موضوعات داغ

چطور باید یک هتل مناسب رزرو کنیم؟

عکس مطلب اول
وقتِ برنامه‌ریزی سفر، بعد از این‌که بلیط هواپیما زورق را خریدید نوبت به رزرو هتل می‌رسد. هر شهر معمولاً هتل‌های جورواجوری دارد و شهرهای توریستی هتل‌های بیشتری دارند و هرکدام از این هتل‌ها قیمت و امکانات مختلفی به مسافرانشان ارائه می‌کنند. مثلاً وقتی به‌دنبال رزرو هتل مشهد هستید یا می‌خواهید قیمت هتل کیش را ببینید، با انتخاب‌های زیادی روبرو هستید که باید به روشی انواع هتل مشهد یا هتل کیش را با هم مقایسه کنید تا به آن هتلی برسید که با بودجه و سلیقه‌ی شما همخوانی بیشتری دارد.
اولین چیزی که هرکسی وقتِ رزرو هتل در نظر می‌گیرد، قیمت هتل است. شهرهای توریستی مثل مشهد و کیش، یا شهرهای پر رفت‌وآمد مثل تهران، هتل‌هایی با قیمت‌های مختلف دارند. پس وقتی قصد رزرو هتل مشهد یا رزرو هتل کیش یا هرجای توریستی دیگر را دارید، اول باید ببینید که به‌دنبال هتل گران هستید که معمولا امکانات بیشتری دارد یا هتل ارزان کیش یا هتل ارزان تهران می‌خواهید. مثلا در سفر به مشهد با فهرستی از هتل‌ مشهد روبرو می‌شوید که از هتل ارزان مشهد و انواع هتل آپارتمان مشهد تا هتل‌های لوکس و گرانی مثل هتل هما 2 مشهد، یا هتل درویشی، یا هتل الماس مشهد، در آن پیدا می‌شود. به‌همین ترتیب در سفر به کیش هم می‌توانید هتلی مثل هتل ترنج یا هتل داریوش را انتخاب کنید که از گران‌ترین هتل‌های ایران به حساب می‌آیند.
اما قطعا قیمت، تنها ملاک انتخاب هتل مناسب برای سفر نیست، و بعد از این‌که قیمت هتل مشهد یا قیمت هتل کیش را مقایسه کردید، احتمالا به چند گزینه‌ی مختلف می‌رسید که تفاوت قیمتِ چندانی با هم ندارند. حالا برای انتخاب هتل مناسب باید به سراغ معیارهای دیگر بروید.

معیارهای انتخاب هتل مناسب
یکی از معیارهای انتخاب و رزرو هتل، چه هتل خارجی و چه هتل داخلی، موقعیت مکانی هتل است. مثلا اگر به مشهد سفر می‌کنید، بعد از آن‌که براساس قیمت هتل مشهد چند هتل پیدا کردید که با بودجه‌ی شما می‌خوانند، باید ببینید که هر هتل مشهد در فهرست انتخاب‌های شما چه‌قدر با حرم امام رضا (ع) یا مرکز شهر، یا بازارها و مراکز خرید شهر فاصله دارد.
این معیار در شهرهای بزرگ و شلوغی مثل تهران اهمیت دوچندان پیدا می‌کند، و وقتِ رزرو هتل تهران باید حواس‌تان جمع باشد که هتل شما زیاد از جاهایی که می‌خواهید به آن‌ها سر بزنید دور نباشد و وقت و هزینه‌ی اضافی به شما تحمیل نکند. مثلاً اگر قصد دارید به کاخ‌ها و موزه‌های تاریخی تهران بروید، می‌توانید هتل را در جنوب شهر رزرو کنید، که هم به بافت تاریخی شهر نزدیک است و هم قیمت هتل تهران در جنوب شهر ارزان‌تر است. ولی اگر برای کاری اداری به تهران رفته‌اید باید در مرکز شهر به‌دنبال هتل بگردید، یا نزدیکِ مکان نمایشگاهی که می‌خواهید از آن بازدید کنید، که معمولا در شمال شهر برگزار می‌شوند و قیمت هتل تهران در شمال، بالاتر از جاهای دیگر است.
بعد از موقعیت مکانی نوبت به انتخاب هتل براساس امکانات داخل هتل و تمیزیِ اتاق‌ها می‌رسد. شاید مهم‌ترین ویژگیِ یک هتل تمیزی اتاق‌هایِ آن باشد، و بعد از آن هم امکاناتی که هتل در اختیار شما می‌گذارد. امکانات هتل، از اینترنت پرسرعت گرفته تا سیستم تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش و خدمات خشکشویی و ترانسفر فرودگاهی و امکانات دیگر، بسته به این‌که چه انتظاری از هتل دارید و به قصد تفریح یا کار به سفر رفته‌اید، اهمیتِ متفاوتی خواهند داشت. به‌خصوص در سفرهای خارجی امکانات هتل بسیار مهم است، چون هتل استانبول یا هتل دبی در واقع خانه‌ای است که شما آن چند روز را در آن خواهید گذراند و این‌که هتل ترانسفر یا صبحانه رایگان یا اینترنت داشته باشد یا نه می‌توانید هزینه‌های شما را بالا ببرد یا کمک‌تان کند که در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید.
یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب هتل تجربه‌ای است که در آن هتل خواهید داشت. مثلا هتل عباسی اصفهان علاوه بر این‌که امکانات خوبی دارد، تجربه‌ی اقامت در یک بنای تاریخی با دکور و معماری سنتی را برایتان ممکن می‌کند، یا اقامت در هتل رامسر به‌خاطر آب‌وهوایش و منظره‌ی بی‌نظیر جنگل و دریا یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد در سفر به شمال است.

