موضوعات داغ

شکار ترامپچی GS5 در تهران! قوت احتمال ورود به ایران

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
ترامپچی شرکت نوپایی است که در سال 2010 معرفی شد و به سرعت توانست رشد کند و تا سال 2019 حتی صادرات خود به بازار آمریکا را نیز شروع می‌کند. در ایران تا بحال این برند عرضه نشده ولی تا چند وقت پیش و در سامانه ثبت سفارش، مجوز واردات مدل ترامپچی GA3S برای شرکتی به نام الماس داران بود و حتی این خودرو در شهر مشاهده شد و نمونه‌هایی از آن جهت تست پلاک ملی نیز دریافت کردند که می‌توانید در صفحه ترامپچی GA3S در مورد آن بیشتر بخوانید. اما اخیراً عکس‌هایی توسط یکی از همراهان همیشگی خودروبانک برای ما ارسال شده که تعداد قابل توجهی ترامپچی GS5 را در حال حرکت به تهران نشان می‌دهد. قاعدتاً این تعداد خودرو برای تست و گذراندن مراحل قانونی جهت اخذ پلاک ملی به تهران آمده‌اند و این عکس نشان از این دارد که احتمالاً الماس داران با چراغ خاموش در حال فعالیت و پر کردن سبد محصولات خود برای ورود به بازار ایران است. البته متاسفانه هیچ راه ارتباطی برای تماس ما با شرکت الماس داران جهت تایید این موضوع وجود نداشت و تمامی این مطالب حدس و گمان ما است که البته با توجه به شرایط کشور اصلاً دور از انتظار نیست.

ترامپچی GS5

ترامپچی GS5

خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید، ترامپچی GS5 است. یکی از شاسی‌بلندهای ترامپچی که می‌توان گفت کراس‌اوور شهری محسوب می‌شود. روی این مدلی که مشاهده می‌کنید، دقیقاً معلوم نیست چه پیشرانه‌ای نصب شده ولی روی ترامپچی GS5 می‌توان یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر با دقیقاً 1969 سی‌سی و با توانایی حداکثر 144 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه و 187 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه نصب شود و همچنین پیشرانه دیگری که 1.8 لیتری توربو است نیز قابل نصب است که می‌تواند حداکثر 174 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه و 237 نیوتن متر در 1700 دور در دقیقه را تولید کند. در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی دو پیشرانه مختلف ترامپچی GS5 را مشاهده کنید.

ترامپچی GS5
پیشرانه2 لیتری تنفس طبیعی1.8 لیتری توربوشارژ
حجم موتور1969 سی سی1751 سی سی
حداکثر قدرت144 اسب بخار در دور 6300174 اسب بخار در دور 5250
حداکثر گشتاور187 نیوتن متر در دور 4500237 نیوتن متر در دور 1700
جعبه دنده5 سرعته خودکار5 سرعته خودکار
انتقال نیرودیفرانسیل جلوتک و یا دو دیفرانسیل
مصرف سوخت7 لیتر در هر صد کیلومتر6.5 لیتر در هر صد کیلومتر

ترامپچی در مدل 2 لیتری نسخه پایه محسوب می‌شود و تنها دیفرانسیل جلو است و از بعضی امکانات محروم است، به طور مثال ترامپچی GS5 دو لیتری به سیستم فرمان هیدرولیکی مجهز شده اما ترامپچی GS5 توربو، نه تنها می‌تواند به صورت چهارچرخ متحرک نیز سفارش داده شود بلکه سیستم فرمان برقی نیز روی آن نصب شده است.

ترامپچی GS5

ترامپچی GS5

ترامپچی GS5 در مدل توربو و در کامل‌ترین مدل مشخصاتی همچون دوربین عقب، سنسور پارک در عقب، سیستم کنترل باد TPMS ، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS و EBD و TCS، سیستم‌های کمکی HHC و HBA، کیسه هوا برای سرنشینان جلو و پرده‌ای، سیستم تهویه دوگانه برای سرنشینان جلو، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، بلوتوث، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، سانروف، چراغ های LED، سیستم شستشوی چراغ‌های جلو و رینگ‌های 17 اینچی روی آن قابل نصب است ولی اینکه در نهایت این خودرو با چه سطح امکاناتی به ایران خواهد رسید، سوالی است که برای جواب آن باید تا عرضه آن صبر کنیم.

ترامپچی GS5

ترامپچی GS5

با توجه به اطلاعات کمی که در اختیار داریم و رنج قیمتی بسیار زیاد مدل‌های مختلف ترامپچی GS5، حدس زدن در مورد قیمت آن کار سختی است و امیدواریم شرکت متولی واردات ایران خودرو اطلاعات کامل‌تری را در اختیار ما قرار دهد. اما باید گفت که ترامپچی آنچنان هم خودروی چینی ارزان قیمتی نیست و احتمالاً در پایه‌ای‌ترین مدل‌ها، احتمال حدود قیمتی 140 میلیون تومانی را برای ترامپچی GS5 باید انتظار داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد