موضوعات داغ

تویوتا راو4 یا رنو کولیوس – ژاپنی کهنه کار در مقابل دورگه تازه وارد

24 مهر 1396

مقدمه

در این بررسی قصد داریم دو تا از شاسی بلندهای محبوب این روزهای بازار کشور را به جان هم بیاندازیم تا مشخص شود که از میان تویوتا راو4 و رنو کولیوس کدامیک انتخاب بهتری هستند. البته وقتی صحبت از شاسی بلندها به میان آید همه از برندهای ژاپنی و امریکایی یاد میکنند چراکه به غیر از چند استثناء (مثل رنجروور) همواره برترین های این سگمنت به این دو کشور تعلق داشته اند. پس شاید با خودتان بگویید که از همین الان بازی یک هیچ به سود راو4 آغاز شده زیرا سابقه تویوتا در ساخت اتومبیل های اینچنینی با رنو حتی قابل مقایسه هم نیست. اما زود قضاوت نکنید. خودروساز فرانسوی هم قبلاً توانایی هایش را به ما اثبات کرده و نشان داده که قادر است از ماشین فرمول 1 تا کامیون را تولید نماید. تازه جدای از اینها رنو اکنون میتواند روی تجارب شریک تجاری اش، نیسان که خود ید طولایی در ساخت خودروهای آفرودی دارد هم حساب باز کند. حال بماند که میهمانان امروزمان کراس اوور هستند و اصلاً قرار نیست در سطح یک شاسی بلند واقعی رفتار تخصصی خارج جاده ای از خود نشان بدهند. پس اجازه بدهید بدون پیش داوری از روی سابقه اتومبیل ها، بررسی را آغاز نمائیم.

طراحی ظاهری

ابتدا به سراغ اتومبیل فرانسوی برویم. شاید بتوان دلیل اصلی شکست مدل قبلی کولیوس را در ظاهر معمولی و نه چندان جذابش جستجو کرد؛ اما خوشبختانه در نسل جدید، اثری از آن قیافه کسالت آور دیده نمیشود و زبان جدید طراحی رنو، این نسل از کولیوس را کاملاً دگرگون ساخته. از روبرو که همان دماغه عبوس تلیسمان، این بار در ابعادی بزرگ تر پیش چشممان قرار میگیرد. دی لایت هایی که به زیر چراغها کشیده شده اند نیز همانند پف زیر چشمانی عصبانی، نگاه اتومبیل را نافذتر از قبل کرده اند و این قضیه در کنار کاپوت برجسته و سپری اسپرت توانسته خشونت و جدیت اتومبیل را به نقطه اوج برساند. جدای از اینها خطوط مستحکم جانبی و جزئیاتی مثل نوار کرومی روی گلگیرها که چراغ جلو را به هواکش تزئینی روی درب متصل نموده، تلفیقی از قدرت، زیبایی و تجملات را به تصویر کشیده اند. و در انتها نیز از اِلمان های اسپرت در کنار فاکتورهای قدرت و جسارت استفاده شده که حاصلش زیبا و در عین حال هماهنگ با سایر قسمت ها از آب درآمده است.

نگاهی هم به محصول ژاپنی مان بی اندازیم. بر خلاف کولیوس تغییرات راو4 نسبت به مدل پیشین فقط به یک فیس لیفت محدود میشود اما همین تغییر چهره، تویوتا را یک پله زیباتر و مدرن تر از قبل کرده. استفاده از خطوط تند و تیز و ترکیب آنها با جاذبه های اسپرتی باعث شده که نسل جدید راو4، جسور و چالاک و در عین حال قوی و جان سخت به نظر برسد که این صفات ظاهری برای یک کراس اوور شهری نکات مثبتی به حساب می آیند. بیشترین تغییرات در قسمت دماغه صورت پذیرفته که حالتی تهاجمی دارد و با گذر از این قسمت رفته رفته به قیافه قدرتی نسل قبلی نزدیک میشویم. خط شانه کناری هم که در امتداد اتومبیل حجیم تر میشود، توانسته تا حدودی سادگی قسمت جانبی را کاهش دهد و کمی به حالت عضلانی اتومبیل بی افزاید. در انتها گرافیک جدید و زیبای چراغ ها نظر ما را به خود جلب کرد اما باید بگوییم که تغییرات اندک این قسمت (نسبت به دماغه)، تا حدودی به هارمونی کلی اتومبیل لطمه وارد کرده است.

در یک جمع بندی کلی اگر به تزئینات و کروم کاری های کولیوس انگ سوسول بازی نزنید و یا به سراگزوزها و هواکش های تقلبی اش گیر ندهید، میتوانیم طراحی این محصول را جذاب تر از نماینده تویوتا اعلام کنیم. اما باز هم افرادی که زیبایی توام با سادگی را می پسندند، احتمالاً با قیافه راو4 ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد.

طراحی داخلی

هر دو اتومبیل کابین های موقر و با کیفیتی دارند که البته با توجه به رده قیمتی همین انتظار را هم داشتیم. اما در مورد طراحی تفاوت زیادی میانشان وجود دارد.

باز هم از رنو شروع میکنیم. در اینجا هم مثل قسمت بیرونی با تم طراحی نوین این خودروساز مواجه هستیم، با این تفاوت که کابین کولیوس اندکی زمخت تر و مردانه تر از تلیسمان و مگان شده. کیفیت مواد بکار رفته هم قابل قبول است و حس خوبی به سرنشینان میدهد. دیزان داخلی، ساده و زیباست و در عین حال که به کمک تبلت بزرگ میانی و پشت آمپر دیجیتالی، کاملاً مدرن به نظر میرسد بدلیل خطوط صاف و برامدگی کنسول، حس استحکام مناسبی که در شان یک اتومبیل شاسی بلند است، به بیننده القا می نماید.

ضمناً دقت و ظرافتی که در طراحی جزئیات مثل دسته دنده و دریچه ها و.. بکار رفته کمک نموده که فضای داخلی نسبتاً لوکس هم دیده شود.

اما با گشودن درب راو4 با محیطی خشن و آفرودی مواجه میشویم که در مقابل کولیوس اندکی قدیمی و معمولی به نظر میرسد؛ بخصوص طراحی کنسول میانی و دریچه های هوا که ما را به یاد اتومبیل های ارزانتر چند نسل قبل انداخت. اما با این وجود، چند نکته مثبت ما را به تویوتا امیدوار نگاه میدارد. مثلاً کیفیت بالای مونتاژ و رنگ بندی مناسب کابین، سادگی طراحی را کمی پوشش داده و چرم خوش دوختی که بر روی داشبورد کار شده به نوعی حال و هوای کلاسیک را برای بیننده تداعی میکند. ضمن اینکه به نظر میرسد بخشی از زیبایی محیط داخلی تویوتا، فدای بحث ارگونومی شده که اتفاقاً نکته مهمی به حساب می آید. در واقع ادوات زمخت راو4، راحت تر و سریع تر از کلیدهای ظریف و تنظیمات لمسی کولیوس در اختیارتان قرار میگیرند که این نکته در هنگام حرکت، ایمنی و راحتی بیشتری به شما هدیه خواهد داد. اما باز هم توقعمان از اتومبیلی در این رده، بیش از این حرف ها بود.

در باره فضای داخلی هم باید بگوئیم که با توجه به ابعاد بزرگتر و فاصله محورهای بیشتر کولیوس محیط دلبازتری در اختیار سرنشینان بخصوص ردیف عقب رنو قرار میگیرد اما درون راو4 هم به هیچ عنوان با مشکل کمبود فضا روبرو نیستیم. و در مورد محفظه بار، این قضیه برعکس میشود و تویوتا شرایط بهتری از رقیبش ارائه می دهد.

امکانات رفاهی

مجهز ترین راو4 های وارد شده به کشور لیست نسبتاً مناسبی از امکانات رفاهی و ایمنی از قبیل سیستم های ترمز و پایداری شامل ABS, EBD, BAS, VSC, TRC، کنترل سرعت در سرپائینی DAC، کنترل سرعت در سربالایی HAC، ایربگ های جلو/جانبی/پرده ای، امکان انتخاب حالت های رانندگی Eco/Sport/Normal ، آینه های تمام برقی جانبی و آینه الکتروکرومیک داخلی، کیلس و استارتر دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، بلوتوث، تنظیم برقی صندلی راننده، سنسورهای پارک بهمراه دوربین دنده عقب، درب صندوق برقی هوشمند و چندین مورد دیگر را در خود جای داده اند که در نگاه اول کافی به نظر می رسد. اما وقتی نگاهی به برچسب قیمتی راو4 و شرایط رقبایش بی اندازیم توقعمان افزایش می یابد. مثلاً همین محصول جدید رنو علیرغم قیمت پایین تر آپشن های بیشتری مثل سقف پانوراما، سیستم اتوپارک، ترمز دستی برقی، اتوهلد و.. را در اختیارمان قرار داده که جای خالیشان در تویوتا احساس می شود. از امکانات دیگر کولیوس هم میشود به سیستم ناوبری رنو بنام R-LINK، سیستم هشدار نقطه کور، صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن و تهویه دو حالته، سیستم صوتی حرفه ای BOSE، تهویه اتوماتیک دوگانه بهمراه دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، بلوتوث، سنسور نور و باران، نمایشگر باد تایرها، صندوق برقی هوشمند، حالت رانندگی اکونومیک، سنسورهای پارک بهمراه دوربین دنده عقب، 6 کیسه هوا و انواع سیستم های ترمز و پایداری از قبیل ABS, EBA, ESP, HSA و سیستم کمکی حرکت در سربالایی ها و.. اشاره نمود.

پس تا اینجای کار اوضاع چندان به نفع تویوتا پیش نرفته و تازه وارد فرانسوی حسابی سامورایی کهنه کار ما را غافلگیر کرده است. اما هنوز بررسی به پایان نرسیده و ممکن است در ادامه ورق به سود راو4 بازگردد. پس همچنان با خودروبانک همراه باشید.

ایمنی

در بحث ایمنی هر دو اتومبیل وضعیت خوبی دارند و موفق به دریافت 5 ستاره کامل موسسه Euro NCAP شده اند که در تصویر زیر میتوانید خلاصه امتیازاتشان را مشاهده بنمائید:

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

از نظر من یک اتومبیل هر چقدر هم که زیبا و پر اپشن باشد، بدون توانایی حرکتی مناسب، گزینه دلچسبی نخواهد بود. البته قرار نیست همه شتاب و سرعت بوگاتی شیرون را داشته باشند! اما قدرتی متناسب با کلاس بدنه و سطح قیمتی واقعاً مهم است. مثلاً اگر اتومبیل کوپه شما از یک سدان هم قیمت ببازد و یا شاسی بلند گران قیمتتان در یک تپه نوردی عادی کم بیاورد، نمیتوانید با استفاده از گرمکن صندلی ها، قضیه را از یاد ببرید ولی برعکس این قضیه امکان پذیر می باشد!

اما در مورد میهمانان امروزمان خبرهای خوشی داریم چرا که هر دو به نسبت سطح توقع ما و شرایط بازار (عدم حضور موتورهای 6 سیلندر)، قدرت کافی را در اختیارمان قرار دادند.

زیر کاپوت تویوتا یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که قادر است 178 اسب بخار قدرت را در دور 6000 و 233 نیوتن متر گشتاور را در دور 4100 آزاد نماید. پیشرانه رنو (یا بهتر است بگوئیم نیسان) هم از نظر حجم و تعداد سیلندر مشابه راو4 می باشد و با 171 اسب قدرت در دور 6000 و 226 نیوتن متر گشتاور در دور 4400 عملکرد نزدیکی با محصول تویوتا از خود نشان میدهد. ضمناً موتور راو4 به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده و کولیوس از جعبه دنده CVT با قابلیت تعویض دستی 7 سرعته بهره برده. حاصل تمامی اینها شتاب صفر تا صد 9.3 ثانیه و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برای تویوتا بوده که به ترتیب 0.5 ثانیه و یک کیلومتر بر ساعت بهتر از کولیوس است. البته به نظر میرسد که مقصر اصلی این شتاب ضعیف تر رنو، شروع کند گیربکس CVT اش باشد اما در عوض، بهینه بودن همین جعبه دنده باعث شده که کولیوس در هر 100 کیلومتر در شرایط ترکیبی 8.3 لیتر بنزین نوش جان کند که 0.8 لیتر کمتر از محصول تویوتا در شرایط مشابه است.

تجربه رانندگی

خوب بالاخره وقت آن رسیده که موتورها را روشن کنیم و ببینیم در پس ظاهر این محصولات، چه سورپرایزهایی برایمان تدارک دیده شده.

ابتدا به سراغ تویوتا برویم. پشت فرمان راو4 حس تسلط خوبی به انسان دست میدهد که ناشی از دید مناسب به نسبت ابعاد بدنه و ارگونومی عالی کابین می باشد. با شروع حرکت هم رفتار منطقی گیربکس 6 سرعته و واکنش های قابل قبول پدال گاز به اعتماد به نفسمان می افزاید. در هنگام بازی با فرمان نیز اوضاع بر وفق مراد پیش میرود و اگر از یک شاسی بلند، توقعی در حد کلاس بدنه اش داشته باشید میتوانید از پایداری راو4 لذت برده و حتی گاهی دست به شیطنت هم بزنید که البته این مورد آخری به هیچ عنوان در جاده و خیابان توصیه نمیشود. و در مورد کیفیت سواری باید بگوئیم که با توجه به هندلینگ خوب و سگمنت این محصول، میزان راحتی، قابل قبول ارزیابی شد اما احتمال دارد که سرنشینان بخصوص در ردیف عقب از تکان های هر از گاه راو4 شکایت کنند.

خوب سری هم به کولیوس بزنیم. پشت فرمان این یکی هم دید به اطراف کافی به نظر میرسد و مشکل چندانی با ابعاد درشت اتومبیل نخواهیم داشت. با اینکه دل خوشی از گیربکس های CVT ندارم باید اعتراف کنم که این نوع جعبه دنده در نسل های جدید پیشرفت مناسبی داشته و ضمن اینکه به بهبود مصرف سوخت شما کمک میکند در شتابگیری هم خیلی روی اعصاب راه نمیرود. مثلاً همین مدل تکامل یافته که روی کولیوس نصب شده (با نام X-TRONIC) با اینکه همچنان از تاخیر در شروع حرکت رنج میبرد اما به نسبت مدل های قدیمی بهتر شده است. تازه با امکان تعویض دنده به صورت دستی میتوانیم هیجان استفاده از یک گیربکس معمولی را نیز شبیه سازی کنیم. البته باز هم از نظر لذت رانندگی و شتاب، عملکرد راو4 بهتر بود، اما نکته مثبت این است که کولیوس با فاصله نزدیکی خودش را در تعقیب رقیب ژاپنی نگاه میدارد و به اصطلاح به این راحتی ها کم نمی آورد! تازه محصول رنو در عین حال که از نظر پایداری رفتار مناسبی از خود نشان داد، سواری نرم تر و راحت تری از راو4 به ما ارزانی داشت که تاثیرش در استفاده خانوادگی و مسافرت ها بیشتر نمایان خواهد شد. ترمزهای هر دو اتومبیل نیز مستحکم و قابل اعتماد هستند اما قدرت افسار کولیوس اندکی بهتر به نظر میرسد.

خوب کمی هم در مورد توانایی های خارج جاده ای صحبت کنیم. با اینکه از کراس اوورها انتظار زیادی نمیرود اما هر دو اتومبیل امروز ما با قابلیت هایی مثل ارتفاع مناسب، سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و آپشن هایی از قبیل سیستم کمکی حرکت در شیب و دف لاک، میتوانند شما را در آفرود های سبک همراهی نمایند. البته با توجه به فاصله بین محورهای کمتر در راو4 و فرم زاویه دار سپر جلوئی، شرایط فیزیکی محصول تویوتا برای مسیرهای خارج جاده ای بهتر است و در عمل هم رفتار چالاک تری از خود نشان میدهد. اما حتماً میدانید که کولیوس یک برادر ناتنی (یا به زبان خودرویی پلتفرم مشترک) بنام ایکس تریل دارد؛ پس ژن جان سخت نیسان، در کالبد این جوان فرانسوی هم رخنه کرده در نتیجه کولیوس نیز عملکرد قابل قبولی در خارج از جاده از خود نشان میدهد و از بسیاری رقبا بهتر ظاهر میشود.

نتیجه گیری

تویوتا راو4، هم از نظر لذت رانندگی روی جاده و هم توانایی های حرکتی در خارج از جاده اندکی برتر از رنو ظاهر میشود. ضمن اینکه محصولات تویوتا معمولاً به دوام بالا شهرت دارند و به همین دلیل در گذر زمان با افت قیمت کمتری مواجه میشوند. پس اگر بدنبال یک اتومبیل با کیفیت با قابلیت های رانندگی مناسب هستید، که در هنگام فروش هم با کمترین افت قیمت تبدیل به پول نقد شود، میتوانید تویوتا را انتخاب کنید.

اما در یک نگاه واقع بینانه باید گفت که کولیوس خودرویی نیست که به این راحتی ها میدان را برای راو4 خالی کند و چرا که این محصول رنو با سواری بسیار نرم، ظاهری جدیدتر و البته نسبتاً زیباتر و تجهیزات بیشتر و قیمتی مناسب تر دارد. شاید تنها موردی که خریداران را به سمت راو4 سوق میدهد قضیه اعتبار برند و سابقه درخشان این خودروساز در بحث استهلاک و ماندگاری است و صد البته افت قیمت کمتر در بازار دست دوم است که رنو برای بدست آوردن همچین جایگاهی در میان مشتریان (حداقل در کشور ما) به مقداری زمان نیاز خواهد داشت. با این تفاسیر، انتخاب بین این دو خودرو کار را بسیار دشوار می کند و اگر قصد خرید دارید و بین این دو گزینه مردد هستید، فاکتورهایی مانند میزان سال استفاده از خودرو، میزان اهمیت وجود هر آپشن و یا میزان اهمیت برند برای شما، برنده این رقابت را در انتخاب نهایی مشخص کند.

در پایان توجه شما را به جدول مشخصات فنی راو4 و کولیوس جلب می نمائیم:

مشخصات فني
مدلتویوتا راو4رنو کولیوس
پيشرانه4 سیلندر خطی4 سیلندر خطی
حجم موتور2.5 لیتر2.5 لیتر
حداکثر قدرت178 اسب بخار171 اسب بخار
حداکثر گشتاور233 نیوتن متر226 نیوتن متر
شتاب رسمي9.7 ثانیه9.8 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1445 کیلوگرم1520 کیلوگرم
قيمتحدود 250 میلیون تومانحدود 220 میلیون تومان

47 عکس

نظرات کاربران

100 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/24
سلام ضمن تشکر از زحمات گروه خودروبانک لطفا بررسی رنوکولیوس را اماده بفرمایید بررسی ماشینهایی که تازه به بازار میرسند بترین سبقت از سایتهای همکار شما خواهد بود
ممنونم
1396/7/24
با اینکه طرفدار تویوتا هستم ولی باید اعتراف کنم راوفور نسبت به قیمتش هیچ توجیحی نداره. بحث دوام خودرو واسه شخصی مثل من که سالی 10000 کیلومتر بیشتر رانندگی نمیکنم مفهومی نداره. بنده با توجه به نیازهای شخصی و مصرف خودم ( بازم تکرار میکنم خودم) یه سانتافه فول پا به صفر که کمی افت قیمت کرده رو به هر دوی این خودروها ترجیح میدم.
1396/7/24
دوستان لطفا راهنمايي كنيد. من الان سوزوكي كلاس 10 دارم قدرت آفرودش عاليه و واقعا از ماشينم راضيم ولي قصد دارم ماشين عوض كنم و اتفاقا بين اين دو گزينه موندم. نميدونم ارزش داره حدود 100 ميليون اضافه تر بدي تويوتا يا رنو سوارشي يا با همون سوزوكي فعلا سر كنيم.
1396/7/25
دوست عزیز درسته که راوفور و کولئوس ماشینهای خوبی هستند ولی به نظر من گرندویتارا نسبت به قیمتش واقعا عالیه و اگه ماشینت شرایط سلامت خوبی داره به نظر من عوضش نکن.
1396/7/24
با تمام احترام ب رنو ولی تویوتا مسلما ب خاطر دوامش گزینه بهتریه مخصوصا شنیدم بعضی از رنوها موتور توربو دارند ک اصلا خوب نیست
1396/7/29
منظورت بدنه های ساخت کوبه استیل هست یا ایربگ های ساخت تاکاتا ؟؟؟؟ خودروسازی ژاپن یه افتضاح و فاجعه به بار آوردن . رنو هم که کیفیت و استهلاکش نیاز به توضیح نداره استهلاک بالا ، هزینه نگهداری بالا ، کمبود قطعات و از همه بدتر نگین خودرو فاجعه
1396/7/24
می‌تونم به جرات بگم که ۲ خودروی بی ربط به هم رو با هم مقایسه کردین. به نظر من کسی‌ که میخواد کولیوس بگیره ۹۹% کره‌ا‌ی پسنده پس بهتر بود با سانتافه یا سورنتو مقایسه میکردین. ولی‌ مقایسه‌ای که خودم دوست داشتم ببینم مقایسه ایکستریل با کولیوس بود نه راو ۴ ایرتویا. چون هم هر ۲ تقریبا همزمان وارد بازار شدند هم از لحاظ آپشنها به هم نزدیکترند. شکی‌ هم نیست که راو ۴ هم که ماشین خیلی‌ خوبی ولی‌ مثل همیشه ایرتویا کم آپشن‌ترین تیپ رو وارد ایران می‌کنه. من عشق آپشن نیستم ولی‌ بنظرم از ماشین مدل ۲۰۱۷ با قیمت ۲۷۰ میلیون تومان انتظار میره که حداقل یك گرم کن صندلی‌، سقف پاناروما به جا یك سانروف ساده و ۴ سنسور عقب بجای ۲ تا داشته باشه.
1398/12/25
تویوتا راو فور 2016 به بعد 4 تا سنسور عقب دارن تازه سنسور جلو هم دارن که بسته به مدلش میتونه 2 یا 4 تا باشه
1396/7/24
انتخاب بنده رنو است البته منکر عمری بودن محصولات تویوتا نیستم اما با توجه به قیمت هر کدام به نظرم رنو انتخاب معقولانه تری است ضمن اینکه این محصول برعکس تالیسمان از موتور توربوشارژ بی بهره است و هزینه های کذایی موتورهای توربو را به همراه نداره
کاش روی تالیسمان هم یه موتور تنفس طبیعی با حجم بالا گذاشته بودن تا هم استهلاک کمتری داشته باشه هم مسیرهای کوهستانی را بهتر عمل کنه
1398/12/25
به چند دلیل انتخاب راو 4 منطقی تره.اول این که توی مانور در سربالایی راو 4 خیلی خیلی بهتر از کولئوس هست و این سبقت هایی رو که برای کولئوس ممکنه ریسک به همراه داشته باشه راوفور براش راحته.دوم اینکه سواری معقول تری نسبت به کولئوس داره . ترمز هاشم خیلی بهترن چه تو جاده های لغزنده چه تو مسیر های عادی . سیستم کیلسش هم پیشرفته تر از کولئوس هست .هر چند از اپشانهای کولئوس هم نمیشه گذشت
1396/7/24
مرسی،نقد و بررسی منصفانه ای بود ،اما برچسب قیمتی کولیوس خیلی بهتر از را هستش
1396/7/24
باتوجه به توضیحات متن بنظرم با قیمتی که در بازار هست کولیوس مناسب تر میباشد.برای یک استفاده معمول مطمین باشید کیفیت آنها هیچ فرقی باهم ندارند حتی در دراز مدت...
1396/7/24
اون موقع که فرانسه داشت ماشین میساخت ژاپنیا داشتن با گیساشون ور میرفتن.اشغال ژاپنی و چینی چه دخلی داره به رنو
1396/7/24
ممنون از بررسی که انجام دادین. لطفا مقایسه کراس اوور های دیگه بازار مثل اوتلندر و ایکس تریل و ... رو هم انجام بدید. با تشکر
1396/7/24
با کراس اوور کوییک هم مقایسه کنید لطفا
1396/7/24
ازآنجا که وارد کننده و شبکه خدمات فروش و پس از فروش رنو و تویوتا چند سالی است با هم هست، قیاس دو سر برد است که هر کدام تایید شود یعنی سود به جیب وارد کننده می رود! ضمنا تفاوت قیمت این دو خودرو یک کم با هم زیاده. خوب بود کولیوس با میتسوبیشی اوتلندر تیپ3 و یا نیسان ایکس تریل مقایسه می شد! گرچه موتور نیسان ایکس تریل عینا مانند کولیوس است، اما لاقل وارد کننده هاشون متفاوت بودند!
در ضمن موضوع مهمی گفته نشد که کولیوس مونتاژ فرانسه نیست و مونتاژ رنو سامسونگ کره هست! پس یه سه رگه فرانسوی- ژاپنی- کره ای است. این موضوع رو میتونید از شیشه ها، لاستیکها و ... نیز تشخیص دهید!
خودروبانک عزیز، خواسته یا ناخواسته بررسی جانبدارانه به نفع وارد کننده تویوتا و رنو بود!
1396/7/24
کولئوس و تلیسمان و خیلی از محصولات رنو فقط در سامسونگ کره مونتاژ میشه و به بازار اروپا و آسیا صادر میشه
یعنی همین کولئوس( مونتاژ سامسونگ ) با آپشن های بیشتر در فرانسه فروخته میشه
در ضمن ایکس تریل هم در سامسونگ موتورز مونتاژ میشه
1396/7/24
چرا تیپ3؟
1396/7/24
به نظر من همه این مزایایی دو خودرو رو میشه با خرید میتسوبیشی اوتلندر تیپ 5به دست اورد .ارین موتور وارد کننده اوتلندر نیز رتبه نخست رضایت مشتریانو بدس اورده .پس درخدمات پس از فروش هم مشگلی نخواهید داشت.البته تویوتا داستانش جداست وایرتویاهم پشتیبانی مناسبی داره.من فک میکنم محصولات رنو ئدر حد کره ایی ها باشه ومقایسه اون با یه ژاپنی اونم تویوتا بی انصافیه.
1396/7/24
کولئوس محصول مشترک رنو-نیسانه ، در عمل همان نیسان ایکس تریل فیس لیفته
پلت فرم، موتور گیربکس، تمامی قسمت های فنی ماشین دقیقا ایکس تریله، فقط طراحیش تغییر کرده
1396/7/24
اگه یه نیگا به عکسا بندازی میبینی که کولئوس از نظر کیفیت چیزی از راو4 کمتر نیست حتی اگه به عکسای صندلی عقبم یه نیگا بندازی میبینی که کولئوس به مراتب بهتره حالا این نظر که باید با کره ای ها مقایسه بشه درست نیست چون این نسل کولئوس خیلی بیشرفت کرده پس این حرف که خدمون گول بزنیم که ماشین اصالت دار باشه اینا تو این مورد صادق نیست البته خوروبانک همیشه تویوتارو به ماشین های دیگه ترجیح میده که تو مقاله هم یه جورایی میخواست که لاقل هرجوری شده راو4 رو بهتر جلوه بهتر که به دلیل بهتر بودن کولئوس این اتفاق نشد که بیوفته
1396/7/24
دقیقا باید سانتافه با کولئوس مقایسه میشد. اوتلندر بهترین انتخابه چون قیمتش مناسب تره وکیفیت و امکاناتش عالیه
1396/7/24
مصرف سوخت رو در جدول اشتباه زدین
کولیوس در هر 100 کیلومتر در شرایط ترکیبی 8.3 لیتر بنزین نوش جان کند که 0.8 لیتر کمتر از محصول تویوتا در شرایط مشابه است.
1396/7/24
رنو هرچی داره از نیسان داره وگرنه خودش هیچی نیست.
1396/7/24
بسیار عالی. دس خوش رنو کولیوس عجب پرستیژی داره واقعا ماشین خوش هیکل و خوش تیپی هست. rav4 جای خودش ولی کولیوس طراحیش واقعا خاصه با وقاره از نظر فنی هم عالیه قیمتشم خیلی کم تر از rav4 هست خیلی بیشتر از rav4 جلو توجه میکنه فقط حیف که کولیوس های ایران توی کره منتاژ میشن. ماشین های رنو همیشه یه سری قابلیت ها دارن که بیشتر از قیمتشون بهت تحویل میدن مثل ال 90 که از هم رده های خودش خیلی عملکرد بهتری داره از نظر فنی دوام قطعات(6ساله ماشین داره کار میکنه این همه تو خاکی های پر چاله, سنگ رفتیم هنوز جلو بندیش سالمه هنوز مثل روزای اولشه آنچنان تغییر خاصی نکرده از نظر عملکرد فنی).
1396/7/24
بی شک تو بازار قیمت راو 4 بیشتر از این حرفا هست"250 راو 4 فول 2017؟! یکی من میخوام
تو انتخاب بین دو ماشین فقط بحث قیمت هست"کسی با قیمت بی منطق راو 4 مشکلی نداره بی شک راو4 بخره تو عمل راندمان بهتری داره دیدم که میگم :D
از لحاظ فنی"کیفی"طراحی هیچ تفاوت فاهشی ندارن همه سلیقه ای هست خودم شخصا راو4 می پسندم ولی با قیمت منطقی !!
ظاهر داخلی و بیرونی کولی مدرن تر
بحث فنی و عملکرد راو 4 بهتر عمل می کنه
1396/7/24
مرسي از مقايسه خوبتون
1396/7/24
تا سانتافه و سورنتو مونده اینا ول معطلن . راو4 به استهلاکش مینازیدن که اونم بدنه تو زرد از آب در اومد ، ایربگ هم که قاتل شد . کولئوس هم که به قیمتش مینازیدن که اونم نگین خودرو لطف کرد از خجالت دوستان در اومد ، در ضمن عمرا به سواری سانتافه و سورنتو برسن .
1396/7/25
محمد جان من خودم توسان دارم .ماشین خوبیه.اما ماشین ژاپنی واقعا یه چیزه دیگه است .در کیفیت وپیشرفت کره ها
شکی نیست اما .وانصافا ماشینهای ژاپنی هنوز جلو ان.
1396/7/25
دوست عزیز مطلب فوق در مورد دو برند کم اصطحلاک و با کیفیت هستش نه در مورد های کپی تکنولوژی دیگران . من تو منطقه آزاد اروند هستم صد برابر تو اینجا کره ای و ژاپنی و اروپایی دیدم سانتافه مفتش گرونه ، باز سورنتو یکم برا کره ای ها آبرو داری کرده
1396/7/25
آقا محمد متاسفانه شما هیچی از ماشین نمیفهمی که میای یه اسباب بازی کره ایی با 2 تا از بهترین کراس اورهای حال دنیا مقایسه می کنی.توسان؟؟ اقای بی اطلاعات یکم برو و تستای این دو تا خودرو(کولی و راو) با اسباب بازیایی که گفتی مقایسه کن اون وقت شاید شاید یکم به خودت بیای
1396/7/25
ببین دوست عزیز هر وقت تونستی فرق بین پراید و بنزو بفهمی نظر بده

