موضوعات داغ

سیتروئن C3 توسط سایپا-سیتروئن رونمایی شد + فیلم

عکس مطلب اول
گروه خودروسازی سایپا امروز در خانه ی رز به طور رسمی از خودروی هاچ بک کوچک سیتروئن C3 رونمایی کرد و این خودرو قرار است با مشخصاتی قابل توجه و البته قیمتی رقابتی به بازار کشور عرضه شود.
سیتروئن C3 خودرویی است که از سال ۲۰۰۲ در سبد محصولات گروه پژو سیتروئن قرار دارد و تا کنون ۳ نسل از آن به بازار جهانی عرضه شده است جالب است بدانید که سیتروئن C3 دارای نسخه های بسیار متنوعی نیز است که برخی از آن ها به نوعی ون کوچک و برخی دیگر نیز به شکل خودروی هاچ بک هستند و این نسخه ای که برای بازار ایران در نظر گرفته شده است جدید ترین مدل این خودرو است و ظاهری کراس اوور مانند دارد. در خصوص ابعاد این خودرو می توان به طول ۳.۹ متر و ارتفاع ۱.۴ متری آن اشاره کرد.

سیتروئن C3

سیتروئن C3

این خودرو در بازار جهانی با پیشرانه های متنوع بنزینی و دیزلی عرضه می شود اما جالب است بدانید که برای بازار ایران یک مدل انحصاری در نظر گرفته شده است که در بازار اروپا موجود نیست و در حقیقت قوی ترین مدل این خودرو به شمار می رود.

سیتروئن C3

سیتروئن C3

نسخه ای که در بازار کشور عرضه خواهد شد از قوای فنی یکسان با پژو ۲۰۰۸ و دی اس ۵ برخوردار است و این یعنی شاهد بکار گیری موتور چهار سیلندر توربو با حجم ۱.۶ لیتر روی این خودرو هستیم که می تواند ۱۶۵ اسب بخار قدرت را در ۶ هزار دور بر دقیقه و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را در ۱۴۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. این موتور مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز است و مصرف ترکیبی آن باید عددی در حدود ۶ لیتر باشد. نیروی موتور نیز توسط جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال پیدا می کند.

سیتروئن C3

سیتروئن C3

سیتروئن C3 را باید یکی از گزینه های بسیار مناسب برای استفاده ی شهری دانست چون ضمن اینکه ابعاد مناسبی دارد، سیتروئن روی در های این خودرو نیز ضربه گیرهای پلاستیکی نصب کرده است تا به این ترتیب نگرانی در خصوص برخوردهای خفیف در با اطراف و دیگر خودروها وجود نداشته باشد. از دیگر امکانات سیتروئن C3 می توان به دوربین دید عقب، تودوزی پارچه ای، کروز کنترل، ایرکاندیشن خودکار، سیستم رهیاب ماهواره ای، سیستم کنترل پایداری و ۴ عدد کیسه ی هوا اشاره کرد.

سیتروئن C3

سیتروئن C3

با اینکه سایپا قیمت نهایی این خودرو را هنوز اعلام نکرده است اما می توان انتظار داشت با همان حدود قیمتی پژو ۲۰۰۸ اما ارزان تر از آن وارد بازار شود. در صورتی که ساپیا بتواند سیتروئن C3 را با قیمتی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان راهی بازار کند این خودرو می تواند به خوبی محصولات گران چینی را با پشتوانه ی برند، ایمنی، کیفیت و البته موتور قدرتمند خود در خطر قرار دهد. ضمن اینکه یکی از اصلی ترین رقبای آن را نیز باید هیوندای i20 جدید دانست که توسط کرمان خودرو عرضه می شود.
در انتها می توانید گالری تصاویر این خودرو را به همراه ویدیوی مراسم رونمایی آن مشاهده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد