موضوعات داغ

بی ام و X2 باواریایی شیک پوش رونمایی شد + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
دقیقا یک سال پیش در نمایشگاه بین المللی پاریس 2016، کمپانی خودروسازی BMW با یک سورپرایز بزرگ کار خود را آغاز کرد و آن هم رونمایی از خودروی کراس اوور X2 در قالب یک طرح مفهومی بود که توانست توجه بسیاری از رسانه‌های بین المللی را به خود جلب کند. از سال گذشته تا به امروز، تصاویر جاسوسی متعددی از خودرو منتشر شد که چند نمونه از آن را در خودروبانک مورد بررسی قرار دادیم، تا اینکه بلاخره بعد از ماه‌ها انتظار، امروز کمپانی خودروسازی BMW از نسخه نهایی کراس اوور X2 رونمایی کرد تا آن را از سال آینده میلادی راهی بازار کند.

بی ام و X2

بی ام و X2

اولین چیزی که در این خودرو جلب توجه می‌کند، بدون شک طراحی ظاهری آن خواهد بود که با الگوهای طراحی اسپرت، می‌توان فهمید که "بی.ام.و" هدف اول خود را بر روی اقشار جوان گذاشته است تا یک کراس اوور جذاب و اسپرت با اسم و رسم یکی از معتبرترین شرکت‌های خودروسازی جهان را داشته باشند. در مقایسه با طرح کانسپت این خودرو که سال گذشته رونمایی شد، کراس اوور X2 تنها با حفظ فرم بدنه خود و همچنین حفظ فرم جلوپنجره، متحمل تغییرات بسیار زیادی شده است که در این بین می‌توان به حذف چراغ‌های پیشرفته نسخه کانسپت و جایگزین شدنش با چراغ‌های مرسوم BMW، استفاده از یک مجموعه سپر ساده‌تر با ورودی‌های بزرگ هوا در مرکز و اطراف خود، آینه‌های استاندارد با قاب پشت همرنگ بدنه، طراحی و نصب چراغ‌های جدید گردی شکل در اطراف سپر که در نسخه‌های کانسپت دیده نمی‌شد، چراغ‌های طبیعی‌تر برای عقب اتومبیل و همچنین به خروجی‌های اگزوز استاندارد اشاره داشت که در دو طرف سپر شاهد خروجی‌های کرومی رنگ آن هستیم.

بی ام و X2

بی ام و X2

هنگام رونمایی از نسخه کانسپت X2، شرکت سازنده هیچگونه تصویری ارائه نکرده بود، اما با رونمایی رسمی از نسخه نهایی X2، می‌توان شاهد یک کابین شبیه به X1 بود که تنها تفاوت بین آنان در صفحه کیلومتر اتومبیل و غربیلک فرمان دیده می‌شود که حالا کراس اوور X2 یک صفحه کیلومتر پیشرفته‌تر داشته و همچنین غربیلک فرمان آن کمی جنبه اسپرت به خود گرفته است. در غیر این صورت دیگر قسمت‌های کابین حتی پنل‌های درب آنان درست همانند یکدیگر ساخته و پرداخته شده است. علاوه بر این، برای سیستم سرگرمی اتومبیل از یک صفحه نمایشگر 6.5 اینچی لمسی استفاده شده است که می‌توان به صورت سفارشی آن را جایگزین یک صفحه نمایشگر 8.8 اینچی لمسی با امکانات بیشتر کرد که ویژگی‌های آن شامل وای فای، اپل کارپلی و BMW Connected پلاس می‌شود. تجهیزات قابل سفارش اتومبیل هم می‌تواند شامل سیستم هشدار خروج از جاده، سیستم نگهداری اتومبیل بین خطوط جاده، سیستم ترمز اضطراری خودکار و همچنین سیستم کمک پارک اتومبیل باشد.

بی ام و X2

بی ام و X2

قوی‌ترین نسخه از کراس اوور X2، به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر "توئین پاور" مجهز شده است که با استفاده از توربوشارژرهای "توئین اسکرول"، می‌تواند 228 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور داشته باشد. این قدرت از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته اتومات از نوع "استپ ترونیک" دریافت شده و به کمک سیستم انتقال قدرت xDrive به سمت هرچهارچرخ اتومبیل ارسال می‌شود تا عملکرد و چابکی اتومبیل را تضمین کند. برای رانندگی با این خودرو 3 حالت مختلف رانندگی در نظر گرفته شده است که شامل رانندگی در حالت "راحتی"، "پرو اکو" و همچنین "اسپرت" می‌شود که بر روی سیستم تعلیق اتومبیل تاثیرگذار بوده و اتومبیل را برای شرایط مذکور آماده می‌کند.

بی ام و X2

بی ام و X2

علاوه بر این، یک بسته "M Sport" هم برای اتومبیل در دسترس خواهد بود که هیچگونه تغییری در پیشرانه اتومبیل ایجاد نمی‌کند، اما در عوض دارای رینگ‌های 20 اینچی اسپرت بوده و همچنین ارتفاع اتومبیل را نسبت به زمین اندکی کاهش می‌دهد. با این وجود کمپانی خودروسازی BMW معتقد است که با سفارش این بسته، عملکرد اتومبیل بهبود یافته و می‌تواند به حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 6.3 ثانیه دسترسی پیدا کرد.

نظرات کاربران

16 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/4
قراره تو کدوم کشور منتاژ بشه خدا کنه آمریکا نباشه
1396/8/4
مثلا تو امریکا مونتاژ نشه بیاد ایران تو میخای بری با پیکان سال 57 خودت باهاش درگ برگزار کنی؟
1396/8/5
مجبور نيستي چرت و پرت بگي.
1396/8/8
حالا تو امریکا تولید بشه یا نشه .چیش به تو میرسه
1396/8/4
خيلي خوشگل و جذابه.عاشقشم.عشق =bmw
1396/8/4
اگه بیاد ایران حتما میخرم
1396/8/4
اره 2 رنگشو بخر ک وقتی از خواب بیدار شدی دلت نسوزه
1396/8/4
رنگ ابیش چقدر فوق العادست. الان این چینی سوارا میان میگن تیگو 5 خیلی بهتر از اینه (خنده)
1396/8/5
حالا خوبه بعضیا همون چینیو دارن بهتره تو بری پرایدتو بشوری شاید همونم نداری
1396/8/5
@محمد
چیه ارزوی پراید مونده به دلت؟ نگران نباش به زودی سایپای عزیزت وام میده برو بخر یدونشو
1396/8/6
خدارو شکر اینقدر دارم که ماشین تورو (ماشین فقر ) نخرم شایدم همونو نداری با عکساش بخواب شاید یبار خریدی ماشین فقرتو
1396/8/4
تو بازار ایران فک نکنم .زیاد بفروشه .چون همه میرن بی ام و سدان میگرن.اما ماشین حرف نداره.
1396/8/5
یه حسی میگه از عکساش خوشکلتره
1396/8/5
واقعا تکامل و بلوغ طراحی است.
1396/8/5
tebhe mamool aghabesh zeshte. moshgele 1000 saleye bmw
1396/8/7
واقعا جای تاسف داره، آدم دو تا کامنت تخصصی نمیبینه. عزیزی که داری بخری نوش جونت، عزیزی که نداری بخری تلاش کن که به دست بیاری. چرا بهم بد و بیراه میگیم؟؟ حتما الان یکی میاد جواب منو بده، ایراد نداره. یکی پیدا شه کامنت تخصصی در مورد این ماشین بذاره علاوه بر متن های سایت.