موضوعات داغ

تکنولوژی جدید حمل و نقل داخل شهری با سرعت 300 کیلومتر + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
وزارت حمل و نقل "کلرادو" وارد همکاری مشترک با شرکت "Arrivo" شده است تا یک خطوط حمل و نقل سریع را در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر "دنور" ایجاد کند.
براساس ادعای خبرگزاری "دنور پست"، این شرکت با همکاری وزارت حمل و نقل "کلرادو" یک مرکز تحقیق و توسعه را در شهر راه اندازی کرده و همچنین در نظر دارد تا مسیر آزمایشی خود را در امتداد بزرگراه E-470 قرار دهد. انتظار می‌رود این شرکت 10 تا 15 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کند و در شرایط خاص، دولت آمریکا و همچنین وزارت حمل و نقل "کلرادو" انگیزه دارد تا حتی 760 هزار دلار سرمایه گذاری بیشتر انجام دهد.
این پروژه هنور در مراحل اولیه خود قرار دارد، اما بنیانگذار شرکت "Arrivo" در آخرین مصاحبه خود با نشریه‌های محلی عنوان کرده است: مطالعات ما در حال حرکت رو به جلو هستند، ما فکر می‌کنیم که این پروژه تا سال 2019 میلادی مراحل اولیه خود را پشت سر بگذارد و بتوانیم در سال 2021 میلادی آن را بکار ببریم و قابلیت استفاده برای عموم داشته باشد.
باتوجه به انتشار یک ویدیو از این پروژه که می‌توانید در خودروبانک شاهد آن باشید، شباهت‌های زیادی بین پروژه "Arrivo" و ایده "ایلان ماسک" برای راه اندازی خطوط حمل و نقل سریع دیده می‌شود، اما این پروژه به طور قابل توجهی کندتر از ایده ایلان ماسک خواهد بود که حداکثر سرعت آن در خطوط ریلی بر روی 321 کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود، اما در مجموع، پروژه Arrivo یک رقیب زمینی برای پروژه زیرزمینی "ایلان ماسک" خواهد بود که شاید با صرف هزینه بسیار کمتر عملیاتی شود.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد