موضوعات داغ

خودروی هاچ‌بک عجیب تویوتا معرفی شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی تویوتا در نمایشگاه خودروهای مفهومی توکیو، یکی دیگر از محصولات کانسپت خود را معرفی خواهد کرد که تحت عنوان Fine-Comfort Ride نام گذاری شده است.
این خودرو که در واقع یک هاچ بک کانسپت با سیستم محرک هیدروژنی به شمار می‌آید، دارای طول 4830 میلی متری است که حدود 30 سانتی متر طولانی‌تر از تویوتا پریوس ساخته شده است، اما در مقابل تاحدودی کوتاه‌تر ساخته شده که می‌تواند به آیرودینامیک بهتر خودرو کمک کند. هرچند در مقایسه با خودروی هیدروژنی "میرای" هم این خودرو به طور چشمگیری طولانی‌تر ساخته شده است. برای راحتی بیشتر سرنشینان داخل کابین هم از فاصله بین دو محور 3450 میلی متری استفاده شده است که تنها 30 سانتی متر کمتر از مرسدس بنز S کلاس است.
همانطور که گفتیم، در این طرح مفهومی از یک پیشرانه هیدروژنی استفاده شده است که گویا به عنوان یک سیستم تغذیه برای سیستم محرک اصلی به شمار می‌آید، زیرا طبق ادعای شرکت سازنده، بر روی چرخ‌های اتومبیل از موتورهای الکتریکی استفاده شده است که این پیشرانه هیدروژنی می‌تواند نقش یک ژنراتور را برای تولید نیروی از دست رفته باتری‌ها بازی کند. هرچند در جای دیگر کمپانی

خودروسازی تویوتا ادعا می‌کند که تحت یک چرخه آزمایشی، با یک مخزن سوخت هیدروژن می‌توان مسافتی کمتر از 1000 کیلومتر را طی کرد که در این صورت، موتورهای الکتریکی نقش تقویت کننده سیستم محرک را بازی خواهند کرد.
فضای داخل کابین این اتومبیل، می‌تواند بزرگ‌ترین نقطه قوت آن باشد، زیرا همانند سایر خودروهای کانسپت آینده نگر، یک محیط پیشرفته دارد که آزادی عمل بیشتری در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. در داخل کابین اتومبیل فضای بسیار زیادی برای سرنشینان در نظر گرفته شده و همچنین صندلی‌های آنان قابلیت چرخش دارد تا هم یک ورود و خروج راحت‌تر به داخل کابین داشته باشند و هم بتوانند حین حرکت در حالت رانندگی خودکار، با چرخش کامل صندلی‌های جلو با سرنشینان عقب مکالمه راحت‌تری داشته باشند. صندلی‌های عقب اتومبیل هم به سبک صندلی‌های هواپیما ساخته شده و به خاطر فضای بسیاری زیادی که در جلوی آنان قرار گرفته، قابلیت تغییر شکل دارند تا راحتی بیشتری برای سرنشینان عقب فراهم کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/29
خوراک پارک ارمه . واقعا طراحی های تویوتا داغونه