موضوعات داغ

تست درایو چری آریزو ۵ توربو، محصول جدید مدیران خودرو برگزار شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
روز گذشته در پیست آزادی تهران شاهد برگزاری مراسم تست درایو چری آریزو ۵ توربو به عنوان قوی ترین خودروی زیر ۱۰۰ میلیون تومان بازار کشور توسط مدیران خودرو بودیم که با استقبال مناسبی روبرو شد. محل برگزاری این مراسم پیست آزادی و زمان آن از ساعت ۱۰ الی ۱۲ بود.
موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری این خودرو به یک توربوشارژر مجهز شده تا نیروی تولیدی آن در دور موتور 6150 دور بر دقیقه به عدد 144 اسب بخار برسد و همچنین میزان گشتاور آن هم در 3800 دور بر دقیقه به مرز 210 نیوتن متر نزدیک شود که با کمک گرفتن از یک جعبه دنده اتوماتیک CVT، حداکثر سرعت بیشتر از 185 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.
در بخش ایمنی و تجهیزات هم دو مدل استاندارد و اسپرت به یک شکل ظاهر شده‌اند که می‌توان به 5 ستاره ایمنی از سازمان NCAP چین، ایربگ‌های ایمنی ساخته شده در کشور سوئد که در قسمت‌های مختلف کابین بکار گرفته شده‌اند، استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل باد تایرها، دوربین و سیستم‌های کمک پارک، سیستم کمک حرکت در سربالایی (HHC) و در آخر هم به سیستم‌های ABS ، EBA، سیستم ضد لغزش TCS و سیستم پایداری الکترونیکی ESP اشاره کرد.

آریزو 5 توربو

آریزو 5 توربو

چری آریزو 5 تا بحال با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی عرضه می شده اما حال مدیران خودرو، آریزو 5 توربو را عرضه کرده که توانایی تولید قدرت بیشتری را نسبت به مدل قبلی دارد. این خودرو از نظر ظاهری تفاوتی با آریزو 5 قدیمی ندارد و تنها در پیشرانه تفاوت دارند. پیشرانه توربو این خودرو نسبت به مدل قبلی کشش و توانایی بیشتری دارد ولی کماکان با توجه به استفاده از گیربکس CVT کندی در شروع حرکت احساس می شود که ماهیت این نوع گیربکس ها است.
در ادامه می توانید تصاویر این مراسم را در گالری تصاویر مشاهده کنید.

نظرات کاربران

19 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/1
حداقل میگفتین چه عملکردی داشت
1396/8/1
مصرف سوخت؟
1396/8/1
تصاویر تنها بدون فیلم و گزارش تست انجام شده چه فایده ای دارد ؟
1396/8/1
زیر صد میلیون لیفان 820 و بسترن b50f هم هستن که از این قویترن و باکیفیت تر
1396/8/1
خب یعنی چی این مطلب؟ ویدئوش کجاست ؟ کلا 10 خط ؟ از خودرو بانک بعیده این کارا
1396/8/1
خداقوت دلاور خیلی توضیحتون کامل بود فکر کنم برای خالی نبودن عریضه این مطلب ارسال شده
1396/8/1
خوب نتیجه؟
1396/8/1
قویترین خودرو زیر 100 میلیون؟!!!! پس jac s5 و هایما توربو چی هستن؟!!!!
1396/8/3
جک s5 رو خوب اومدی ولی اسم هایما توربو رو نیار که فراخوان های متعدد ایران خودرو نشان از کیفیت بالای این ماشین داره سیستم توربو سرایر ایراده
1396/8/1
همین ؟ یک مقدار توضیح میدادید خوب !!!
1396/8/2
از رو عکس ها کاملا مشخصه که کیفیت تو دری ها و کابین افتضاحه!!
1396/8/13
قویترین ماشین زیر 100 میلیون ؟؟ این عناوین چیه استفاده میکنید؟؟؟ واقعا مسخرس. کجاش قویترین ماشین زیر 100 میلیون بازاره؟ تو همین چینیا هم توان بالاتر داریم... چه برسه به بقیه....
1396/9/3
دوستان عزیز هیچ کاری رو بدون تحقیق و تفحص بسیار انجام ندهید خصوصآ خرید خودرو/منزل و ...چون در صورت عدم رضایت علاوه بر ضرر مالی گاهآ بسیار دچار فشارهای عصبی و استرس و...هم خواهید شد.
بنده خودم چون میخواستم حداکثر حدود 100 میلیون جهت خرید خودرو سدان اتوماتیک و اونهم صفر کیلومتر هزینه کنم.(شخصآ شاسی بلند،نیمه شاسی(کراس اوور) و خرید دست دوم رو نمی پسندم)بیش از 3 ماه تمام درگیر بودم و خیلی تحقیق کردم چه از طریق خوندن همین نظرات شما دوستان در چندین سایت معتبر خودرویی مثل همین سایت/دیدن ماشین های مدنظر در نمایشگاه نمایندگی/پرسش صادقانه از خود بخش خدمات خود نمایندگی ها/صحبت با مالکان خودرو و... و گزینه ها هم عبارت بودند از:
لیفان 820/آریزو 5 توربو/بسترن/اکسنت/سراتو سایپا
که نهایتآ آریزو 5 توربو رو پسندیده و خریداری کردم و الان حدود یکماهه اونرو دارم و خدارو شکر فعلآ خیلی راضیم و دوست دارم نقاط قوت و ضعف اونرو خدمت شما بگم که امیدوارم مفید واقع گردد و اگر در شرایطی مثل من قرار دارید کمک هرچند اندکی به شما عزیزان شود.
دلایل انتخاب آریزو هم این موارد بود:
1)قیمت بسیار مناسب(از همه رقبا قیمت معقولتری دارد)
2)قدرت و گشتاور عالی(علیرغم کوچکترین حجم موتور فقط از لیفان 820 ضعیفتر است)
3)خدمات بسیار گسترده(بعد از سراتو سایپا بیشترین نمایندگی خدمات رو دارد)
4)مصرف مناسب سوخت نسبت به قدرت خروجی(کمترین میزان سوخت رو دارد)
5)ابعاد بسیار مناسب خودرو چه بیرون و چه داخل(در فاصله ی محوری و طول فقط از لیفان 820 کوچکتر است که باید گفت لیفان کمی بیش از حد بزرگ است که هم میتونه خوب باشه و هم بد و شخصآ ماشین فول سایز رو با توجه به محیط زندگی ام نمی پسندم)
6)ارتفاع بسیار مناسب کف ماشین از سطح زمین(با توجه به سرعت گیر ها و جاده ها غیر استاندارد ما و اینکه از لحاظ ارتفاع از سطح زمین بهتر از تمام رقباست خصوصآ سراتو سایپا و بسترن که مالکان اونها خیلی ازش گله گی داشتند)
دلایلی که در خریدن آریزو شک داشتم:
1)خیلی از دوستان از کمک فنرهای ضعیف و صدای جلوبندی خیلی گله گی داشتند(که بدلیل سبک طراحی اسپرت تر نسبت به رقباست و اینکه با خیلی تحقیق متوجه شدم با نیتروژن کردن باد لاستیک ها کمی سواری اون نرم تر میشه و اگه بازهم ناراضی بوید میتونید با حدود 1 میلیون ضربه گیرهای فنر بسیار کارآمد و جواب پس داده ttc کره ای روی آن نصب کنید)
2)داشتن موتور توربو که نسبت به رقبا قطعآ حساس تره و بنزین با کیفیت تر میخواهد(البته میشه با روشهای نگهداری توربو که در همین سایت هم هست و در صورت نبود بنزین سوپر،استفاده از اکتان بوستر مناسب تا حد زیادی مشکلی نداشت)
3)بازار دست دوم ضعیفتر نسبت به رقبا(که خیلی مهمه و ظاهرآ فقط از بازار دست دوم بسترن بهتر است)
و الان تجربیات این حقیر پس از یکماه رانندگی و کارکرد 1000 کیلومتری رو عرض میکنم که البته باید گفت خیلی قضاوت زوده و حداقل باید بعد از یکسال اونرو نقد کرد اما برخی دوستان نسخه ی تنفس طبیعی و اکسلنت(فول ترین نسخه)رو بیش از یکسال و نیم است که دارند و بجز شتاب ضعیف،مصرف نسبتآ زیاد با توجه به حجم موتور و نبود برخی امکانات از اون راضی هستند،که در نسخه توربو مشکل کندی و مصرف سوخت بهتر شده و امکانات رو هم شخصآ معتقدم حتی بیش از حد انتظارم بود و با توجه به مهمترین فاکتور و معیار (قیمت خودرو) نسبت به رقبا از سطح امکانات بهتری هم برخوردارست و شخصآ خودم خودرو پر آپشن رو بیشتر می پسندم.
