موضوعات داغ

تست و بررسی رنو فلوئنس دنده‌ای 2016 در ایران، دست دوم فرانسوی زیر 100 میلیونی بازار

19 آذر 1396
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

مقدمه

این روزها بازار پر شده از خودروهای چینی که البته اکثر سگمنت‌ها را هم شامل می‌شوند. شاید برای داشتن یک خودروی باکیفیت و ایمن باید روزها و ساعت ها وقت گذاشت تا گزینه‌ای ایده‌آل و مطمئن را انتخاب کرد. از آن‌جایی که در خرید خودرو باید فاکتورهای گوناگونی را درنظر گرفت تا نهایتاً یک انتخاب منطقی و مناسب را داشت، باید به مواردی از جمله کیفیت ساخت و مونتاژ، استهلاک و هزینه نگهداری، امکانات رفاهی و عملکرد فنی خودرو نگاهی دقیق داشت. اما شاید بسیاری از المان‌های گفته شده را خودروهای چینی نداشته باشند و متاسفانه به دلیل نبود خودروهای اروپایی اقتصادی در بازار ایران، بسیاری از خریداران مجبور به خرید خودروهای چینی می‌شوند. اما تنها خودروی اروپایی زیر 100 میلیون تومان بازار را می‌توان رنو فلوئنس MT یا همان دنده دستی دانست که تا چندی پیش توسط نگین‌خودرو به بازار عرضه می‌شد. این خودرو به دلیل فضای مناسب کابین و صندوق و همچنین کیفیت بالایی که دارد، گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها به‌شمار می‌رود. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله به بررسی طولانی مدت این خودرو بپردازیم و به نقاط ضعف و قوت آن اشاره کنیم.

طراحی ساده اما قابل قبول

یکی از بخش‌های مهم در هر خودرو، طراحی ظاهری بدنه است. در خودروهای فرانسوی این موضوع کاملاً محافظه‌کارانه و البته عجیب به‌نظر می‌رسد. زیرا اکثر خودروهای فرانسوی دارای ظاهری ساده و بدون آلایش هستند. البته در سال‌های اخیر شاهد تغییر رویه در طراحی محصولات بروزتر در برندهایی همچون پژو، سیتروئن و رنو هستیم. اما رنو فلوئس را می‌توان یکی از محصولات اصیل فرانسوی دانست که با طراحی ظاهری ساده تمامی خصلت‌های فرانسوی را داراست.

در نمای جلو شاهد طرحی گوه‌ای و منحنی شکل هستیم که این انحنا تا ستون‌های جلویی امتداد یافته‌اند. همچنین خطوط زیر شیشه‌های جانبی که پایین‌تر از این انحنا شکل گرفته، با شیب ملایمی به سمت عقب خودرو کشیده شده و در نهایت به بالای چراغ عقب ختم شده است. این طرح سبب شده بدنه‌ای آیرودینامیک برای فلوئنس پدید آید که البته به دلیل کشیدگی سقف و حالت قطره‌ای که دارد، از ارتفاع کابین در بخش عقب کمی کاسته شده و ممکن است برای افراد بلندقامت کمی کوتاه به‌نظر برسد. از آن‌جایی که این خودرو با نسل دوم مگان اشتراکات زیادی دارد، می‌توان رگه‌هایی از مگان را در نمای جانبی به خوبی مشاهده کرد. خودروی مورد نظر به دلیل اینکه دارای جعبه‌دنده دستی است، از یکسری از امکانات بی‌بهره بوده، همچنین تفاوت‌های ظاهری زیادی نیز می‌توان میان مدل MT و اتوماتیک E4 دید. از جمله این تفاوت‌ها می توان به وجود مه‌شکن و دی‌لایت LED در نمای جلو اشاره کرد که در نسخه دستی نبود این آپشن‌ها چهره‌ای ساده و کسل‌کننده را بوجود آورده است. در نمای جانبی نیز عدم وجود رینگ‌های آلومینومی اسپرت در نسخه دستی و جایگزینی آن با قالپاق‌های پلاستیکی، اصلی‌ترین مورد بوده که ممکن است در همان نگاه اول چندان خوشایند به‌نظر نرسد. همچنین زه‌ پلاستیکی مشکی رنگی که در قیمت پایین درها نصب شده، در نسخه اتوماتیک همرنگ بدنه بوده که طرحی هماهنگ را بوجود آورده است.

اما یکی از نکاتی که در اکثر فلوئنس‌های موجود در بازار مشاهده می‌شود، کیفیت نه‌چندان خوب رنگ بدنه است، به‌گونه‌ای که در بسیاری از نمونه‌های دیده شده، رنگ خودرو اصطلاحا دونه‌ درشت بوده و از درخشندگی چندانی برخوردار نیست. همچنین یکی دیگر از مسائلی که تاکنون چندین بار مشاهده شده، رنگ شدگی خودروهای صفر کیلومتر توسط شرکت است. که البته خودروی مورد نظر نیز در قسمت گلگیر جلو سمت راست، دارای رنگ شدگی به صورت ناشیانه‌ای بوده که توسط نمایندگی انجام شده است. اما متاسفانه در زمان تحویل خودرو به مشتری اعلام نشده و خریدار پس از گذشت مدت زمانی متوجه این موضوع شده و با مراجعه به نمایندگی نتوانسته این موضوع را ثابت کند، زیرا شرکت این موضوع را کتمان کرده و رنگ شدگی را توسط مشتری اعلام کرده است که در نهایت مشتری متحمل زیان شده است.

