موضوعات داغ

عکس‌های موزه فراری در لندن را ببینید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
برای حفظ میراث گذشته برای آیندگان و همچنین آشنا کردن مردم با تاریخچه فعالیت، اکثر خودروسازان بزرگ جهان محصولات گذشته و حال خود را در موزه‌های بزرگ و اختصاصی قرار می‌دهند تا مردم با موفقیت‌ و شکست‌های آنان بهتر آشنا شوند. به عنوان مثال، کمپانی خودروسازی لامبورگینی در شهر سنت آگاتا تمامی محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده است و حتی ماشین‌های به شدت محدود این خودروساز ایتالیایی هم نظیر لامبورگینی وننو در این نمایشگاه قرار گرفته است تا گوشه‌ای از میراث و موفقیت بزرگ این شرکت خودروسازی در موزه جلوه‌گر باشد.
حال در نقطه مقابل لامبورگینی، دیگر سوپراسپرت ساز ایتالیایی یعنی شرکت خودروسازی فراری قرار گرفته است که یک موزه بزرگ اختصاصی در محل تولد "انزو فراری" یعنی شهر "مارانلو" دارد، اما حالا علاوه بر شهر "مارانلو"، یک موزه جدید در شهر لندن راه اندازی کرده است تا آنگلوساکسون‌ها را با تاریخچه غنی خود آشنا کند.
برای طراحی، ساخت و راه اندازی این نمایشگاه بزرگ فراری در شهر لندن، تخمین زده می‌شود که چیزی حدود 184 میلیون دلار هزینه شده است که در این رقم سرسام آور، به نظر می‌رسد که ارزش اتومبیل‌های مختلف فراری هم مورد توجه قرار گرفته است که بسیاری از آنان میراث دار شرکت خودروسازی فراری بوده و افتخارات بسیار زیادی برای این خودروساز ایتالیایی بدست آورده‌اند.

در این نمایشگاه بزرگ فراری چیزهای بسیار زیادی برای لذت بردن وجود دارد، همچون مجموعه بی سابقه از طرح‌های اولیه اتومبیل، تونل باد، محصولات منحصربه فرد، اتومبیل‌های جدید و قدیمی مسابقه‌ای و همچنین نامه‌های شخصی و خاطرات افراد سرشناس فراری در این موزه اختصاصی فراری در شهر لندن دیده می‌شود، بویژه گواهینامه رانندگی انزو فراری که در این موزه قابل رویت خواهد بود.
در میان اتومبیل‌های نمایش داده شده در این نمایشگاه، می‌توان اعضای منحصربه فرد آن را به ترتیب "فراری 125 S"، اولین خودروی فراری 250 GTO"، تنها خودروی فراری تستاروسا اسپایدر در جهان، خودروی فراری F1-2000 به عنوان قهرمان مسابقات فرمول یک و همچنین در پایان، خودروی فراری لافراری آپرتا را به عنوان اعضای منحصربه فرد این نمایشگاه معرفی کرد، هرچند موارد ذکر شده تنها بخشی از محصولات مهم فراری هستند که در این نمایشگاه حاضر شده‌اند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/29
با عرض سلام دوستان ببینید یک کمپانی اتوموبیل سازی چقدر باید اعتبار داشته باشه که حتی از مدل های قدیمیش به عنوان اثر هنری یاد بشه و براشون موزه بزارن به جای اینکه اسقاطش کنن و مردم برای دیدنشون احتمالا باید پولم تازه بدن به این میگن صنعت خودروسازی که علاوه بر سود زیاد برای تولید کننده نیازهای مصرف کننده رو هم جواب داده و به شعور خودشون و ملت احترام میزارن به امید اینکه ماهم حداقل یک دهم این صنعت رو روزی داشته باشیم باتشکر