مزایای دیده شده:
1)همینکه موارد ساده ای مثل نمد کاپوت/نمد ضد صدا پشت موتور/نمد صندوق و کاور موتور رو ازش برنداشته اند و کفی موکتی و جعبه آچار و... هم داره خودش یک نعمته(نسبت به رقبا)و البته متاسفانه سینی زیر موتور رو نداره که باید خودتون تهیه کنید پس خوشبختانه در مجموع مدیران خودرو لارج بوده و از متعلقات جانبی اون برخلاف رقبا چیزی برنداشته است.
2)نسبت به قیمتش امکانات بسیار بسیار خوبی داره که در خودروهای زیر صد میلیونی به ندرت یافت میشه(آینه کرومیک وسط و سیستم ایمنی سانروف که در کمال تعجب در کاتالوگ اصلآ وجود ندارند/سنسور میزان نمایش باد لاستیک ها و دمای تایرها/سیستم صوتی بسیار مناسب 6 بانده و کامل که پورت usb/ipod/sd card و حتی قابلیت نمایش فایلهای تصویری و.. رو دارد/سیستم ساده اما مهم پاور ویندوز/رینگ و لاستیک با ابهت تر از رقبا که همگی 16 اینچ هستند/سیستم همگام سازی کامل با موبایل و...)
امکاناتی مثل کی لس/استارت دکمه ای/کروز کنترل/سانروف/صندلی چرم/چراغ روز و.. رو همه رقبا در این رنج قیمت دارند.
3)شخصآ متوجه ضعیف بودن کمک ها و جلوبندی نشده ام و اونرو مناسب و معمولی میدونم البته همون روز دوم باد لاستیک ها رو نیترژن کردم و گمون کنم اگه لاستیک های بهتری مثلآ میشلن بگذارید قطعآ بهتر و کم تکان تر هم خواهد شد.
4)فضای داخلی بسار مناسب حتی برای یک خانواده کامل مثل خود من(5 نفره)
5)سواری بسیار کم صدا و خوب خصوصآ در بیرون از شهر(بزرگراهها)که عملآ صدای موتور بسیار بسیار ناچیز است.
6)دارا بودن تمامی پارامترهای ایمنی مثل 6 کیسه هوا سوئدی در 10 نقطه/سیستم هایی که در خودروهای زیر 100 میلیون اصلآ یافت نمیشوند مثل tcs یا همن کنترل لغزش یا hhc یا همون نگه داشتن خودرو بدون ترمز و درگیری گیربکس بمدت 2 ثانیه در سربالایی
البته لیفان 820 6 کیسه هوا دارد اما از نوع تاکاتا که نیازی به معرفی نداره و سیستم hac رو هم داره که تقریبآ معدل hhc است البته با کمی تغییر
ولی هیچکدام از رقبا همزمان دارای 6 کیسه هوا/esp/tcs/hhc or hac نیستند خصوصآ tcs رو که هیچکدام ندارند و اصولا در خودروهای بسیار به روز و گران قیمت یافت میشه نه در محصولات ارزان قیمت و اقتصادی(هدف اصلی تولید آریزو خودرویی نسبتآ جمع وجور و اقتصادی و البته ایمن بوده که خب تعریف خودروی اقتصادی کامل واضحه:خودرویی با موتور کوچک،مصرف مناسب سوخت،پرهیز از هزینه های جانبی خاص مثل آپشن های گران قیمت و...
ضعفهایی که دیده شده:
1)در کل ایراد خاصی در این مدت مشاهده نشده و بیشتر از سلیقه نشات میگیره و حیفه که خودرویی با این حجم آپشن دارای نواقصی چون عدم صندلی برقی راننده/عدم ورودی هوا برای سرنشینان عقب/عدم سنسور نور و عدم سنسورهای پارک همرنگ با بدنه و...باشه.
2)نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتر از رقبا
3)گیربکس cvt که نسبت به بقیه گیربکس ها کندتر و کم حس تر هست البته پیشرفته تر و از لحاظ اقتصادی بهینه تر است و البته دارای حالت تیپ ترونیک و 7 سرعته نیز هست که از رقبا یک دنده بیشتر است.
4)دوربین عقب خودرو در روز بسیار عالی و مناسب است اما در شب کیفیت خیلی مناسبی ندارد البته باید گفت که دوربین عقب تمام رقبایش در شب هم در همین حد میباشند و بغیر از لیفان 820 حتی خطوط کمی متغیر پارک هم ندارند(فقط لیفان و آریزو دارند)
البته تا یادم نرفته بگم که مهمترین مزیت این ماشین نسبت به رقبا گارانتی کامل اون یعنی 5 سال یا 150 هزار کیلومتر و همزمان 6 نوبت سرویس رایگان یا معدل 2 سال میباشد.
باید در نظر بگیریم که بحث خودروها باید واقع بینانه و از لحاظ قیمت،قدرت،سوخت،ابعاد و امکانات و... صورت بگیره و تمام رقبا ذکر شده همگی دارای ضعف و قوت هستند و هیچکدوم رو نمیشه مطلقآ برتر دونست و این حقیر باذکر دلایل توجیهی خودم آریزو توربو رو برتر دیدم و اونرو تهیه کردم و از انتخابم نیز بسیار بسیار راضیم و حقیقتآ فکر نمیکردم تا به این حد خودروی خوبی باشه و میترسیدم که باوجود تحقیقات بسیار اشتباه کرده باشم اما واقعآ الان خرسندم.
امیدوارم مفید واقع شده باشد.خدانگهدار همگی
1396/10/10
علی جان ممنون بسیار جامع و کامل گرفتید هم مزایا و هم معایب رو.من هم این ماشین رو به تازگی خریدم و حدود 700 کیلومتر رفتم به نظرم تو رنج قیمتی که داره فوق العاده است تازه گرون نشده احتمال خیلی زیاد از ماه بعد قیمتش به 90 تا 93 میلیون برسه.فقط توی نقاط ضعف یه ایراد کوچولو بود که نگفتید و اون نداشتم چراغ روشنایی برای سرنشینان عقب خودرو است.
1396/12/7
باسلام
در خصوص مصرف سوختش و شتاب اولیش هم اگه مطلب بزارید ممنون می شم .
1396/12/21
با سلام. ممنون از توضیح مفصل و کاملتون.
یه سوال داشتم.
دماسنج نشانگر دمای داخل و دمای خارج کابین داره؟
1396/9/19
واقعا خسته نباشید با این تست و مقالتون.خب حداقل میگفتید چی ب چی شد
1396/12/21
دوستان سلام. من واقعا از آریزو توربو خوشم اومده.
از نمایندگی هم در مورد آپشن ها و کمبود لوازم ارائه شده سوال کردم.