کابین با کیفیت و جادار، اما با امکانات رفاهی کم

هنگام ورود به کابین رنو فلوئنس اولین موردی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، بزرگی کابین و فضای کافی برای سرنشینان است. پس از آن کیفیت خوب و مونتاژ دقیق قطعات، نکته دیگری است که احساس خوشایندی را در شما بوجود می‌آورد. صندلی‌های راحت، طراحی ارگونومیک، میدان دید خوب و راحتی سواری، همگی از مواردی است که رنو فلوئنس را در رده خودروهای زیر 100 میلیون تومان به گزینه‌ای مناسب تبدیل کرده است. اما باید به موارد همچون کمبود امکانات رفاهی، تودوزی پارچه‌ای، طراحی ساده و قدمی نیز اشاره کنیم. این‌ها مواردی است که در نمونه MT جای خالی‌شان احساس می‌شود. اما در نسخه فول آپشن اتوماتیک وجود سانروف، تودوزی و روکش چرمی صندلی‌ها و تریم دو رنگ داشبورد و رودری‌ها سبب شده تا فلوئنس رقابت نزدیک‌تری را با رقبای کره‌ای خود از جمله کیا سراتو و هیوندای الانترا داشته باشد.

اگر بخواهیم از امکانات رفاهی خودروی موردنظر بگوییم، باید به موارد اندکی از جمله شیشه‌بالابر برقی هر چهاردرب، گرمکن شیشه عقب، کامپیوتر سفری، سیستم تهویه دستی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3، بلوتوث و درگاه USB اشاره کنیم. البته وجود نمایشگر لمسی مجهز به نویگیشن، کروزکنترل و لیمیتر از جمله نکات مثبتی است که توانسته تاحدودی این کمبود امکانات را جبران کند.

دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو یکی دیگر از مواردی است که از یک خودروی اروپایی در این رده انتظار نمی‌رود، البته این مورد در خصوص نسخه اتوماتیک به شش عدد کیسه هوا ارتقا یافته است. نبود سانروف نیز یکی دیگر از مواردی است که در این بازه قیمتی وجودش تاحدودی احساس می‌شود. با این حال اگر بخواهیم از فضای کلی کابین فلوئنس بگوییم، باید به دسترسی راحت و آسان سرنشینان به ادوات و دکمه‌ها اشاره کرد، همچنین سواری نرم و آرام این خودرو موجب شده تا در سفرهای طولانی مدت، احساس خستگی کمتری به سرنشینان منتقل شود.

مشخصات فنی و تجربه رانندگی

همان‌طور که گفته شد، رنو فلوئنس از لحاظ پلتفرم با نسل دوم مگان اشتراک داشته که همین اشتراک در بحث فنی نیز مشاهده می‌شود. اما فلوئنس برخلاف نسل سوم مگان که دارای طیف وسیعی از پیشرانه‌های مختلف است، از تنوع کمتری برخوردار بوده که شامل یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری با توان تولید 105 اسب‌بخار (مشترک با L90) و پیشرانه 2 لیتری با توان تولید 143 اسب‌بخار در 6 هزار دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 195 نیوتون‌متر در 3750 دور در دقیقه می‌شود. پیشرانه دوم دقیقاً مشابه پیشرانه‌ی مورد استفاده در نیسان قشقایی نسل اول است که قبلا در ایران عرضه می‌شد. این موضوع سبب شد تا خریداران رنو فلوئنس با آسودگی خاطر برای تامین قطعات اقدام به خرید این خودرو کنند. همچنین دو نوع جعبه‌دنده دستی 6 سرعته و CVT اتوماتیک برای نسخه دو لیتری در نظر گرفته شده که هر دو نمونه به بازار ایران راه پیدا کرده است. با نشستن پشت فرمان رنو فلوئنس دنده دستی، اولین نکته‌ای که شاید چندان خوشایند هم نباشد که توجه شما را به خود جلب می‌کند، سادگی و نداشتن جذابیت کابین بوده، اما ا استارت زدن پیشرانه دو لیتری و شروع حرکت همه چیز عوض می‌شود. شتاب اولیه قابل توجه بوده که باتوجه به گشتاور 195 نیوتون‌متری پیشرانه، شما را تا حدودی درون صندلی‌ها می‌فشارد. از آن‌جایی که این تست در مدت زمان نسبتاً زیادی انجام شده است، می‌توان گفت که سواری فلوئنس به‌گونه‌ای است که میزان خستی سرنشینان پس از طی مسافت طولانی چندان زیاد نبوده و می‌توان به آن لقب خودرویی نرم و آرام را داد. اما کمبود امکانات رفاهی ممکن است در دراز مدت سبب خستگی سرنشینان نیز شود. سیستم تعلیق نرم این خودرو به گونه‌ای است که مانند بسیاری از محصولات رنو، ناهمواری‌های مسیر را به خوبی جذب کرده و تکان‌های کمتری را به اتاق منتقل می‌کند. از نکات مثبت این خودرو می‌توان به فضای بار بسیار جادار اشاره کرد که این موضوع می‌تواند در سفرها برای خانواده‌ها مفید واقع شود.

سیستم تهویه این خودرو که از نوع دستی بوده، چندان مناسب مناطق گرمسیری کشور نبوده و ممکن است در دماهای بالا عملکرد رضایت بخشی از خود نشان دهد. همچنین با روشن بودن کولر خودرو، میزان قابل توجهی از شتاب اولیه خودرو کاسته می‌شود که این موضوع برای یک پیشرانه دو لیتری و جعبه‌دنده 6 سرعته دستی دور از انتظار است. همچنین ابعاد بزرگ خودرو باتوجه به کلاسی که دارد، شاید در شهرهای بزرگ کمی آزاردهنده باشد، اما میدان دید خوب و فرمان‌پذیری بالای این خودرو سبب شده تا از رانندگی با این خودرو لذت ببرید.

نتیجه گیری

از آن‌جایی که مدتی است که دیگر این خودرو توسط نگین‌خودرو عرضه نمی‌شود، می‌توان فلوئنس را خودرویی مناسب در بازار کارکرده سدان‌های زیر 100 میلیون تومان به‌شمار آورد. اما باید این نکته را در نظر گرفت که نبود سانروف، تودوزی پارچه‌ای، نداشتن گرمکن صندلی‌ و تنظیم دستی صندلی‌ها ممکن است نسبت به رقبا، نکات منفی محسوب شوند. اما باید این نکته را درنظر گرفت که استهلاک کم، مصرف سوخت مناسب، سواری نرم و آرام از نکاتی است که فلوئنس را می‌تواند برنده رقابت در این سگمنت کند. همچنین تشابه فنی این خودرو با مگان یکی دیگر از مزایای فلوئنس بوده که تامین قطعات و نیروی متخصص را تضمین می‌کند. در پایان از سرکارخانم آنا طهرانی مالک محترم جهت در اختیار قراردادن خودرو کمال تشکر و قدردانی را داریم.

مشخصات فني
مدلرنو فلوئنس دنده‌ای
پيشرانه4 سیلندر خطی
حجم موتور1997 سی سی
حداکثر قدرت140 اسب بخار در 6 هزار دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور195 نیوتن متر در 3750 دور بر دقیقه
شتاب رسمي10.4 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1288 کیلوگرم
قيمتحدود 100 میلیون تومان

37 عکس

نظرات کاربران

56 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/19
با 100 تومن میشه مزدا 3 مدل 92یا 93 گرفت که کیفیت بیشتر، امکانات بیشتر ظاهر زیباتر برند معتبر تر بازار دست دوم خیلی بهتر خدمات بهتر نمایندگی بهمن و موتوری که آگه سریعتر نباشه باهاش برابری میکنه، تنها نکته منفی مزدا ارتفاع کمتر و خشکی سیستم تعلیق هست ( البته این دو مورد آخر باتوجه به وضعیت جاده های ما نکته منفی حساب میشه)
1396/9/20
بنظرم برای خرید خودرو حتما باید اینم توجه کرد که توی بازار جهانی خودرو تا چه سالی تولید شده
سراتو آپشنال و مزدا تا 2013 تولید شدن ولی رنو فلوئنس تا 2016 تولید شده و بروز تره از طرفیم کیا سراتو و مزدا مونتاژ داخلن و معایب این داستانو میدونید چیه ولی فلوئنس وارداتی شتاب من خودم پشت سراتو نشستم ولی شتاب فلوئنس صفر تا صدش بین هفت و نیم تا نه حدودا ولی توی شتابی که خودرو بانک گرفته شتاب سراتو 12.01 فرمونشم برقیه و تو سرعت بالا سفت میشه ,توی یوتیوب دیدم فلوئنسو با کرولا و ی مدل فولکس واگن مقایسه میکنن که نشون میده استهلاکش خیلی پایینه البته از ی راننده تاکسی فرودگاهم پرسیدم گفتش که واقعا استهلاکش صفره!!
ولی درکل بنظرم ی ماشین یوقورو مردونس به دردخانما کلا نمیخوره خیلی هم ماشین خوش سفریه ولی سراتو اتوماتیکه و این دستی ,همینم کارو خراب میکنه با وجود این همه خوبیی که داره !
تو سراعت ثابت 90 هم مصرف بنزینش 4.6 !!
1396/9/19
یه پبچ همین ماشین فرانسوی میارزه به کل آشغالای کره ای، شدیم موش ازمایشگاهی‌ صنعت بی اصالت کره وچین
1396/9/20
دلال محترم شما حرص نخورید، مافیای دولتی خودرو پشت شماست. غم چه دارید؟
نانتان را خون مردم بزنید و بخورید
1396/9/20
چرند نگو
1396/9/20
کاملا مشخصه از روی عقده داری حرف میزنی و این باعث تاسف ، دقیقا بر عکس یه پیچ ماشین های کره ای و حتی چینی میرزه به این فرانسوی لگن پر استهلاک ، خسته کننده با نمایندگی پس از فروش داغون ترش
1396/9/20
تو خوداروپا هیوندا و کیا از رنو و پژو و سیتروئن پر طرفدار تره. خودرو های فرانسوی تو سطح 3 کیفی دنیا هستن . اونی که شما فکر میکنی از ماشین اروپایی بنز و ب ام و و آئودی و ... هست نه رنو.
1400/7/7
فعلا که خود فرانسه داره خیلی از ماشین هاشو تو کره جنوبی تولید میکنه
اینا همه به کنار چرا هر جای دنیا میری ماشین های ژاپنی خیلی فروش دارند و ماشین های کره ای هستند . خودرو های کره ای از نظر کیفی تو رده 3 هستند .
ماشین های کره ای از فرانسوی ها کم استهلاک تر و زیبا تر هستند
درسته کیفتشون به ژاپنی ها و آمریکایی و آلمانی ها نمی‌رسه ولی کره ای ها از این ژاپنی ها بهتر هستند .
1396/9/19
یکی از دوستانم چند ماه پبش از همین مدل دنده ای خریده بود و چند باری سوارش شدم،خیلی ماشین ساده ایه و مشخصه که تیپ پایه این ماشین است چون حتی قالپاق داره اما رنگ شدگی نداشته ماشین از طرفی هم سواریش نرمه و شتاب خوبی داره در کل دوستم راضیه ازش و منم تو این چند باری که سوارش شدم بدیه خاصی ندیدم تنها بدیش همین تیپ پایه بودن و بدون آپشنش هست.
1396/9/19
ماشالله نگین خودرو شاهکاره. این بلا سر یکی از دوستان من هم اومده که خودرو صفر کیلومتر رنگ دار بهش فروختن و بعدم زیر بار نرفتن
1396/9/19
برادر من این خودرو را من ۳ ساله سوار شدم الان هم از رده خارج شده خواب بودی تازه بیدار شدی.
1396/9/20
😂😂😂از رده خارج؟
1396/9/19
بین فلوئنس دستی و سراتو اپشنال تردید داشتم برای خودرو 100 میلیونی.. ولی با مشورت دوستان سراتو اپشنال گرفتم.و انصافا راضیم هم قدرت موتور 2000 سی سی..هم سانروف و دوربین عقب و مکان یاب وkey less و .... فلوئنس خوبه ولی اتوماتش نه اینکه دنده ای!!!
1396/9/19
فلوئنس چه دنده‌ای و چه اتوماتیک نمونه صفرش وجود نداره(یعنی عرضه نمی شه) شما چطور بین ماشینی که عرضه نمیشه با سراتو آپشنال تردید داشتی؟ اگر هم کارکرده فلوئنس رو مد نظر گرفته بودی که قطعا بدون مشورت سراتو آپشنال گزینه بهتری است با وجود اینکه قدیمی هست ولی حداقلش اینه که صفر خریدی
1396/9/25
اسپورت عزیز!!!
سراتو آپشنال ل ل ل ل ل!!؟؟؟؟
لطفا شما یه تعریف از آپشنال بگو بدونیم منظورت از آپشنال همون سیستم صوتی و نویگیشن و این چیزاست؟
اینا رو که کلا با 2 - 3 میلیون میشه روی پراید هم نصب کرد. حتی سانروف!!!
و یه سوال دیگه اینکه تفاوتی بین ماشین فرانسوی کارکرده (2015 تا 2017) با سراتو مونتاژ سایپا نیست؟ صفر سایپا بهتره؟؟؟؟؟؟!!
1396/9/19
مگه خلم که لنسر دسته 2 و مزدا3 که هم چهره بهتری دارن و هم سواریشون خیلی بهتره رو ول کنم بیام این لگن فرانسوی رو بخرم؟!
1396/9/25
سلام خدمت همه
من نظر شخصیم از نشستن پشت ماشین و روندنش میگم و با سراتو وارداتی که مطمئنا از سراتو سایپا بهتره و مزدا 3 نیو مقایسه میکنم.
منم با نظر احمد موافقم که ادم بجای حدود 100 هزینه برای ماشین صفر یه دست 2 تمیز بگیره به دوستم هم گقتم کمری یا مزدا 3 بگیر اما اون اصرار به ماشین صفر داشت . پس کسایی که میخوان ماشین صفر بخرن گزینه های زیادی ندارن مگر چینی ها ، لیفان 820 شاید یا سیمبل فرانسوی فول که هم قیمت این ماشین هست. ماشین 2000 سی سی با دنده و کلاچ فوق العاده نرم و صدای موتور خوب و شتاب مناسب خودش هست که برای این قیمت جای گلایه نمیذاره ، داخلش ساده هست اما کیفیتش مطمئن باشید از سراتو سایپا بهتر و از مزدا کمتر هست . متاسفانه آپشن خاصی نداره اما فرمون الکتروهیدرولیکی و داره که به تغییرات سرعت سفت یا نرم میشه . نکته مهم اینه که جای پای عقب و جلوش از الانترا مزدا سراتو خیلی بهتره پس برای سفر و خانواده 4 نقره مزیت بزرگی هست . نمیدونم چرا بهش میگین لگن !!! همین الان ال 90 کیفیتی و استهلاک خیلی خوب هست و بهترین بازار داخلی از این نظر هست مطمئنا این از ال 90 کمتر نیست. مزدا کاملا آپشنال تر اسپرت تر زیباتر و ... هست اما خشکه یکم ، جاش کمه و بعضا قطعات جانبی در صورت تصادف خیلی گرونه .
سراتو سایپا فقط شبیه سراتو هست ، سراتو خودش خوبه کیفیت قابل قبول و اپشنهای کافی ولی ردیف عقبش واقعا جا نداره اما بازار خوبی داره و راحت خرید و فروش میشه
واسه کسایی که فقط ماشین صفر میخوان این ماشین خیلی خوب هست شک نکنید
1396/9/25
بله.
1396/9/25
تعریف شما از لگن چیه؟!
اینکه ماشین بالای 120 میلیون رو با زیر 100 میلیون مقایسه میکنید یعنی اطلاعات کامل و جامع در مورد خودرو و حتی صاحب نظر بودن در نقد و بررسی خودرو!!!!!!!!!!!
گرچه لنسر و مزدا3 هم به خودی خود لگن ژاپینیه تا bmw و benz و audi هستن!!!!
1396/9/19
اصلا با ماشین کاری ندارما
عجب خونه ای.
1396/9/19
اقا مگه از یک ماشین چند سال میخوایم استفاده کنیم که فقط باید دنبال ماشین باکیفیت باشیم حتی پرایدم تا 3 سال هیچ مشکلی نداره.به نظرم در کنار کیفیت حداقلی باید ماشین ظاهر خوب و اپشندار باشه تا ادم لذت ببره از خودروی خودش که این رنو هیچ کدومو نداره.من خودم به شخصه یک ماشین چینی با کیفیت نسبتا خوب مثل جک اس 5 و تیگو 5 به این ترجیح میدم چون اگه بد بودن 150 هزار کیلومتر گارانتیشون نمیکردن
1396/9/19
سلام میتوانی لنسر دنده ی هم بگیری از همه نظر بهتر
1396/9/20
ام جی 6 مگنت رو هم بررسی کنید.باتشکر
1396/9/20
عجب منزل زیبایی
1396/9/20
ممنون از خودروبانک که بالاخره بررسی کردشش ولی حیف که خیلی دیر...
طرف نه پشت مزدا نشسته نه لنسر نه فلوئنس ولی نظریه پرتاب میکنه
موندم چطوری این نظریه پردازان سراتو با ترمز کاسه ای و اتاق کوچکتر و مونتاژ سایپا رو میارن توی مقایسه !!
یا همین لنسر با با موتور 1600 و بی آپشن و اتاق کوچتر رو میاد مقایسه میکنه اونم با وضعیت قطعات و خدماتش !!
درضمن با یه سرچ ساده میتونید بفهمید فلوئنس سال 95 پرفروشترین خودروی سگمنتش بود در ایران
و چقدر خوب گفت خودروبانک :"فلوئنس را می‌تواند برنده رقابت در این سگمنت کند"
1396/9/20
لنسر موتور 1800 داره
7 کیسه هوا، صفحه نمایش لمسی، گرم کن صندلی، سانروف، رینگ 18اینچ، دوربین عقب، شیشه شور چراغ جلو، شیفتر تعویض دنده
تو برو برا خودت نظریه پردازی کن!!!!
1396/9/21
مهدی جان ای دوست کم اطلاعات عزیز
لنسری که شما میفرماید 130تومن هست ولی اون لنسری که دوستان اشاره کردن حدودا 100 تومن هست با موتور 1600 دنده دستی و بی آپشن
لطفا با اطلاعات اندک و ناچیز خوت بقیه رو گمراه نکن
1397/2/16
از امکانات لنسر فقط یه مورد سیستم صوتیش که تو کمتر سیستمی اون کیفیت از صدا رو می شه داشت و واقعا فوق العاده است
1396/9/20
الان دقیقا 11 ماهه که دارمش. خیلی راضیم ازش.
تو بازه قیمتی 100 تومن بهترین گزینه هستش
1396/9/20
مال دوسمو سوار شدم خیلی ماشین نرم و بی صدا بود وکابین بسیار جاداری داره .نفرات پشتی با قد 180 خیلی راحت نشسته بودن و با 5 نفر بزرگسال خیلی راحت حرکت می کرد .قدرتش خیلی بالا بود و تو سربالایی اصلا کم نمی اورد .مصرفش تو مسافرت 800 کیلومتری ما متوسط 6.5 بودو عیبش ساده بودن کابین و قالپاق و نداشتن رینگ ونداشتن دیلایت و پروژکتور بود که اونم با 2 تا 3 میلیون حل میشه در کل ماشین خوب و با ظاهر خاص تو چشم برو بود
1396/9/20
تقریبا 1 سالی میشه که دارمش به راحتی بهترین هست توی این رنج
شتاب فوقالعاده برای یه موتور 2000 هندلینگ و ترمز های عالی فضای پا و صندوق جادار بی دردسر و هم استهلاک
فقط کاش سانروف هم میذاشتن روش چون رینگ و دیلایت فابریک بستم جمعا شد 2 و نیم ولی برای سانروف نمیشه کاری کرد
درضمن در مورد رنگش هم با خودرو بانک موافق نیستم حداقل از رنگ سراتو که رنگ پراید هست خیلی بهتره
1396/9/20
سیستم ترمز و کیفیت ماشین و اجزای اون در رنو فلوئنس بسیار بالاست که فقط با تست اون و قیاس با رقبا میتونید بهش پی ببرید و در قیاس با ماشین های کره ای و چینی ارزش خرید بالایی به ماشین میده
1396/9/22
من در یک چیز مطمئن هستم شما تا حالا نه کره ای داشتی نه چینی و فقط از رویس قوه تخیلت میای نظر میدی . هیوندای برند ششم خودروسازی دنیا هست میشه بفرمایید جایگاه پژو و رنو در رده بندی خودروسازها دقیقا چنده ؟؟؟ همین الان ورنا ، آوانته ، ریو رو با فرانسوی ها مقایسه کن جواب سوالت رو میگیری نمونش مگان
1396/9/25
آقا محمد!
شما فقط یه بار بخاطر قسم!! بشین توی سوناتا 2005 تا 2018. فرقی نداره! بعد بیا با فلوئنس 2015 معمولی رانندگی کن. اون موقع کامل درک میکنی که سیستم ترمز به چی میگن! هندلینگ چیه! کیفیت یعنی چی!
در مورد رده بندی بندی های خودروسازان هم عرض کنم که طبق نظر شما برندهایی مثل کرایسلر، جیپ، دوج، اینفینیتی، میتسوبیشی، نیسان، هوندا، کادیلاک و خیلی های دیگه چون رتبه پایینتری نسبت به هیوندای دارن پس نتیجه این میشه که اونا هم آشغالن!!!؟
1396/9/20
من با مدل فول 2016 این ماشین 30000 کیلومتر رانندگی کردم.هندلینگ عالی. شتاب خوب و استحکام بدنه از نقاط قوتش حساب میشه . در خصوص تامین قطعه نگین خودرو خوب اقدام میکنه و اما از نظر اپشن کم نداره
اگر به دنبال یک ماشین واقعی هستید نه اسباب بازی این ماشین خوبی در رده های خودش هست
1396/9/24
سلام من یک سال این ماشین رو دارم واقعا شتابش ونرمیش حرف نداره قبل این سوناتا2012 داشتم اپشن داشت ولی نرمی وشتاب رنو را نداشت
1396/9/24
امروز این ماشین رو سوار شدم برای اولین بار. تمام اتاق پلاستیک خشکه و مث پراید و پارس و ... است داخلش.
حالمو بد کرد.اما شتاب خوب و هندلینگ و بی صدایی اتاق و موتور واقعا تو دلم رفت... نرمی اتاقش یه کم از پژو پارس بهتره فقط.دنده ها به راحتی تندر ۹۰ جا میرفت حتی بهتر.ولی نهایت ۸۰ میارزه با اون جنس داشبورد و رودری ها.صندلی ها هم راحت بودن اما نسبتا خشک.من سراتو آپشنال و مزدا ۳ دسته دو رو ترجیح میدم به این ماشین.چون هرسه تا رو سوار شدم.اوی مزدا بعد سراتو
1396/9/25
بخاطر اینکه حالت بد نشه شما برو همون پراید رو سوار بشو کامران جان!!
بعد اگه تونستی درک کنی که مقایسه پراید! و پژو! ال90! سراتو!!!!!! مزد3ا!!!!!! با فلوئنس به دلیل تفاوت قیمت و کلاس با هم امکان نداره اون موقع بیا نظر بده.
ضمنا با 80 میلیون میتونی بری ماشین چینی بخری که تا خرخره پره از آپشن های عوام پسند!!!
1396/9/29
نرمی اتاقش یکم از پارس بهتره؟؟!فقط یکم؟؟بیخیال برادر من
1396/12/18
بی خیال گالیور، نقشه رو رد کن بیاد.
1396/10/1
با سلام . بنده یکسال و اندی میشه رنو فلوئنس دارم از نظر قدرت ، شتاب ، مصرف سوخت عالیه .صندلی عقبش از مزدا و سراتو جادارتر و راحت تره .
1396/10/17
دوران ماشین دنده ای تمام شده
نصف عمرامون تو ترافیک سپری میشه
اتوماتیک بخرید
من تو این رنج قیمت صفر بخوام به نوبه خودم سراتو سایپا رو می گیرم
دست دوم گزینه هم که زیاده مثه مزدا 3 کرولا 2010 کمری 2008 سوناتا 2009 2010 مگان 92
1396/11/7
من تابستون ۹۶. تیگو ۵ فول اکسلنت خریدم نقدی ۱۰۰ تومن. با هزار مصیبت ماهپیش فروختم ۸۵ تومن. اقا این اصلا نه کشش داشت نه دنده عوض میکرد. با اینکه همه نوع اپشن داشت اما صندلی بسیار سفت داشت که رانندگی برای شما ظهرمار میشد. الان یه فلوئنس اتومات خریدم. خیلی هم راضیم.
1396/11/7
آقا زهرمار درست تره!!!
ضمن تایید حرفای دوستمونمنم تقریبا 10 روزی میشه نسخه فول رو خریداری کردم...با توجه به رنج قیمت به نظرم بی رقیبه هم در لذت رانندگی و هم در آپشن...دقت بفرمایید در رنج قیمتی خودش
