موضوعات داغ

تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ از هفته آینده

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد : ایران‌خودرو به احتمال فراوان ازهفته آینده تولید دومین محصول پسابرجامی و مشترک خود با پژو را آغاز می‌کند، تولیدی که البته آزمایشی به حساب می‌آید.طبق اخبار رسیده از ایران‌خودرو، این شرکت قصد دارد در هفته پایانی آبان‌ماه، تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ را آغاز کند، خودرویی سدان که با قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان روانه بازار خواهد شد.
بر این اساس، در صورت موفقیت‌آمیز بودن تولید آزمایشی پژو ۳۰۱، تولید انبوه این خودرو به احتمال فراوان از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد تا دومین خودرو پسابرجامی ایران‌خودرو وارد سبد محصولات این شرکت شود. هرچند هنوز تصمیم قطعی و نهایی در مورد قیمت ۳۰۱ گرفته نشده، با این حال طبق اخبار رسیده از ایران‌خودرو، این محصول در بازه قیمتی ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد. البته ظاهرا ایران‌خودرویی‌ها قصد دارند در صورت امکان، قیمت پژو ۳۰۱ را به زیر ۷۰ میلیون تومان برسانند که این موضوع بستگی مستقیم به عواملی مانند نرخ ارز و تورم بخشی صنعت خودرو دارد.

در حال حاضر مدل وارداتی پژو ۳۰۱ در کشور عرضه شده که با قیمتی حدود ۹۴ میلیون تومان به دست مشتریان رسیده است، با این حال با توجه به داخلی‌سازی این محصول در فرآیند تولید در ایران‌خودرو، شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود. گفته می‌شود این محصول با داخلی‌سازی بیش از ۴۰ درصد به تولید خواهد رسید که اگر این اتفاق رخ بدهد، امکان عرضه آن در بازه قیمتی ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان نیز وجود خواهد داشت. در حال حاضر ایران‌خودرویی‌ها ظاهرا تولید پژو ۲۰۰۸ را به‌عنوان اولین محصول پسابرجامی و مشترک خود با پژو آغاز و ۱۶ هزار دستگاه از این محصول را نیز پیش فروش کرده‌اند. آن طور که مسوولان ایران‌خودرو اعلام کرده‌اند، دیگر محصول تولیدی مشترک با پژو در کشور پس از ۲۰۰۸ و ۳۰۱، مدل ۲۰۸ است.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/20
ایران خودرو دقیقا میخواد همون بلایی سر مردم بیاره که سایپا با چانگانش آورد. چانگان وارداتی رو چند سال پیش با 90 میلیون داد به ملت چند مدت بعدش تولید داخلش کرد با 55 داد تو بازار. خریدارای اولیه موندن با کلاه گشادی که سرشون رفته بود.
الانم دقیقا همینجور شد.
1396/8/20
فیس قدیم یا جدید؟
1396/8/20
قیمت این خودرو قبلا مشخص شده:95 میلیون. چرا دیگه به مردم امید بیجا میدید؟ بنده خداها ممکنه به امید این قیمتها ثبت نام کنن بعد مجبور بشن تا 100 پول بدن. خود من منتظربودم این خودرو بیاد بخرمش چون فکر می کردم نهایت قیمتش 70 هست. البته میدونستم خیلی به لحاظ فنی هم خاص و برجسته نیست اما امید داشتم کیفیت داشته باشه. در ضمن هیچ وقت از تندر هم خوشم نمیومد. مونتاژ داخلی چه سود؟ حالا کرمان موتور آی ده رو که به نظر من مفتشم گرونه میده 72 یا آی 20 93. اکسنت 98. سوناتا و توسان از وارداتیشم گرونترن پس مونتاژ داخل شدن در قیمت بی اثره. از این گذشته وقتی یه خودروی معمولی مثل 301 داخلی سازی هم بشه دیگه بالکل ارزش خرید نخواهد داشت
1396/8/20
منظور از داخلی شدن پایین امدن قیمت نیست بلکه قیمت ثابت میماند و سود تولید کننده افزایش و نهایت کیفیت ساخت محصول پایین میاید.مثل همیشه
1396/8/20
سلام
از اونجایی که بازار خودرو ایران بشدت انحصاری و مافیایی هست و همه خودرو سازا دستشون تو یه کاسه مطمئن باشین این ماشین مدل اوتوماتش محاله کمتر از 87،8 میلیون باشه که در بازار آزاد قیمتش 92،3 میلیون خواهد بود چون در غیر اینصورت کسی ماشینای قشنگ شرکتای دیگرو نمیخره.البته نه اینکه پژو ماشین خاصی باشه ولی بحرحال ماشین جدیدیه.یادمه یسریا میگفتن خوبه با اومدن پژوهای جدید دیگه تولید 405 و پرشیا و 206 قطع میشه و 301 و 208 جاگزین اونا میشن و به دلیل داخلی سازی قیمت معقولیم دارن ولی مثل اینکه این قصه سر دراز داره.
1396/8/20
۷۰ تا ۸۰؟!! خنده که نه گریه داره که یه مشت احمق دارن سرمون کلاه میذارن