موضوعات داغ

با روشن شدن چراغ بنزین چقدر می‌توان رانندگی کرد؟ + فیلم تست عملی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
هیچ راه حلی وجود ندارد که ما بتوانیم در مورد سرنوشت تحریک آمیز و دلهره آور رانندگی با یک مخزن سوخت خالی صحبت کنیم، بویژه زمانی که در جاده‌های خطرناک کوهستانی و یا جاده‌های خلوت کویری قرار داشته باشید که غیر از شما هیچ اتومبیل دیگری وجود نداشته باشد. در اینجور مواقع بزرگ‌ترین ترس برای یک راننده، قطعا می‌تواند روشن شدن چراغ بنزین باشد که دیگر شما نمی‌دانید تا چه اندازه توانایی حرکت با اتومبیل دارید.
قطعا میزان مصرف سوخت هر اتومبیل با دیگری متفاوت است و باتوجه به این موضوع، سوخت باقی مانده در باک اتومبیل هم پس از روشن شدن چراغ زرد بنزین، می‌تواند بین اتومبیل‌ها متفاوت باشد، اما اخیرا دوستان یوتیوبی که تحت عنوان "Hamish & Andy" شناخته می‌شوند، سوار بر یک خودروی شاسی بلند آئودی Q5 شده و آن را مورد بررسی قرار می‌دهند تا به این سوال همیشگی پاسخ دهند.
همانطور که گفتیم، مصرف سوخت اتومبیل‌ و همچنین میزان سوخت باقی مانده در باک پس از روشن شدن چراغ زرد بنزین، در بین اتومبیل‌های مختلف با یکدیگر فرق دارد، اما برای اینکه به یک جواب تقریبی برسید، یک خودروی شاسی بلند آئودی Q5 مورد استفاده قرار گرفته است تا حداکثر محدوده حرکتی آن پس از روشن شدن چراغ بنزین سنجیده شود. نتیجه این آزمایش را می‌توانید در ویدیو زیر مشاهده کنید، اما جالب اینجاست که یک محدوده حرکتی باورنکردنی برای اتومبیل بدست می‌آید که دغدغه شما را برای رسیدن به یک پمپ بنزین از بین می‌برد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/26
چندان قابل تعمیم نیست
اولا سیستم آئودی و جعبه دنده اون قابل مقایسه با مثلا ماشین های داخل ایران نیست
توی تست مشخصه که دور موتور در حدود 1500 دور در دقیقه است که عددی فوق العاده اس !

ثانیا اینکه این تست برای بزرگراه و سرعت 90 کیلومتر تهیه شده که هیچ گونه ترافیکی در مسیر نیست و ماشین هیچ توقفی نداره ..

+ تجربه عملی من میگه حدودا از زمان روشن شدن چراغ ، شما چیزی بین 40 تا 50 کیلومتر میتونید روی ماشینتون حساب کنید اون هم اگر پُـر گاز رانندگی نکنید و اگر در بزرگراه هستید حتما حتما با سرعت 90 کیلومتر رانندگی کنید که بهینه ترین سرعت ممکن هست برای کاهش مصرف سوخت .
1396/8/26
با خوندن این تیتر تمام خاطرات بد تر دلهره و... همه و همه رو یادم انداختین تازه اگه توی جاده های کویری یا کوهستانی باشه که دیگه...
1396/8/26
من خودم با اس ال ایکس مدل ۹۵ این تست رو انجام دادم.فک کنم وقتی چراغ روشن میشه ۸ لیتر تو باک بنزین باشه...تو جاده ۱۱۸ کیلومتر و تو شهر ۹۷ کیلومتر میشه طی مسافت کرد...بعدش هم ماشین شروع کرد به ریپ زدن و خاموش شدن...البته تست من به این صورت بود که
۱. کل مسیر رو با جی پی اس گوشی بین ۸۵ تا ۹۰ کیلومتر رفتم.
۲. یک سرنشین بودم
۳. بنزین سوپر زده بودم
۴. کل مسیر رو با دنده ۵ میرفتم و کمترین فشار به پدال گاز البته فقط تو جاده.تو شهر نمیشد همه جا رو دنده ۵ رفت
۵. تو جاده شیب مخالف رو بیشتر گاز میدادم ولی تو سرازیری ماشین رو خلاص میکردم که خودش دور برداره.البته بسیار خطرناک بود😁
۶. شیشه ها در طول کل تست بالا بودن و کولر و بخاری خاموش بود و فقط فن سیستم تهویه روشن بود.فقط باد پرتاب می‌کرد.
البته تو شهر به دلیل حجم ترافیک مصرفش میتونست کمتر بشه ولی خب نشد...در ترافیک کم حجم قطعا میشه مسافت بیشتری تو شهر طی کرد...
1396/8/26
برا تست و مشخص شدن ميزان پيمايش تو اين حالت لازمه هر راننده اي قابليت ماشينشو بدونه اما تو شرايط كشور ما اگر ١٠٠٠ كيلومترم بره به استرس و فشارش نميارزه مخصوصا اگر خانواده همراه ادم باشه ميميري تا به يه جاييبرسي چون فواصل پمپ بنزين يا گاز تو كشور ما نسبتا زياد تازه همه اينا تو شرايطي كه امپر سوخت دقيق باشه بتوني حد و حدود مسافتي كه ميتوني بري رو تخمين بزني اما اگر مثلا توي مسير امپرت ايراد پيدا كنه واويلا ميشه خدا برا هيچ كي نياره
1396/8/27
اصولا تا آخرین حد بنزین باک رو سوزوندن کار درستی نیست چون باعث میشه خرده آشغالهای ریز کف باک وارد سیستم سوخت رسانی ماشین بشه و اونو کثیف میکنه . در ماشین های قدیمی حتی میتونه باعث کثیف شدن کاربراتور و از کار انداختن ماشین بشه .
1396/8/29
سلام
من تویوتا پریوس دارم.
باکش 43 لیتره. وقتی چراغ بنزینش روشن میشه حدود 8 لیتر بنزین ته باک هست که با مصرف متوسط حدود 4-5 پریوس با این بنزین حدود 150 الی200 کیلومتر میره.البته رانندگی با چراغ روشن باک اشتباهه مگر اینکه مجبور باشید.
چون باعث ورود رسوبات وگل لای ته باک به انژکتور وپمپ بنزین میشه و....