موضوعات داغ

افزایش تعرفه واردات؟

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد : به رغم آنکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال طرحی جدید برای واردات خودرو به هیات دولت تلاش دارد از ورود بی‌رویه خودروهای خارجی به کشور ممانعت کند؛ اما همزمان با آن موضوع تغییرات در تعرفه واردات خودرو نیز در دستور کار قرار دارد.
در این زمینه رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت در گفت‌وگو با «دنیای‌ اقتصاد» ضمن تایید تغییرات در تعرفه واردات خودرو عنوان کرد که دولت تلاش دارد از طریق ابزار تعرفه به کنترل واردات خودرو به کشور بپردازد.علی علی‌آبادی فراهانی با بیان اینکه مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو هنوز ابلاغ نشده است، می‌گوید: دولت طی دو یا سه هفته آینده مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو را ابلاغ خواهد کرد.در این شرایط به نظر می‌رسد وزارت صنعت از چند مسیر قصد دارد، واردات خودرو به کشور را محدود کند که نزدیک به پنج ماه است سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو از سوی وزارت صنعت بسته شده است.

بر این اساس در صورتی که دولت تعرفه واردات را افزایش دهد و از سوی دیگر طرح وزیر صنعت به‌منظور مدیریت واردات خودرو به کشور نیز تصویب شود، ثبت‌سفارش واردات ممکن است در اواسط آذرماه بازگشایی شود. در حالی دولت قصد دارد از طریق افزایش تعرفه بخشی از سیاست‌های کنترلی خود بر واردات خودرو را اعمال کند که طی چهار سال گذشته تعرفه واردات خودرو ثابت بود. به این ترتیب در شرایط کنونی اگر دولت اقدام به افزایش تعرفه کند، اولین اتفاقی که صورت می‌گیرد افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار است که این افزایش در نهایت از جیب مشتری پرداخت می‌شود. به‌عبارت دیگر سیاست دولت به‌منظور افزایش تعرفه اولین بخشی را که هدف می‌گیرد، مشتریان خودروهای خارجی است. این موضوع در حالی است که به‌دنبال بسته‌شدن سایت ثبت‌سفارش قیمت خودروهای وارداتی به‌صورت کاذبی افزایش پیدا کرد که بسیاری دلیل آن را پیامد سیاست‌های محدودکننده دولت عنوان کردند و امید داشتند، در صورت باز شدن دوباره سایت ثبت‌سفارش قیمت‌ها به حالت عادی خود بازگردد. به این ترتیب آنگونه که به‌نظر می‌رسد، بازار خودروهای وارداتی در هفته‌های آینده بار دیگر شاهد افزایش قیمت خواهد بود.

نظرات کاربران

22 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/21
ما چه مردمانی هستیم حقمون می خورن و باز هم حمایت میکنیم از این دولت
1396/8/21
به سلامتی و میمنت انشالله.به امید روزی که پراید و بخریم پنجاه میلیون و بعدش بگیم یادش بخیر ده سال پیش سانتافه با همین قیمت میخریدیم.
1396/8/21
وقتی پول دست مردم نیس چه فرقی میکنه تعرفه ۵۰ یا ۹۰ درصد...
1396/8/21
این ک این وسط کی چیکارس و منفعتش تو جیب کیا میره و نمیره رو کار ندارم ولی یچیزو خیلی مطمعنم ک این کار باز هم فاصله طبقاتی بین فقیر و غنی رو بیشتر میکنه و این دقیقا بر خلاف اهداف اصلی این انقلاب بوده.
1396/8/21
نمیدونم چرا یهویی یاد کارتون رابين هود و داروغه ناتینگهام افتادم.
1396/8/21
سلام
چه طرح جالبی رو آمده کردن
اول یه مدت سایت بسته نگه داشته شده تا واکنش ها معلوم بشه و اثر بازار دیده بشه و بعد افزایش درصد ها و نرخ ها رو غیر رسمی اعلام کردن و حالا هم رسمی، کاملا هم برنامه ریزی شده و به نظر من این نرخ ها از قبل تعیین شده فقط نیاز به زمان و دیدن اثر و بازخورد بازار داشت.
1396/8/21
ببینید دست چه عوضیهایی گیر کردیم...
1396/8/21
اینا کدوم کارشون درست بوده این درست باشه؟
جیب خودشون رو پر کنن همین فکرشونه
جم کنید مسخره بازیو
1396/8/21
چقدر بدبختیم ما ایرانی ها
1396/8/21
خودرو بانک شما هم حتما موافق هستین که همه کامنت های مخالف رو پاک کردین دستتون با خودرو ساز ها توی یک کاسه اس
1396/8/21
خدایا خداوندا.......
1396/8/21
حالا بازم پاشین برین رای بدین ای مردم همیشه در صحنه!!!
یه عده هی میگن ما میریم رای میدیم چون انتخاب بین بد و بدتره
ولی من میگم وقتی قرار باشه بین بد و بدتر انتخاب کنیم،بهترین انتخاب انتخاب نکردنه!!!
1396/8/21
عالی همه چی !! دلار 4095
به هر بهانه ای گرونی
به تنها چیزی ک فکر نمیشه وضع مردمه !
1396/8/21
یه سری حرفای غیر قابل انتشار !...
1396/8/21
قیمت خودرو خارجی بالا میره و در عمل سود دولت از واردات خودرو بیشتر میشه. خودرو های داغون داخلی هم حاشه امنیت بیشتری پیدا میکنن و هم داغون تر میشن و هم گرون تر. و از ا ونجایی کهگزینه دیگه ای در اختیار مردم نیست همین داغونتر های داخلی مجبورن بخرن و باز هم سودش میره تو جیب دولت.
چقدر این دولتمردهای ما به فکر مردم هستن خدایی
1396/8/21
بحث فقط جلوگیری از ورود خودروهای خارجی نیست.اینها میخوان قیمت خودروهای داخلی رو بشدت بالا ببرن.و برای انجام اینکار ابتدا باید خودروهای خارجی رو گران کنند.بحث بعدی جلوگیری از ورود خودروهای خارجی جدید به بازار هست.ملت نباید بفهمند چی سوار میشن.همونطور که پنجاه سال سوار پیکان بودن کلی هم کیف میکردن.سوم خوردن کف گیر ته دیگ است.این دولت در حجم بدهی روی همه دولت ها رو سفید کرده.فقط وزارت بهداشت به تنهایی در اجرای طرح تحول سلامت بیش از ۱۸ هزار میلیارد بدهی ببار آورده.تمام شرکت های دارویی در حال ورشکستگی هستند.باید دلار رو گرون کنند عوارض و مالیات رو بالا ببرند تا بتونن گندی که زدن پاک کنند.
1396/8/21
من با افزایش تعرفه موافق نیستم.ولی شک ندارم اگه تعرفه بره بالا ماشین های ایرانخودرو و سایپا و بقیه ماشینا با هم گرون میشن.و بازم برای خریدشون تقاضا هست(شاید حتی بیشتر از قبل)
این خط و اینم نشون
1396/8/21
سلام، نمایشگاه خودرو تهران مالیده شد رفت داداش، بیاین اگه تعرفه رفت بالا نمایشگاه تهران رو تحریم کنیم نریم؟!!!!
1396/8/21
ملت اصلا بيخود كرده ماشين خوب بخواد بيخود كرده رفاه ميخواد بيخود كرده زندگي ابرومند ميخواد اصلا ملت كيه كه چيزي بخواد هر چي هست مال ماس مال ژن خوب ملت فقط برا راهپيمايي ٢٢ بهمن و سربازيو دفاع از آب و خاك و راي دادن بقيه موارد ملت اصلا حق نداره بي اذن اقايون نفس بكشه گويا فراموش كردن كي اوردتشون سر پست حدشون يادشون رفته اقا كمر مردم زير فشارايي كه تحميل كردين خم شده صداشم در اومده نزاريد بشكنه مردم صبورن تا جايي كه بتونن تحمل ميكنن اما خدا نكنه روزي بياد كه مردم ازتون ببرن ديگه حتي خود خدا هم نميتونه كاري براتون بكنه
1396/8/22
مسئولین دنبال پر کردن کیسه هاشونند بهترین حرکت مردم نخریدنه یعنی تحریم اعتراض مدنی تا مدتی ماشین های دست دوم خرید و فروش بشه تا شاید از کانال صحیح همه چی درست بشه
1396/8/22
این سیاست به نفع سودجویآن حکومتی و به ضرر. مصرف کننده من و شما هست عین ظلم به ملت هست، خداوند هرچه سریع ریشه ظلم و زالوهای که سیری ناپذیرنن رو از سر ملت ایران وا کن، از ظالم نباید کمتر از این انتظار داشت
1396/8/26
" حکومت با کفر میماند اما با ظلم نه " امان از روزی که کاسه صبر مردم لبریز شود