الان دقیقا داری سانتافه اون غول کندو با این دوتا ماشین مقایسه میکنی؟
من نمیگم سانتافه و سورنتو بدن . ولی از نظر ایمنی
هندلینگ و فنی عمرا بشه با این دوتا مقایسشون کرد
1396/7/25
اصلا اینطور نیست

کولیوس از راو ۴ و سانتافه سرتره

هم امکانات هم موتوری

من شخصا سانتافه داشتم سواریش خشک بود

فقط کولیوس
1396/7/29
در پاسخ به حسام
شما اگه انگلیسی بلد نیستی برو تو آپارات فارسی بزن مقایسه کولئوس و توسان جواب چرت و پرت هایی که گفتی رو میگیری
در پاسخ به شایان
سانتافه و سورنتو 5 ستاره ایمنی دارن و گفتن این چرت و پرت ها مهر تاییدی بر بی سوادی و عدم تجربه سواری شما و امثال شما داره
در پاسخ به علیرضا
شما هم تا الان عمرا سوار سانتافه شده باشی چون حداقل تنها چیزی که همه چه موافق چه مخالف در موردش هم نظر هستن سواری بسیار نرم سانتافه هست پس لطفا با گفتن این نظرات بی پایه بقیه رو گمراه نکن
در پاسخ به Yashar
خوب شد این منطقه آزاد رو گذاشتن تا هرکسی تو اون منطقه زندگی میکنه بشه صاحب نظر شما اگه بیای تهران هم بری عباس آباد میتونی خیلی ماشین ببینی تازه بی ام و ، بنز ، پورشه ، مازراتی و ... هم هست میتونی اونارم ببینی . برو پسر جان سر درس و مشقت
1396/7/24
راو 4 صفرش توی عباس اباد دیروز 290 فروخته میشد
ولی کولئوس 219
انقدر هم همجا از خوبی های رنو گفته شده که برای انتخاب سمت رنو بریم
با این اختلاف قیمت وحشتناک و مسخره
موفق باشین
1396/7/24
باسلام و تشكر از گروه خودروبانك
اگه ميشه فيلم تست و بررسي رنو كوليوس را بزاريد
سپاس🙏🏻
1396/7/24
کولیوس بزک کاری زیاد داره مثل سانتافه ولی راو 4 در عین سادگی زیبایی چشم نواز و فوق العاده ای داره. من واقعا ظاهر فیس لیفت راو 4 رو به هم قیمتاش ترجیح میدم. توانایی حرکتیشون راستش زیاد با هم فرقی نمیکنه (جفتشو امتحان کردم) یعنی در اصل اگر یکیشونو بخری هیچوقت با نشستن پشت اون یکی نمیگی WOW چقدر تفاوت یه خرده راو 4 بهتر هست ولی محسوس نیست. به هر حال یه ماشین مال سال 2013 رو با 2017 داریم مقایسه میکنیم و برنده بنظرم تویوتاست اما ایرتویا واقعا قیمت گذاری افتضاحی داره برای همین تا 260 میلیون رسیده راو ک باید قیمتش زیر 220 باشه.
1396/7/25
سانتافه بزک شده ؟؟؟!!! عزیزم لش سانتافه و سورنتو از این دوتا بهتره و این هم تجربه سواری هست و همین فروش بازار این حرف رو تایید میکنه پس لطفا نظرهای خنده دار ندین و مردم رو گمراه نکنید راو4 سواری خشک و بازار دست دوم داغونی داره ضمن اینکه یه سگمنت پایین تر از سانتافه و سورنتو هست در مورد استهلاک هم یه سرچ در مورد ایربگ و یه سرچ در مورد بدنه ماشین های ژاپنی بزنید تا معنی کیفیت رو بفهمید
1396/7/25
gigi جان معلومه هیچی بارت نیس که میگی لش سانتافه به راو4 می ارزه
1396/7/25
بازار فروش در ایران یعنی هرچی خوشگلتر و اپشنالتر فروش بهتر. بهتره شما یه سرچ بزنی ببینی تو امریکا و کانادا هوندا و تویوتا دارن پادشاهی میکنن بعد ما میریم سانتافه بزک شده و لش میخریم ک شتاب 14 ثانیه ای داره بعد راو 4 با شتاب 10 ثانیه رو ول کردیم.
1396/7/30
در جواب احمد
شما همون معیار بهتر بودن ماشینتون مشخصه چقدر با سواد و فهیم هستین اولا که سانتافه GDI با راو4 اختلاف نهایت 2 ثانیه ای داره دوما طراحی بسیار زشت و بی روح داخلی و خارجی راو4 بسیار سطح پایین تر از سانتافه و سورنتو هست سوما راو4 یه سگمنت پایین تر از سانتافه و سورنتوست چهارما نرمی سواری ، جاداری و راحتی ، ایمنی ، بازار خرید و فروش بسیار بهتر ، هزینه نگهداری کمتر سانتافه و سورنتو با اندک استهلاک کمتر که البته اونم با داستان ایربگ ها و بدنه ژاپنی ها زیر سوال رفته قابل مقایسه نیست یکبار برای سرویس های دوره ای ایرتویا تشریف ببرید هی تویوتا تویوتا نمیکنید در ضمن فروش تویوتا همیشه برای ماشین های ارزون قیمت واسه تاکسی بوده یکم صبر کنید میبینید هیوندای با جنسیس بازار اونجارم قبضه میکنه در ضمن ما داریم در مورد شرکت 6 خودروسازی دنیا صحبت میکنیم پس الکی باعث گمراهی خریداران نشید چون مشخصه تا حالا یکبارم سوار این ماشین ها نشدید
1396/7/24
منم دقیقا توی همین رینج و کلاس دنبال خودرو بودم و رفتم تست کردمو از نزدیک دیدم هیچکدوم خیلی نظرمو جلب نکردن و احساس کردم زیادی گرون هستن ,اخرش هم به توصیه یکی از دوستام رفتم برای تست درایو اوتلندر ,فقط 5 دقیقه کافی بود تا بفهمم واقعا چقدر فرق هست بینشون ,میتسوبیشی از لحاظ کیفیتی هندلینگ نرمی شتاب و تسلط به اطراف واقعا فوق العاده بود و یه سرو گردن بالاتر و جالب تر از همه اینکه به قیمت تر ,اوتلندر تیپ 5 ثبت نام کردم و الان 3 ماهه که دارم اصلا از انتخابم پشیمون نیستم و اگه زمان برگرده دوباره اوتلندر می گیرم ,هرروز که می گذره بیشتر عاشقش می شم
1397/8/7
اخر پیامت خیلی عاشقانه بود نگرانت شدم؛الان چطورین باهم؟کات که نکردین؟😂
1396/7/24
جالبه ميگن موتور و گربكس ايكستريال با كوليوس يكي هست ولي اعداد و ارقام اسب بخار و گشتاور متفاوت..اخه يعني چي؟
1396/7/25
سلام دوست عزیز
به دلیل اینکه گلگیرهای کولیوس کامبوزیت هست
1396/7/24
ممنون از خودرو بانک که خیلی دوستش داریم
اما ایرتویا وزن راوفور فیس لیفت رو 1758 کیلو گرم و نگین خودرو هم وزن کولئوس جدید رو 1600 کیلو گرم اعلام کرده
در ضمن همه کولئوس ها فول آپشن نیستند و مثلا همین نمونه مورد تست اتوپارک نداره
ولی در کل تست خوبی بود. خودرو بانک هم یدونست
1396/7/25
اطلاعات کاتالوگ های ایرانو ولش کن پر از غلطه
تو سایت رنو زده این ماشین 226 نیوتن متر گشتاور داره تو سایت نگین زده 233 تا
البته اسب بخار های متفاوت میتونه دلیلش این باشه که دو جور اسب بخار داریم نمیدونم اروپایی امریکایی اینا داره یکمی ضریبشون متفاوته هر جا یه کدومو مینویسند. دقیق ترین روش اعلام قدرت کیلو واته که تو ایران نمیشه استفاده کرد مرسوم نیست
ولی در مورد آپشن من فکر میکنم این خوبه که خودروبانک معمولاً امکانات مدل فول رو مینویسه چون ممکنه ماشینی که میاد برای تست کم آپشن باشه . مثلا سانتافه داریم که امکاناتش از دنا هم کمتره . دیدم ها.. بدون سانروف و ایربگ جانبی. باید یا فولش رو بیارند یا اگه نشد امکانات فول ترین تو ایران رو بنویسند که خوشبختانه همین کارو میکنند
1396/7/25
ممنون آقا شایان
در مورد توان و گشتاور موتور کاملا حق با شماست ولی در مورد وزن به نظر من نباید حدود 300 کیلو اختلاف باشه بین اطلاعات منابع مختلف
1396/7/24
به نظر من رنو ظاهری بهتر داره اگه بحث از اصالت و قدمت شرکت ها باشه هر دو تو یک سطح هستن من خودم هم اوتلندر داشتم هم راو ۴ الان هم کولیوس دارم به نظرم کولیوس بهتره چون حس خوبی به ادم میده و در جواب اون دوستمون که میگفت اوتلندر بهتره موافق نیستم چون ظاهری بسیار زشت داره و امیدوارم این دوستمون یکی از کارکنان ارین موتور نباشه !
1396/7/24
خودرو بانک مارو کشتی همین چند وقت پیش یک مطلب گذاشته بودی بین سورنتو وراو4 بعدش به نتیجه رسیدی که آپشن برای سوسول بازیه راو4 فقط مایه ی حیاته الان میگی آپشن در زندگانی خیلی مهمه و راو4 چیه پاناروما نداره کولئوس بخر که داره توروخدا نویسنده هاتونو یکم هماهنگ کنید
1396/7/26
میلاد جون شما خوندی مقاله رو؟ این تیکشو چی؟

از نظر من یک اتومبیل هر چقدر هم که زیبا و پر اپشن باشد، بدون توانایی حرکتی مناسب، گزینه دلچسبی نخواهد بود. البته قرار نیست همه شتاب و سرعت بوگاتی شیرون را داشته باشند! اما قدرتی متناسب با کلاس بدنه و سطح قیمتی واقعاً مهم است. مثلاً اگر اتومبیل کوپه شما از یک سدان هم قیمت ببازد و یا شاسی بلند گران قیمتتان در یک تپه نوردی عادی کم بیاورد، نمیتوانید با استفاده از گرمکن صندلی ها، قضیه را از یاد ببرید ولی برعکس این قضیه امکان پذیر می باشد!

دقیقا نوشته توانایی ها و .. خیلی مهم تر از آپشنه. ولی مسئله اینه که کولئوس از نظر کیفیت و شتاب و.. خیلی به راو4 نزدیکه و وقتی همه پارامترها نزدیک باشند دیگه میمونه سایر مزیت ها. مثل اپشن و زیبایی و قیمت و .. که کولئوس سرتره
1396/7/24
چند ماه پیش سود بانک ها رو برای مردم کم کردند ولی امروز شاهد گرون شدن خودرو حتی پراید(پراید24،111میلیون) شدم دولت با این کاراش داره مردم عزیز رو به فنا میده.انشاالله که خدا جواب این کاراتون رو بده
1396/7/24
از نظر من موتور کولیوس عملکردش بهتر از تویوتا هست چون با اینکه موتورش 6 اسب کتره و گیربکسش cvt و 80 کیلو گرم سنگین تره فقط یک دهم ثانیه جلو تیوتا کم میاره ولی خب بجاش فعلا بازار دست دومش به خاطر تازه واردی داغ نیست ولی تا 2 یا 3 سال دیگه بهتر میشه و همینطور ظاهر کولیوس کمی عضلانی تر و حس خوبی رو به ادم میده ولی خب حیف که فقط تعداد کمی از مردم میتونن این ماشینا رو سوار شن
1396/7/24
از نظر کیفیت هر دو عالی هستند اما تجربه رانندگی رو نداشتم که بخوام بین این دو یکی رو انتخاب کنم
1396/7/24
با عرض سلامو و خسته نباشید
در رابطه با عکسی که برای ایمنی خودرو گذاشیتید جالبه بدونید ایمنی راو ۴ از سال ۲۰۱۵ با سال ۲۰۱۳ اختلاف خیلی فاحشی داره...کاملا بهتر از نسل های قبل عمل کرده که میتونید حتی فیلم هر دو سال رو توی آپارات ببینید...خواهشا عکس رو عوض کنید...
1396/7/25
من خودم کولیوس دارم ( البته فول کامل نیست ) الان 6 ماه میشه که دارم استفاده میکنم