1396/11/27
این خودرو اگر آرم رنو رو نداشت شبیه خودرو چینی یک دهه قبله و شاید 30 تومن بیشتر نمیارزه حرف قابل توجهی نداره. با توجه به وضعیت اتاق و داشبورد پلاستیکی خشک و مصرف بالا همون بهتر که دیگه عرضه نمیشه
1396/12/2
دوست عزیز ممنون از پیامی که گذاشتی و نظرتو دادی اما شما تا حالا حتی یک بار پشت فرمونش رانندگی کردی؟اصلا تا حالا رو صندلیهاش نشستی؟بدلیل بسیاری از دلایل حرف شما رو نمیپذیرم و فکر میکنم با جهت گیری نوشتید یا قصد خرید همین ماشینو دارید و یا اینکه دلال ماشین هستید اما مسیر درستی برای کارتون انتخاب نکردید کافیه نظرات دوستانی که این ماشین رو دارن جویا بشید.جالب تر از همه ارزش گذاری 30 میلیون تومنی این ماشین توسط شماست.با این روش به مقاصد خودتون نمیرسید.یا علی
1397/1/14
جناب دانا (!!) به جرات میتونم بگم هیچی از ماشین و خودروسازی نمیدونی یا اگر اندکی سواد داشتید حداقل مقاله ی خودروبانک یا نتیجه گیری رو مطالعه میکردید تا خودتون رو مسخره نکنید
انشاالله زودتر درس و مدرسه رو به اتمام برسونید و در در مرحله ی بعدی در این رشته تحصیل کنید
1397/1/31
تو رنج قیمتی خودش فلوئنس هم دستیش هم اتوماتش بالاترین ارزش خرید رو داره قدرت موتور خوب وهماهنگی موتور وگیربکس با وزن ماشین.شاسی وزیر بندی محکم کیفیت بالا بخصوص از نظر فنی که نشان از مهندسی بالا داره از نظر موتور واقعا معرکه است قدرت وگشتاور رو در دور موتور پایین میده اصطلاکش واقعا کمه اونایی که دنبال ظاهر بزک وآپشن هستن سراغ فلوئنس نیان بهتره کره ای سوارشن که بیشتر به اسباب بازی شبیه هستن سواری خشک ونداشتن شاسی وزیر بندی قابل قبول وگیربکس ضعیف از مزایای ماشینهای کره ای هست
1397/2/4
ممنون از متن خوبتون - تازه فلوینس رو گرفتم دست دوم - خیلی پر قدرته - همه چی عالیه - بعد از این اگه بخوام چیزی بخرم فقط هیوندای جنسیس سدان و شاید بنز - حدود این قیمت واقعا عالیه - همین
1397/2/15
بهترین حس اون لحظه ای که پاتو رو پدال گاز میزاری و شتاب اولیه ماشین باعث میشه بچسبی به صندلی...ماشین واقعا عالیه...من حدود 6ماهه دارم هم شیکه هم اسپرت
1397/10/12
اتفاقا قابل توجه دوستان باید عرض کنم اتفاقا این رنو در کره جنوبی تولید میشه!!! خخخخخ
1397/10/17
خوب که چی؟
اپل هم تو چین تولید میشه
1397/11/9
سلام به دوستان
من حدود يكسال مدل ٢٠١٥ داشتم و الان يكسال مدل ٢٠١٧ دارن
بد نيست به دور از تعصب يكم به حرف دوستانمون گوش كنيم
از خوبي اگر بخوام بگم اين ماشين بسيار پر شتاب كمك فنرهاي نرم و كم صداس
ماشين سواري مطلوبي داره مصرف سوخت مناسبي داره بسيار جادار و هندلينگ قابل قبول
ضعف ماشين قيمت بسيار بالا قطعات نبود بعضي اپشن ها كه رقبا دارن اتاق سنگين كه در حدود ٥٠٠٠٠ كيلومتر به بعد يكم ماشين به سر و صدا ميفته ابعاد بزرگي داره رانندگي و پارك تو شهر يكم سخته
مدل هاي ٢٠١٥ ساخت كره هستن كمك عقبشون ضعيفتر هست و كيفيت لوازم داخلي به شدت ضعيف در مدل ٢٠١٧ ساخت تركيه يك مقدار اپشن و كيفيت داخل بهتر هست اما نرمي كمك عقب مشهود
دوستاني كه اين ماشين و با ساير رقبا مقايسه ميكنيد اول انتظارتون از ماشينو مد نظر بگيريد ماشين و با هم نوع خودش و هم كلاس مقايسه كنيد
اين ماشين تنها ماشين با كيفيت زير ٢٠٠ ميليون بازار با توجه به كاركرد كمتر از ساير رقبا مثل ژاپني هاي صد البته دوست داشتنيه كه متاسفانه الان كاركرد بالايي دارن هست
مزدا بسيار ماشين خوبيه من مزدا نيو سراتو ياريس النترا داشتم ولي خوب با اين پول مدل هاي پايينتر ميتونيد خريد كنيد كه به اصطلاح به خرج افتادن و با اين قيمت و كمبود قطعات واقعا منطقي نيست
در ضمن بازار خريد و فروش اين ماشين بسيار ضعيف هست
بنده خودم نمايشگاه دار هستم
اكثر ماشين هاي گفته شده هم داشتم و امتحان كردم
اين رده قيمت اين ماشين انتخاب مناسبي ميتونه باشه اطلاعات مفيد در اختيار دوستامون باشه بهتر از تعصب روي برند هاست
سراتو سايپا صرفا به خاطر صفر بودن و ظاهر عامه پسند و اتومات خريد و فروش بهتري دارد كه خب ميتونه با توجه به مشكل ترافيك منطقي باشه لوازم ارزون تري هم داره
اما خواهشن اين ماشين رو با بي اصالت هاي چيني مقايسه نكنيد چرا كه اون موقع بايد به عقل دوستان شك كرد
در ضمن اين ماشين در فرانسه تركيه و روماني حتي كره به وفور ديده ميشود

