موضوعات داغ

دنا پلاس بر اساس مصوبه داخلی ایران خودرو چقدر گران شده؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
گروه صنعتی ایران خودرو برای آبان ماه سال جاری، لیست قیمت محصولات جدید خود را اعلام کرد که در این میان، خودروی جدید "دنا پلاس" یک رشد قیمت نسبتا بالا را تجربه کرده است، به طوری که پیش از این تنها 3.5 میلیون تومان با مدل‌های استاندارد خود فاصله داشت، اما حالا اختلاف قیمت آن مرز 7 میلیون تومان را هم رد کرده است.
متاسفانه در بازار کشور بدون توجه به کیفیت، شاهد یک تومور بدخیم افزایش قیمت هستیم که هر چند ماه یکبار رشد پیدا کرده و قیمت اتومبیل‌های تولید داخل را افزایش می‌دهد که همراه با آن، قیمت محصولات وارداتی هم به یکباره جهش کرده و چندین میلیون تومان گران‌تر می‌شود، این درحالیست که حتی قیمت‌های سابق آنان مطابق با قیمت بین المللی نبوده و نشان از سودجویی و تلاش بیش از حد واردت کنندگان به خالی کردن جیب مردم است. در هر صورت، خودروسازان داخلی هم بدون اینکه لحظه‌ای استراحت کنند، بر طبل افزایش قیمت کوبیده و چند ماه یکباری موفق به افزایش قیمت محصولات تولید داخل خود می‌شوند.

دنا پلاس

دنا پلاس

حال باتوجه به موضوع اصلی، می‌توان دنا پلاس را یکی از خودروهای تولید داخل دانست که از سوی ایران خودرو در مصوبه جدید، افزایش قیمت چشمگیری تجربه کرده است و حالا قیمت نهایی آن در مصوبه داخلی ایران خودرو، به مرز 49 میلیون و 600 هزار تومان هم رسیده است تا اختلاف قیمت آن با مدل‌های استاندارد دنا پلاس در روزهای اولیه معرفی، از 3.5 میلیون تومان به بیش از 7 میلیون تومان افزایش پیدا کند که بسیار جای تامل و تاسف خواهد داشت.

دنا پلاس

دنا پلاس

جهت یادآوری بد نیست بدانید که تغییرات این محصول با حفظ همان پیشرانه چهار سیلندر 115 اسب بخاری، مربوط به یک چراغ پیشانی جدید مجهز به چراغ‌های مخصوص روز، روکش‌های چرمی فرمان، سیستم چندرسانه‌ای جدید، دوربین دید عقب، سانروف داخل بدنه و چهار ایربگ ایمنی می‌شود که دو گزینه آخر برای اولین بار است بر روی اتومبیل‌های تولید داخل مورد استفاده قرار می گیرد، یعنی سانروف دنا پلاس که ریل داخل سقف داشته و به هنگام باز شدن بالای سقف قرار نمی‌گیرد و همچنین 4 ایربگ ایمنی که باعث شده خودروی دنا پلاس اولین محصول تولید داخل با ایربگ‌های ایمنی جانبی تلقی شود. به همین دلیل است که دنا پلاس چیزی حدود 7 میلیون تومان گران‌تر از مدل‌های معمولی به مشتریان عرضه می‌شود.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/21
بنزین 1500 بشه ماشین ارزون میشه. اگه ملت دندون رو جیگر بزارن 2 3 ماه ماشین صفر تولید ایرانی نخرن. این دوتا شرکت با مغز بیاد پایین و درش تخته بشه ، 50درصد مشکلات اقتصادی و سیاسی ایران حل میشه بدست خود مردم
1396/9/22
دوست عزیز پیشنهاد می کنم از توهم بیای بیرون و در دنیای واقعی زندگی کنی.
1396/9/22
جناب "هادی بلکه" مگه انقلاب اسلامی معجزه بود؟؟؟ خود مردم انقلاب کردن. هیچ نیرویی نمیتونه جلوی خشم و قدرت مردم بگیره. امثال شماها هستن که تا یه چیز گرون میشه بیشتر هجوم میبرید و 10تا 10تا میخرید. امثال شماها باعث شدن پراید 7 میلیونی بشه 20 میلیون رفتن خریدن جیک کسی هم در نیومد. امیدوارم از خواب ناز و لالایی ناز بیدار بشی برادر.
1396/9/22
مردم 2 3 ماه نخرن دولت میاد دوباره تعرفه میزنه خرید خودروی صفر با یک میلیون تومان با 20 سال قسط همون ملتی که به همه میگفتن ماشین صفر نخر ساعت 8 صبح میرن تو نمایندگی صف می ایستن
1396/9/21
تقریبا 7-8 سال پیش با 40 تومن میشد ماکسیما صفر خرید , الان با 50 تومن یه سمند سانروف دار میتونی بخری و اونقدری که ملت توش میشینن و ژست میگیرن , ماکسیما سوارای اون موقع نمیگرفتن .
1396/9/22
دقیقا برعکس میباشد
با افزایش قیمت بنزین شاهد افزاش نه تنها خودرو بلکه همه چیز خواهیم بود
که بیشتر از همه شاهد افزایش قیمت مواد غذایی و دارو و حمل و نقل و مسکن خواهیم بود .
1396/9/22
سلام دوستان
این پیامم ربطی نداره به موضوع ولی چون تو پست های مربوطش هیشکی جواب نمیده و نمیاد اینجا میپرسم با عرض معذرت
من 85 نهایت بتونم هزینه کنم بینگزینه های زیر کدوم رو برای یک سال نگهداشتن و مسافرت پیشنهاد میکنین؟
کمری 2007
سوناتا 2009
آزرا 2008
1396/9/23
با این بودجه اگر پیدا کنید باید رنگدار بخرید و از نظر فنی هم قطعا باید کلی خرجشون کنید تا باب دلتون بشه.هرچی باشه 10سال از عمرشون گذشته تو این 10سال نمیتونید حدس بزنید این ماشینا در چه شرایطی بودن با این بازار دلالای "با وجدان"
هر سه گزینه تون انتخابای خوبیه بشرطی که فنی خرج اساسی بشه تا تو این یکسال و در مسافرت اذیتتون نکنه.
ولی من جای شما باشم با این بودجه سراتو 2000 وارداتی مدل 2011و12 میگیرم.
1396/9/23
ممنون آقا مهدی بابت راهنماییتون
اگه بخایم از این 3 گزینه عبور کنیم نظرتون بین مزدا 3 new و ام جی 6 کدوم هست؟
واقعیتش از کیا سراتو خیلی خوشم نیومد!!!
1396/9/24
مخلصیم. مزدا3 نیو هم فوق العاده ست.ژاپن ماشین بد نداره.
در کنار مزایای خوب مزدا ، یکی دو مورد باید بدونید اینکه ماشین اسپرته(خشک) ، ارتفاع کم نسبت به زمین. فضای عقب یه کوچولو کمه البته جوری نیست اذیت کنه. فقط مهمترینش اینه باید احتیاط کنید کفش به جایی نگیره مخصوصا زمانی که ماشین پره.
وگرنه از نظر کیفیت سواری فنی هندلینگ تو این رنج هیچی کم نداره.