و هر بار میرم سمتش که روشن کنم بیشتر عاشق ظاهرش میشم

به نظرم ظاهرش از جلو و عقب فوق العاده هست اما از نیمرخ نه زیاد

به لحاظ فنی و کارایی و قدرت تو این 6 ماه فقط استارت زدم یاعلی زدم به جاده و با توجه منطقه های کوهستانی شمال کشور هیچ مشکلی نداشه
و همه جوره راضی هستم
1396/7/25
دوستان آیا آپشن هایی که روی مدل های T3-E و T3-V نصب میشه مثل مانیتور های عقب و مانیتور جلو فابریک هست یا توسط شخص ثالث انجام میشه. همچنین بین این دو تیپ کدام ارزش بیشتری داره و آیا با این شرایط انتخاب تویوتا معقول هست یا برند های دیگر بهترند؟ خواهشا کسانی که ماشین رو خریدن راهنمایی کنن
1396/7/25
گرچه تویوتا از لحاظ کیفی بسیار خودرو ی خوبیست ولی با توجه به جمیع جهات و مقایسه با قیمت جهانی، در ایران خرید رنو کولیوس منطقی تر است.
1396/7/25
سلیقه جهانی و مصرف کننده جهانی به چ چیزایی بها میده و ما ایرانیا به چ چیزایی.الان دیگه اون زمونه و دوره نیست ک اعتبار برند باعث بشه چشم بسته محصولشو خرید کنی . در ثانی شما برای کاربرد مد نظرت خودرو انتخاب کن نه برای اینکه بقیه چی میگن اگه طولانی مدت میخوای استفاده کنی و استهلاک در دراز مدت مد نظرته خودرو در برند ژاپنی قابل اعتماده.اما اگه کوتاه مدت تره قضیه فرق میکنه
1396/7/25
ممنون از نقد جالبتون. البته باید این مسئله رو در نظر داشت که تویوتا راو۴ با اپشنای کمی وارد ایران میشه اگه تو تصاویر دقت کنید جای چندین کلید خالی هستش و جالب تر اینجاست که صندلی های عقب در مدل های ایرتویا صفحه نمایش روی صندلی عقب دارن که واقعا لازم نیست و از فقر آپشن رنج میبرن. البته فکر کنم اگه این دکمه ها هم پر بود راو۴ یه چیزی حدود لکسوس nx300h قیمت پیدا میکرد و واقعا ارزش خرید رو نداشت. حالا جالب تر اینکه صندلی های عقب خروجی هوا هم ندارن.
1396/7/26
سلام
گمان كنم كه ميزان مصرف سوخت داخل جدول با چيزي كه در متن مقايسه هست داراي مغايرت باشه ( يعني مصرف سوخت رو اشتباه نوشتيد ! )
1396/7/26
اقایgigi دارن درمورد اتومبیل بحث میکنند نه ماشین رختشویی اکثر کره ای سوارها شعورتشخیص اتومبیل ندارند
1396/7/26
آقای علیرضاخان
فکر نمیکنم عقل درست و حسابی داشته باشی و لی از بیشعوریت مطمئنم
شرکتهای هیوندای و کیا غولهای صنعت خودرو سازی هستند و ماشینهای کلاس متوسط شون هم از این دو تا خودرو پرقدرت تر و مجهز ترن . پس با پراید بابات خوش باش و بالتر از کلاس خودت تز نده که ضایع میشی . شب خوش
1396/7/26
همین که تو پراید سوار حالیته بسته. اینجا اوانایی بحث میکنن که تجربش رو دارن تو چی میگی وسط؟
لگن فرانسوی که تو هیچ جای دنیا اصلا اسمش رو نمیدونن اینجا واسش سر و پا میشکنن. یه لاشه ی جینی سگش میارزه به 100 تا آَشغال درپیتی مثل کولیوس
1396/7/28
اقای علی عزیز من از کم عقلی شما مطمعنم شما که تا حالا با پراید بابات هیچ نرفتی الکی حرف نزن تو کل دنیا رنو برند جهانی بهتره درست ضر بزنی من خوردم رنو دارم شما هم برو با پراید بابات خوش باش
1396/8/11
بی شعور خودتی مردیکه پراید سوار. تازه همون پرایدی هم که سوار میشی قبلا کره ای بود حالا چینیه
1396/9/27
در جواب محمدعلي بايد بگم كه داري ميگي همه جاي دنيا رنو سوار ميشن اول كه داري حرف ميزني تحقيق كن تو امريكا به دليل پايين بودن كيفيت رنو اجازه ورود نداره حالا رنو اصلا طراحي خودروش سرويسه يه طراحي خوب زده همه ماشيناشو داره از اون طراحي ميزنه همون كلويس تليسمان و مگان هاي جديد و همينطور اينم بگم /اصلا رنو با ماشين هاي كيا هيوندا تويتا مقايسه نكنيد مخصوصا تو كيفيت كي مياد به ماشين رنو اشغال ٢٨٠ ميليون بده/
1396/7/26
با سلام خدمت خودرو بانک عزیز و کاربران محترم
با احترام به هر دو برند و هوادارانش بنده به شخصه هوندا CRV بیشتر میپسندم
کلا بحث خودرو بر اساس سلیقه و قدرت خرید مالیه
انشالله شاهد روزی باشیم که هرکسی تو کشور عزیزمون بتونه ماشینی که دوست داره سوار بشه
1396/7/26
قسمت کنسول رنو یخچال هستش؟
1396/9/21
نه
1396/7/27
سلام.
حیف که یکی از مهمترین تست یعنی یه تست درگ درست درمن بین دوتاشون نذاشتین..
درسته که گفتین نیم ثانیه اما ویدیویی و با شرایط بنزین یکسان،مود رانندگی یکسان، غیر فعال بودن vcs در هر دو میتونه نتایج رو بسیار تحت تاثیر قرار بده و حتی تا دو ثانیه هم برسونه..
این درگ یه درگ مهیج و پربیننده نه تنها در ایران بلکه در وب خواهد شد....منتظر هستیم.
1396/7/28
هر دو ماشین عالی هستن ولی اگه توی کولئوس بشینین و پلاستیکا و چرم رو ببینین کیفیتش یکم پایینه و از تویوتا خیلی فاصله داره
1396/7/29
من اگه باشم رنو کولیوس میخرم. با اینکه به تویوتا هم اعتقاد دارم.
1396/7/29
۴ ماه پیش پس از بررسی کامل همه گزینه های بازار (۲۲۰تا 250میلیون )و لااقل يک رانندگی کوتاه و بررسی متریال با هرکدوم کولئوس رو انتخاب کردم باید بگم در یک کلام این ماشین عالیه اول در مورد ظاهر داخل وخارج که فکر نکنم شکی باشه که از تمام رقبا طراحی بهتری داره و می تونه شما رو عاشق خودش کنه
از نظر رانندگی فوق العاده نرم هست و هندلینگ واقعا خوبی داره
اپشن های کاملی هم داره
از نظر قیمت هم که فکر کنم در حال حاضر انتخاب سایر گزینه که تقریبا در بازار جهانی قیمت کمتر یا نزدیک به کولئوس دارن غیر معقول هست مثلا xtrail با قيمت جهانی کمتر اینجا ۲۰ میلیون گرونتره
به هر حال بجز هوندا crv که اینجا نمایندگی معتبری نداره بنظرم از همه گزینه ها برتر هست
rav4 طراحی خیلی قدیمی داره و این انتخابش رو سخت می کنه
1396/8/1
با سلام خدمت هموطنان عزیز
بنده حدود 20 روز هست که رنو کلیوس خریدم میتونم بگم واقعا عالیه
هرگز از انتخابش پشیمون نمیشید وبا نظر محمد اقا کاملا موافق هستم
1396/8/4
بین کراس اوورهای بازار، ماشین ایده آل به نظر من :
طراحی ظاهری کیا سورنتو
آپشن هیوندای سانتافه و کیا سورنتو
موتور و گیربکس تویوتا راو فور
فضای داخلی و صندلی ها و سیستم تعلیق رنو کولئوس
کیفیت ساخت هوندا سی آر وی
ولی متاسفانه خوبها معمولا یک جا جمع نمی شوند
1396/8/6
به نظرمن تویوتا خیلی از خودرو سازی های دیگه جلوی و کولیوس اصلا با راو4 قابل مقایسه نیست
1396/8/19
سلام به تمام دوستان و علاقمندان ، نظرات دوستان رو كه خوندم باعث شد نتونم از بيان تجربه شخصى خودم اجتناب كنم،سال ٢٠٠٩ تويوتاى راوفور اطاق قديم داشتم و در سال ٢٠١٣سانتافه شركتى ثبت نام كردم در زمان تحويل به دليل پايين بودن ابشنها و اختلاف قيمت بيشتر با نمونه وارداتى !!!فروختم و مدل ٢٠١٤ سفارش اروپاى وارداتى خريدم در اذرماه ١٣٩٥ باتوجه به راضى بودن از خودرو فوق پس از مراجعه به نمايشگاه شهر افتاب و ديدن كليوس جديد با توجه به اينكه همزمان بابت تعويض خودروى خودم در بازار تحقيق ميكردم و تنها گزينه موجود برتر از لحاظ تكنولوژى ، ميتسوبيشى اوتلندر ديده بودم، نظرم كاملا عوض شد و در اولين زمان باز شدن ثبت نام١٣٩٥/١٢/٨ اقدام به ثبت نام كليوس نمودم، باتوجه به تجربه هر سه خودرو و اطلاعات و تحقيقات تجربى و تئورى بهترين گزينه رو كليوس در حال حاضر باتوجه به قيمت و ابشن و پشتوانه ٢شركت رنو نيسان و.... ميدونم لازم به ذكر هست امسال شركت رنو نيسان مقام اول پرفروشترين خودرو و در رده دوم فولكس واگن و تويوتا در رده سوم جهانى قرار گرفته ، باتوجه به عدم اطمينان و صحبتهايى كه گاها توسط بعضى از افراد به صورت سليقه اى و حتى در صورت نداشتن هر سه خودرو ونست همزمان خودروى فوق بيان ميشه ،هركدوم از دوستان اگر نياز به راهنمايى واقعى داشت بعد از ارائه مدارك دال بر مالكيت خودروهاى فوق توسط اينجانب و پس از حصول اطمينان ايشان تا اونجايى كه در توانم باشه راهنماييشون ميكنم،دوست دارم دوستانى كه سردرگم و براى تحقيق خريد وارد چنين سايتهايى ميشن با نظرات بدون پشتوانه گيج تَر از سايت بيرون نرن، با تشكر
1396/10/2
با سلام . من دو سه روز پیش ثبت نام کردم. راهنمایی بیشتر می خاستم
1396/11/9
سلام من میخاستم تجربتونو در مورد مقایسه راو فور و رنو کولیوس و سانتافه در اختیار من قرار بدید
ممنونم
1396/8/27
