موضوعات داغ

خداحافظی استرالیا با صنعت تولید خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از 69 سال تولید خودرو، شرکت خودروسازی هولدن آخرین محصول خود را در کشور استرالیا از خط تولید خارج کرد.
خودروی هولدن VFII Commodore Redline، به نوعی آخرین محصول شرکت خودروسازی هالدن در کشور استرالیا به شمار می‌رود که جایگاه ویژه‌ای در تاریخ استرالیا دارد، زیرا این خودرو نه تنها آخرین نسخه از محصولات هالدن است که در کشور استرالیا ساخته شده، بلکه آخرین خودرو از سوی بزرگ‌ترین شرکت خودروساز استرالیایی خواهد بود که پس از دو کمپانی خودروسازی فورد و تویوتا، خط تولید آن در کشور استرالیا متوقف می‌شود.

خوب است بدانید که شرکت خودروسازی هولدن در سال 1948 میلادی فعالیت رسمی خود را در زمینه تولید اتومبیل آغاز کرد، این درحالیست که سرآغاز تاریخچه این شرکت به سال 1856 میلادی برمی‌گردد که در آن زمان بزرگ‌ترین تولید کننده "زین" اسب در کشور استرالیا بوده است، اما پس از ورود این شرکت به صنعت خودروسازی، موفق شده تا به امروز حدود 7 میلیون و 687 هزار و 675 اتومبیل تولید کند و به مشتریان خود تحویل دهد.

تعطیلی این کارخانه قطعا برای تعداد بسیار زیادی از کارکنان دشوار خواهد بود، اما مدیرعامل شرکت خودروسازی هولدن اعلام کرده است که تاکنون 85 درصد از نیروی کار خود را در جاهای دیگر مشغول به کار کرده است و امید می‌رود که دیگر کارکنان این شرکت هم شغل مناسب خود را پیدا کنند. با این وجود، برند هالدن همچنان به استخدام 1000 نفر طراح و مهندس در شرکت خود ادامه خواهد داد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/30
با اون تکنولوژی و کیفیت دست از ساخت ماشین کشیدن، بعد سایپا و ایرانخودرو با تکنولوژی سی سال پیش هر روز قیمتارو بالاتر میبرن.
1396/7/30
واقعا جای تاسف داره که کارخونه ای را که همچنین خودرو های عالی مثل کمودور و استرا تولید میکرده را تعطیل میکنند ولی مافیاهای فرغون ساز وطنی هنوز با تمام قوا به ساخت لگن های دهه 80 و 90 میلادی با کیفیتی به مراتب پایین تر از انزمان ادامه میدهند و قصد تغییر سیایست های خودروسازی خود را هم ندارند. بعد از 70 سال استرالیا به این نتیجه رسیده که خودروساز نیستند و بهتر است نیرو و سرمایه های خود را در جای دیگری سرمایه گزاری کنند. ما کی میخواهیم به این نتیجه برسیم؟؟؟؟
1396/7/30
اینجا یه سری مافیای مفت خور که از خیر سر این صنعت عقب افتاده شدن میلیاردر 500 هزار نفرو بهانه کردن که تخته نشه دره فرغون سازیا حتی به قیمت کشته شدن بیش از 500 هزار نفر تو 20 سال توی حوادث رانندگی و به دلیل کیفیت و فاجعه محصولات تولیدی اینا حالا اینکه چند میلیون نفر مجروح شدن بماند
1396/7/30
به امید روزی کهمدیران سایپا و بانیان تولید پراید در ایران مانند بعثی ها در دادگاه به جرم نسل کشی ایرانیان محاکمه و در جلوی همان دوازه ورودی سایپا به دار مجازات آویخته شوند
الهی آمین