موضوعات داغ

بورگوارد سال آینده میلادی با یک شاسی‌بلند به اروپا می‌رود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بورگوارد، شرکت خودروساز آلمانی که در سال 1929 میلادی توسط کارل بورگوارد تاسیس شد و در سال‌های حیات خود اقدام به تولید انواع و اقسام اتومبیل و کامیون می‌کرد، تا اینکه در سال 1963 میلادی با روی کار آمدن و قوت گرفتن دیگر شرکت‌های خودروسازی آلمانی، بورگوارد رسما اعلام ورشکستگی کرد، ولی در این چند سال اخیر، زمزمه‌هایی در رابطه با احیای این کارخانه آلمانی توسط چینی‌ها (فوتون) به گوش می‌رسید، تا اینکه در نهایت دو سال پیش با معرفی محصول کانسپت، اعلام موجودیت کرد تا فعالیت خود را بار دیگر در عرصه بین المللی آغاز کند که اخیرا حضور آن در بازار کشور نیز تایید شد. حال در یک مراسم اختصاصی، شرکت خودروسازی بورگوارد اعلام کرده است که با خودروی شاسی بلند BX7 خود، بار دیگر فعالیت خود را در بازار اروپا آغاز خواهد کرد تا پس از 50 سال غیبت این برند در بازار اروپا، از سال آینده شاهد فعالیت این شرکت خودروسازی باشیم.
همانطور که گفتیم، اولین محصول از شرکت خودروسازی بورگوارد در قاره اروپا، خودروی شاسی بلند بورگوارد BX7 خواهد بود که در سال 2015 میلادی در جریان برگزاری نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی شد که مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر با حداکثر خروجی قدرت 224 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر بوده و همچنین می‌تواند قابلیت حمل 7 سرنشین را داشته باشد.
با هدایت این قدرت و گشتاور به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، می‌توان با حداقل شتاب صفر تا صد 10 ثانیه و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت رسید، اما موضوع مهم‌تر قیمت گذاری اتومبیل خواهد بود که همچون ماشین‌های شاسی بلند باتجربه ارزش گذاری شده است، یعنی اگر شما قصد خرید یکی از مدل‌های بورگوارد BX7 را داشته باشید، حداقل قیمت پایه آن چیزی معادل 44 هزار یورو در کشور آلمان خواهد بود که این رقم در ایالات متحده آمریکا به عدد 51 هزار و 880 دلار می‌رسد. هرچند شایعاتی هم وجود دارد که برای این محصول شاسی بلند بورگوارد یک قیمت حدودا 30 هزار و 660 دلاری تعیین شده است که هنوز از سوی شرکت خودروسازی بورگوارد و یا منابع نزدیک به این شرکت خودروسازی تایید نشده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/30
اینا خودشون هنوز نتونستن توی اروپا هم یه ماشین هم بفروشنن، بعد به مشتری بیچاره ایرانی یه جوری میگن آلمانی که هر کی ندونه فکر میکنه بورگوارد رقیب مستقیم بنز و بی ام و هست!؟!!
با اون قیمت گذاری احمقانه