موضوعات داغ

حراج خودروی کلاسیک پژو مربوط به بیش از 100 سال پیش + قیمت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروی دو سرنشینه "پژو L45 گرند پریکس" که در سال 1914 میلادی به شدت مورد توجه قرار گرفته بود، اخیرا به دستان شرکت حراجی "بونامز" سپرده شد تا در حراج اخیر لس آنجلس، موفق به فروش این خودرو به قیمت 7.26 میلیون دلار شود.
در حال حاضر، کمپانی خودروسازی پژو با هدف قرار دادن اقشار کم درآمد جامعه، به تولید ماشین‌های مقرون به صرفه مشغول است که جمعیت قابل توجهی از جهان را به خود اختصاص داده و سود بسیار خوبی عاید خود می‌کند، اما این شرکت خودروسازی قبل از اینکه تمرکز اصلی خود را بر روی تولید ماشین‌های ارزان قیمت و کم مصرف بگذارد، محصولات منحصربه فردی در کارنامه خود دارد که برخی از آنان در مسابقات بزرگ اتومبیلرانی شرکت کرده‌اند، همچون خودروی "پژو L45 گرند پریکس" که به رانندگی "داریو رستا"، موفق به کسب عنوان قهرمانی در سری مسابقات "ایندیاناپولس 500" در سال 1916 میلادی شده است و پس از آن هم موفق به کسب یکی از عناوین برتر 3گانه در مسابقات اتومبیلرانی سال‌های دیگر شده است. حال اخیرا این خودروی منحصربه فرد پژو با ظاهر بازسازی شده در اختیار شرکت حراجی "بونامز" قرار گرفته است تا در آخرین حراجی خود موفق به فروش این اتومبیل به قیمت 7.26 میلیون دلار شود.

ویژگی جالب این خودرو مربوط به بخش فنی آن می‌شود که در ابتدا از یک پیشرانه 3 لیتری استفاده شده بود، اما بعدها شرکت خودروسازی پژو از یک پیشرانه جدید 4.5 لیتری چهار سیلندر استفاده کرد که دارای میل سوپاپ دوگانه در بالای سیلندر و همچنین 4 سوپاپ جداگانه برای هر سیلندر بود که می‌توانست قدرت موتور را در دور 2800 به حداکثر 112 اسب بخار برساند. اما یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این اتومبیل مربوط به شماره سریال شاسی و همچنین شماره سریال پیشرانه اتومبیل می‌شود که هر دوی آنان "شماره 1" هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد