موضوعات داغ

تست و بررسی پژو 2008 در ایران، بچه شیر فرانسوی

20 آذر 1396
عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده

تمام داستان از آنجایی شروع شد که در اواخر سال 94 شمسی، مدیران وقت بزرگ‌ترین خودروساز وطنی (البته فقط از نظر حجم!) در یک سفر پربار به شهر عشاق (پاریس) با کوله‌باری عاشقانه از اخبار و هیاهو به ایران بازگشتند و خبر از ورود چهار فرانسوی دیگر را در کنار محصولات فوق متنوع خود دادند که در بین آن‌ها پژو 2008 ای دیده می‌شد که حتی عزیزان پا را فراتر گذاشته و قیمت خودرو را از همان موقع نیز اعلام کردند! قیمتی نزدیک به 80 میلیون تومان برای نسخه اتوماتیک! کاری بس شجاعانه در شرایط بازار خودرویی ایران که این روزها حتی بعد از خرید خودرو به صورت نقد و تحویل فوری نیز مشتری در آخر متوجه نمی‌شود چقدر از جیب مبارکش رفته چه رسد به اعلام قیمت برای خودرویی که قرار است در 1.5 سال بعدش وارد بازار شود! همین اعلام قیمت بر پایه تئوری "کیلویی چند؟" باعث شد تا آب از دهان مشتریان همیشه تشنه داخلی سرازیر شود و برای ورود این بچه شیر، عاشق و دلباخته شوند و همین ابراز علاقه شدیدِ "مجنون" موجب موج‌سواری عجیب "لیلی" بر حاشیه و قیمت و زمان تحویل آن شد!

در هر صورت با گذشت مدت‌ها تاخیر، دست مشتریان به آرامی و به صورت قطره چکانی به پژو 2008 های تولیدی رسید و با لیبل قیمتی 120 میلیون تومان سر از بازار آزاد درآورد. به لطف بازدیدکنندگان عزیز خودروبانک توانستیم یکی از اولین سایت‌های تخصصی خودرو باشیم که چشممان به جمال این خودرو روشن می‌شود و در یک روز نسبتاً سرد و البته آلوده (همانند همیشه سال!) تهران و با چشمانی اخمو و با دلی پر از این همه حاشیه و داستان، به سراغ این شاسی‌بلند کوچک جدید رفتیم تا متوجه شویم بالاخره این سوگولی ایکاپ چه در چنته دارد که این همه هرج‌و‌مرج ایجاد کرده!؟

نگاه اول، دماغ عمودی!

قطعاً صحبت در مورد چهره این بچه شیر، امری سلیقه‌ای است اما به عنوان یک تست درایور، چهره فیس‌لیفت 2016 پژو 2008 را خوب و بروز می‌دانم. این خودرو که اولین نسل از پژو 2008 است در سال 2014 معرفی شد و شایعاتی در مورد عرضه این خودرو قبل از فیس‌لیفت به بازار ایران نیز به گوش می‌رسید اما همین که پژو 2008 در نهایت با چهره جدید و هم شکل با دیگر بازارهای جهانی به ایران نیز عرضه شده باید دست ایران خودرو را ببوسیم وگرنه در دیگر قراردادهای داخلی (که اسم آن را نمی‌گویم ولی مثل روز روشن است!) بسیار پیش آمده که فیس‌لیفت نسل جدید نیز در بازارهای جهانی معرفی شده اما برای مشتری بیچاره داخلی نسل قبلی آن که مربوط به سال‌ها پیش است روی خط تولید رفته که البته معلوم هم نیست چند دهه باید همین نسل را روی خط تولید و با قالپاق‌های مختلف و متنوع تحمل کنیم! بگذریم!

پژو 2008 تحت با کد A94 و روی پلتفرم PF1 شرکت PSA پیاده‌سازی شده، پلتفرم معروفی که سیتروئن C3 و پژو 208 نیز روی همین پلتفرم پیاده سازی شده‌اند. چهره پژو 2008 کاملاً هم زبان محصولات جدید پژو است و دماغه عمودی و مستقیم جلویی که رگه‌هایی کرومی دارد، امضایی است که در تمامی محصولات جدید و بروز پژو استفاده می‌شود. هیکل و ابعاد این خودرو تقریباً اندازه رنو کپچر است ولی داخل خودرو بیش از آنچه بیرون آن نشان می‌دهد، جادار است. در نمای عقب خودرو چهره‌ای کاملاً ساده‌تر نسبت به چهره جلویی طراحی شده ولی سه خط قرمز عمودی داخل چراغ‌ها، نشان خودروهای جدید پژو است که در پژو 508 نیز می‌توانید مشاهده کنید. در نمای کناری کاملاً مشخص است که با یک هاچ بک روی کفش های پاشنه بلند سر و کار داریم که این روزها به آن کراس اوور می گویند. رینگ های استفاده شده در این خودرو 16 اینچی هستند که اگرچه نسبتاً کوچک هستند (مخصوصاً در مقابل رنو کپچر) اما ضربات وارده به کابین را به خوبی جذب می کنند و در کابین احساس آرامش نسبی خوبی را تجربه خواهید کرد. نکته قابل توجه در این زاویه استفاده از شیشه های عقب به صورت یکپارچه است که باعث می شود وقتی سرنشین عقب به بیرون نگاه می کند، دید بسیار خوبی را داشته باشد.

در کل باید گفت که پژو 2008 در مقایسه با حریفان مستقیم خود و مخصوصاً رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی، چهره‌ای جدیدتر اما نه لزوماً بهتر را دارد و باید آن‌ها را در یک رده بدانیم و بسیاری از نظر طراحی ظاهری رنو کپچر را زیباترین خودروی این بین می‌دانند.

اِ این چرا اینطوریه!؟

قبل از روز تست که با صاحب خودرو صحبت می‌کردم به من گوشزد کرد اولین جمله‌ای که با نشستن پشت فرمان خواهی گفت "اِ این چرا اینطوریه!؟" است! و روز تست وقتی پشت فرمان نشستم اولین جمله‌ای که گفتم "اِ این چرا اینطوریه!؟" بود! این موضوع به طراحی جدید داشبورد پژو معروف به i-Cockpit باز می‌گردد. در حقیقت Cockpit به کابین خلبانی هواپیما می‌گویند. پژو سه تغییر اساسی را در طراحی داشبورد خودروهای جدید خود پیاده‌سازی کرده و آن را به i-Cockpit نامگذاری کرده است. اول اینکه صفحه کیلومترشمارها بالای غربیلک فرمان قرار دارند و شما برخلاف اکثر خودروهای بازار بجای نگاه کردن از داخل و قسمت بالایی فرمان به کیلومتر شمارها، کاملاً از بالای غربیلک به آن نگاه می‌اندازید، و این موضوع باعث شده تا همیشه سعی کنید فرمان را در پایین‌ترین وضعیت نگه دارید تا بتوانید راحت‌تر شمارنده‌ها را نگاه کنید. دومین مورد همین فرمان کوچک و البته خوش‌دست است و سومین مورد یک صفحه نمایش بزرگ در کنار فرمان و در قسمت بالایی داشبورد است که تمامی اطلاعات خودرو و سیستم‌های کنترلی از روی آن قابل دسترسی است. ترکیب این سه را پژو به i-Cockpit معرفی کرده و باید گفت نه‌تنها ترکیب جدید و جالبی است بلکه به آن بزودی عادت می‌کنید و باعث می‌شود تفاوت بیشتری را نسبت به خودروهای هم‌رده‌ای احساس کنید. اما توصیه می کنم قبل از خرید این خودرو یکبار هم شده پشت فرمان آن بنشینید تا متوجه شوید دقیقاً منظور ما چیست و آیا این طراحی جدید به مذاق شما خوش می‌آید یا خیر؟

در دیگر قسمت‌های کابین می‌توانیم به ترمز دستی با طراحی اهرم بسیار جالب و البته خوش‌دست اشاره کنیم که از نکات قابل توجه طراحی متفاوت پژو 2008 است و باعث شده بود در روز تست بدون دلیلی منطقی سعی کنم با هر ایستادنی یک بار ترمز دستی را بکشم تا از طراحی جدید آن استفاده و لذت ببرم! کیفیت داشبورد کاملاً هوشمندانه بود بطوریکه در قسمت جلویی داشبورد از پلاستیک با طرح فیبرکربن استفاده شده که به واقع کیفیت مناسبی داشت اما در قسمت بالایی آن از پلاستیک سخت با کیفیت پایین‌تر استفاده شده و همین موضوع در دیگر قسمت‌های کابین و روی درب‌ها نیز تکرار شده است. پژو سعی کرده تا قسمت‌هایی که بیشتر در شعاع دید سرنشینان هستند را با کیفیت و طراحی بهتری استفاده کند و برای پایین بردن هزینه تولید دیگر قسمت‌ها را در کیفیت‌های پایین‌تر استفاده کرده که البته امری طبیعی در تولید خودروهای اقتصادی است.

در مورد فضای سرنشینان اوضاع نسبتاً خوب است و با توجه به فاصله بین دو محور 2538 میلیمتری، فضای پا و البته سر برای سرنشینان عقب کافی است اما در این رنج قیمتی سانگ یانگ تیوولی از نظر عرض و فضای پا در بهترین شرایط این سگمنت است. فضای بار پژو 2008 دقیقاً 410 لیتر است که جای گلایه برای یک کراس‌اوور شهری باقی نمی‌گذارد ولی در مقام مقایسه با رقبا در ضعیف‌ترین رده است و رنو کپچر و تیوولی صندوق‌های بزرگ‌تری نسبت به پژو 2008 دارند.

در کل باید گفت کابین و داشبورد پژو 2008 نسبت به سگمنتی که در آن قرار دارد بسیار جادار، با طراحی مدرن و بروز است و با 6 کیسه هوا، سنسورهای نور و باران، دوربین عقب، کروز کنترل سیستم کمک در سربالایی HAC و سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS آپشن‌های نسبتاً خوبی را در دست خواهید داشت اما نکات ضعفی نیز در این لیست تجهیزات دیده می‌شود. به عنوان مثال شاید بد نبود در این رنج قیمتی از روکش چرمی برای صندلی‌ها استفاده شود و یا دکمه استارت می‌توانست یک آپشن خوب برای این خودرو باشد. همچنین نبود سانروف در مدل‌های ارایه شده به بازار ایران کمی ناامیدکننده است زیرا مدل‌های ارایه شده در بازارهای جهانی قابلیت نصب سقف پانوراما را نیز دارند که در بازار ایران از قلم افتاده است!

شیرسواری چگونه است؟

هر چقدر در مورد نبود بعضی آپشن‌ها ناامید شدیم، اما پیشرانه و گیربکس پژو 2008 از نقاط قوت و خوب این خودرو است و جبران مافات می‌کند! روی پژو 2008 ایران موتور 1.6 لیتری توربو THP نصب شده که می‌تواند حداکثر 163 اسب بخار و 240 نیوتن متر را تولید کند. این پیشرانه به گیربکس 6 سرعته خودکار مجهز شده و جالب است بدانید که این موتور دقیقاً روی مدل‌های دی‌اس 5، دی‌اس 6 و یا پژو 508 نیز استفاده شده است. پیشرانه‌ای که در مورد آن صحبت می‌کنیم یکی از بهترین موتورهای تولید شده شرکت PSA است که توانسته جوایز متعددی را نیز دریافت کند و حال این شرکت سعی دارد در خودروهای مختلفی در زیر مجموعه‌های خود از آن استفاده کند. حتی سیتروئن C3 که سال آتی به بازار خواهد آمد نیز به همین گیربکس و موتور مجهز است. ترکیب این پیشرانه قوی در کنار وزن 1245 کیلوگرمی پژو 2008 خودرویی بسیار فرز و چابک ساخته و باید آن را سریع‌ترین خودروی این رده قیمتی بدانیم. نکته قابل توجه تولید حداکثر گشتاور در دور بسیار پایین 1400 است که البته دلیل آن استفاده از سیستم پرخوران است و در عمل باعث می‌شود شما حتی در دورهای پایین خودروی سرحالی را در زیر دستان خود داشته باشید.

وزن کم و تولید حداکثر گشتاور در این دور پایین باعث هرزگردی چرخ‌های جلو در صورت خاموش کردن سیستم کنترلی می‌شود که البته اصلاً توصیه نمی‌کنیم ولی در روز تست و البته با اجازه صاحب خودرو چند باری این قدرت را تست کردیم و صدای جیغ لاستیک ها را شنیدیم (البته ایشان در حین انجام این تست کمی چپ‌چپ به ما نگاه می‌کردند که باعث شد سریع از این قسمت بگذریم!). عملکرد گیربکس بسیار خوب و نرم است و هوشمندانه سعی می‌کند تا دور موتور را پایین نگه دارد تا مصرف سوخت کمتر باشد و فشار کمتری به موتور وارد شود. شتاب صفر تا صد این خودرو در حدود 8.3 ثانیه است اما در روز تست توانستیم به عدد بسیار خوب 8.46 ثانیه برسیم. معمولاً در ارتفاع شهر تهران افت توانایی موتور بسیار به چشم می خورد ولی این افت با توربو پوشش داده می شود، موضوعی که تنها در مورد موتورهای توربو امکان‌پذیر است و این موضوع را قبلاً در در مورد مرسدس‌بنز E250 نیز تجربه کرده بودیم و نشان از وضعیت بسیار خوب و آماده پیشرانه در موقع تست دارد. سیستم‌های پرخوران باعث می‌شوند تا افت عملکرد موتورهای اتمسفریک در ارتفاع‌های بالای سطح دریا همچون تهران جبران شود.

مشخصات فنی
مدلپژو 2008
پيشرانه4 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور1598 سی سی
حداکثر قدرت163 اسب بخار در 6 هزار دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور240 نیوتن متر در 1400 دور بر دقیقه
شتاب رسمی8.3 ثانیه
مصرف سوخت6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر ترکیبی
وزن1245 کیلوگرم
قيمتحدود 120 میلیون تومان
در طول تست اسلالوم متوجه تقسیم وزن درست در شاسی و خودرو خواهید شد و کم‌فرمانی و یا بیش‌فرمانی حادی در آن دیده نمی‌شود. موضوعی که در سانگ‌ یانگ تیوولی بسیار دیده می‌شود و مقایسه این دو خودرو در این تست تقسیم وزن بهتر پژو 2008 را بهتر نشان خواهد داد.

برای اینکه بهتر با نتایج بدست آمده به صورت عملی در روز تست آشنا شوید، برای شما گزارش اولیه دستگاه VBOX را در زیر قرار داده‌ام که می‌توانید شتاب‌های اولیه، ثانویه و زمانهای ثبت شده برای مسافت‌های استاندارد را مشاهده کنید. نکته قابل توجه در این گزارش شتاب ثانویه بسیار خوب در سرعت‌های بین 50 الی 70 و همچنین 30 تا 70 کیلومتر است که نشان از سریع بودن خودرو در تست رولینگ است.

شاسی‌بلندهای تک‌دیفرانسیل!

همانطورکه گفتیم در چند سال اخیر به این سگمنت خودرویی کراس‌اوورهای جمع‌و‌جور شهری می‌گویند. سگمنتی که با توجه به عطش بالای بازار به خودروهای شاسی‌بلند بوجود آمده اما هیچ‌گاه این خودروها را نمی‌توان از نظر عملکردی با یک شاسی‌بلند واقعی مقایسه کرد و تنها باید از دیدن هیکل آن‌ها لذت برد!

پژو 2008 برای پایین بردن هزینه تولید، کم کردن وزن و در نتیجه کم شدن مصرف سوخت از یک دیفرانسیل استفاده کرده که البته این موضوع در مورد خودروهای هم‌رده‌ای چون رنو کپچر و تیوولی نیز اتفاق افتاده است (تیوولی در تعداد بسیار محدود در مدل دودیفرانسیل عرضه شد). اما برای اینکه دل مشتری را بدست آورد سیستم‌های کنترلی مختلفی به نام Grip Control را بکار برده که با سیستم‌های برقی، میزان ترمز و گشتاور وارد شده به هر چهارچرخ را کنترل می کند و شما می‌توانید با انتخاب آن از چسبندگی بهتری به جاده در شرایط مختلف بهره ببرید. البته شاید مقایسه عملکرد این سیستم نسبت به دیفرانسیل‌های مکانیکی بکار رفته روی شاسی‌بلندهای معروف آفرود همچون مقایسه آب نبات چوبی با شیرین پلو باشد که هر دو شیرین هستند ولی اولی برای ساکت کردن کودک و دومی سرشار از فواید و لذت است!

بالاخره پژو 2008 بخریم یا نه؟

جواب این سوال به خود شما باز می‌گردد. اگر از قید آپشن‌های خاصی چون سانروف و دکمه استارت بگذرید و به صندوق عقب بسیار بزرگی نیاز ندارید، پژو 2008 به دلیل پیشرانه قدرتمند، گیربکس بروز، گستردگی خدمات پس از فروش و البته شرایط بازار دست دوم بهتر نسبت به رقبا گزینه‌ای جذاب و منطقی در این رده قیمتی است. البته یادتان نرود که قبل از خرید حتماً یکبار به کابین و طراحی جدید آن نگاهی بیندازید و حجم صندوق عقب را برای استفاده از این خودرو محک بزنید.

حساسیت بالای ایکاپ برای تولید و حفظ کیفیت پژو 2008 نکته خوبی در جهت اطمینان بخشی برای دریافت خودرویی با کیفیت مناسب است و امیدواریم محصولات معروف دیگر چون پژو 3008 که جایزه بهترین خودروی سال را دریافت کرده نیز وارد بازار کشور شود. البته بدون حاشیه و هیاهو لطفاً!

در انتها جا دارد از دکتر داوود سرافراز، نمایندگی ۱۲۰۴ ایران خودرو و همچنین همکاری صمیمانه و صبورانه آقای محسن نهاوندی جهت همکاری با خودروبانک برای تهیه این تست کمال تشکر را داشته باشیم. مطمئناً صبر و اخلاق ایشان باعث می‌شود بیشتر مزاحم ایشان شویم!

46 عکس

نظرات کاربران

161 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/20
شیر ۲۰۰۸
صفر تا صد ۸.۴۶ 😚😚
1396/9/20
چه معیار جالبی برای خوب بودن ، البته کلا سواد خیلی ها در همین حد هست ! ایمنی ، کیفیت ، امکانات اصلا اهمیت نداره این شیر دو روز دیگه معلوم میشه شیر پاکتی هم نیست وقتی قطعات با توجه به استهلاک بالای موتورهای توربو و استهلاک بالای فرانسوی ها مرخص شد و قطعه نبود معلوم میشه 120 میلیون پول چی دادی و از کی خریدی و خاطره 407 یکبار دیگه زنده میشه
1396/9/20
دوست عزیز جناب محمد خان! استهلاک بالای موتورهای توربو!! استهلاک بالای فرانسوی ها!!! جالب اینه که الان ds5 و البته ds6 حداقل بعد از 2 سال تجربه خودشون رو با این موتور نشان دادند و میزان بالاترین رضایت از این خودروها خود تایید کنندش. بعدشم الان تمام خودرو سازها به سمت موتورهای توربویی حرکت دارند میکنند و کمتر خودروسازی وجود داره که فقط تنفس طبیعی کار کنه..:-(
1396/9/20
دوست عزیز از شاخصه های اصلی پژو 2008 ایمنی و کیفیت هست، 5 ستاره ایمنی از یوروانکپ داره با 6 کیسه هوا و 4 چرخ ترمز دیسکی و سیستم های ایمنی به روز مثل ABS EBD EBA ESP ASR TCS داره که متاسفانه در مقاله ذکر نشده کیفیت بالای محصولات به روز پژو مشهوره و یکی از اونها همون 407ی هست که نام بردید
1396/9/20
البته محمد جان منظور شمارو از کم سواد نفهمیدم......شما شاید خود اطلاعات کمی دارید نسبت به این خودرو.....از نظر ایمنی 2008 دارای 5 ستاره یوروانکپ است یعنی بالاترین امتیاز
از نظر امکانات کاربردی و انواع ترمز ها عالیه.....
از نظر موتور هم که عالیه..........
شما شاید پشت رویز رویز میشینی که به این میگی پاکتی
1396/9/20
آقای محمد خان... ایمنی که خب 5 ستاره از یورو انکپ!!( مثل اینکه سواد شما در همین حد هست که سر سری نتیجه گیری میکنید).. کیفیت هم که عالیه چون تجربه کردم. والبته همه خریدار ها. امکانات هم خب شما مثلا چی میخوای؟! تنها چیزی که نبودش حس میشه سانروفه. که رقباش مثل کپچر هم ندارن. این شیر اگر شیر پاکتی بود انقدر محبوب نمیشد. این بچه شیر فرانسوی خیلی بهتر از الاغ چینی (کپچر) هست. بی شک.طراحیشم که حرف نداره، در ضمن یذره فکر کنید بعد اینجا حرف بزنید. استهلاک موتور توربو!!! آره شما راست میگی. اینهمه خودرو سازی دنیا هم غلط میکنن توربو میزارن!! عاقا الان رقباش هم توربو هستن. کپچر، جک S5. در ضمن قیمت کارخونه ش 104 میلیونه نمیخواد الکی پیاز داغشو زیاد کنی. همین شما و طرز تفکر شماست که میره داستر FWD میخره 120 میلیون! بایدم ایراد بگیره، در ضمن آقای حواس جمع 407 وارداتی بود این مونتاژیه و قضیه ش فرق میکنه، ایرانخودرو هیچ از کیفیت نزده. خدمات پس از فروشمم خیلی بهتر از خودرو هایی مثل تیوولی هست( برو بیرون چند تا نمایندگی رامک خودرو پیدا میکنی!!) قطعاتشم فرانسویه...
برید داستر و چینی بخرید این لیاقت میخواد...
1396/9/20
شما از کجا میدونی که این شیر، شیر پلاستکیه؟ دکترای مهندسی مکانیک از استنفورد داری که نظر میدی؟ از کجا میدونی کیفیت قطعاتش چجوریه؟! شما بشین تو خونت و لطفا نظر نده.
1396/9/20
خدا را شکر که من ثبت نامی بودم
شما هم با این اعصاب ضعیف احتمالا از قافله جاماندگان از ثبت نامی...
این ۲۰۰۸ خیلی ها را سوزونده :))
ایمنی ۵ ستاره
موتور ۷سال پیاپی موتور سال اروپا
گیربکس ۶ سرعته ژاپنی
اشکال نداره :))
1396/9/20
سلطان تویی شیر بهانه است...
(منظور آرم شیر جلو پژو است)
این دیگه بچه شیر نیست، شیر خشمگینه که پا به ایران گذاشته
1396/9/20
محمد جان صرفا جهت افزایش اطلاعات عمومی تون در مورد موتورهای THP پژو سیتروئن اینو بگم که بی ام و هم از این سری موتور در یه سری از محصولاتش استفاده میکنه. من خودم ده ساله ۲۰۶ دارم با موتور TU5 هنوز آخ‌ نگفته، شما اگه بلد باشی نگهداری از موتور رو استهلاکش خیلی هم کمه.
1396/9/21
در پاسخ به عزیزان صاحب نطر و البته 405 و 206 سوار ، اولا من نگفتم این ماشین ایمن نبست بحث سر معیار خوب بودن ماشین توسط خیلی از دوستان هست کن فقط شتاب ، دوما من مگفتم موتور توربو بده تو ایران با توجه به بنزین بی کیفیت جواب نمیده نمونش بی ام و تشریف ببرید نمایندگی ها و ملاحظه کنید چقدر کیفیت بنزین پایین باعث خرابی موتورش میشه این که دیگه پژو هست و برند معروفی در نداشتن استهلاک خخخخ
1399/6/10
سراتو و النترا ؟؟؟؟ 🤣🤣🤣🤣 داری شوخی میکنی . تا حالا مدلای تصادف کردشونو دیدی ؟؟ از من که کارمه بپرس ، پژو ۲۰۰۸ اگر مستقیم با تعرفه وارد میشد امروز در سال ۹۹ قیمتش بالای ۱ ملیارد بود . اصلا میدونی موتور و گریبوکس این ماشین چیه ؟؟ یکبار بیا سوار النترا رفیقم بشیم ، بریم توی جاده های گردنه دار و سر بالایی ، بدون کولر جون میکنه ، با کولر که نابودت میکنه ، سراتو ۲۰۰۰ اصلا در حد و اندازه ی ۲۰۰۸ نیست رفیق . بشین پشت فرمونش ، جلوبندی و ترمز و آپشنای عجیبشو که تو این سایتا ننوشتن ببین تا بفهمی با چی طرف هستی .
1396/9/20
چه قلم خوبی دارین آقای آل طه، بیشتر بنویسید، از خوندن مطالب شما آدم خسته نمیشه
1396/9/20
قربونت برم دلاور خسته نباشی شیر بیشه فدات بشم
1398/5/14
اخه این شیر پلاستیکی چیه معلوم نیست کراس اووره یا اندازه 206 ؟؟؟؟!! همه چی که موتور نیست اگه قیمتش پایین بود باز یه چیزی حداقل همون جک اس 5 یا اس 3 شاسیه تازه بازار دس دومش از این شیر پلاستیکی بهتره کی اینو با این قیمت میخره با اون هیکل ریز و ضایش کپچرم یه چی از این بدتر واقعا برای مردم ایران متاسفم که حتی اگه رو فورقونم موتور کیا بزارن میگن خوبه !!!!
1396/9/20
در رده قیمتی خودش و در قیاس با رقبا بسیار جذاب هست مخصوصا موتورش. نکته دیگه اینکه به قیمت جهانی خیلی خیلی نزدیک داره عرضه میشه...( برخلاف چیزی که الان در بازار ایران شاهدشیم و ماشین 30 هزار دلار 300 میلیون قیمت خورده) به دوستان توصیه میکنم برن شتابشو با سایر خودروها در قسمت سریعترین خودرو در همین سایت مقایسه کنند.
1396/9/20
سلام به همه ی عزیزان خودرو بانک کاش این تست رو بصورت ویدئو منتشر میکردین تا هم مردم بهتر با این خودرو آشنا بشن همه اولین تست ویدئویی 2008 رو از سایت خودرو بانک میدیدیم
1396/9/20
پلاستیک متحرک ، البته روکشش هم خیلی جذابه خخخخخخ
و همینکه نام مطمئن ایران خودرو و پژو پشتشه حتما باید رفت خرید و پول رو به فنا داد
1396/9/20
داوشم شما برو همون داستر زشت و بی ریختو بخر این لیاقت میخواد...
1396/9/20
خب شما نخر. هیچکس رو مجبور به خرید نکردن با 120 میلیون خیلی گزینه های زیادی وجود داره ولی بهترینش همین پژو 2008 هستش
1396/9/20
واقعا ممنونم از اقای ال طه،واقعا قلم خوبی دارید،خسته نباشید،بنظر من بهترین مرجع خودرو تو کشور هستید
1396/9/20
تو سایت ویکی پدیا زبان پارسی، زده این نوع موتور که در ایران روی ۲۰۰۸ گذاشتن فقط مخصوص بازاز ایران هست و اون موتوری که میگین جایزه گرفته نیست!!!
1396/9/20
این موتور روی 2008 فقط مخصوص بازار ایرانه ولی روی سایر محصولات بزرگتر PSA مثل 508 و DS5 , ... نصب شده
1396/9/20
قطعا اشتباه نوشته و موتور هم همون موتور EP6 THP 165 هست بدون کوچکترین تفاوت. از منابع معتبر استفاده کنید
1396/9/20
قربون قلمت... موتور، موتور THP هست که برای چندین سال پیاپی عنوان موتور سال رو از آن خودش کرده. دقیقا همون موتور هست.
لطفا قبل نظر بیشتر تحقیق کنید
1396/9/20
بله شما درست میفرماید موتوری که روش هست با موتوری که توی اروپا هست فرق داره توی ایران ۱.۶ توربو هست ولی بقیه کشور ها ۱.۲ توربو و همون موتور ۱.۶ توربو هست که جایزه گرفته و روی خودروهای با رده قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون مثل دی اس ۵ یا دی اس ۶ هستش..
1396/9/20
پژو 2008 در اروپا با موتورهای دیگه‌ای عرضه شده و فقط در ایران با همون موتور مزبور THP163 یا EP6 FDTM که جوایز متعددی گرفته عرضه شده. این موتور برنده جوایز مختلف، در اروپا و سایر بازارها، بر روی خودروهایی مثل پژو 508، 3008 و DS5 و ... ارائه شده.
1396/9/20
دقیقا همون موتوره دوست گرامی و 8 سال جایزه بهترین موتور رو برده خداروشکر یه خودرو کاملا به روز و عالی وارد شده که نمیشه با ایرادهای ریز و کوچک موضوع به این با اهمیتی رو نادیده گرفت
1396/9/20
فكر كنم مزدا بهتر باسه
1396/9/20
با سلام و تشکر از نقد منصفانه جناب آقای آل طه. مطمئنا با تولید انبوه و در گذر زمان برتری این ماشین نسبت به همرده های خودش بیشتر آشکار میشه. کاش به کیفیت سواری و کارایی سیستم صوتی تصویری بیشتر اشاره میشد. نبود سانروف و استارتر با سنسور تشخیص کم بودن باد لاستیک و سنسور حرکتی پارامتریک و تهویه دوال جایگزین شده که کاربردی بودنش سلیقه ای هست. به شخصه نبود تنظیم برقی صندلی بیشتر برای من آزاردهنده خواهد بود که خب به دلایلی (که برای همه روشن هست!) در تیوولی، کپچر، جوک (حتی اسپرت) و برخی دیگر از خودروهای وارداتی زیر رنج 200 م هم حذف شده.
1396/9/20
پژو 2008 نماد برجام بی خاصیت
1396/9/20
اسم قرارداد داخلی تاریخ مصرف گذشته را هم صریحا بگویید:
رنو ساندرو قیافه داغون که از تولید فیس لیفتش هم چند سالی میگذشت ولی ترجیج دادن مدت ها ما سوار ماشین بی آپشن و بی قیافه بشیم و جسارت به دارندگانش نباشه چون دلشونو خوش میکنند که،، فنی اش خوبه،،
1396/9/20
ماشین خوبیه، برای قشر های 2-3 برابر قوی تر از قشر متوسط جامعه در ایران هدف‌گذاری شده و خب اگر پول داشتم چون ازش خوشم میاد می خریدمش اینایی هم که ایراد میگیرن حتماً مثل من نمی‌تونن فعلا بخرنش در کل کاش قیمتش مناسب بود
1396/9/20
آقاى ال طه نكنه تو روى آقاى نهاوندى و نمايندگى ايرانخودرو خجالت كشيديد كه واقعيت رو بگيد اخه پژو چيه كه تعريف ميكنيد پژو يه شركت ورشكسته و از رده خارج هست همين محصول رو اگه يه شركت چينى يا غيره توليد ميكرد جنابعالى هزار عيب روش ميزاشتى اميدوارم نتيجه گيرى مثبت به اين زودى در مورد يه محصول ديگه پژو درست از آب در بياد ولى چشم به آشغالاى پژو آب نميخوره
1396/9/21
جالبه که خیلی از دوستان به این راحتی و بدون اطلاعات نظر می‌دن. پژو سیتروئن در حال حاضر بعد از فولکس واگن آلمان، دومین تولیدکننده خودرو در اروپاست.
1396/9/20
توی متن نوشته که سیستم گریپ کنترل روی پژو 2008 وجود داره ، اما فکر میکنم در مدل ایرانی این سیستم حذف شده . البته در خارج اغلب مدلهای 2008 ، بجز مدل پایه ، سیستم کنترل گریپ رو دارن ولی مثل همیشه ماشینی که در ایران تولید میشه تا دلتون بخواد امکاناتش حذف میشه و قیمتش هم میره بالا !
1396/9/20
خاک بر سر این خودروسازها بزرگ داخلی که به این فرانسوی اعتماد کردن بعداز اون تحریم کذایی که ۲۰۶ را تا ۴۰ میلیون یک دفعه بالا بردن اصلا تو دنیا فقط ماییم که این کشور غیرقابل اعتماد را خودرو ساز میدونیم .تو پیغمبرا ماییم که جرجیس را انتخاب کردیم آخه حماقت تا کی .۲۰۰۸ نه قیافه ی جذابی داره نه مشخصات فنی توپ فقط یه دلال بازی که ایکاپ راه انداخته قیمت تمامشده اون زیر پنجاه تومنه که الان ۱۲۰ میفروشن بابا آخرین سزای گرون فروش نخریدنه همین الان دلال های سازمان یافته یه سانتافه را تا نزدیک ۳۰۰ میفروشن ایکس تریل ۲۹۰ و....تو همش هم دست دولتیها مشهود پیداست
1396/9/20
بچه .... فرانسه هم نیست.ماشینای فرانسوی در حد مردمو لیاقتشونه
1396/9/20
من تو سایت بریتانیای پژو رفتم موتور ۱۲۰۰ سی سی توربر زده بود ،هیچ سایت کشور های دیگه ام این موتور ۱۶۰۰ رو پیدا نکردم نمی‌دونم فقط برای ایرانه مثه اینکه...
۱۲۰ نمیرزه اصلا اونم وقتی ایران خودرو مونتاژ میکنه
1396/9/20
سراتو و الانترا دست دو خیلیییی بهتره و شاید هاوال h6 ک سال دیکه میاد .
1396/9/20
یعنی مردم به این اشغال صدو بییست میلیون پول میدن
1396/9/20
سلام. جناب آقای مهندس آل طه لطفاً با قلم زیبایتان در خصوص کیا سراتو 2000 آپشنال سایپا هم مطلبی بنویسید یا فیلمی تهیه نمایید. البته فیلم کیا سراتو رو در سایت خودرو بانک دیدم ولی این کیا سراتو مرل 96 تغییراتی کرده که بررسی آن موجب امتنان خواهد بود. منتظر هستم. سپاسگزارم و از سایت بسیار خوب شما صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم.
1396/9/20
من که دیگه حاظر نیستم از ایران خودرو ماشین بخرم اون هم با این خدمات پس از فروش افتضاح که حتی نمیتونست از پس 405 بر بیاد چه برسه به پژو 2008
1396/9/20
دوستانی که نه سواد خودرویی دارند نه توان خرید خواهشا تخریب نکنند.....
البته شاید هم سواد دارند و هم توان ولی موفق به خرید نشدن 😂😂😂😂
۲۰۰۸. اش دهن سوزی نیست ولی در سگمنت خودش قطعا بی رقیبه.....
هم خودرو روز اروپاست هم به قیمت نسبت به رقبا....و هم بهترین موتور و گیربکس روشه....با ۵۰۰ تومن روکش چرم میاد روش اینها دیگه سلیقه است......
1396/9/20
با پول کمتر از این میشه راحت تیوولی خرید با امکانات بیشتر و موتور تنفس طبیعی و ماشین خوب و باکیفیت وارداتی کره ای و با برند شناخته شده جهانی سانگ یانگ واقعا به قول جرمی کلاکسون ماشین های پژو اشغالی بیش نیستند مخصوصا اگر با این قیمت باشه و کلاهبرداری مثل ایران خودرو ماشینو بده
1396/9/21
عزیز اطلاعاتت ناقصه چرا نظر میدی خب، توصیه میکنمت بر اساس حرفهای کلارکسون نظر نده کلا!
کل فروش تیوولی این’برند شناخته شده جهانی’ بقول شما در اروپا ۲۰۱۶: ۱۰ هزار دستگاه
فروش پژو ۲۰۰۸ : ۱۷۵هزار دستگاه
فروش رنو کپچر: ۲۱۵ هزار دستگاه
البته اروپاییا کلا آشغال خر هستن قدر کره ای ها رو‌ نمیدونن
1396/9/21
عزیز اطلاعاتت ناقصه چرا نظر میدی خب، توصیه میکنمت بر اساس حرفهای کلارکسون نظر نده کلا!
کل فروش تیوولی این’برند شناخته شده جهانی’ بقول شما در اروپا ۲۰۱۶: ۱۰ هزار دستگاه
فروش پژو ۲۰۰۸ : ۱۷۵هزار دستگاه
فروش رنو کپچر: ۲۱۵ هزار دستگاه
البته اروپاییا کلا آشغال خر هستن قدر کره ای ها رو‌ نمیدونن
1396/9/20
خودروی خوبیه ولی کاش کیفیت کابین بیشتر بود و سقف پانوراما داشت

