موضوعات داغ

غرفه گک موتور چین در نمایشگاه خودرو دبی 2017 + فیلم

عکس مطلب اول
گروه خودروسازی "گک موتور" به عنوان یک برند ناشناخته برای ما ایرانی‌ها، اما شناخته شده برای بازار بزرگ چین، در آخرین دوره از نمایشگاه اتومبیل دبی شرکت کرده است تا در کنار بزرگان صنعت خودروسازی، محصولات خود را در کشور امارات و در شهر دبی به نمایش بگذارد.
جهت آشنایی بیشتر با این برند چینی، خوب است بدانید که گروه "گک" در زمینه تولید انواع خودروهای سواری، وسایل نقلیه تجاری، اتوبوس و قطعات خودرو فعالیت می‌کند. این گروه کلیه خودروهای خود را از طریق مشارکت انتفاعی با شرکت‌های تویوتا، هوندا، میتسوبیشی موتورز، ایسوزو، فیات، پژو و تحت لیسانس آنها مونتاژ می‌کند. گروه گک در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۲ میلادی با تولید بیش از ۷۲۸٫۰۰۰ دستگاه خودرو به‌عنوان دهمین خودروساز بزرگ چین شناخته شد.
حال در نمایشگاه اتومبیل دبی، دهمین خودروساز بزرگ چین با شرکت خودروساز شخصی خود، یعنی شرکت خودروسازی "ترامپچی" حضور پیدا کرده است که جالب‌ترین محصول آن می‌تواند یک خودروی کامپکت تمام الکتریکی تحت عنوان GE3 باشد. این خودرو طبق ادعای منابع خبری به یک سیستم محرک تمام الکتریکی با حداکثر خروجی قدرت 160 اسب بخاری و گشتاور 290 نیوتن متری مجهز شده است که می‌تواند یک شتاب صفر تا صد 9.3 ثانیه داشته باشد. علاوه بر این، مجموعه باتری‌های اتومبیل دارای حجم 50 کیلووات ساعت بوده و می‌تواند تا 310 کیلومتر اتومبیل را تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها همراهی کند، اما در عوض می‌توان با استفاده از شارژ سریع، حدود 80 درصد از حجم کل آنان را تنها در عرض 30 دقیقه شارژ کرد.

محصول دیگر شرکت خودروسازی "گک" در نمایشگاه دبی، می‌تواند خودروی شاسی بلند "GS7" باشد که طراحی ظاهری آن همانند ماشین‌های غول پیکر آمریکایی همچون شورلت و GMC طراحی شده است. اما در زیر کاپوت این خودرو شاهد بکارگیری پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر هستیم که حداکثر خروجی قدرت آن به عدد 198 اسب بخار و همچنین گشتاور تولیدی آن به عدد 320 نیوتن متر خواهد رسید که نیروی مورد نیاز برای تحرک این شاسی بلند 1791 کیلوگرمی را فراهم می‌کند.

سومین عضو خانواده "گک" در نمایشگاه دبی، یک خودروی شاسی بلند دیگر خواهد بود که ظاهر آن به سبک ماشین‌های آسیایی طراحی شده است و یک ظاهر پویا و همه پسند دارد. این خودروی شاسی بلند که تحت عنوان "GS3" شناخته می‌شود، در بخش فنی خود به دو پیشرانه متفاوت مجهز شده است که پیشرانه اول دارای حجم 1.3 لیتری بوده و با سودجستن از یک توربوشارژر بر روی خود، می‌تواند 137 اسب بخار قدرت داشته باشد، اما پیشرانه دوم دارای حجم 1.5 لیتری بوده و هوای مورد نیاز خود را به صورت طبیعی مکش می‌کند که نتیجه کار بدست آمدن نیروی 114 اسب بخاری برای شاسی بلند GS3 بوده است.
دو خودروی شاسی بلند دیگر "گک موتور" در نمایشگاه دبی هم به ترتیب "GS4" و GS8" نام دارند که خودروی GS4 در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 1.3 لیتری توربوشارژر سود می‌برد که دارای 135 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 و همچنین 202 نیوتن متر گشتاور در بین دورهای 1500 الی 4200 خواهد بود، اما دیگر خودروی شاسی بلند "گاک موتور" در نمایشگاه اتومبیل دبی که به نوعی بزرگ‌ترین عضو خانواده شاسی بلندهای این شرکت به شمار می‌رود، دارای پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر خواهد بود که حداکثر نیروی آن به عدد 188 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن هم به عدد بسیار خوب 300 نیوتن متری می‌رسد.
در پایان هم به تنها خودروی سدان "گاک موتور" در نمایشگاه دبی خواهیم رسید که با نام "GA8" شناخته خواهد شد. این خودرو به طور کلی در طول 5003 میلی متر، عرض 1910 میلی متر، ارتفاع 1508 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2907 میلی متر ساخته شده است که بر روی تمامی مدل‌های آن از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر استفاده خواهد شد که با سود جستن از یک توربوشارژر، می‌تواند 194 اسب بخار قدرت در دور موتور 5200 و همچنین 300 نیوتن متر گشتاور در 1600 الی 4500 دور بر دقیقه داشته باشد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/28
نیاد ایران صلوات
1396/8/28
باسلام
شاسی یلتدها هیچ شباهتی به خوروهای آمریکایی ندارند. بجز طراحی چراغ ها. بیشتر به محصولات ژاپنی (تویوتا و نیسان ) شباهت دارن ...
1396/8/28
تحسین برانگیزه...
1396/8/28
خودروسازای دزدمون یادبگیرن