موضوعات داغ

با خودروسازان چین و اروپا کنسرسیوم تشکیل دهیم

عکس مطلب اول
ایسنا : یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است همکاری سه‌جانبه میان ایران، چین و شرکای اروپایی چینی‌ها در خودروسازی، انتقال دانش فنی و رشد این صنعت را به همراه خواهد داشت.
حسن کریمی‌سنجری اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های چینی علاقه بسیاری به بازار ایران دارند و بسیاری از آنها شریک تجاری اروپایی دارند که از طریق این شرکت‌ها می‌توان با اروپایی‌ها همکاری مشترک داشت. وی افزود: شرکت‌های ایرانی و چینی با تشکیل یک کنسرسیوم می‌توانند با هدف استفاده از دانش فنی و تکنولوژی شریک اروپایی طرف چینی به تولید و طراحی خودرو در ایران بپردازند که در نهایت یک همکاری و سرمایه‌گذاری سه‌جانبه در خودروسازی ایران رخ می‌دهد.

این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: در حال حاضر چینی‌ها با پژو فرانسه، نیسان ژاپن، فولکس واگن آلمان و... همکاری مشترک دارند که در کنسرسیوم مطرح شده آورده طرف اروپایی می‌تواند انتقال دانش و فناوری باشد و این روش می‌تواند راه میانبری برای همکاری‌های خودرویی با بزرگان خودروسازی جهان باشد. کریمی‌سنجری یادآور شد: حضور شرکت‌های بین‌المللی با حضور شریک چینی در ایران یا همکاری چندجانبه شرکت‌های خارجی در ایران ریسک سرمایه‌گذاری در ایران را کاهش خواهد داد و از سوی دیگر شرکا توانایی آن را خواهند داشت تا از بازار یکدیگر استفاده کنند. او تاکید کرد: در شرایط فعلی از طرف‌های چینی و روس می‌توان در قراردادهای مشترک با شرکت‌های اروپایی استفاده کرد تا فاینانس و اعتبار قرارداد را تضمین کنند و از سوی دیگر همکاری با شرکای اروپایی شرکت‌های چینی عاملی خواهد شد تا قطعه‌سازی ایران نیز رشد کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد