موضوعات داغ

تجربه رانندگی با لکسوس NX300h بررسی لکسوس هیبریدی خوش‌فروش بازار

16 آذر 1396

مقدمه

لکسوس NX یکی از جدیدترین محصولات لکسوس به شمار می رود و هم زمان با بازار جهانی به بازار ایران نیز راه پیدا کرد. این خودرو نبود نمونه های صفر کیلومتر مدل بالاتر لکسوس یعنی RX توانست فروش خوبی را تجربه کند. البته بماند که قیمت این خودرو در روزهای اخیر به مرز ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است که برای یک کراس اوور کوچک رقم گزافی است. از دیگر دلایل موفقیت مدل NX طراحی جذاب این خودرو است که از زبان طراحی جدید محصولات لکسوس پیروی می کند و قطعا در نگاه اول افراد زیادی این خودرو را خواهند پسندید. NX در بازار ایران با دو نوع پیشرانه که یکی توربو و دیگری هیبریدی هستند عرضه می شود که در ادامه به مدل هیبریدی این خودرو خواهیم پرداخت.

طراحی ظاهری

در خصوص طراحی ظاهری لکسوس NX300h باید اشاره کنیم که بارز ترین بخش آن نمای جلوی آن است جایی که شاهد استفاده از یک جلو پنجره ی بزرگ با زوایای تیز هستیم. البته این پنجره در مدل های F اسپرت دارای نمای جذابتری نیز است اما خودروی مورد بحث ما از نوع ساده لکسوس NX300h بود. چراغ های جلو نیز دو تکه هستند و راهنما و چراغ روشنایی در روز در یک نوار نازک و جداگانه از چراغ های اصلی قرار گرفته اند. چراغ های اصلی نیز دارای چیدمان داخلی بسیار جذابی هستند و سه عدد لامپ ال ای دی در هر کدام از آنها وجود دارد. همین طراحی خاص چراغها یکی از عوامل جذابیت لکسوس NX300h است. یکی از تفاوت هایی که مدل هیبریدی این خودرو با مدل معمولی آن دارد به آرم لکسوس برمی‌گردد که همانند خودروهای هیبریدی تویوتا دارای حاشیه آبی رنگ است.

نمای جانبی این خودرو نیز سراسر تشکیل شده است حجم های اغراق شده و خطوط پف کرده است به طوری که برآمدگی گلگیر عقب تا نزدیک پایین دستگیره درهای عقب آمده است. شیشه جانبی نیز به شکل زیبا و هنرمندانه ای به ستون D منتهی می شود. استفاده از حاشیه کرومی شیشه نیز در این بخش سبب به وجود آمدن فضایی لوکس شده است. در پایین درب های عقبی نیز نوشته ی هیبرید به چشم می‌خورد. طراحی رینگ ها نیز ساده ولی جذاب و اسپرت هست اما در مدل های دارای کیت F اسپرت رینگ ها جذاب تر بوده و دارای رنگ تیره ای نیز هستند.

با رسیدن بخش عقبی خودرو اما شاهد نمایی هستیم که جذابیت بخش جلوی خودرو را ندارد. چراغ های عقب هم خطوط تیز اما طراحی ساده‌ای دارند و در شب نیز در هنگام ترمز کردن متوجه سایز بسیار کوچک چراغ های ترمز خواهید شد که تنها از سه عدد لامپ LED تشکیل شده‌اند. بخش پایینی سپر نیز که در مدل بنزینی دارای دو خروجی اگزوز است و ظاهر جذابی دارد در این مدل هیبریدی کاملا ساده است و تنها از پلاستیک های سیاه رنگ تشکیل شده است. بالچه ی عقب خودرو نیز در بالای شیشه عقب قرار دارد و بالاتر از آن شاهد نصب یک آنتن کوسه ای هستیم. از نظر ابعاد لکسوس NX300h بیشتر با بی ام و X1 همخوانی دارد اما در ایران بیشتر افراد این خودرو را با بی ام و X3 مقایسه می‌کنند. لکسوس NX300h دارای طول ۴.۶، عرض ۱.۸ و ارتفاع ۱.۶ متر است و وزن آن تقریباً ۱۷۸۷ کیلوگرم است.

کابین خودرو

با وارد شدن به فضای داخلی چندان اثری از آن طراحی جذاب بیرونی خودرو نخواهید یافت گر چه در داخل خودرو نیز استفاده زیادی از خطوط تیز شده است اما لزوماً نمی‌توان آن را زیبا نامید.

غربیلک فرمان به سایر مدل های لکسوس شباهت دارد و روی آن نیز چرم دوزی شده است. طراحی داشبورد و کنسول میانی نیز به صورتی است که انگار قطعات جداگانه روی همدیگر مونتاژ شده‌اند و به خصوص اگر آن را در کنار بی ام و قرار دهید جلوه ی چندانی نخواهند داشت، هرچند لکسوس سعی کرده با قرار دادن یک ساعت عقربه‌ای در کنسول میانی خودرو نمای لوکسی را ایجاد کند. یک مانیتور نیز به شکل تبلت در قسمت بالای کنسول قرار دارد که البته کیفیت تصویر آن نیز نسبت به رقبای آلمانی در وضعیت پایین‌تری قرار دارد.

یکی از ایراداتی که میتوان به لکسوس NX300h وارد دانست شلوغ بودن کنسول میانی است که لکسوس کلید های بسیار زیادی را در یک جا جمع کرده است. صندلی ها نیز راحت هستند و طراحی خوب و اسپرت دارند و به خوبی از بدن حمایت می کنند. اما افرادی که دارای جثه ی خیلی بزرگی باشند احتمالاً با صندلی های NX300h مشکل پیدا خواهند کر.د البته در این میان نباید از کیفیت بسیار بالای کابین چشم‌پوشی کرد. تمامی داشبورد خودرو دارای پوشش چرم است و پوشش چرم روی فرمان و صندلی ها نیز واقعاً خوب و تحسین برانگیز است.

در مدل مورد آزمایش در رودری های خودرو نیز از طرح چوب استفاده شده بود که گرچه استفاده از چوب می تواند فضایی لوکس را ایجاد کند اما همخوانی با طراحی کنسول میانی ندارد. فضای عقب خودرو نیز کافی است اما سه سرنشین بزرگسال در مسافت طولانی راحتی خیلی بالایی در این فضا نخواهند داشت.

لکسوس از نظر امکانات یکی از کامل ترین خودروهای کراس اوور موجود در بازار است به طوری که در لیست تجهیزات این خودرو می توان به ترمز پارک برقی،

اتوهلد، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تغییر حالت های مختلف رانندگی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، تهویه دوگانه اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار نقطه کور، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، گرمکن فرمان، درب صندوق عقب برقی، صندلی های جلو با تنظیم برقی،

بلوتوث، صندلی‌های عقب با قابلیت تا شوندگی به صورت برقی، پد لمسی کنسول میانی، سیستم صوتی حرفه‌ای مارک لوینسون با ۱۴ بلندگو، فرمان برقی، تودوزی چرم، سقف پانوراما، خروجی تهویه برای سرنشینان عقب، تنظیم برقی فرمان و حافظه صندلی راننده را نام برد. البته مدلهای فول این خودرو به امکانات بیشتری نظیر سیستم پیشگیری از برخورد و کروز کنترل هوشمند نیز مجهز هستند.

موتور و گیربکس

لکسوس در بازار ایران با دو پیشرانه عرضه می‌شود مدل نخست آن NX200t است که به یک موتور دو لیتری توربو شارژردار مجهز است که می تواند ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و با استفاده از گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل کند. این مدل را قبلاً مورد آزمایش رانندگی قرار داده‌ایم اما مدل دیگری که امروز به آن خواهیم پرداخت نسخه هیبریدی این خودرو است که با کد NX300h می‌شود.

این خودرو از نظر فنی شباهت بسیار زیادی با تویوتا کمری هیبریدی دارد و تنها تفاوت آنها را در وجود سیستم چهار چرخ محرک در لکسوس است. در این خودرو از یک موتور بنزینی با حجم ۲.۵ لیتر و از نوع تنفس طبیعی استفاده شده است. موتور بنزینی این خودرو می‌تواند ۱۵۵ اسب بخار قدرت تولید کند. در کنار این موتور از دو موتور برقی یکی با قدرت ۶۸ اسب بخار و یکی نیز با قدرت ۱۴۳ اسب بخار استفاده شده است و مجموع قدرت تولیدی توسط سیستم هیبریدی این خودرو نیز به ۱۹۷ اسب بخار می رسد که NX300h را قادر می سازد در ۹.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. اصلی ترین مزیت لکسوس NX300h مصرف سوخت پایین آن است به طوری که مصرف شهری آن تنها ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف جاده آن نیز ۵.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در سیکل ترکیبی نیز تنها ۵.۲ لیتر بنزین را در هر صد کیلومتر مصرف می کند. میزان انتشار گاز دی اکسید کربن توسط این خودرو نیز تنها ۱۲۱ گرم در هر کیلومتر است.

تجربه ی رانندگی

نگارنده پیش از مدل NX300h تجربه ی رانندگی با مدل RX350 را نیز داشتم و با ذهنیتی از نرمی و کیفیت سواری بالای لکسوس به داخل NX300h رفتم. شروع حرکت در این خودرو با بیصدایی کامل اتفاق می افتد که دلیل آن استفاده از موتور برقی در شروع حرکت است که هیچ صدایی ندارد. اما وقتی سرعت خود را افزایش می دهید موتور بنزینی به شکلی نامحسوس و بسیار نرم استارت خورده و به کمک موتور برقی می شتابد و ضمن شارژر کردن باتری ها به چرخ ها نیز نیرو منتقل می کند. همانند تویوتا پریوس در لکسوس نیز در صفحه نمایش خودرو روند انتقال قدرت از موتورها و شارژ شدن باتری را می توانید مشاهده کنید.

عایق بندی کابین خودرو بسیار عالی است و صدای باد و جاده نفوذ بسیار کمی به داخل خودرو دارند. البته این بیصدایی بخشی از کاراکتر محصولات لکسوس است و بنابراین وجود آن در NX300h نیز ما را غافلگیر نکرد. شتابگیری خودرو در مسیر مستقیم نیز کند نیست و کشش خوبی دارد اما نمی تواند پا به پای مدل توربو حرکت کند. یکی از مزایای وجود موتور برقی در این خودرو این است که گشتاور بالای خود را به صورت آنی در اختیار راننده قرار می دهد و تاخیری در عملکرد آن وجود ندارد ضمن اینکه حساسی نیز نسبت به ارتفاع از سطح دریا ندارد و در هر کجای کشور می تواند بالاترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد. موتور بنزینی نیز بر خلاف سوناتا که ضریب تراکم بالایی دارد اما دارای ضریب تراکم پایینی است و با بنزین های مختلف مشکل چندانی ندارد. یک کلید نیز در کنسول میانی قرار دارد که با فشردن آن خودرو در سرعت های پایین می تواند تنها با استفاده از نیروی برق حرکت کند و تقریبا هیچ صدایی تولید نمی کند. این حالت رانندگی در هنگام بیرون رفتن و یا ورود به گاراژ منزل بسیار کارآمد است و مزاحمت صوتی برای کسی ایجاد نمی کند. زمانی که پای خود را روی پدال گاز فشار می دهیم هر دو موتو بنزینی و برقی نیروی خود را به چرخ ها انتقال می دهند، انتقال نیرو نیز توسط یک گیربکس بسیار پیشرفته با نام eCVT انجام می شود که البته کارکرد آن با CVT های متداولی که سراغ داریم متفاوت است اما حس مشابهی را منتقل می کند که چندان مورد پسند دوستداران خودروهای اسپرت نیست.

NX300h گرچه در ابعادی مشابه با کیا اسپرتج است اما راننده در این خودرو در ارتفاع بالاتری قرار دارد و احساس می کنید که سوار خودرویی بزرگ تر هستید. آینه های نیز سایز بزرگی دارند و دید خوبی را در اختیار راننده می گذارند. دید عقب خودرو نیز همانند خیلی از خودروهای مدرن بسیار ناچیز است که البته با وجود سنسورهای پارک و دوربین ۳۶۰ درجه جبران شده است. نرمی فرمان نیز مناسب است و مزاحمتی ایجاد نمی کند ضمن اینکه کیفیت بسیار بالای چرم آن و البته سایز آن، فرمان لکسوس را تبدیل به یک غربیلک خوش دست کرده است.

تا اینجای کار همه چیز خوب پیش رفت اما با رسیدن به اولین دست اندازها متوجه کوبش های کابین به خصوص در بخش عقبی شدیم. باید گفت آن نرمی و راحتی را که در مدل RX وجود دارد به هیچ وجه نمی توان در NX300h مشاهده کرد. در پیچ ها نیز هندلینگ خودرو طوری نیست که همانند بی ام و اعتماد به نفس بالایی را در اختیار راننده قرار دهد و انگار بیشتر با یک تویوتا راو ۴ بیصدا و لوکس مواجه هستیم تا یک لکسوس، البته این قضیه تعجبی هم ندارد چون لکسوس NX بر روی پلتفرم مشترکی با تویوتا راو۴ ساخته شده است. اما نسبت به ابعاد و کلاس خودرو چسبندگی خوبی دارد و سیستم کنترل پایداری لکسوس نیز امنیت شما را در پیج ها تضمین می کند.