یکی ازخصایص گزارش نویس بی طرفانه و منصافانه بودن آن است نویسنده محترم که به خیلی از مسائل جزئی دقت داشتن چطور از گزینه فنی مهم کلیوس که اسپورتیج ، توسان،سانتافه ،راوافور، asx و... خیلی های دیگر تا جایی که من اطلاع دارم ندارند حرفی بمیان نیاورده که تفاوت متمایزی ایجاد میکند و آن اینکه در ماشین های یاد شده سیستم حرکتی آنها عمدتا بصورت ADW است یعنی دو حالت چهارچرخ متحرک و یا حالت قفل با دیفلاک را دارد، در صورتیکه در کلیوس با کلید اختیاری 2DW یعنی انتخاب فقط دیفرانسیل جلو را هم دارد که تفاوت زیادی در مصرف سوخت برای جاده های کفی خواهد داشت که فقط در ماشین های بسیار گران قیمت تر وجود دارد، که در مقاله فوق اصلا اشاره ای به آن نشده ، اما در عکس های گذاشته شده در زیر فرمان کلیوس این آپشن مهم فابل مشاهده است.
1396/9/22
دم شما گرم کلی خندیدیم
1396/9/11
متاسفانه هر کسی اطلاعات کاملی از ماشین وبرندها نداره رنو 120 ساله ماشین میزنه وبالای 50 ساله تو فرمول یک تیم داره بالاترین جوایز خودرویی اروپا رو کسب کرده عرض کنم که واژه اصطلاک پایین وکیفیت دو مطلب جداست تویوتا کیفیت پایینتری نسبت به رنو داره.ولی به خاطر طراحی ساده تر اصطلاک پایینتری داره باتوجه به قیمت این دو کلئوس خیلی بهتره نرمتر شیکتر کاربردی تر آپشن بیشتر قیمت پایینتر وکیفیت بالاتر و شاسی وزیر بندی قابل اعتماد تر
1396/11/5
الات شما واردی نظر دادی اولین بار هستش میشنوم کسی بگه کیفیت و دوام رنو کولیوس از تویوتا بالاتره کاش میگفتی آپشن اونی که سوار میشه یا استفاده کرده خودش میدونه چه خبره
1397/1/29
رنو خیلی خوبه قبول دارم ولی از تویوتا قطعا بهتر نیست
شاید مساوی باشن
1396/9/26
فقط ایکس تریل!
1396/11/7
ایکس تریل و کولیوس یک ماشین هستن که توسط شرکت رنو نیسان تولید میشن
گیربکس، شاسی، موتور و... همه یکی هست
مهمتر اینکه قیمت جهانی کولیوس بخاطر آپشن های بیشترش بالاتر از ایکس تریل هست
1396/10/17
با سلام
ملشین فقط میتسوبیشی اوتلندر
ژاپنی ، اصیل و از همه مهمتر واقعا ارزش خرید داره .
1396/11/9
موافقم . واقعا سواری اوتلندر یه چیز دیگس.
1396/11/18
با سلام خدمت همه دوستان. اول از همه بايد بگم كه من عاشق تويوتا بوده و هستم ولي به اين دليل كه هر دو ماشين رو تست كردم يه سري فاكتور هاي خوب هم كلئوس داره كه نبايد ناديده گرفت مثل زيبايي اتاق كه از راو 4 مدرن تره و سقف پانورميك. البته براي شخص من كيفيت حرف اول رو ميزنه چون وقتي رنو رو ميروندم صدايي از داشبرد و قسمت عقب مي اومد كه تو ذوق ميزد.راو ساده تر بود ولي حس رانندگي كه راو 4 به من داد هيچ ماشيني توي اين رده نداد. شتاب خوب فرمان پذيري عالي و قدرت مانور اون. به نظر من بعد از مدتي آپشن قديمي و بعضياش بلااستفاده ميشه ولي كيفيت اتاق ؛ موتور و گيربوكس هميشه تو چشه.
1396/12/28
سلام به همه دوستان. من کولئوس ۲۰۱۸ پلاک شده فوری نقدی خریدم ۳۱۸ میلیون. الان قیمت فوری نقدی شده ۳۵۰ میلیون. نگین خودرو ۳۰۸ میلیون گذاشته ولی نه پلاک میشه نه حالا حالاها مدارکش میاد. پس هر چه زودتر بخرید بهتره چون هیچ چیز در ایران ارزان نمیشه. احتمالا قیمت کولئوس در بهار ۹۷ به بالای ۴۰۰ میلیون تومان برسه چون واقعا قدرتمند، با ابهت، پر غرور و زیباست. تلفیقی از پورشه ماکان و آئودی است. سواری بسیار راحت و نرم و یکی از زیباترین کابین ها و داشبوردهای دنیا رو داره. در خرید رنو کولئوس تردید نکنید. والسلام
1397/1/28
با سلام وارادت خدمت دوستان به عرض برسانم با توجه به تجربه شخصي اينجانب در داشتن توسان واسپورتيج وسانتافه ٢٠١٧ كلا ماشينهاي كراس اور وبه اصطلاح شاسي بلند بايد شش سيلندر وحجم موتور بالاي ٣٥٠٠ داشته باشد تا رانندگي راحت ولذت بخشي داشته باشي موتور ٢٤٠٠ چهار سيلندر ١٧٠ اسب بخار براي اين ماشين واقعا كم است ودر جاده خصوصا كوهستاني مثل جاده چالوس واقعا كم مياورند من سانتافه داشتم در جاده چالوس يك پژو٤٠٥ من را گرفت حالا ماشين فول آپشن بودولي وقتي ٤٠٥ بگيره شما رو اشكت در مياد بنابراين در كنار آپشن قدرت موتور بينهايت مهم است من فقط وفقط از هيوندا وراكروز ix 55 راضي هستم والان دارمش مثل هواپيما است نرم وراحت وشتاب بالا قدرت بالا اگر كسي يك روز با اين ماشين رانندگي كنه فرقش را احساس ميكنه
1397/2/24
با سلام
من کمتر از یکساله کولیوس ۲۰۱۷ دارم.
موتور و گیربکس هوشمند و خیلی خوبی داره که با نیسان ایکس تریل مشترکه.
کلا ماشین خوبیه.
ولی مشکل بزرگ کولیوس غیر فعال بودن مپ و نویگیشن خودرو هستش که روی تمام محصولات نگین خودرو این مشکل هست.
تو نمایندگی هم میگن به خاطر تحریمه.
جالبه که واسه پول گرفتن و ماشین فروختن اونم چند برابر قیمت دنیا تحریم نیستیم ولی واسه یه نقشه ساده تحریمیم.
کلا گول مانیتور بزرگ کولیوس و تالیسمان رو نخورین که خیلی کاربرد نداره و حتی تنظیم دمای داخل خودرو و پخش موسیقی هم با وجود ۸اینچ مانیتور سخت تر از ماشینهای معمولیه.
البته حتما تو دنیا با اپدیت های جدید مشکلاتش برطرف شده، چون گزینهایی برای ارتباط با موبایل و استفاده از اینترنت داره که تو کشورمون غیر فعاله و تو ایران که بیشتر به درد ساعت نگاه کردن میخوره.
1397/3/19
سلام
رنجرور از همش عالیه
1397/9/11
متاسفانه طبق معمول خیلی از دوستانی که تجربه رانندگی با هر دو یا یکی از طرفین رو ندارن، از روی تعصب اظهار نظر کردن.
در مورد اصالت خوبه که دوستتداران خودرو بخونن و بدونن که فرانسه و آلمان قدیمی ترین سازندگان خودرو هستن و از قبل از 1890 در حال ساخت ماشینن. در اون زمان امریکا و ژاپن اصلا تو این صنعت حضور نداشتن، کره که هیچی. پس اگه دنبال اصالت هستید قطعاً رنو از تویوتا اصیلتره.
در مورد تکنولوژی هم باز دوستان بدون مطالعه ژاپن رو سرآمد میدونن، درحالیکه توی بالاترین سطح فناوری خودرویی یعنی مسابقات فرمولا وان، حتی یک خودرو ساز ژاپنی هم توان حضور نداره، این درحالیه که 15 سال پیاپی هست که رنو به تنهایی و به صورت اشتراکی با تیم ردبول حضور داره و بارها فاتح مسابقات بوده.
شاهد دیگه فناوری برتر رنو، بخش رنو تراکس هست، که انواع ماشین آلات سنگین، کشنده و اتوبوس رو در بالاترین سطح ایمنی و کیفیت تولید میکنه، در حالیکه تویوتا یا نیسان یا هوندا نهایتا ون تولید کرده ان.
نمود دیگه تکنولوژی بحث امنیته، که در سال 2005 که تنها 5 خودرو برای اولین بار موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از یوروان کاپ شده بودند 2 محصول از مرسدس بود و 3 محصول از رنو و در سنوات بعد هم پیشتازی رنو در حوزه امنیت حفظ شد به شکلی که در سال 2010 تمام محصولات تولیدی رنو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شدن.
در مطلبی دیگه لازم به مطالعه هست که بعد از آلمان بیشترین حجم ابداعات صنعت خودرو متعلق به فرانسوی هاست و ژاپنی ها در مقام چهارم قرار دارد. (البته ژاپنی ها در بکار گیری روشهای کاهش هزینه تولید همیشه پیشرو بوده اند)
از بُعد بازار و سهم بازار هم باید بدانید که گروه رنو با مالکیت 49% سهام نیسان و سهام کمپانیهای داچیا و سامسونگ موتورز در سال 2017 پرفروش ترین گروه خودرو ساز جهان بوده.
پس اونجایی هم که بحث اشتراک با نیسان ایکس تریل میشه، بدونید که رنو نیازی به فناوری ژاپن نداره، ولی برای افزایش سهم از بازار هویت برند تحت مالکیت خودش رو حفظ کرده.
البته تویوتا هم سازنده خوبیه، ولی نه سازنده ماشین لوکس، سازنده ماشینهای اکونومیک و اقتصادی با کمترین امکانات و پیچیدگی ممکن با هدف کمترین استحلاک و بیشترین بازده اقتصادی. اما ماشینهای اقتصادی تویوتا نظیر کمری و کرولا و راوفور در ایران به اشتباه تبدیل به ماشین لوکس شدن! و عده ای هم روی سر میزارن.
راوفور هندلینگ خوب، کابین جادار و موتور و گیربکس روان، چابک و هماهنگی داره و مثل اغلب ماشینهای ژاپنی به خاطر سادگی ساخت و کیفیت مطلوب قطعات دوام بالایی هم داره. اما در مقابل از طراحی داخلی و خارجی ضعیف و نبود امکانات و آپشنهای اولیه و آپشنهای مکمل و تکنولوژی قدیمی رنج میبره و کیفیت سواری خشک و پر تکون اون در دراز مدت موجب آزار سرنشین به خصوص در مسیرهای طولانی و مسافرت میشه.
در مقابل کولئوس طراحی داخلی و خارجی زیبایی داره و از راوفور جادارتره، مصرف بهینه و امکانات و آپشنهای متعددی داره و از همه مهمتر سواری نرم و کم تکون و راحتی داره. البته نقطه ضعفش هم گیربکس CVT هست که کمی هیجان رانندگی رو کم میکنه؛ و البته محصولات اروپایی به دلیل پیچیدگی ساخت به اندازه محصولات ساده ساخت ژاپنی در ایران کم استحلاک نیستن، چراکه انجام سرویسهاشون نیاز به تخصص و ابزار خاص داره که معمولا در ایران خارج از این چارچوب سرویسها انجام میشه.
1397/9/11
نگاه صحیح و کارشناسانه ای به موضوع داشتید، استفاده بردم.

من هم فکر می کنم پاشنه آشیل محصولات رنو طراحی شون بود که در نسل جدید این مشکل بر طرف شده.

پاشنه آشیل تویوتا هم همیشه طراحی های عجیب و بی ربط به نسل قبل و سایر محصولات کارخانه، کمبود امکانات و پیرمرد پسند بودن بوده که هنوز هم همینطوره.
1397/9/11
لازم است اضافه کنم علاوه بر تملک بیش از 40 درصد سهام نیسان، بیش از 30 درصد سهام میتسوبیشی نیز متعلق به غول خودرو سازی فرانسه یعنی رنو هست.
1398/9/29
من که می گم تویوتا کلاً ماشین های خوبی می زنه ولی رنو فقط سعی داره بدنه مقاومی بزنه من که می گم تویوتا rav4 بهتره
1399/10/29
سلام خودرو بانک واقعا عالیه ولی نمیدونم چرا بعضی وقتا مقایسه خودرو هاش اصلا هیجان انگیز نیست مثل همین اخه تویوتا با رنو من هم کلیوس داشتم هم تالیسمام و 99نگم 100 اخلاقیاتم خودرو شاسی بلند دوست دارم و کولیوس اصلا حس افرودی یا حتی شاسی بلند شهری رو هم نداره علکی دو دفه تو یه زره برف یا گل سریع میمونه و اصلا قدرتی نیست تو تصادف هم که سریع جمع میشه کوچکترین شاسی تویوتا رو هم سوار میشی باز حس قدرت داری اصلا هر یک واحد اسب بخار گشتاورش برابری میکنه با خودروهای کره ایی فرانسوی که نه موتور داره نه گیربگس نه ایمنی نه قدرت تولید کردن از کامیون تا سواری ولی هیچ موقع قدرت مند واقع نشدن یه تویوتا 20 سال کار کرده سگش به صفر این میرزه نظر من نیست تجربمه
1401/7/29
الان حدودا ۵ سال از این مقایسه گذشته خب من سوار کولیوس نشدم، ولی سوار راوفور شدم میدونم چجور ماشینیه، حقیقتا چندان آش دهن‌سوزی نبود و فکر نمیکنم با قیمت ۳ میلیاردی چندان ارزش خرید داشته باشه و کولیوس با حدود ۲ میلیارد گزینه بهتری خواهد بود. راوفور حتی اگر از کولیوس بهتر باشه (که نیست) هیچ جوره اختلاف قیمت یک میلیاردی توجیه‌پذیر نیست و نخواهد بود و قطعا کولیوس دارای ارزش خرید بالاتری می‌باشد.
البته تو این رنج قیمت میشه به سانتافه،سورنتو،توسان،اسپورتیج،ایکس‌تریل(برادر کولیوس) و اوتلندر فکر کرد که به شخصه کولیوس رو ترجیح میدم.
البته بگم اوتلندر ‌پلاگین هایبرید با مصرف ۲ لیتر در صد کیلومتر و رکستون G4 گزینه های جذابی خواهند بود.