شد و نسل دوم سانگ یانگ رکستون با تغییرات اساسی رونمایی شد.
یکی از بزرگ‌ترین تحولات نسل جدید سانگ یانگ رکستون، قطعا طراحی داخلی کابین آن خواهد بود که حالا روکش‌های چرمی بر روی ادوات آن کشیده شده، از قطعات شبه چوب برای تزیین کابین استفاده شده و همچنین شاهد یک کنسول مرکزی پیشرفته با چاشنی بیشتر "دیجیتال" نسبت به نسل اول هستیم تا همانند طراحی بیرونی اتومبیل، یک طراحی بسیار خوب هم در داخل کابین سانگ یانگ رکستون شکل بگیرد تا تبدیل به یک تهدید جدی برای رقبای همتراز خود همچون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو شود.

سانگ یانگ رکستون

سانگ یانگ رکستون

اتاق سانگ یانگ رکستون نسل جدید بر روی یک شاسی بزرگ سوار شده است که به دلخواه مشتری، می‌توان از 5 صندلی سرنشین و یا 7 صندلی سرنشین در داخل کابین استفاده کرد. در نسخه‌های 5 سرنشین سانگ یانگ رکستون، شما یک فضای بار 820 لیتر خواهید داشت که با خواباندن ردیف دوم صندلی‌های اتومبیل می‌توان این حجم بار را به 1977 لیتر افزایش داد، اما در نسخه 7 سرنشین سانگ یانگ رکستون یک فضای بار استاندارد 649 لیتر در دسترس خواهد بود که می‌توان با خواباندن دو ردیف صندلی‌های عقب اتومبیل، این فضای بار را به 1806 لیتر افزایش داد که دلیل اصلی آن می‌تواند وجود صندلی‌های ردیف سوم و اشغال فضای بیشتر حتی هنگام جمع کردن آنان باشد.
این خودرو برای عرضه به مشتریان، در مدل‌های EX، مدل ELX و همچنین مدل Ultimate آماده شده که نسخه‌های پایه آن دارای قیمت حدودا 27 هزار و 500 پوند خواهد بود. نکته جالب در رابطه با سانگ یانگ رکستون این است که شما حتی در مدل‌های پایه EX، می‌توانید از 7 صندلی سرنشین، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، سیستم تهویه مطبوع کابین، صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی، کروز کنترل، سیستم‌های ایمنی کمک پارک و ابزارهای مفیدی همچون پارک تمام اتوماتیک، چراغ‌های جلو اتوماتیک و همچنین برف پاکن‌های اتوماتیک بهره مند شوید که بسیار سخاوتمندانه خواهد بود و می‌تواند دست برتری سانگ یانگ برای عرضه بهتر این محصول به مشتریان باشد.
دو نسخه دیگر ELX و مدل Ultimate نیز با قیمت حدودا 37 هزار و 500 پوند به مشتریان عرضه خواهد شد که ویژگی منحصربه فرد نسخه ELX می‌تواند بهره مندی از سیستم ناوبری TomTom و نقشه‌های گرافیکی باشد، اما در مقابل نسخه Ultimate با سود جستن از دو ردیف صندلی برای حمل 5 سرنشین، به سیستم کنترل هوای کابین و همچنین دوربین‌های 3 بعدی مجهز شده است.

سانگ یانگ رکستون

سانگ یانگ رکستون

در بخش مولد قدرتی اتومبیل، تنها یک موتور 2.2 لیتری توربودیزل در بازار انگلستان وجود دارد که دارای 179 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است. این موتور می‌تواند به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا جعبه دنده 7 سرعته اتومات متصل شده و نیروی تولیدی از سوی پیشرانه را به سمت چرخ‌های محرک ارسال کند. مصرف سوخت اتومبیل هم با انجام روش‌های دقیق، به چیزی معادل 10 لیتر رسید که یک عدد وحشتناک برای خودروهای امروزی، آن هم با یک پیشرانه توربوشارژر دیزلی خواهد بود!. اما با این حال، شرایط پیشرانه نسبت به نسل گذشته خود بسیار بهتر شده است.
در عملکرد فنی و تست جاده‌ای، کنترل بدن اتومبیل خوب است و هنگام گردش‌های شدید احساس خواهید کرد که اتومبیل مقاومت از خود نشان می‌دهد. پیشرانه اتومبیل تا دور 3000 عملکردی آرام خواهد داشت و در نتیجه یک رانندگی آرام برای شما فراهم خواهد کرد. هدایت پذیری اتومبیل هم باتوجه به وزن اتومبیل، بسیار خوب توصیف شده و پاسخگوی نیاز رانندگانش خواهد بود.

سانگ یانگ رکستون

سانگ یانگ رکستون

متاسفانه با انتخاب رینگ‌های 20 اینچی اتومبیل، لاستیک‌های بزرگ هم دریافت خواهید کرد که بیشتر مناسب جاده‌های آفرودی بوده و بر روی سطوح آسفالت ناآرام خواهند بود، به همین دلیل اگر شاسی بلند رکستون را برای مصارف غیر از آفرودی می‌خواهید، رینگ‌های 18 اینچی بیشتر از همه مناسب شما خواهد بود، هرچند این اتومبیل به دیفرانسیل قفل شونده مجهز شده است تا با همین رینگ و لاستیک‌های استاندارد هم بتوانید یک حرکت بدون مشکل در مسیرهای خاکی و مرطوب داشته باشید. حرکت در جاده این اتومبیل واقعا خوب است و می‌توانید به لطف گشتاور 420 نیوتن متری پیشرانه، تا حداکثر 3.5 تن را بکسل کنید.
در پایان هم بد نیست بدانید که با فشردن پدال گاز این خودرو و به زحمت انداختن پیشرانه 2.2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل آن، می‌توانید حداقل شتاب صفر تا صد 11.9 ثانیه و همچنین حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعتی داشته باشید که برای این خودروی شاسی بلند با پیشرانه توربودیزلی قابل قبول خواهد بود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/28
الان میان به به و چه چه ولی اگر همین چینی بود فحش رو میکشیدن بهش! واقعا جهان سومی هستیم
1396/7/28
کاش مدلی که میاد تو ایران با موتورش که میاد تو ایرانی برسی کنید
1396/7/29
بدون شک شکست میخوره....
نه توی ایران بلکه در سطح امار جهانی فروش...
تیوولی رو از عرض و طول کشیدن اسمشو گذاشتن رکستون...
1396/7/30
عزیز دل برادر پس شما لطف فرق بین سانتافه و توسان رو برامون شرح بده ببینم اینکه با تیوولی هم پیشرانش فرق داره هم ظاهرش و حتی پلفرم (نمیدونم شما چه شباهتی دیدی)
حتما هم از نظر شما سانتافه با توسان یکی نیس و فرق داره و 200 میلیون میارزه!!!