باید در خصوص سواری این خودرو گفت که برند لکسوس با توجه به آنچه از RX دیده ایم انتظارات زیادی را در ذهن ایجاد می کند که با سوار شدن به NX متوجه خواهید شد که کیفیت سواری آن (به استثنای بیصدایی و عایق بندی عالی) چندان به خوبی لکسوس های دیگر نیست. البته ایم که از سواری این خودرو انتقاد می کنیم به دلیل وساری بسیار خوب مدل های دیگر لکسوس است و اینطور نباید برداشت شود که سواری آن نامناسب است چون نرمی آن در مقایسه با محصولات کره ای مانند کیا سورنتو و هیوندای سانتافه بسیار بهتر است. اگر بخواهیم نرمی سواری NX300h را با محصولات کره ای مقایسه کنیم باید بگوییم در جایگاهی مابین سانتافه و وراکروز قرار می گیرد.

عملکرد سیستم چهارچرخ محرک نیز نباید تفاوتی با تویوتا راو۴ داشته باشد هرچند برای ما فرصتی پیش نیامد تا توانایی های خارج جاده ای NX300h را بسنجیم. در مواجه با دست اندازهای بیشماری هم که در خیابان ها وجود دارند عملکرد خودرو گرچه نرم و آرام نیست اما کابین آن صدایی تولید نمی کند و برخلاف خودروهای کره ای هیچ صدای اضافه ای از کابین در هنگام افتادن در چاله های خیابان بلند نمی شود که نشان دهنده ی کیفیت مونتاٰژ بالای کابین است.

در کل اگر بخواهیم NX300h را قضاوت کنیم باید گفت اصلی ترین مزیت این خودرو کیفیت ساخت بسیار بالای آن و مواد اولیه ی مرغوب در کنار مصرف سوخت و هزینه ی نگهداری بسیار پایین آن است. اما سواری آن انتظارات یک لکسوس سوار را برآورده نخواهد کرد. اگر NX300h را هر خودروساز دیگری مانند کیا و یا فورد ساخته بود باید به آن خودروساز بابت ساخت چنین خودروی با کیفیتی تبریک می گفتیم اما هنگامی که نام لکسوس به میان می آید انتظارات انسان نیز بیشتر می شود.

نتیجه گیری

لکسوس NX300h در ابتدا با قیمت مناسبی وارد بازار شد اما اخیرا قیمت آن افزایش پیدا کرده است که البته احتمالا موقتی است و با بازشدن ثبت سفارش شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم. از مزایای این خودرو می توان به امکانات بالا، کیفیت ساخت بالا، متریال بسیار با کیفیت و مصرف سوخت پایین اشاره کرد.

نکات منفی این خودرو نیز خشکی سواری، فضای داخلی کوچک و هندلینگ متوسط هستند.

اگر خواهان یک شاسی بلند برای استفاده روزمره هستید و نمی خواهید راهتان به تعمیرگاه بیفتد NX300h انتخاب خوبی است اما اگر به دنبال خودرویی هستید که لذت رانندگی بالایی داشته باشد پیشنهاد می کنیم یکراست سراغ بی ام و X3 بروید. در انتها می توانید گالری تصاویر این خودرو را مشاهده کنید.