1398/4/24
موتور فلوئنس ساخت نیسان ژاپنه که معروف به قدرت بالا و استهلاک کم است. بنا بر این فلوئنس از لحاظ فنی و کیفیت در سطح بالاییه و در رده دو لیتری رانندگی نرم و راحت و با کشش فوق العاده ای به شما هدیه می کنه.... کافیه فلوئنس دنده ای را تو سربالایی امتحان کنید. مطمئن باشید شما را ناامید نمی کنه...
1400/5/29
با سلام خدمت دوستان عزیز.برای کسانی که قصد خرید این ماشین رو دارن باید بگم ماشین عالی ای هست هم از لحاظ شتاب(0 تا 100 بعد ریمپ با دستگاه درگی اندازه سوناتا 6 سیلندره) هم مصرف اما قطعات به شدت کمیاب هستند و فقط و فقط برای تعمیر به نمایندگی مراجعه کنید به مشکل من دچار نشین مکانیک های معمولی اصلا از این ماشین سر در نمیارن و خرج زیادی گردنتون میندازن
1401/7/25
سلام
کمپانی رنو یکی از شاخصهای مهمش اقتصادی بودن محصولاتش هست.در هر صورت وقتی من خواستم خودرو جدید بخرم در رنج قیمتی که مد نظرم بود تحقیق کردم.انتخاب من فلوئنس دنده دستی بود. شتاب، صدای کم، راحتی سرنشین در ترمزها و پیچ ها به دلیل وجود سیستم تعلیق مناسب در زیر بندی و چرخها
نکته جالب اینه که بنده خیلی به سرعت در سواری علاقمندم در هر حالت و موقعیتی اراده کنید خودرهای عنوان دار سرعت رو میتونید در جاده به چالش بکشید.
در جاده های کوهستانی و سر بالائی واقعا شما رو راضی میکنه.در سرازیری ها بدلیل ترمزهای خوبو حرف گوش کن واقعا حس امنیت قابل قبولی داره. با طول حدود ۴٫۶۸ در سبقتها واقعا محدودیتی ایجاد نمیکنه.این خودرو در خیلی از کشورها بدلایلی که اشاره کردم بعنوانخودرو پلیس انتخاب شده.با موتور ۲۰۰۰ و زنجیر موتور حس خودروهای اتومات رو داره فقط کافیه در هر دور موتوری دنده شما به عدد ۶ برسه .بیشتر اوقات نمی تونید جاده ای پیدا کنید تا این خودرو سرعت واقعیش رو بشما نشون بده به اصطلاح جاده کم میارید برای بالاترین سرعتش .برخلاف بسیاری از خودروها لازم نیست دنده ها رو با دور بالا تعویض کنید.برعکس هرچه زودتر دنده ها تعویض بشه نتیجه مطلوب تری خواهید گرفت.
من این خودور رو حدود ۹ ماهه که خریدم. ولی در بدو خرید شمع ها،تایر خارجی خوب،دیسک چرخها، لنتها ، دسته موتورها ، کمک ها رو تعویض کردم.روغن الف برای موتور و روغن لیکومولی برای گیربکس استفاده کردم .واقعا حاضر نیستم از این ماشین پیاده بشم.حس خستگی در رانندگی های طولانی رو هرگز نخواهید داشت.اصلا توجه به بازار فروشش نکنید.در ایران خودرهایی در بورس فروش هستند که قطعه مصرف کنند.خودرهای رنو معمولا قطعه کم مصرف میکنند.مثلا زیر بندیش مثل خیلی از خودرو ها، قطعاتش تعویض نمیشه بلکه تعمیر میشه …خیلی از قطعات با مگان و ماکسیما مشترک هست.هماهنگی بینظیر گیر بکس و موتور نتیجه طراحی مشترک رنو ونیسان هستش. در خودرو من خیلی از قطعات دور موتور، آرم نیسان داره. محصول کره،ترکیه و تعدادی در ایران فرانسوی هم موجوده. در کره خیلی از قطعات رو مثل کمک فنرها شرکت سامسونگ ساخته و سرمایه گذاری در زمینه مونتاژاین خودرو داشته.فاصله خوب سرنشید از داشبورد و همچنین فاصله سپرجلو تا شیشه جلو امنیت خوبی به سرنشین ها میده .صندوق عقب واقعا جادار که باید فقط در استفاده ازش متوجه بشید که کاربردیه.من برخلاف دوستانی مثل سالار که خودرو ها رو کارشناسی میکنند و در بررسی فلوئنس اشاره کرد که مثل تاکسی هستش باید بگم که خیلی از خودروهای شاخ دنیا مثل مرسدس،تویوتا کرولا و حتی جنسیس هم با کاربری تاکسی استفاده میشند.در مقایسه با مزدا ۳ و سراتو باید بگم از نظر امنیت،جا دار بودن و کاربردی بودن و از همه مهم تر دوام قطعات خیلی قابل قبوله و اینکه نسبت به خیلی خودروهای دیگر موجود در ایران با تعمیر گاه قطعا خداحافظی خواهید کرد و دلیل استقبال نشدنش در ایران هم در بازار مثل پژو۴۰۷ و c5 نیو سیتروئن کم استهلاک بودنشه.امیدوارم تجربه من بدرتون بخوره تا انتخاب شما با اطمینان خاطر باشه.