لطفا چری اریزو 5 توربو هم بررسی کنین
1396/9/20
منسول وسط نگذاشتن براش
1396/9/22
اگه نگاه منصفانه به 2008 و رقباش بندازیم نکات + 2008 به ترتیب اولویت :
1 - موتور ساخت فرانسه با جوایز متعدد ، پرقدرت و پرشتاب + گیربکس بی دردسر ژاپنی آیسن با ضریب تعویض دنده عالی و اسپرتی
2 - ایمنی بالاتر نسبت به رقبا
3 - در دسترس بودن خدمات پس از فروش و قطعات یدکی ( البته بعد از تولید انبوه )
4 - قیمت نسبتا پایین تر نسبت به رقبایی چون جوک اسپرت یا chr به لطف تعرفه پایین تر ckd
نکات - 2008 :
1 - حذف یا نبود بعضی از آپشن ها مثل سقف پانورامیک یا گریپ کنترل و صندلی خشک و خالی ( پارچه ای و بدون گرم کن و... )
2 - کیفیت مونتاژ و کیفیت رنگ نا مشخص ( به تدریج و با ورودش مشخص می شه که مناسبه یا نه... )
3 - گارانتی کاهش یافته به نسبت نمونه های جهانی
4 - عدم دسترسی عموم مصرف کننده های این سگمت به این محصول به دلیل پروسه های عجیب و غریب پیش فروش خودرو تو ایران و عرضه قطره چکانی !
1396/9/20
با تشکر و خسته نباشید واقعا مطلب خوبی بود فقط ای کاش تمام مشخصات پژو 2008 نوشته میشد مثل تجهیزات رفاهی و ایمنی، 5 ستاره یوروانکپ و خیلی موارد دیگه که تفاوت داره با تیوولی و کپچر که در مقاله اسم بردید اگه بصورت فیلم بود بهتر هم میشد... چرا فیلم تست درگ باکپچر رو منتشر نمیکنید؟
1396/9/20
سلام دوستان.
من توي نمايشگاه خودرو سوار اين خودرو شدم.از لحاظ موتوري انگار خوبه فقط.واقعا داخلش كوچيك بود و من خودم بشخصه احساس كردم داخل يك ٢٠٦ كراس نشستم😂.واقعا سانگ يانگ تو اين رنج قيمت شرف داره به اين خودرو.توي مستند تخت گاز ببينين چقدر برند پژو رو مسخره ميكنه.واقعا اين خودرو ارزش خريد با قيمت ١٢٠ رو نداره.انشالله بتونين بهتر از اين هارو خريداري كنين.ياعلي
1396/9/21
باز خوبه پژو برنديه كه حداقل تو دنيا شناخته شدس و حالا جرمي مسخرش ميكنه ( البته جرمي فراري و بي ام و هم مسخره ميكنه) ولي سانگ يانگ تو اروپا اصن برند نيست ، كسي نميشناستش كه بخواد مسخره بكنه يا نكنه ، مقايسه پژو با سانگ يانگ مثه مقايسه پوما با آل اشپورته ، شايد خيلي ها پوما رو عالي ندونن و ازش ايراد بگيرن ولي قطعا كسي تو اروپا آل اشپورت رو نخواهد شناخت!!!
1396/9/20
من به شخصه ماشینی رو ترجیح میدم (البته چون تو ایران گارانتی معنی نداره و لوازم یدکی از خوده ماشین گرونتره) که استحلاک کمی داشته باشه و چند سال بتئنم بی دردسر استفادش کنم.دوستان مطمئن باشین این موتور تو ایران بیشتر از 100هزار تا کار نمیکنه.بعد باید رابیفتین تو نمایندگیایه ایران خودرو اونام بگن ما امکانات و لوازمشو نداریمممممم.........تو ایران فقط موتوره تنفس طبیعی......تیوولی اصلا قابل مقایسه با این اسباب بازیه فرانسوی نیس.....تو2008 که میشینی اصلا احساس نمیکنی تو یه ماشینه 120تومنی هستی.....نه روکش صندلیه چرمی نه کیفیت داشبورد......دید به اطافم که از سمند بدتره.
1396/9/21
تيوولي كه واقعا كيفيت داخلش افتضاحه - دستگيره كمر بندش دسته منو بريد - حتي تهويه اتوماتيك هم نداره ! دو گانه بخوره تو سرش- راه رفتنش هم مثله پرايده !! خدمات بعد از فروششم كه با رامكه ( خوده كلمه رامك كاملا گوياست)
1396/9/22
دوست عزیز اصلا متن بالا رو خوندی؟؟؟؟؟؟ نکات و برتری های فنی 2008 نسبت به تیولی رو خوندی؟ روکش چرمی؟؟؟ میدونی موتورش موتره DS 6 و DS 5 یه یعنی چی؟ قیمت این دوتا 240 و 260 میلیونه یه همچین موتوری داره حالا تو با تیوولی و روکش چرمی مقایسش می کنی؟؟؟ : )
1396/9/20
سلام دوستان
میخواهم یه ماشین لوکس کارکرده بخرم در رنج قیمت 400 میلیون
شتاب ماشین هم برام خیلی مهمه
بنظر شما بی ام و 750 بهتره یا لکسوس ls460
متشکر میشم راهنمایی کنید
1396/9/20
مرد حسابی اومدی تو محله پامنار دنبال شهین خانم میگردی؟
1396/9/20
سلام اقا محمد اگه برات لوکس بودن مهم تره و همینطور خاص بودن قطعا 750 هم از نظر شتابی هم بهتره ولی خرجش بالاس ولیلکسوس 20 سال دیگه هم بنزین عادی بریزی توش شتابش اندک تغییری میکنه ولی بی ام و رو باید حتما بنزین سوپر بزنی
1396/9/21
گرامی من خیار چمبر را بهتون پیشنهاد میکنم
هم ارزون تره هم لاکچری تر و هم با یک نمک مزش عوض میشه
1398/4/20
اگه میخوای همه نگات کنن باید اینو سوار شی!!!خخخخخ یعنی ایرانی جماعت عقده ای رو بذاری واسه چسی آمدن
1396/9/20
با تشکر و خسته نباشید واقعا مطلب خوبی بود فقط ای کاش تمام مشخصات پژو 2008 نوشته میشد مثل تجهیزات رفاهی و ایمنی، 5 ستاره یوروانکپ و خیلی موارد دیگه که تفاوت داره با تیوولی و کپچر که در مقاله اسم بردید اگه بصورت فیلم بود بهتر هم میشد... چرا فیلم تست درگ باکپچر رو منتشر نمیکنید؟
1396/9/20
فیلم این تست شتاب پژو 2008 هم منتشر کنید لطفا
1396/9/20
چقدر پلاستیک بخش درها بی کیفیته؟!!
به نظر من خرید تیوولی منطقی تره
1396/9/22
شما هم تیوولی داری و نگران جا موندن ماشینت از 2008 ای؟ متن بالا خودش گویای برتری 2008 هست. فقط کافیه بررسیای فنیشو دوباره بخونی موتور DS6 فقط سرچ کن ماشین DS6 رو ببین.
1396/9/22
واسه یه پلاستیک برم تیوولی بخرم؟ آخه این آپشن هایی که میگید تو ۲۰۰۸ نیست که آپشن محسوب نمیشه.مثلا روکش چرم بهترین نوعش ۲۰۰-۲۵۰ اونم به سلیقه خودت یا کیلس ۴۰۰-۵۰۰ تومن شده رودری ها رو هم که میشه روکش کربن کرد. نه درش بیار چرم دوزی کن کلا ماشینای پژو خوبیشون اسپرت پذیری راحت و کم خرجشونه من که ماشینم در بیاد اول رینگ و لاستیک ها رو ۱۸ میکنم و یه نمه ماشین رو می کشم بالا.تنها ایراد همون سقف پانوراماس که خیلی حیف شده کاش به صورت آپشن جدا امکان انتخاب داشت
1396/9/20
عه عه عه ....
پسر ببین سقف به اون قشنگیو برداشتن.....

شیری که ایرانخودرو یالشو زده ( سقف پانوراما) خخخخخخ

ممنون از خودرو بانک
1396/9/20
این ماشین قیمتش توسط شرکت ۱۰۰ میلیون هست اما حاشیه بازار بهش خورده و قیمتشو کرده ۱۲۰ میلیون...و اگه ۱۰۰ بدنش تو بازه قیمتی خودش از همه نیم شاسی ها بهتره
1396/9/21
چیزی به اسم نیم شاسی نداریم عزیزم.حداقل بگو اس یو وی سایز کوچک یا کراس اوور
1396/9/21
باید به عقل کسی که به این ماشین در بازار 120-130 میلیون میده شک کرد،این ماشین فقط شده محل جولان دلالهای ماشین
ارزش واقعی این ماشین نهایتا100 میلیون هست نه بیشتر
1396/9/21
بعضی از کامنت ها رو میخونم واقعا تاسف میخورم که چرا سطح فنی بعضی خوانندگان مطلب اونم تو یه سایت تخصصی خودرو انقدر کمه؟! حتی اطلاعات اولیه ندارن! و بعضی دیگه طوری با کینه در مورد 2008 حرف میزنن که انگار مشکل خونی و شخصی باهاش دارن! عده ای از ثبت نام جاموندن و خریدار بالقوه هستن ولی بدگویی میکنن و عده ای دیگه خودروهای این رنج قیمت رو سوار هستن و تحمل یه خودرو اروپایی ، ایمن ، قدرتمند و با کیفیت ولی با قیمت کمتر رو ندارن.
1397/10/6
البته اونهایی که با۲۰۰۸ ضدیت دارن رایکمقداربهشون حق باید داد نه اینکه ماشین بدی باشه ولی چون :
۱- ایران خودرو نه گارانتی این ماشین را که تعهد میکنه میتونه درست انجام بده نه دست از کم گذاشتن درمواد وکیفیت وآپشن های اصلی این ماشین برمیداره چون نمونه اش یک ماشین جدید حتی درحد ۲۰ هزار دلار دراروپا پیداکنید که فاقد سانروف و استارتر فشاری وصندلی چرمی باشه
۲- کیفیت رنگی که درفرانسه زده میشه با کیفیت رنگ ایران خوورو مقایسه کنید
۳-کیفیت بنزین ایران با این موتور همخوانی نداره بخصوص که شاید فقط درتهران بتونید سوپر استفاده کنید
1396/9/21
ببخشید روی سوییچ ماشین اون دکمه ی چراغه چیه؟
1396/9/21
چراغ همراهی تا منزل Guide-Me-Home & Follow-Me
1396/9/21
آقا امید عزیز همین تیوولی که شما میگین جیمی مسخرش میکنه سال 2016 تو کره جنوبی دهمین اتومبیل تو همه خودرو هایه کره ای (همه خودروها). اولین تو سگمنت خودش شده.و برنده بهترین ارگونومیه صندلی تو کره و خیلی چیزایه دیگه.و یکی از پر فروشترین ها تو سگمنته خودشه......و اینم بدون ماشینایه پژو همیشه جزو پر استحلاکترین ماشینایه دنیا بودن و هستن.405 رو ببین یا موتور tu5 پژو.....اگه تو راه تسمه تایم پاره کنه دهنه موتور سرویسه.....به این میگن عیب موتور.....حالا این یه نمونشه.مشکل ما اینه فک میکنیم ماشینه فرانسوی چون اروپایین از ماشینه کره ای بهتره .درحالی که چند روز پیش ماشینه جنسیس کره بعد بی ام و دومین ماشینه امن دنیا شد.سانگ یانگ یه شاسی بلند سازه با اصالت و متخصصه.تنها مشکلش قیافه ماشیناش بود که اونم جدیدن حل شده.
1396/9/21
یه نگاه به عنوان مقاله بنداز نوشته تست و بررسی پژو 2008 کسی که میاد تو این صفحه اروپایی میپسنده مثل 2008 که 5 ستاره ایمنی از یوروانکپ دارنه نه تیوولی که فقط 3 ستاره به زور گرفته و تو اروپا هم مشتری نداره. یه نگاه به تست پایداری (تست moose) تیوولی بنداز کلا منحرف میشه و از مسیر خارج میشه فقط مدل دو دیفرانسیل اون هم با سرعت کمتر از 2008 تونست از پس تست بربیاد. اختلاف زمین تا آسمان است. در ضمن این موتور مشکل استهلاک و خرابی نداره اگه داشت 8 سال بهترین موتور اروپا نمیشد
1396/9/21
دوست عزیز موتور ۲۰۰۸ کار ب ام و هست و ۷ سال موتور برتر اروپا تو این سگمنت و رنج قیمت تو ایران درحال حاضر ۲۰۰۸ برتری ویژه داره نسبت به رقبای محدودش و این رو میشه از ایتقبال مردم و تغییری که تو بازار کپچر و تیوولی ایجاد کرده دید یک زمان سایت ایرانخودرو کپچر ۵ دقیقه تموم می شد ولی از بعد ورود ۲۰۰۸ فروش اقساط براش گذاشته عزیزانی که بدنبال فضا یا افرود هستنم که تو این بازه داستر و سوروکی بسته به سلیقه پیشنهاد میشه بهشون تجربه رانندگی با داستر رو نداشتم ولی سوزوکی ویتارا خسته کنندس
1396/9/21
شتاب 8.4 این ماشین خوبه ولی اینقدر آشغالای کره ای و چینی (وبا کمی فاصله ژاپنی) با گشتاور و اسب بخار بالا (به ظاهر بالا) و شتاب افتضاح داشتیم که این ماشین با گشتاور 240 هم وزن ال 90 حدودا برامون تعجب برانکیزه شتاب 8.4
1396/9/21
استفاده واژه آشغال نشان دهنده کمبودهای درونی شما است و بس .
1396/9/21
دوستان. شتاب این خودرو زیر 8 ثانیس. حتی 7.5 هم زدن. توی آپارات ویدیوش هست.
ولی مهمتر از شتاب اینه که به خاطر گشتاور بالا، این خودرو تو هر دوری و هر سرعتی به راحتی بقیه خودروهای رنج خودش و حتی تا 200 میلیون رو جا میزاره.
خرید این خودرو بیشتر ازینکه نیاز شما رو از لحاظ فضای بار و سرنشین برطرف کنه، نیاز به یه خودروی متفاوت با تعلیق نرم و هندلینگ عالی و صدالبته موتور گیربکس پرقدرت (حتی بهتر از سراتو) با آپشن های مناسب بر طرف میکنه.
پس بهتره دوستان بجای زیر سوال بردن این خودرو، نیازشون رو بشناسن
1396/9/21
این ماشین چرا دستگیره سقفی برای سرنشینان نداره؟؟؟ فرمونشم فرقونیه؟؟! اصلا کروز داره؟ اگه داره چرا روی فرمونش نیست؟؟! ک ی عیبه!!
1396/9/21
ارزش این پول رو نداره و خیلی کوچیکه
1396/9/24
مگه میخوایی بشکه بخری
1396/9/22
دوستان میتونید به این لینک برید و ببینید یعنی چی موتور DS6 روش نصبه. قیمت DS6 260 میلیون تومنه و دقیقا همین موتور روش نصبه. http://www.dsautomobiles.ir/voiture/ds-/
1396/9/22
خب خرجشم گرونتر تموم میشه! خخخخخخخ همچین افتخاری داره (پر خرج پایین نشین)
1396/9/22
والا دنا به اپشن هم حساب کنی امکانات بهتری دارد. پول دادن به ماشین فرانسوی یعنی ریختن دور و اشغال خریدن!
نگاه کنید خود اروپا حتی کره ای ها در خود فرانسه فروش بهتری دارد تا خودروهای درجه 4 فرانسوی با تکنولوژی دهه 80! مکرون هم خیلی زور میزنه بابت همین چند تا بنجل اش ولی ... نخرید
1396/9/22
آفرین به این همه اطلاعات! پژو 2008 پرفروشترین کراس آور در فرانسه و غرب اروپا هست 6 خودرو پر فروش در فرانسه همه محصولات پژو هستن کل فروش کره ای ها در اروپا بطور مثال تیوولی حدود 2.5 درصد فروش پژو هست (پژو 2008 حدود 190 هزار دستگاه و تیوولی حدود 5هزار دستگاه) آمار وحشتناک اختلاف داره البته کسی که از محصولات پژو فقط پژو 405 سوار شده سخته واسش درک کنه که 2008 و 3008 و 5008 چی هستن همین که مردم کشورهای اروپایی بدون هیچ محدودیتی و با تست و بررسی در نهایت محصولات پژو و پژو2008 رو انتخاب میکنن خودش خیلی حرف واسه گفتن داره
1396/9/22
اولا که استفاده از واژه آشغال توهین به سلیقه کسیه که این ماشین رو خریده اینو گفتم که بدونید
ثانیا دنا رو داری با این مقایسه میکنی دنا 0تا 100ش چنده میدونی 0تا 100 8 یعنی چی اصلا طبق گفته همین سایت 0تا 100 اپتیما 2014 که 178 اسبه موتور 2400 داره شتابش 11 هستش بعد تو میگی دنا
ثالثا درجه 4 فرانسوی؟؟؟؟؟ حالت خوبه؟ تکنولوژی دهه 80؟؟ این موتور 8 سال موتور سال شده تو رنج خودش از لحاظ ایمنی بهترینه بعد شما میگی بنجل جالبه
شما احتمالا دوست داشتی بخری پولت نرسیده یا نتونستی اسم بنویسی که داری عقدتو سرش خالی میکنی
1396/9/22
واقعا جای تاسف داره که هنوز هستن کسایی تو ایران که فکر می کنن پژو یعنی 405 206 و بقیه خودروهای 20 سال پیشش که هنوز فقط تو ایران داره تولید میشه.
داداش پژو تو ایران ازش گربه ساختن وگرنه که همچنان شیره
1396/9/25
آقای رضا نوری
هرگز ماشین فرانسوی را با ماشینهای شرقی مقایسه نکنید لطفا !
1396/9/22
با سلام لطفا اماری از واردات مونتاژ شده این خودرو منتشر نمایید و اینکه چرا ایران خودرو تاخیر در تحویل دارد
1396/9/22
سلام. آیا همه ی قطعات خودرو رو ایرانخودرو میسازه؟
1396/9/23
خیر فقط مونتاژ میکنه، قطعات کامل وارداتی از فرانسه است یا بعبارتی فول CKD
1396/9/22
امیدوارم مثل 206 که در ثبت نام های بعدی امکان سفارش آبشن و میدادن رو بذارن.
در ضمن ای کاش میگفتید تنها کشوری که 2008 با موتور 1600 سیسی توربو اراعه شده ایران بوده هیچ جای دنیا 2008 و با اینقدرت موتور نمیفروشن.
در ضمن تنها ماشین به روزی هستش که قیمت ثبت نامی داخلیش با این مشخصات از با قیمت جهانیش یکیه.
1396/9/22
با تشکر از بررسی انجام شده. فقط نقطه مبهم این است که چرا اصولا پژو از موتوری به این قدرت و گشتاور بالا در بدنه فقط در ایران استفاده کرده. باید بحث استهلاک سیستم انتقال نیرو و ترمزها را هم لحاظ کنیم. من فکر می کنم لنت های ترمز این خودروها اولین قطعات پر مصرف آن بشود. بعد هم لاستیک.
1396/9/23
برای اولین بار نیست قبلا در برزیل موتور ep6 thp 165 روی 2008 استفاده شده ولی اون با گیربکس دنده دستی بوده، اکثر محصولات DS و سیتروئن با همین موتور و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته عرضه میشه
1396/9/22
دوستان عزیز بهتره ریسک نکنین و سراغ خودرویی غیر از خودروی ژاپنی نرین:هوندا،تویوتا،نیسان،میتسوبیشی،لکسوس،اینفیتیتی،آکورا،فقط خودرو ژاپن باکیفیت بی دردسر مطمئن کم خرج باکلاس خوش فروش و کلا عالی
1396/9/23
باسلام خدمت تمامی دوستان و عزیزان خودرو بانک که زحمت میشکند و مطالب رو در اختیار خوانندگان قرار می دهند من یک مسئله رو میخواستم به دوستان بگم اینه که ماشین 2008 ماشین خیلی خوبیه البته به اندازه پولی که داری بابتش میدی و تقریبا از لحاظ آپشن هم فول بود ولی این ایران خودرو دزد است که می آید برای اینکه مرحله به مرحله ماشین ها رو به مردم بیندازد آپشن ها رو مرحله به مرحله نصب میکند شما ببینید اول دنا معمولی بعد دنا پلاس بعد دناپلاس توربو و بعد هم حتما دنا پلاس توربو اتوماتیک من در زمانی که پروژه 2008 کلید خورد در قسمت بازرگانی این شرکت بودم و خودم از نزدیک شاهد بودم که اومدن آپشن و امکانانش رو از روی سری اول فروش برداشتند و گفتند وقتی این سری فروش رفت بعد میشه نوبت سانروف بعدش نوبت تودوزی چرم و استارت بدون کلید و ...... پس مطئمن باشید یک سال دیگه بقیه آپشناش روش نصب میشه ولی با قیمت بیشتر
1396/9/23
دوست عزیز مشکل اینجاست که 2008 اصلا سانروف نداره که ایران خودرو بتونه حذف کنه و در آینده نصب کنه! فقط سقف پانوراما مون-روف داره یک سقف شیشه ای یک تکه هست که مثل سانروف بازنمیشه، در مورد کیلس هم همینطور حتی در فرانسه هم نداره که ایران خودرو بتونه حذف کنه، بقیه آپشن های رفاهی و امکانات ایمنی کامله و مشکلی نداره. صندلی چرم هم برای اکثرا مناطق کشور مناسب نیست بدلیل گرمای زیاد ولی خودتون با 500 تومن میتونید نصب کنید اکثر تزییناتی های خودرو دارن
1396/9/23
پژو 2008 برنده عنوان قابل اعتمادترین خودرو سال 2017 در کلاس samll suv
https://www.charterspeugeot.com/news/peugeot-wins-big-auto-express-power-awards-2017/
1396/9/23
سلام خدمت همه دوستان
نمیدونم چرا ما حتی نظر دادنمون هم با همه جای دنیا فرق داره.وقتی خودمون یچیزو داریم اصلا کسی حتی نباید کوچکترین انتقادی از اون کنه ولی ما حق داریم چیزای که بقیه دارنو نقد کنیم.
ما ساندرو استپ وی رو که همون ال 90 بدون امکانات و قدیمی هست رو 65 میلیون میخریم و ازش کلی تعریف میکنیم و برامون میشه ملاک کیفیت و اعتبار و هرکیم ازش بد بگه جلوش در میایم
یا جک اس 5 یا هایما رو چیزی در حدود 100 میلیون میخریم و کلی هم تعریف میکنیم
برای تیوولی و کپچر و داستر هم همینطور ولی 2008 گرونه!
دلیل این حرفا این بود که خدمت دوستان عزیز بگم منکه مشخصات فنی این ماشین و بروز بودنشو میبینم بنظرم تو بازار ایران نسبت به رقباش که چند تاشون رو براتون نام بردم بیشتر می ارزه.
البته نمیخام بگم ارزونه ولی تو بازار بشدت داغون ایران در مقایسه با رقیباش بنظر بهتره.
لطفا منطقی و با توجه به شرایط بازار نظر بدیم.
من اصلا قصد خرید این ماشینو ندارم چون پولشو ندارم ولی اگه میخواستم بخرم تو این رنج قیمت با توجه به رقیباش از نظر من از اونا بهتره
1396/9/23
پژو 2008 که ایران خودرو آورده چند تا آپشن ریز رو نداره
روکش چرم ترمز دستی که بصورت پلاستیکی وارد شده
سقف پانورامیک
1396/9/23
ممنون از تست،ممنون از کسانی ک نظر میدن و دانستنی های خودشون رو به اشتراک میزارن،متاسفم برای یک سری ک تربیت و ادب کافی برای یه کامنت ساده رو هم ندارن،این مقاله رو نزدیک ۱۶۰۰۰ نفر بازدید کردن،یکم مودب بودن بد نیستا
1396/9/24
شتاب و قدرت خوبی به برکت سیستم توربو داره ولی نباید فراموش کرد این لطف سرعت و شتاب به بهای اصطهلاک بالا و هزینه نگهداری و امکان خرابی توربو بهخاطر بنزین نامرغوب برای صاحبش تموم میشه انوم در خیابان های پر ترافیک و اتوبان های با محدودیت سرعت چه فایده ای داره پس خودرو تنفس طبیعی در ایران مناسب تر می باشد از نظر رتنبه بندی ای کلاس خودرو : به ترتیب 1. تیوولی 2. نیسان جوک غیر توربو 3.پژو 2008 4.کپچر می باشد در بازار ایران (ظاهر. فضای اتاق و بار.زراحی داخلی. اآپشن. و موتوری)
1396/9/24
اصطهلاک غلط است - استهلاک درست است. موتورهای تنفس طبیعی با حجم بالا و مصرف سوخت زیاد و آلایندگی زیاد در روند منسوخ شدن و از رده خارج شدن هستن بهتره که با تکنولوژی روز دنیا پیش بریم، با این دید که قدرت موتور به درد نمیخوره و موتور باید تنفس طبیعی باشه بهترین گزینه برای ترافیک تهران، پراید هست!!!!!
1396/12/2
دوست عزیز باید بگم عصر موتورهای تنفس طبیعی به خاطر آلایندگی و مصرف سوخت زیاد رو به پایان.درضمن باید بگم این رده بندی شما کمی نامعقول بهتره بگیم 1.پژو2008 2.نیسان جوک 3.کپچر 4.تیوولی
1396/9/25
نکته خیلی جالب در مورد پژو 2008 توانایی بالای موتور این ماشین به نسبت وزنش هست که بسیار قوی تر از ماشین های هم رنج قیمتیش (120 میلیون) در بازار ایران مثل رنو کپچر و تیوولی و حتی مزدا 3 نیو و کیا سراتو 2000 سایپا هست. 2008= 95 (Watt/Kg), کپچر= 76 (Watt/Kg), تیوولی= 73.5 (Watt/Kg), مزدا 3 نیو= 85.7 (Watt/Kg) و کیا سراتو 2000 سایپا= 90 (Watt/Kg)
1396/9/26
این همه از صندوقش گفتین ، خوب یه عکسم از فضای صندوق میزاشتین :(((((((
1396/9/26
من به تازگی یک پژو ۲۰۰۸ خریداری کردم
البته نه این ماشین را از نزدیک دیده بودم و نه حتی پشت آن نشسته بودم

فقط از روی اعداد و ارقام آن را خریدم

قدرت ۱۶۵ اسب بخار آن هم با موتور توربو که گشتاور بسیار بالاتری را در دور پایین در اختیار راننده قرار میدهد وسوسه ام کرد

شتاب ماشیت جوری است که وقتی گاز میدی سر ماشین میاد بالا و وقتی از ۲۰۰۸ پیاده شدم و سوار ۲۰۷ شدم انگار ۲۰۷ راه نمیره و تنبل شده بود!!

شتاب ماشین توربو با قدرت ۱۶۵ اسب بخار حداقل معادل یک خودرو تنفس طبیعی با ۲۴۰ اسب بخار است

به عنوان‌نمونه کادنزا با قدرت موتور ۲۸۶ اسب بخار و وزن ۱۷۵۰ کیلویی صفر تا صدش ۸.۵ است و این ماشین هم با ۱۶۵ اسب و وزن ۱۲۵۰ کیلویی ۸.۵ است و این موضوع کاملا نشان دهنده تاثیر توربو و دستیابی به حداکثر گشتاور در دورهای پایین است

و اما برویم سراغ این موضوع که چرا فرانسوی ها به جای موتور های حجیم ۶ سیلندر به موتور های توربوی کم حجم رو اورده اند

اول از همه بر میگردد به سایز کوچک اغلب ماشین های فرانسوی
چون فرانسوی ها اکثر ماشین هایشان کوچک است موتوری را تهیه و تولید میکنند که حجم و اندازه کوچکی داشته باشد تا در تمام خودروها از آن استفاده کنند
این موتور روی ۲۰۸ ۲۰۰۸ ۳۰۰۸ و ۵۰۸ نصب میشود

و اما شرکت هایی مثل کیا و هیوندای اکثر خودروهایشان بزرگ هستند و اصالت موتور ها و پلتفرم هایشان اکثرا امریکایی است
خودروهای پرفروش کیا و هیوندای اکثرا بزرگ هستند و موتورهای ۶ سیلندر روی آنها نصب میشود مثل سانتافه و سورنتو و کادنزا و آزرا

و اما باز هم ادامه دارد...
شرکتی مثل کیا هیوندای سالانه ۸ میلیون خودرو تولید میکند و به همین دلیل تعداد موتورها و تنوع موتورهایش از شرکتهای فرانسوی که به زور ۲ میلیون دستگاه تولید میکنند بیشتر است
به عنوان‌نمونه سوناتا در سال ۱ میلیون میفروشد ولی کل پژو کمتر از ۲ میلیون

تا اینجای کار فاصله خودروساز کره ای و فرانسوی تا حدودی برایتان مشخص شده است

همچنین تعداد فروش کمپانی هیوندای و کیا بیش از تولید کل خودروی فرانسه است!!!!

1396/9/27
این همه تبلیغ واسه هیوندای و کیا میکنی بابتش پولی هم میدن؟ فاصله خودروسازی رو اگه میخوای مقایسه کنی چرا پژو 2008 رو با هیوندای آی20 مقایسه نمیکنی؟! سدان های کیا و هیوندای باید با پژو 508 مقایسه بشه و شاسی بلندهای اونا باید با پژو 3008 و 5008 مقایسه بشه. آمار فروش خودرو در کشورهای اروپایی کاملا مشخصه که مردم این کشورها چه محصولاتی خریداری میکنن و به ضرس قاطع اون محصولات کره ای نیستن
1396/9/30
سلام ( چون ادبیاتتون کوچه خیابانی است نمی گویم دوست عزیز)

من محمد حسن مهرابی هستم - کتاب زنده خودرویی کشور

اطلاعات من و قلم من در مورد خودرو منحصر به فرد است

مقالات زیادی از من در زمینه های مختلف موجود است

بنده نویسنده و محقق هستم و مطالبی که در بالا اشاره شد همگی عین آمار و دقیق است
مثلا سوناتا فقط در امریکا سالانه ۳۰۰ هزارتا میفروشد و در کل جهان بیش از یک میلیون سالانه فروش دارد

از آنطرف پژو ۲۰۰۸ در سال ۲۰۱۶ کلا ۲۵۰ هزار تا فروخته است

البته این موضوع چیزی از ارزش ۲۰۰۸ در ایران کم نمی کند و منظور اصلی بحث این بود که پژو ۲۰۰۸ سالانه ۲۵۰ هزار تا تولید میشود که آن هم اکثرا با موتورهای دیزل و بنزینی ضعیف است (در اروپا ماشینهای دیزل خیلی متداول هستند و به خاطر قوانین بسیار سخت رانندگی مردم اصلا تند و پر شتاب حرکت نمی کنند و لذا نیاز چندانی به ماشین پرقدرت ندارند و بنده تخمین میزنم سالانه فقط ۲۰ تا ۳۰ هزار ۲۰۰۸ توربو تولید کنند)
در چنین شرایطی صرف ننیکند روی موتورهای حجیم و پر فدرت تمرکز کنند و بهترین ایده این است که ماشین را تیونینگ کنند
موتور پژو ۲۰۰۸ همان موتور ۱۶۰۰ تنفس طبیعی پژو است که تیون شده و با کد فنی متفاوتی عرضه میشود
تیون کردن اقدام متداولی است که همه کمپانی هایی که فروش چندانی ندارند نسبت به آن اقدام می کنند
مثلا بنز و بی ام و هم برای ماشین های کلام amg و m که فروش محدودی دارند موتور جدیدی طراحی نمی کنند و همان موتورهای فعلی را تیون مسکنند و با کمک توربو و سوپر شارژر موتور را تقویت می کنند

و اما برویم سراغ بازار ایران

واقعا ۲۰۰۸ در ایران یک ماشین رویایی است چون با پول تیولی تنبل و کپچر ضعیف میشود یک ماشینی خرید که شتابش از آزرا و گرنجور بیشتر است و پا به پای کادنزا حرکت میکند

همه اینها با برچسب قیمت ۱۲۵ میلیونی وسوسه کننده است

بحث بازار جهانی از ایران جداست

وقتی ماشینی با قیمت اقتصادی و رقابتی فقط ۲۵ هزار تا میفروشد نشان دهنده بدی ۲۰۰۸ نیست بلکه نشان میدهد آنها چقدر انتخاب های بهتری نسبت به ۲۰۰۸ دارند که آن را نمی خرند

مثلا توسان و اسپورتیج و فولکس های توربو هم در اروپا حظور دارند و همین کار پژو را سخت میکند

موتور ۲۰۰۰ توربوی هیوندای که روی سوناتا و توسان و اسپرتیج و اپتیما و کیا پرو سید نصب میشود ۲۷۰ اسب بخار قدرت دارد .... تصور کنید آن دیگر چه هیولایی است

یا موتورهای توربوی بسیار پرقدرتی که روی ماشین های ارزان قیمت فولکس واگن و سیت و اشکودا نصب میشود
1396/10/13
البته آقای مهرابی قلم شما و مهارتتون رو تحسین میکنم.
منتها آقای آل طه واقعا قلمشون بی نظیره و آدم هر چقدر هم که بخونه خسته نمیشه
1396/11/1
آقای مهرابی
اولا که در اروپا که اشاره کردید هیچ کدوم از مدلهای هیوندای و کیا به میزان فروش ۲۰۰۸ نرسیدن، دوما پژو در بازار آمریکا حضور نداره و نمیشه مقایسه کرد. سوما مقدار فروش معیار بهتر بودن فنی ماشین نیست صرفا ماشینهای کره ای از نظر قیمت و امکانات نسبت به اروپایی ها جدابتر هستن. به همین خاطر فروش کلی اونها بهتر هست.
1396/9/26
چرا فرانسوی ها از موتورهای کم حجم توربو استفاده میکنند :
دلیل بعدی این است که در فرانسه و اروپا قوانین زیست محیطی خیلی شدید است و مثلا کاهش مصرف یک لیتر در صد کیلومتر هم خیلی حیاتی است و مثل ایران نیست که خودروها هر قدر مصرف کردند ایرادی نداشته باشد

الان بنده ۲۰۷ صفر هم دارم
مصرفش حدود ۱۲ تا ۱۴ لیتر در شهر است یعنی معادل پرشیا
پس در ایران مهم نیست جه موتوری روی ماشین است بلکه اگر موتور ایرانیزه شود و ecu خودرو را عوض کنند مصرف tu5 با xu7 یکی است

در هیچ جای دنیا به اندازه اروپا روی مصرف سوخت گیر نیستند و لذا در اروپا و مخصوصا لندن شاسی بلند های واقعی به ندرت رفت و امد میکنند چون سوار شدن این خودرو ها مشمول عوارض سنگین سالیانه است

حسن دیگر موتورهای توربو برای فرانسوی ها این اشت که نیازی نیست یک موتور جدید طراحی کنند و همان موتورهای موجود را با کمی تغییر به توربو تبدیل میکنند

پوسته و شکل ظاهری موتور ۲۰۰۸ خیلی به ۲۰۶ نزدیک است
محل قرار گیری وایر ها و مخصوصا صدای آن کاملا شبیه ۲۰۶ است

میدانید که ۲۰۸ و ۲۰۰۸ بر اساس پلتفرمی طراحی شده اند که خود وامدار پلتفرم ۲۰۶ است

یعنی همچنان بیس و اساس ۲۰۸ و ۲۰۰۸ همان ۲۰۶ است

و کلام اخر اینکه بیصبرانه‌ منتظر ۲۰۸ هستیم چون با قیمت حدود ۸۰ میلیونی میتواند برای بی ام و های ۵۳۰ شاخ و شونه بکشد

قدرت ۲۰۸ هم اندازه ۲۰۰۸ است با این تفاوت که خیلی سبک تر است و واقعا با یک کوچولوی آتشین رو به رو هستیم

در مورد امپر ها هم باید بگم خیلی جذا هستند ولی واقعا کاربردی نیست و نمیتوان آن را خواند چون فرمان جلوی دیدتان را میگیرد و باید فرمان را به پایین ترین حالت خود بیاورید پایین

فرمان ماشین هم فوق العاده نرم و خوش دست و با کیفیت است و دست گرفتن آن واقعا لذت بخش است

نرم ترین فرمانی است که تا حالا دیدم. حتی از فرمان مگان هم نرم تر است (آنهایی که مگان داشته اند میدانند چی میگم)
با انگشت کوچکتان میچرخد ولی به محظ اینکه داخل دست انداز بیوفتید یا سرعت افزایش یابد سفت میشود و به راحتی تکان نمیخورد

فرمانش به احتمال ۹۹ درصد هیدرولیکی نیست و برقی است
1396/9/27
داداش به اصطلاح داری اشتباه میزنی! اگه میخوای انتقاد کنی صاف و پوس کنده حرفتو بزن یعنی چی یه تعریف میکنی از 2008 بعد آسمون ریسمون میبافی که بگی کره ای ها بهتره؟!!! خب اگه کره ای بهتره چرا پژو خریدی؟! حالا که پژو خریدی پس چرا انقدر میکوبی که ثابت کنی کره ای بهتره؟!
1396/9/30
مشکل مردم ما این است که خیلی سطحی نگاه میکنند و به نطرشان یک چیز یا خوب است یا بد
توقع دارند یا طرفدار محض یک چیز باشی یا مخالف سرسخت آن

یعنی ایرانی جماعت هر ماشینی داره اون بهترینه و بقیه از روی نادانی رفتن چیز دیگه خریدن
با اینکه به مشکلات فنی جک کانلا واقف هستم بارها از دارندگانش پرسیدم اقا چه جور ماشینیه
میگه خیلی عالیه با این قیمت همه چی داره
میگم کیفیت چجوریه میگه عالی تا حالا هیچ خرابی نداشته !!!!
اینو از کسی شنیدم که خودم چند بار تو نمایندگی دیدمش !!
ماشینش جنک دنده ای بود و با کارکرد حدود ۸۰ هزار کیلومتر بیش از ۱۰ بار جلوبندیش رو درست کرده بود از کمک بگیر تا ملوس و...
نصف قطعات موتورش هم نو کرده بود
حتی رادیاتورش روی ۸۰ تا از محل پرس در اومده بود و کل ابش یه دفعه خالی شده بود

خلاصه اینکه هر چی دارید اون بهترین نیست ... بد ترین هم نیست

هر وسیله ای هر ماشینی .هر تیمی .هر ادمی یه سری معایب داره یه سری محاسن

ما حتی به ادم ها هم همینجوری اعتماد میکنیم

یکی میره یکی دیگه میاد ... میگیم این دیگه حرف نداره همه چیزو درست میکنه

در صورتی که هیچ چیزی یا کسی هرو یا قهرمان نیست

همه چیز در این دنیا معایب و محاسن خاص خودش رو داره

1396/9/30
"خب اگه کره ای بهتره چرا پژو خریدی؟! حالا که پژو خریدی پس چرا انقدر میکوبی که ثابت کنی کره ای بهتره"

بریم سر اصل مطلب :
من خوب میدونم توسان توربو بهتر و با کیفیت تر و با دوام تر از پژو هست ولی اولا توروش در ایران نیست دوما دو برابر پژو قیمت داره تو ایران تازه به گرد پای ۲۰۰۸ هم نمیرسه

باید انتخاب را بر اساس بازار ایران انجام داد
در حال حاظر با قیمت فعلی پژو ۲۰۰۸ بهترین انتخاب برای لذت رانندگی است
شتاب ۲۰۰۸ از همه ماشین های صفر وارداتی کره ای و ... بیشتر است و فقط از بی ام و کمتر است..
آخیش راحت شدی؟

دیدی گفتم پژو خیلی خوبه :-)

پژو ۲۰۰۸ در ایران رقیب مستقیم کپچر و تیولی است که از هر دو خیلی جذاب تر و پرشتاب تر است

سواری پژو به دلیل استفاده از رینگ ۱۶ اینچی و لاستیک فاق بلند بسیار راحت و نرم است - صندلی ها هم خیلی نرم است
در حال حاظر یکی از نرم ترین ماشین های ایران است که نه تنها نرم ترین و راحت ترین شاسی بلند ایران است بلکه از خیلی از ماشین های سدان مثل اپتیما و سوناتا و تالیزمن هم نرم تر است !!
الان طرفدار های متعصب میان میگن کی گفته نرم تر از تالیزمن و سوناتاست

مثلا تیوولی خنگ ترین ماشین ایران است از طراحی گرفته تا دینامیک خودرو
با رینگ های ۱۸ اینچی و سواری خشک و موتور خیلی ضعیف یک افتضاح کامل است
پر از تکان های عرضی بی مورد است

اما در مقابل پژو ۲۰۰۸ بسیار نرم و با حرکات حساب شده است و اصلا از تکان های تیوولی و راو۴ و تالیزمن و اپتیما خبری نیست

یه نکته هم بگم گول طراحی تالیزمن را نخورید
سواریش خشکه مثل اپتیما
سوناتا نرم تر از اپتیما و تالیزمن است
نرمی یک ماشین خیلی مهمه چون اولا دوام جلوبندی و حتی گیربکس را بالاتر میبرد بلکه خودرو های نرم دیرتر به صدا می افتند و دسته موتور هم به ندرت پاره می کنند

مورد بلدی اینکه خودرو های خشک مثل تالیزمن و اپتیما در جاده های نا هموار چسبندگی خود را از دست میدهند و کنترل خودرو در بعضی مواقع سخت و بحرانی میشود

دلیل این موضوع این است که کمک ها نا همواری ها را جذب نمی کنند و بلکه دفع میکنند
این دفع باعث میشود چرخ ها از زمین فاصله بگیرند و برای لحظاتی چسبندگی خودرو کاهش یابد که این امر می تواند موجب خروج از مسیر و تصادف شود

تصور کنید با یک اپتیما وارد یک پیچ میشوید که آسفالت آن به واسطه ترمز کامیون ها پله پله شده باشد

ضربات بی امان جاده باعث میشود چرخ از زمین جدا شود و خودرو از مسیر منحرف شود

همچنین هر چه رینگ بزرگ تر باشد وزن آن به صورت تصاعدی افزایش می یابد
افزایش وزن غیر فنر سوار اشکالات فراوانی را باعث میشود که به قرار زیر است
کاهش شتاب
کاهش قدرت ترمز گیری
افزایش مصرف سوخت
خشک تر شدن سواری خودرو و در نتیجه خرابی زودهنگام جلوبندی (اکثر اپتیماها روی ۲۰ تا ۲۵ هزار کیلومتر از ناحیه جلوبندی دچار مشکل می شوند)

کاهش چسبندگی خودرو و کاهش تحمل شتاب جانبی جی

اگر میبینید رینگ خودروها هر روز بزرگتر و بزرگتر می شود به این دلیل است که خریداران بی اطلاعی هستند که فکر میکنند هر چه رینگ بزرگ تر باشد بهتر است
یا خریدارانی هستند که اصلا این موضوعات را نمی دانند

و در اخر اینکه متاسقانه اکثر خودروهای وارداتی با بزرگترین رینگ موجود وارد می شوند قافل اط اینکه این رینگ های بلند در ایران خطر ناک و کشنده هم خواهد بود

قطعا خودروهای وارداتی جدید زیادی دیده اید که در یک دست انداز لاستیک ترکانده و به شدت تصادف کرده اند

هر چه رینگ بزرگتر خطر ترکیدن لاستیک بیشتر

جا داره مسئولان متعهد کشور با آگاهی از این موضوع در راستای کاهش تصادفات رانندگی واردات خودروها را با رینگ بزرگتر از ۱۷ ممنوع کنند و واردکننده ها را مجبور کنند تا جای ممکن خودرو را با کوچکترین رینگ وارد کنند

جاده های ایران مثل جاده های آلمان و ژاپن نیست که بتوان با لامبورگینی و رینگ ۲۰ و ۲۱ در آن تردد کرد

همچنین با کاهش اجباری سایز رینگ حدود ۵ تا ۱۰ درصد کاهش مصرف سوخت را خواهیم داشت
مزاف بر اینکه از خروج میلیارد ها دلار ارز بابت تامین قطعات یدکی جلوبندی و تعمیر پی در پی آن جلوگیری می شود

جلوبندی سوناتا ۲۰۱۰ با رینگ ۱۶ و لاستیک فاق بلند بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر دوام داشت ولی جلوبندی ماشین هایی مثل اپتیما و تالیزمن روی ۱۰۰ هزار تا چند بار نو شده است

هر اپتیما یا تالیزمن در طول عمر ۳ تا ۵ ساله خود بیش از ۱۰ میلیون هزینه برای جلوبندی اش بر میدارد

این را ضرب در کل خودروهای وارداتی کشور کنید

1396/10/5
از کجات در آوردی که هر چقدر رینگ بزرگتر باشه خطرناکتره و احتمال ترکیدگی لاستیک بیشتره؟؟؟؟؟!!!!!
جلوبندی اپتیما تو 25000 کیلومتر خراب میشه ؟؟؟؟!!!! مطمئنی چیزی نزدی؟
پژو ۲۰۰۸ بسیار نرم و با حرکات حساب شده است ؟؟؟!!!! خدای من . مگه اسبه که حرکاتش رو حساب شده بره
فکر کنم موضوع انشاء هفته پیشت بوده
حالا بد برو سر درس و مشقت سرم درد کرد بس که خندیدم
1396/10/16
خدمت دوستمون که میگه موتور 165 thp همون 1600 tu5 ه . این موتور توسط پژو و بی ام و طراحی شده در سال 2011 هست و روی بی ام و اتاق 3 با کد 316i و سری یک هنوز استفاده میشه و هنوز جزو بهترین موتور های زیر 2 لیتر بازار در اروپا هست و با توجه به بوست توربو میتونه تا 270 اسب بخار و 400 نیتون متر گشتاور رو ایجاد کنه (روی 308 جی تی ای ) . این موتور تویین اسکرول هست یعنی یه توربو با 2 تا اسکرول مثله توین پاور بی ام و .... پس این تی یو 5 نیست . مطلب دوم . رینگ بزرگتر باشه جلوبندی ضعیف میشه و تصادف کشنده و .....؟ سوال من از شما اینه الان xc90 رینگ 22 داره خشکه یا سری 7 و 5 با رینگ 21و 20 ؟ سوناتا نرم تر از اپتیما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما یا مشکل دارید با این ماشینا یا سوارشون نشدید . دلیل خشکی ماشینامون لاستیک ماشین هست . برای مثال شما زیر تلیسمان لاستیک نکسن به صورت فابریکی میبینید . دلیل خشکی به احتمال خیلی زیاد همون لاستیکه . یه مثال دیگه . الان ساندرو با رینگ 15 و لاستیک ایرانی نرم تره یا هیوندای ای بیست کرمان موتور با رینگ 16 و لاستیک میشلن ؟ این حرفتون هم بدون سنده . مطلب سوم : تولید هیوندای 8 میلیون در ساله ؟!!!!!! کل پژو 2 میلیون ؟؟؟ باید بگم که شرکت هیوندای گروپ که کیا هم داره سال 2016 کلا 5 میلیون ماشین تولید کرد و پژو گروپ (پژو-سیترون-دی اس) همون تعداد فروخته و شاید کمتر . ولی شما ببین کجا این ماشینارو فروخته ؟ همه کشور های اروپایی . همین توولی که میگن خوبه تو سال 2016 تو کل اروپا زیر 10 هزار تا فروخته . بعد میگین 250 هزار تای پژو کمه ؟ همینو رنو تو سال بالای 6 میلیون ماشین میفروشه . مطلب بعدی . ساللانه 20 هزار توربو ؟دوست عزیز از 7 تا موتوری که روی 2008 ارایه میشه 6 تاشون توربو هست و دلیل فروش ماشین دیزل بیشتر به دلیل ارزان بودن گازوییل هست نه آلودگی . چون از هر پارامتری درنظر بگیریم دیزل از بنزین آلوده تر هست این هم از این .مطلب بعدی دسته موتور پاره نمیشه . میشکنه یا ول میکنه :) مطلب بعدی . امیدوارم دیگه قلمتون به اشتباه چیزی رو ننویسه و وقتی از چیزی اطلاع ندارید ان را نشر ندهید با تشکر
1396/12/14
اولا تالیسمان نخ تلیزمن
بعدشم من خودم یه اپتیما 2015 داشتم واقعااا این ماشین مرگ نداشت
قبلشم یه سوناتا وای اف 2014 داشتم که بنظرم اپتیما از همه لحاظ خیلی سر تر بود
مطمئنم تا حالا ماشین بیشتره پراید سوار نشدی اومدی داری واسه مردم نظر میدی
تو باید میرفتی تو کمپانی پورش کار میکردی با این اطلاعاتتون
1396/12/22
دوست عزیز که نویسنده هستی غافل درسته نه قافل! مضاف درسته نه مزاف! در ضمن درمورد آمار تولید هیوندای ی تجدید نظری بکن
1397/1/1
داداش احتمالا شما نماینده پژو در ایران نیستی.تالیسمان و اوپتیما بدن فقط تو خوبی.معلومه با ابن آمپراش.مگه تالیسمان سه سال شده تولیدش اصلا?????
1397/1/6
شما تلیسمان 100 هزار تا راه رفته نشون من بده من حرفاتو قبول میکنم😌
1396/9/30
سلام خدمت همگی
2 نکته
1) این همه زحمت کشیدید ممنون. اگر به همراه فیلم بود عالی میشد!
2) و اینکه فقط اولین دوره اعلام کردید ایران خودرو به چه صورت دعوت نامه فرستاده و تحویل داده. بعد از اون مهر ماه آیا 5 میلیون تخفیف اولین نوبت لحاظ شده؟ به همون قیمت 104 میلیون هست همچنان؟ ممنون میشم اگه اعلام بفرمایید...
بنده به طور اتفاقی موفق به ثبت نام تحویل اسفند ماه شدم ولی تصوری از نحوه پرداخت مابقی آن ندارم.
تشکر
1396/10/5
چند هفته ای از انتشار این مقاله گذشته لطفا فیلم بررسی رو پخش کنین.
1396/10/8
چرا فیلم بررسی نزاشتید؟؟
1396/10/9
سلام خواهشا فیلم تستشو زود بذارید
و خیلی طولش ندید
ممنون میشم انجامش بدید
1396/10/12
چرا مثل ds5 دستگیره نداره واسه سرنشین ها
1396/10/15
٢٠٠٨به نظر من با اين موتوري ك داره و چهره به روز و امكانات و آپشن هاي تقريبا كامل ميتونه بهتر ار رقيباش تو بازار كراس اوور هاي كشور بشه ،به نظر من قيمتشم مناسب تر از تيوولى و كپچر هستش ،چند ده ميليونى از رقيباش ارزون هست ،لطفا فيلم بررسى اين ماشين رو هم بزارين ،ممنون از سايت خوبتون
1396/11/25
سلام میشه پژو ۲۰۰۸ رو به صورت ویدئویی تست و بررسی بکنید چون ما قصد خرید داریم و میخایم قبل ثبت‌نام​ بیشتر با این ماشین آشنا بشیم مرسی
1396/11/25
لطفا اگر دست رسی به این ماشین پژو ۲۰۰۸ دارید تست و بررسی ویدئویی این ماشین رو هم ضبط و پخش کنید مرسی
1396/12/2
انصافا نسل جدید خودرو های پژو چه در طراحی داخلی و چه در طراحی خارجی بسیار زیبا و جذاب هستند.پژو 2008 چه در داخل و چه در خارج بسیار زیبا طراحی شده و به نظرم نسبت به قدرت و امکانات در این وضعیت بازار و نسبت به خودروهای چینی قیمت کاملا معقولی داره البته باید بگم نبود سانروف و کیلس استارت در این ماشین واقعا خالیه ولی با این حال نسبت به روقبا خیلی قدرتمندتر ظاهر شده و فکر میکنم فروش خیلی بهتری نسبت به کپچر و تیوولی تجربه کنه.
1396/12/20
پژو ۲۰۰۸ محشره من ۲ ماهه که دارم همه نوع ماشین داشتم ولی نسبت به قیمتش محشره فقط یه عیبی داره وقتی گاز میدی جو گیر میشی خیلی تیزه آدم بعدش تنش میلرزه ازبس تندوتیزه حیف که سانروف و کلیس نداره وگرنه محشره گیربکسش حرف نداره موتورش پر قدرته و سربالای واقعا باقدرت حرکت میکنه مخصوصا شتاب اولیه هیچ عیبی جز سانروف و کلیس که نداره و صندلی برقی نمیشه روش گذاشت
1397/2/18
در مورد نظر آقا رضا باید عرض کنم تو کشور ما که هر کس یه ماشینی رو داره اون ماشین بهترینه چه سمند باشه چه مازراتی. و معمولا وقتی میخوان تعریف و تمجید کنن میگن من همه نوع متشینی داشتم این از اونا بهتره. البته اینی که عرض کردم جدا از بحث خوب و بد بودن ۲۰۰۸ه چون تا حالا سوار نشدم. دوستان هم لطف کنن نقاط ضعف و قوتشو بگن ( البت اونایی ک یوار شدن) وگرنه من همه نوع ماشینی داشتم این ازونا بهتره نشد نظر که.
1396/12/2
خواهش میکنم ویدیوی این برسی رو هم بزارین به علاوه پژو 508
1396/12/16
ترجیح میدم 20 اسب قدرت کمتری داشته باشم ولی فک نکنم دارن ازم میدزدن ک حتی روکش چرمی نداره ! اونم خودرویی ک مشترکن داره ساخته میشه قراره داخلی سازی بشه وارداتی نیست یعنی مونتاژیه و یه سری هزینه هارو مثل وارداتی ها نداره !!
1396/12/23
میشه بگین موتورو گیربکس و... ساخت کجاست و از کجا تامین میشه؟ یعنی همه چیزش مال فرانسه است؟
1396/12/26
سلام من تحويل آذر ماه ٢٠٠٨ رو ثبت نام كردم اما همچنان خبري نيست و اصلا نميدونم وديعه دوم رو كي بايد بپردازم ممنون ميشم بك نمايندگي مطاع در تهران بمن معرفي كنيد
1397/1/11
سلام ثبت نام من تحویل اردیبهشت است دوستان که تحویل گرفته اند چند ماه تاخیر داشته ومابعالتفاوت چقدر گرفته اند تشکر
1397/1/18
دوستان و عزیزان صاحب نظر این سوناتا و اپتیما اصلا تو این سگمنت نیست و از لحاظ سواری نرمی موتور و تمام پارامتر های دیگه پژو۲۰۰۸ باید با همکلاسی های خود در این سگمنت مقایسه بشه که میشه همون کراس اوور های کوچکشهری که اگر دنبال اپشن هستین تیوولی اگر دنبال یه ماشین خوشگل و کم مصرف و با اصالت با سطح اپشنی قابل قبول هستین کپچر و اگر موتور، گیربکس و پارامتر های فنی معیار انتخاب شماست پژو ۲۰۰۸بهترین انتخاب ها با در نظر گرفتن آخرین فیس لیفت ها وآخرین تغییرات هستش البته باز سلیقه دخیله و اگه مثلا سانروف و صندلی چرم میخواین همون کابین نسبتا لوکس تیوولی بهتره
1397/2/7
هيچ كدوم از مدل ها سانروف نداره ؟
1397/2/7
سلام
ما تازه چند وقت ميشه اين ماشين رو خريديم
واقعا شتاب و قدرت موتور عالى و بى نظيره داشبورد و فرمان خوشگلى داره در كل ظاهرش خيلى خوبه
ولى از لحاظ آپشن ضعيفه و صندلى عقب خشكى داره
1397/2/10
داشبورد خیلی قدیمیه
1397/2/15
آخه اینم شد ماشین؟! نه سانروف نه کیلس استارتر نه کیفیت!
1397/2/17
ایرانیای عشق اپشن😅یه کلام این ماشین عالیه دوستانی که میان میگن سانروف نداره روکش نداره لطفا رو این حساب رو ماشبن نظر ندن همون ماشینای کره ای و چینی رو سوار شن😅
1397/5/11
نکشیمون متولد لاس وگاس. متنفر از اپشن. تقصیر خودت نیست انقدر سایپا و ایران خودرو لگن بهت انداختن و تیم تبلیغاتیشون شعر گفتن که شماها باورتون شده. شما هنوز نمیدونی کیلس علاوه بر کارآیی یه اپشن ایمنی هم هست بعد میایی حرف میزنی.
1398/4/30
کره و چین هم دقیقا برای این افراد ماشین میسازن دیگه. برای عوام الناس
در دنیا مردم آمریکا و ایران خیلی به هم شبیه هستن و در زمینه ای که هیچ تخصصی ندارن نظرات زیادی میدن
وگرنه کسی که ماشین سرش میشه و مسابقات فرمولا۱ و رالی دنبال میکنه میدونه ماشینای اروپا تفاوتشون با آهن قراضه های چشم بادومی ها چیه
1397/2/25
دوستانی که این مبلغ میخوان خودرو بگیرن این خودرو اطلا نمیرزه درزم ماشین های کره یی الان تو ایران حرف اولو میزنن مثل کیا و هیوندا
1397/3/7
سلام دوسانی که دعوت نامه دریافت کردن ویا خبری دارند بفرمایند تا چه تاریخی دعوت نامه صادر شده ایا افزایش قیمت داشته تا کی بلا تکلیف باشم ممنون
1397/3/7
برید تیگو ۷ بخرید هم اپشن داره هم موتور وهم گیربکس خوب مخصوص ایرانی ااست حال میکنی میشنی پشت فرمونش تازه ماشینتو یک هفته ایی تحویل میگیری
1397/3/12
دوستان اولین چیزی تو ۲۰۰۸ نظر آدمو جلب میکنه اینه که ماشین های فرانسوی و مخصوصا پژو جواب خودشون رو توی ایران پس دادند و چقدر خوب که ایران خودرو این ماشین رو تولید میکنه چون خدمات پس از فروش برای ماشین خیلی مهمه که توی هر شهر و شهرستانی نمایندگی ایران خودرو به راحتی پیدا میشه. در مورد آپشن هم بله یه مقدار توی ذوق میزنه ولی توی موارد فنی و موتور گیربکس بسیار خوب عمل کرده این اعداد و ارقامی که بهش اشاره شده تو ماشین های ۳۰۰ میلیونی هم به دست نمیاد . تو رده خودش فعلا با اختلاف بهترینه. البته موقعی که c3 به بازار بیاد باید دید اون فرانسوی خاص چه حرفایی برای گفتن داره
1397/3/23
به نظرم خیلی احمقانه آدم بیاد 200 ملیون پول بی زبونه بده به این لندهور با 200 تومن شما می تونی جنسیس سوار شی و خیلی از ماشینای با کیفیت کیا و هیوندای و یا حتی ماکسیما صفر والا بخدا
1397/3/26
سلام . شتاب این خودرو و حرکت تند و نرمش در سربالایی ها واقعا محشره...تو جاده های ناهموار و چاله چوله های خیابون کمی ضربه حس میکنی داخل اتاق که باید تنظیم باد لاستیک ها را تست کنم ... بنزین یورو چهار و بدون سرب یا همون سوپر تو توان موتور نقش به سزایی دارد بهتر و اصلح است از این بنزین استفاده بشود..یک ایراد هم قلاب های ثابت کمربند های صندلی های عقب است که به نشیمن مسافر های عقب فشار میاره به خصوص موقع دراز کشیدن و خوابیدن کسی بر روی صندلی های اشاره شده.. تور هم نداره برای نگهداری بار و اثاث و باید جدا بخرید.قیمتش هم الان که اواخر خرداد 97 است به 220 میلیون تومن رسیده که وحشتناکه این قیمت .
1397/4/22
سلام دوستان اطلاع رسانی کنند تا چه تاریخی برایشان دعوت نامه امده ممنون
1397/6/14
ديروز بعد از تاخير طولاني بالاخره ماشين رو تحويل گرفتم. تجربياتم رو ميگم
شتاب ماشين واقعاً عاليه و رو سفيد تون ميكنه
من اردبيل هستم و شتاب رو ٦،٧ إندازه گرفتم
واقعا عاليه
من سانتافه ٣٥٠٠ هم دارم كه از نظر شتاب تقريباً يكي هستن .
نسبت به كپچر خنگ خيلي بهتره
مصرف سوخت خيلي كمه
طراحي كابين و بيرون عاليه
از نظر آپشن هم خوبه فقط سانروف نداره
فقط مال من سنسور جلو داره كه من هيچ جا نديدم
1397/6/14
ديروز بعد از تاخير طولاني بالاخره ماشين رو تحويل گرفتم. تجربياتم رو ميگم
شتاب ماشين واقعاً عاليه و رو سفيد تون ميكنه
من اردبيل هستم و شتاب رو ٦،٧ إندازه گرفتم
واقعا عاليه
من سانتافه ٣٥٠٠ هم دارم كه از نظر شتاب تقريباً يكي هستن .
نسبت به كپچر خنگ خيلي بهتره
مصرف سوخت خيلي كمه
طراحي كابين و بيرون عاليه
از نظر آپشن هم خوبه فقط سانروف نداره
فقط مال من سنسور جلو داره كه من هيچ جا نديدم
1397/10/23
پژو2008 بیشتر در ترکیه استفاده میشه اگه خیابان های آنکارا ازمیر و وان بگردید پژو2008 رو بیشتر از همه مشاهده میکنید چون دو تا دلیل واسش میارن یک میگن مصرف کمتری نسبت به همرده هاش داره دو کیفیت قطعات فوق العاده،ای داره
1398/4/13
با یاد و نام خدا و سلام و احترام به همه دوستان . اساسا نظرات باید به طریقی ارایه بشه که افرادی که قصد خرید این ماشین رو دارند بتوانند تصمیم گیری درستی داشته باشند. من هم واقعا برای خرید این ماشین مردد بودم و وقتی نظرات دوستان رو میخوندم به نتیجه درست و روشنی نمی‌رسیدم. اتفاقی با چند تا از دوستان با ماشین پژو2008یکی از رفقا از بوشهر به سمت یاسوج رفتیم . همانطور که همه دوستان اطلاع دارند این مسیر اغلب کوهستانی و دارای گردنه و شیبهای تند است. چون خودم برای رفتتن از بوشهر تا یاسوج راننده بودم پس میتونم نتایج رو به اطلاع دوستان برسونم . این ماشین اگه هیچی نداشته باشه ی موتور و گیربکس بسیار قوی و هماهنگ داره. شما هرآن اراده کنید میتونید سبقت بگیرید . کشش موتور عالی و اعتماد بنفس خوبی به شما میده. هندلینگ خودرو متوسط رو به بالاست. صدای موتور به کابین چیزی شبیه سراتو است. دوستان عزیز من خودم قبلاً سراتو_اپتیما_تیوولی و ...داشتم. از لحاظ کشش از همه اینها بهتره . شک نکنید. سواری ماشین هم نسبتا نرمه و احساس خشکی نمیکنید. دوستان عزیزی که قصد خرید این ماشین رو دارند اگه به مقوله فنی اهمیت میدهند اصلا شک نکنید که یکی از بهترین گزینه هاست. با آرزوی موفقیت و سربلندی برای همه دوستان
1398/11/15
سلام خدمت دوستان.
کسی میدونه بازار فروش این ماشین چجوره.
یعنی اگه تو فکر فروختن باشی میشه فروخت با قیمت400 ملیون 😐؟
1398/11/15
سلام دوستان خسته نباشید.
به نظرتون اگه بخریم و نظرمون عوض شه بعدش امکان فروش سریع رو داره یا کسی نمیخره یعنی بازار فروشش سریع هست یا نه.
در کل من برای هیکل میخام بخرم ولی با این نظرات در مورد کوچک بودنش میخوام بدونم میتونم بدونه ضرر بفروشمش؟
1399/7/5
این ماشین بینظیره حرف نداره اگه این رو هم مثل پارس بدنه اش رو ضعیف نکنن و دیسک عقبشو برندارن هی اپشناشرو کم نکنن مثل پراید پژو پارس.... و بیشتر خودرو ها