65 عکس

نظرات کاربران

40 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/16
این همه انتقاد از لکسوس؟؟؟؟ واقعا خیلی عجیبه
1396/9/16
يعني بدرد مسافرت نميخوره؟
1396/9/16
لکسوس همیشه فوق‌العاده و بهترینه. این ماشین با x4 قیمت برابری داره ولی کیفیت ادوات و مونتاژ و کابین فوق‌العاده بیشتر از بی ام و هست. کم استهلاکی لکسوس و تویوتا که زبان زد خاص و عامه. از نظر طراحی هم زبان جدید طراحی محصولات لکسوس بسیار زیبا و جذابه به خصوص مدل های f اسپورت. مقایسه با rx اشتباهه چون فاصله محور های اون خودرو بیشتر هست و شاسی بلند بزرگی هست و نرم تر. Nx خودرو اسپورتی هست و هندلینگ عالی داره و همونطور که نگارنده گفته به لحاظ نرمی سواری هم بسیار بهتر از کراس اوور های کره ای و ژاپنی دیگر هست. در مجموع محصولات لکسوس کاملاً لوکس و فوق‌العاده هستن و با توجه به تعرفه های بسیار عالی کشور بسیار دور از دسترس و شاید غیر قابل دسترس باشند... ایرانم آرزوست
1396/9/17
دوست عزيز ؛يا تو اصلا سوار x4 و nx نشدى يا اگر هم شدى خيلى زيادي اغراق ميكنى.
من تو هر جفتش نشستم.انصافا يه ذره منطق هم خوب چيزيه.اخه چه جورى ميگى كيفيت مونتاژ لكسوس فوق العاده بالاتر از بى ام و هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حقيقتش اينه كه متريال قسمت تو درى ها و كنسول nx شايد يكم بيشتر از x4 باشه.ولى در خصوص قسمت فرمون ماشين قطعا كيفيت چرم بكار رفته در فرمون x4 از nx بالاتر نباشه پايين تر نيست.تو بعضى قسمت ها كيفيت متريال x4 بيشتره بعضي قسمت ها هم nx.ولى شما يه طورى ميگى كيفيت ادوات و مونتاژ فوق العاده بالاتره انگار دارى nx رو با سانتافه مقايسه ميكنى.
1396/9/17
اره داداش از BMW هم بهتره. پرایدم از پورشه بهتره تازه پنگوئنا هم پرواز میکنن
1396/9/18
قیمت x4 الان شده 750 میلیون قبلا هم وقتی nx قیمتش 350 میلیون بود x4 قیمتش 450 میلیون بود کجاش از لحاظ قیمتی میگی برابری داره بعد x4 خیلی بهتر از nx هست رقیب nx بی ام و x3 هست نه x4 که از لحاظ قیمتی هم x3 الان مثل nx قیمتش 500میلیون شده با این حال هم x3 از nx خیلی بهتره هم امکاناتی هم سواری
1396/9/18
جناب محمد علی من هم سوار x4 شدم که برای پدر دوستم بوده و هم nx که برای یکی از فامیل هامون. منکر فوق العاده بودن بی ام و نیستم و خودم خیلی دوسش دارم. منظور من کیفیت اتاق و داشبورد هست و شاید کلمه مونتاژ خیلی درست نبود. شما توی بی ام و چقدر پلاستیک میبینی؟ واقعا زیاد و خیلی بیشتر از لکسوس و باتوجه به قیمتش این تو ذوق میزنه .ولی در لکسوس واقعا حس لوکس بودن رو داری. من نمیگم x4 بده اتفاقا خیلی ماشی فوق العاده ای و از برند فوق العاده ای هست و صرفا مقایسه بین کیفیت کابین و خرج و مخارج بود. در مجموع ماشین ها تو این سطح اونقدر خوبن که برای انتخاب بخش زیادی سلیقه تاثیر داره و هدف استفاده که برای نمایش دادن مثلا برند بی ام و خب جلب توجه بیشتری میکنه و برای بی دردسری و کیفیت کلی قطعا برنده محصول ژاپنی هست این از امار هرساله منتشر شده مشخصه که لکسوس و تویوتا همیشه اول هستند بازم حرفم بنا به بد بودن بقیه نیست.
1396/9/19
اقای احمد شما که مشخصه از حرفتون چقدر درک خودرویی والایی دارید . وقتی پراید در برابرر پورشه رو مقایسه میکنی با لکسوس در برابر بی ام و . بهت توصیه میکنم یه ذره دید بازتری داشته باشی و در باره لکسوس تحقیق کنی و یه نگاهی به بهترین و قابل اعتماد ترین و با کیفیت ترین خودرو ها بندازی و صرفا یه مارک ابی و سفید ملاکت نباشه !


اقای علیرضا قبل ثبت سفارش لکسوس فول 398 میلیون و بی ام و حدود 450 میلیون بود. هرچند با شما موافقم درمورد رقیب که x3 هست ولی اینکه به راحتی میگین خیلی بهتر هست همه جوره از لکسوس قابل هضم نیست. من صرفا کیفیت کابین رو گفتم که لکسوس بهترینه و ثابت شدست اما به طور کلی هردو خودرو کاملا رده بالا و عالی هستن و بهتر گفتن یکی بر دیگری انقدرا ساده نیست. و مقداریش به سلیقه برمیگرده که بعضا مثلا المانی دوست دارن و اصولا کشور و برند سازنده براشون ملاک هست تا نوع خودرو
1396/9/16
چقدر گرون شد اوه اوه
1396/9/16
یه زمانی 350 میلیون بود قیمتش خوب بود.ولی انصافا 500 میلیون نمیرزه
1396/9/17
هنوز هم فول زیر 400 تومن هست توی بازار
یه عده ای جو گیر شدند تا 500 تومن آگهی زدند
کسی 500 نخریده که حالا...
1396/9/16
میگم آقا بامداد جان یه کم زیاد ازش تعریف نکردی؟! یک کم واقیتم گاهی بد نی:)
1400/11/29
اون عکاسه نه نویسنده
1396/9/16
با احترام و ارج گذاری به کوشش تیم حرفه ای خودروبانک در تهیه این گزارش، به گمان من با غیرواقعی و جنون آمیز شدن قیمت خودروهایی مثل لکسوس NX و کمری هیبرید و کیا سورنتو و... در این آشفته بازار داخلی که دستپخت مستقیم مافیای دولتی خودرو است، خرید این خودروها امری از بیخ اشتباه است.
خود من تابستان گذشته برنامه داشتم پس از پنج سال استفاده از دو محصول چینی ام جی 550 و لیفان 820 اقدام به خرید یک دستگاه کولیوس جدید بکنم ولی متاسفانه انفجار جنون آمیز قیمت خودرو و افزایش 100 میلیونی قیمت کلیوس در بازار همه برنامه های من را بهم ریخت.
1396/9/16
حرفی درش نیست عالیه
1396/9/17
چی میشد بجای هیبریدی اقتصادی . هیبرید اسپرت میزدن
ینی تویوتا بجا اینکه بیاد قدرت موتور بنزینی کم کنه بجاش با موتور برقی بش کمک کنه . رو یه موتور قوی یه موتور برقی بزاره ک بترکونه
مثلا همین لکسوس NX200T اگه بهش این موتور های برقی و باطری اضافه میشد گشتاورش تا نزدیکای ۵۰۰ نیوتن متر میرسید و میشد جزو پرشتاب ترینای بازار با مصرفی در حدود یه ماشین ۳ لیتری
1396/9/17
تو ایران بی ام دابلیو ایکس تری خیلی بهتر از این ماشینه و ارزنده تر ! حتی سانتافه میشه گفت بهتره با کمی ارفاق و با در نظر گرفتن قیمتش البته
1397/1/9
ببین ماشین ژاپنی 100برابر ماشین کره ایه
بعدشم تو که دنبال آپشنی چینی بخر
1396/9/17
ارزشش از مدل توربوش بیشتره و بخاطر اون گشتاور آنی حس خوبی میدن خودرو های هیبریدی
مقاله ام بسیار خوب بود
1396/9/17
سایت خودروبانک و نگارنده هاش همیشه تعصب خاصی نسبت به بی ام و دارند.نمیدونم چراولی این اصلادرست نیست برند به این بزرگی رو بکوبین.حتی اگرمرسدس اس کلاس رو با بی ام و۵۱۸مقایسه کنن باز هم رای رو به بی ام و میدن
1396/9/17
سلام
تا جایی که بنده حقیر اطلاع دارم سوناتا ضریب تراکم یک به 10 داره و لکسوس یک به 12و موتور جدید مزدا اسکای اکتیو یک به 14
اگر اشتباه می کنم برام تصحیح کنید! حالا اگر صحبتهای من درست هستش کدوم به بنزین حساستره ؟
1396/9/18
دوستانه عرض میکنم خدمتتان ، اگر سطح کیفی گزارشها را ارتقا ندین به جایی نخواهید رسید ، این گزارش چیزی به دانسته های من دانشجو اضافه نکرد . با تشکر فراوان
1396/9/18
سلام دوستان عزیز منم هم لکسوس nx هر دو مدلش رو. سوار شدم هم x4 و هم پورشه ماکان درسته شتابش به اونا نمی رسه اما واقعا یک چیز دیگه است هم راحتی هم لذت سواری
1396/9/18