زورق، بهترین سایت برای مقایسه و رزرو هتل
معیارهای انتخاب هتل مناسب و رزرو هتل را می‌توان در چند دسته خلاصه کرد: اول قیمت هتل، بعد موقعیت مکانی هتل، و در نهایت امکانات و شرایط هتل. برای این‌که بتوانیم بین چندین و چند هتل مختلف مقایسه کنیم و به ترتیب این معیارها را در آن‌ها در نظر بگیریم، باید به اطلاعات هتل‌ها دسترسی داشته باشیم و زورق این کار را ممکن ساخته است.
زورق با تجربه‌ی هفت ساله در ارائه‌ی خدمات خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، اطلاعات 1000 شرکت هواپیمایی و بیش از 400 هزار هتل در سراسر دنیا را بی‌واسطه در اختیار مسافرانش می‌گذارد تا با خیال آسوده بین انواع بلیط هواپیما و هتل‌های مختلف مقایسه کنند و بهترین بلیط هواپیما و هتل را پیدا کنند.
کافی است شهر مقصد، مثلا مشهد، را در بخش جست‌وجوی هتل زورق وارد کنید و یک تاریخ ورود و یک تاریخ خروج به زورق بدهید. بعد با فهرستی از همه انواع هتل مشهد روبرو خواهید شد که از ارزان‌ترین هتل ارزان مشهد تا گران‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌ مشهد مرتب شده است. بعد از آن‌که براساس قیمت هتل‌های مناسب بودجه‌ی خودتان را پیدا کردید، می‌توانید این‌ بار با فیلتر ستاره هتل به‌دنبال هتل‌‌های تک‌ستاره تا پنج ستاره بگردید. یا با انتخاب گزینه‌ی تخفیف آن هتل مشهد یا هتل کیش را پیدا کنید که بیشترین تخفیف را دارد. یا با فیلترهای مختلف امکانات هتل به‌دنبال هتلی بگردید که امکانات مورد نظر شما مثل اینترنت، سونا، استخر و امکانات دیگر را دارد. می‌توانید موقعیت مکانی هتل‌ها را هم روی نقشه ببینید و براساس موقعیت مکانی هتل‌ها بهترین هتل تهران یا نزدیک‌ترین هتل مشهد به حرم امام رضا (ع) را پیدا کنید.
زورق برای هر هتل صفحه‌ی جداگانه‌ای هم دارد، و در این صفحه‌ها می‌توانید عکس نمای بیرونی، اتاق‌ها، رستوران و امکانات هتل را ببینید، نظر مسافران قبلی هتل را بخوانید، رتبه‌ی هتل را در بین هتل‌های مشابه ببینید، با امکانات هتل و شرایط کنسلی رزرو هتل آشنا بشوید، و با اطمینان بیشتر رزرو هتل را انجام دهید.
بعد از همه‌ی این مقایسه‌ها هم هر هتلی را که انتخاب کرده‌اید، چه هتل داخلی باشد چه هتل خارجی، با چند کلیک ساده و با کارت شتاب به‌صورت ریالی رزرو کنید و رسید قطعی رزرو هتل بگیرید. بعد از آن هم اگر به هر دلیل از سفر منصرف شدید می‌توانید به‌راحتی در زورق به‌صورت آنلاین خرید و رزرو‌تان را کنسل کنید.
اپلیکیشن زورق هم که هم در گوشی‌های اندروید و هم گوشی‌های اپل می‌توان به‌رایگان آن را نصب کرد، به شما این امکان را می‌دهد که هرجایی که هستید به‌راحتی با گوشی موبایل‌تان مقایسه کنید و خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را با پرداختی مطمئن انجام دهید. با این امکانات دیگر نیازی به تور مشهد یا هر تور دیگری نخواهید داشت، و می‌توانید بدون واسطه و بدون پرداخت هزینه‌های بیشتر به واسطه‌ها تور مشهد، خودتان را برنامه‌ریزی کنید. در زورق می‌توانید به همه‌ی اطلاعاتی که برای برنامه‌ریزی سفر نیاز دارید دست پیدا کنید، و به‌سادگی خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل انجام دهید، و بعد دیگر شما فقط چمدان ببندید. این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد