موضوعات داغ

گردهمایی خودروهای ژاپنی در تهران + عکس

عکس مطلب اول
روز گذشته یعنی جمعه ۱۹ آذرماه مجتمع خودرویی البرز محل برگزرای دومین گردهمایی خودروهای ژاپنی بود که اتفاقا با استقبال مناسبی نیز از سوی مالکان و علاقه مندان این خودروها برگزار شد و شاهد حضور گسترده ی خودروهای ژاپنی مختلفی از نیسان پاترول گرفته تا تویوتا GT86 بودیم.
ورودی همایش را ردیفی از نیسان پاترول های آفرودی تشکیل می دادند که این خودرو با وجود اینکه سال ها از توقف تولید آن می گذرد و کاملا فاقد امکانات رفاهی است اما از نظر فنی هنوز نیز محبوب آفرود سواران است و بسیاری از آفرود سوران با تکیه بر مهارت خود و البته توانایی های نیسان با پاترول خود پا به پای پرادو به کویر نوردی می روند.

بخش دیگر نمایشگاه را ردیفی از محصولات میتسوبیشی در دهه ی ۹۰ تشکیل می دادند که شامل مدل ها لنسر و گالانت بودند که اکثر آن ها تیونینگ شده بودند. میتسوبیشی گالانت و لنسر از نظر فنی و ساختار آن قدر خودروهای مطمئنی هستند که پای ثابت تیونینگ به شمار می روند. گالانت های دهه ی ۹۰ اکثر با موتور های ۱.۸ و ۲ لیتری چهار سیلندر وارد کشور شدند و تعداد محدودی نیز مدل قدرتمند VR4 نیز که به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است در کشور وجود دارند.

در بخش دیگری از نمایشگاه چند دستگاه تویوتا GT86 جلب توجه می کردند. GT86 را باید از آن خودروهایی دانست که جای خالی نمونه های صفر کیلومتر آن هنوز هم در بازار حس می شود. این خودرو به یک موتور باکسر ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز است که با اینکه فاقد توربوشارژر و سوپرشارژر است اما می تواند از هر لیتر موتور ۱۰۰ اسب بخار قدرت را بیرون بکشد و به این ترتیب از نظر حرکتی اصلا خودروی کندی نیست. از نظر هندلینگ نیز به لطف تقسیم وزن عالی و عملکرد بسیار خوب سیستم تعلیق و فرمان، GT86 را می توان یکی از بهترین های بازار دانست.
یک دستگاه لکسوس LS460 جدید نیز در نمایشگاه موجود بود که این خودروی لوکس و قدرتمند ژاپنی هیچگاه نتوانست در بازار ایران خود را به خوبی نشان دهد و همواره در سایه ی بنز اس کلاس و بی ام و سری ۷ قرار داشت. این خودرو به موتور هشت سیلندر ۴.۶ لیتری به قدرت ۳۸۰ اسب بخار مجهز است و امکانات رفاهی آن نیز بسیار بالا است.

بخش دیگری از نمایشگاه را نیز مزدا ۳ ها و هوندا سیویک های دهه ۹۰ تشکیل می دادند. سیویک نیز در دهه ی ۹۰ میلادی از هاچ بک های محبوب جوانان آن دوران بود و نقشی همانند آلفارومئو جولیتا و ولوو V40 امروزی را در آن دوران بازی می کرد. سیویک ها نیز به دلیل قابلیت اطمینان بالای خود امروزه از خودروهای مناسب برای کسانی هستند که می خواهند به سراغ تیونینگ بروند.
در ادامه شما را به دیدن گالری تصاویر این همایش دعوت می کنیم.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/20
19 آبان
1396/8/20
جای نیسان اسکای لاین خالیه
تو ایران نیست متاسفانه
1396/8/21
هست آقا هست یه R33 هستش
1396/8/20
با سلام خدمت دوستان عزیز دلیل نبود زیاد ماشین و قدیمی بودن بیشتر خودرو های حاضر در گردهمایی چیست یعنی خود صاحبان ماشین های مثلا 2015 به بعد نخواستن که در گردهمایی باشن؟
1396/8/20
واقعا تبلیغ زیر صفحه تمرکز ادمو بهم میزنه.ادم نمیدونه تبلیغ میخونه یا درباره ماشین
1396/8/22
جای ماکسیما خیلی خالیه...
جای سوبارو ها هم خالیه....
اصلا هنوز این گردهمایی به بلوغ خودش نرسیده