طبق اطلاعاتی که از مجلات و سایتهای خودرو بدست اوردم ثابت شده برام که اشغالای چینی و ژاپنی هنوز تا رسیدن به برندهای معتبری مثل بی ام و یا بنز یا پورشه راه زیادی در پیش دارن
1396/9/19
با درود بر همگی...خب اگر جناب Aمیفرمایین ک اشغال ژاپنی خب باعث تاسف هست ک اینقدر احساساتی هستین ک باعث میشه برداشتهای شخصیتون وصل کنید ب مجلات ماشین ک یا هر جیز دیگه...خب اقا دیگه دوره این حرفا ب سر رسیده ما الان تو دوره ای نیستیم ک چشممون ببندیم بگیم فلان مدل اروپایی حتما از فلان مدل اسیایی بهتر چون ک اون اروپایی این اسیایی اخه اینم شد مقایسه اینم شد اطلاعات!!!!اندکی تفکر لطفا
1396/9/19
برادر تو که سواد خودرویی از مجله و سایت هست سوار حتی یک چینی خوب نشدی حالا کره ای و ژاپنی پیشکش چرا میای نظر میذاری ؟
1396/9/19
لکسوس برند فوق العاده ایه اما بی انصافیه با بی ام دبلیو مقایسه بشه
جان کلام همینه که این خودرو شهریه نه جاده
بدلیل خشک بودن در دراز مدت اذیت میکنه قطعا البته من نداشتم اما از دوستانم که داشتن و فروختن پرسیدم و دلیلشون فقط خشکی و خستگی در جاده بود چون خیلی مسافرت میرن اما به جاش بی ام دبلیو 528 خریده یکی از دوستانم که میگه جاده یعنی بی ام دبلیو
اما خودم ایکس تری داشتم و تا بندرعباس رفتم باهاش و شمال و جز رفاه و آرامش چیزی ندیدم ازش
1396/9/22
داداش شما مطمینی که فن بوی ب ام و نیستی؟!
آخه کراس اور اسبرت چه ربطی داره به سدان 528 که مقایسه می کنی؟
nx رو باید با همون x3 مقایسه کنی که منصفانه بگم x3 اگه خشک تر نباشه تعلیقش(که به نظر من هست) نرمتر هم نیست.
1396/9/19
اقاي صفائييان يه مقداري در مورد طراحي لكسوس كم لطفي كردن البته اين قضيه سليقه اي هم هس ولي از نظر كيفيت لكسوس هر ساله با كيفيت ترين برنده و امار خرابي اون از همه كمتره البته رو رتبه اول و دوم بين لكسس و پورشه رقابت هس اما از لحاظ كيفيت معمولا لكسس اول ميشه و تويوتا هم رو رتبه چهارم قرار داره .پس از لحاظ كيفيت نميشه اونو با x4 مقايسه كرد.لكسس از سال ٢٠١٦ واقعا از لحاظ طراحي و فروش تونسته با عبور از بي ام و حتي تا جايگاه پورشه و استون مارتين قرار بگيره درسته اسم برند بي ام و يه مقداري جا افتاده تر از لكسس هست ولي اگه واقع گرا باشيم در حال حاضر واقعا لكسس جايگاه بهتري داره
1396/9/26
نکته ایی که هست اینه که مجلات خارجی که این ماشین رو تست کردن از نفوذ صدای زیاد موتور به داخل اتاق در هنگام فشار دادن پدال گاز متعجب شده و این موضوع رو برای برند لکسس یه نقطه ضعف بزرگ میدونستن و حتی این ماشین رو رقیبی برای آب میوه گیری ها و غذا ساز های پر سر و صدای داخل آشپز خونه قلمداد کردن در حالی که اینجا هیچ اشاره ایی بهش نشده. البته گیربکس CVT با موتور چهار سیلندر ترکیب پر سر صدایی هست بخصوص هنگام شتاب گیری که دور موتور تا اتمام شتاب گیری های سریع مدت زیادی تا منطقه نزدیک کات آف باقی میمونه.
1396/10/1
تشکر و سپاس فراوان از گروه خودرو بانک
شما رو به خدا قبل از انتشار مقاله یک بار اون رو بخونید این همه اشتباه تایپی آخه ؟؟؟
بعدم بهتره مقالاتتون بار علمی بیشتری داشته باشه . الان دیگه سطح دانش مردم در زمینه خودرو خیلی بالا رفته (مخصوصا بازدید کننده های این سایت). شما باید چند قدم از من عامی جلوتر باشید همونطور که آقا امیر اشاره کرد
ببخشید ولی چون هنوز هم به نظرم بهترین سایت خودرویی هستید و دوستتون دارم انتقاد میکنم. ممنون
1396/10/4
سلام
اول بگم من زیاد ماشین باز نیستم حدود ۱ ساله سانتافه ۳۰۰۰ رو دادم و این لکسوس رو گرفتم البته مدل اف اسپورتش... به جز شتاب اولیه ای که این ماشین کمتر داره و اینکه صندلی های جلوش برای ی آدم با هیکل درشت مناسب نیست هیچ مشکلی توو ماشین ندیدم حتی صدای داخل ماشین به قدری کم هست که من صدای بوق ماشین های بیرون رو به زور میشنوم حتی موقع موتور بنزینی (البته جزو آپشن های ماشین هست وقتی روو حالت اسپورت بذاریم صدای موتور رو داخل اتاق پخش میکنه)
درمورد خشکی تعجب کردم چیزی رو که توو این مقاله خوندم بخوام مقایسه کنم سانتافه ۲۰۱۲ در برای این ماشین مثل ی صندلی چوبی در برابر ی مبل بسیار بسیار راحته من ساعتها با ماشین رانندگی کردم و اصلا حس بدی نداشتم
موقع خریدن ماشین اتفاقا بین x1 و nx مونده بودم به نصیحت چنتا از دوستام که بی ام و از لحاظ سرویس دهی اصلا مناسب نیست بعضی قطعاتش راحت پیدا نمیشه و اینکه توو شمال 528 دوستم برای به خاطر یک قطعه یک هفته خوابید تا اونو از تهران بفرستن نوشهر و اینکه هزینه سرویس بی ام و بسیار گرونه تصمیم به خرید این ماشین گرفتم
درکل ماشین خونوادگی و راحتی به نظر میرسه
1396/10/11
ببین آقا بهزاد اول اینکه این ماشین با x3 مقایسه میشه نه x1
بعد هم من rx داشتم واقعا بی نظیر بود و الآن 750 هشت سیلندر دارم واقعا نسبت به قیمتش عالیه
اما یکی از دوستانم x4 داشت فروخت و nx خرید
بعد از یکهفته سوار شدن به قدری ناراضی بود که زیر قیمت ماشین رو فروخت
و 528 خرید اما در مورد خدمات بی ام و باید بگم شما کاملا اشتباه میکنی قطعات بی ام و خیلی گران نیست ولی خب به اندازه تویوتا و لکسوس هم ارزون نیست
من هم وقتی لکسوس داشتم فکر میکردم بهترینه ولی بعد از سوار شدن بی ام و تازه فهمیدم لکسوس کجا و بی ام و کجا ....
بعد اینکه مقایسه nx و سانتافه کار خیلی غلطی هست
شما باید لکسوس را با x3 یا x4 مقایسه کنی تا ببینی لکسوس هیچی نیست
1396/10/14
دیگه واقعا شاسی بلند لوکس تر از این تو بازار ایران وجود نداره؛حرف نداره واقعا عالی و معرکس
1396/10/15
سلام. ای کاش از همین خودرو فیلم بررسی تهیه بکنید.
1397/1/25
ماشین ژاپنی رو نباید با ماشین کره ایی مثل سانتافه که انگار موتور تو اتاق کار میکنه وبعد از یه سال اتاق وهمه چیزش به سر و صدا میوفته قیاص کرد
1397/4/25
سلام
راحتی سرنشینان در سانتافه ۲۰۱۷ بخصوص سرنشینان عقب همچنین بلحاظ بصری خیلی بهتره ، البته کیفیت متریال به کار رفته در nx قابل مقایسه نیست و خیلی سطح بالاتری داره و مهمتر از همه اگر جثه بزرگی دارید که وجه مشترک اکثر ایرانیهاست تو سفرهای بلند مدت حتما باید از صندلی جلوی nx استفاده کنی
از همه اینها که بگذریم با توجه به شرایط موجود قیمت ها این ماشین ارزش خرید نداره
1397/5/21
من خیلی ازش استفاده میکنم مسافتهای جنوب تا شمال کشور را تنهای یه پشت شانزده ساعت رانندگی و خسته نمیشم راحت و بسیار قابل کنترل و کم مصرف ه هیبرید ان ایکس سیصد بی صدا امکانات عالی مخصوصا کروزش که هوشمنده
1397/6/10
مقایسه لکسوس با ماشینای کره ای مثه سانتافه بی انصافی محضه از هر لحاظ.ولی بنظرتون با این افزایش قیمتی که پیدا کرده ارزش خرید داره؟
1398/8/22
نمیدونم والا پس شما ها چی میخواین 😒😒😒حالا خوبه تو کشوری زندگی میکنید که کیفیت خودرو هاش اندازه در این ماشین هم نیست ، اینجا ایرانه داداچ انقد ایراد بیخودی نگیر خیلی ها چرخ این ماشینا هم گیرشون نمیاد