موضوعات داغ

موتور V6 یا V8؟ مساله این است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
گاهی اوقات پیش آمده است که شرکت‌های خودروسازی از پیشرانه‌های مثلا 4 لیتری بر روی محصولات خود استفاده میکنند، اما یکی از آنان همچون تویوتا تاکوما دارای پیشرانه شش سیلندر بوده و دیگری همچون مرسدس بنز AMG GT از یک پیشرانه هشت سیلندر استفاده می‌کند. حال این سوال بوجود می‌آید که آیا پیشرانه‌های شش سیلندر زورشان به موتورهای بزرگ‌تر هشت سیلندر می‌رسد یا نه؟ به همین منظور گروه خودروبانک یک ویدیو از رقابت مرسدس بنز AMG C63 S و خودروی آئودی RS5 جدید در انتهای همین مقاله آماده کرده است که یکی از آنان پیشرانه هشت سیلندر در زیر کاپوت خود دارد و دیگر هم از یک پیشرانه شش سیلندر بر روی خود سود می‌برد.
در نسخه‌های جدید RS5، شرکت خودروسازی آئودی از یک پیشرانه شش سیلندر جدید توربوشارژر بجای پیشرانه هشت سیلندر تنفس طبیعی استفاده کرده است که با حجم 2.9 لیتری خود می‌تواند 444 اسب بخار قدرت تولید کند، اما در مقابل گشتاور خروجی اتومبیل نسبت به پیشرانه هشت سیلندر قبلی حدود 170 نیوتن متر افزایش پیدا کرده و حالا به عدد 600 نیوتن متر رسیده است که می‌تواند مرسدس بنز AMG C63 S هشت سیلندر را به چالش بکشد.
علاوه بر این، خودروی کوپه آلمان‌ها به یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک مجهز شده است که می‌تواند شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه و حداکثر سرعت 280 کیلومتر بر ساعت داشته باشد.
در مقابل آئودی RS5، همانطور که گفتیم خودروی مرسدس بنز AMG C63 S قرار گرفته است که دارای سیلندرهای بیشتر، قدرت بیشتر و همچنین گشتاور بیشتر است که می‌تواند دست برتری مرسدس بنز در مقابل آئودی باشد، اما خودروی RS5 آئودی هم ثابت کرده است که هیچ وقت نباید آن را دست کم گرفت!.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/4
باسلام
کانالی که در تلگرام راه اندازی کردیم بسیار عالی ولی وقتی وارد لینک میشویم جستجو یا سرچ ندارد ؟
1396/8/4
الان نفهمیدیم کی برنده شد !!!؟؟؟
یه ترجمه میکردید بد نبود !