۱.نصب آینه تاشو برقی
۲.سینی زیر موتور
۳.فک کنم جی پی اس هم فعال نیست که نمایندگی انجام میده.
فقط یه سوال دارم از دوستان
دماسنج نشانگر دمای داخل و خارج کابین دارد یا خیر؟
1396/12/23
با سلام در جواب امید جان باید بگم که جای دماسنج رو سمت چپ کنسول وسط داره(بغل فرمان و زیر استارت دکمه ای) اما فعال نیست و تاثیری روی سیستم تهویه نداره(کولر اتومات نداره) و متاسفانه جی پی اس رو هم فعلا نمیشه فعال کرد مگر اینکه مانیتور رو عوض کرد(نمایندگی این جواب رو بهم داد) اما سینی موتور رو میشه براش خریداری و نصب کرد و میشه آینه های جانبی اونرو هم تاشو برقی کرد.
شخصآ چراغهای جلو رو زنون کردم و سنسور پارک جلو هم براش گذاشته ام و فقط مونده که جی پی اس و آینه تاشوی برقی و هدآپ دیسپلی براش نصب کنم تا از لحاظ امکانات در سطح ایده آلم بشه که میخوام سرفرصت و تضمینی(با بالاترین کیفیت)در اولین فرصت ممکن(رفتن به مسافرت)اونها رو در شیراز یا تهران انجام بدهم،چون در استان سکونتم(خوزستان) انجام میشه اما در حد کیفیت تهران وشیراز نصب و راه اندازی نخواهند شد و این سه آپشن کمی دقیق تر و حساس تر از نصب چراغ زنون و سنسور پارک و...هستند.
من الان بیش از 3500 کیلومتر باهاش رفته ام و ایراد یا حسن جدیدی کشف نکرده ام که به مطلب قبلی بیفزایم.البته سری قبلی ناگفته موند که تمام شیشه ای خودرو تک لمسی و تمام آنها ضد تله هم هستند که بسیار بسیار جالب و ایمن است(در این رنج قیمت وجود این آپشن بسیار عجیبه) ولی علیرغم داشتن پاورویندوز،متاسفانه به پاور سانروف مجهز نیست(حتما باید سانروف رو خودتون ببندید و پس از خاموش کردن یا قفل کردن خودرو سانروف بسته نخواهد شد).
امین جان هم از نبود چراغ روشنایی عقب گفته اند که کاملآ بجا میباشد و ضمنآ میتونست آفتابگیر راننده به آینه هم مجهز باشه و یا جای عینکی داشته باشه البته انصافآ سطح توقع اینهمه آپشن در خودرو زیر 150 میلیونی بسیار بسیار زیاده خواهی است و شخصآ دوست داشتم این چند مورد رو هم میداشت که کاملتر و بهتر از حال میبود اما بازهم میگم در این رنج قیمت(زیر 100 میلیون) به روزترین امکانات و سیستم های ایمنی و رفاهی رو داره و حتی چهره ی خوبی رو داره و بالاترین ارزش خرید رو داره بدون شک اونهم با توجه به دلایل ذکر شده، اصولآ ماشینی با این حجم قدرت و مباحث فنی و امکانات رفاهی و... اگر غیر از چینی(مثلآ کره/فرانسه یا...) میبود قطع به یقین باتوجه به شرایط اسفناک بازار خودرو کشورمان بیش از 130 میلیون قیمت میداشت و گواه آنهم اختلاف حدود 30 هزار درهمی(حدود 40 میلیونی) اون با النترا و سراتو رو میشه اشاره کرد که البته در بازار عجیب کشورمان دقیقآ دو برابر آریزو 5 توربو قیمت دارند(حدود 90 میلیون تومان).قیمت آریزو 5 در نسخه اکسلنت و توربو حدود 50 هزار درهم امارات است و فولترین نسخه ی النترا و سراتو با موتورهای 2000 حدود 80 هزار درهم میباشد.سلامت،موفق و شاد باشید