موضوعات داغ

تولید پیشرانه جدید 1.3 لیتری توربوشارژ رنو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی رنو برای محصولات جدید خود، یک پیشرانه جدید 1.3 لیتری آماده کرده است که به صورت چهار سیلندر و به همراه توربوشارژر ساخته شده است که تولید انبوه آن از ماه ژانویه سال آینده آغاز شده و بر روی محصولات 2018 این کمپانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این پیشرانه جدید با همکاری اتحاد "رنو/ نیسان/ میتسوبیشی" و همچنین با همکاری کمپانی خودروسازی "دایملر/ مرسدس بنز" توسعه پیدا کرده است که با یک مشخصات فنی ثابت، دارای سه خروجی قدرت 113 اسب بخاری، 138 اسب بخاری و همچنین در پایان دارای خروجی قدرت 158 اسب بخاری خواهد بود که در دور موتور 1500 الی 3500 دور بر دقیقه، توانایی تولید 220 و 270 نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت. برای تبدیل و انتقال نیروی تولیدی موتور، در ضعیف‌ترین نسخه این پیشرانه از یک جعبه دنده 6 سرعته دستی استفاده شده است، درحالی که با حفظ این جعبه دنده دستی، از یک جعبه دنده اتوماتیک 7 سرعته EDC نیز بر روی دو نسخه 138 اسب بخاری و 158 اسب بخاری استفاده خواهد شد.

پیشرانه جدید رنو

پیشرانه جدید رنو

همانطور که در بخش قبل گفته شد، این پیشرانه با همکاری چندین شرکت بزرگ خودروسازی ازجمله رنو، نیسان و دایملر توسعه پیدا کرده است که در ساخت آن تکنولوژی‌های برتر صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار گرفته است، همچون توسعه سیستم برق رسانی پیشرانه با استفاده از تکنولوژی برق رسانی نیسان GT-R و یا حتی استفاده از پوشش موتور نیسان GT-R در ساخت این پیشرانه کوچک 1.3 لیتری که باعث شده است انتقال حرارت بهتری صورت گرفته و راندمان عملکرد پیشرانه بهبود پیدا کند.
استانداردهای کیفیت و آزمایشات لازم بر روی این پیشرانه 1.3 لیتری توسط کمپانی خودروسازی مرسدس بنز انجام شده است که در مجموع 40 هزار ساعت آزمایشات مختلف بر روی آن انجام شده است. به عبارتی دقیق‌تر، آزمایشات این پیشرانه در کارخانه اسپانیایی رنو انجام شده است که مهندسان مرسدس بنز نظارت دقیق و کامل بر روی آن داشته‌اند.

پیشرانه جدید رنو

پیشرانه جدید رنو

در حال حاضر، این نوع پیشرانه تنها در بازار اروپا بکار گرفته خواهد شد که نسخه 113 اسب بخاری آن بر روی "رنو سونیک"، دارای قیمت 24 هزار و 700 یورو در کشور فرانسه خواهد بود، درحالی که نسخه 158 اسب بخاری این پیشرانه بر روی مدل‌های مختلف استیشن "رنو سونیک" به حداقل قیمت 25 هزار و 300 یورو و به حداکثر قیمت 37 هزار و 500 یورو خواهد رسید که از سال آینده میلادی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد، هرچند شایعات به این موضوع اشاره دارند که شرکت خودروسازی مرسدس بنز بر روی نسل جدید A کلاس از چنین پیشرانه‌ای استفاده کرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/21
افسوس که دست ما بهش نمیرسه.
الان باید بگم افسوس که توی ایران زندگی میکنم.
جدا از این حرف ها GTR همه چیزش خاصه افتخارشم واسه ژاپن.

کل خودرو سازی آمریکا اروپا جلوی GTR اصولی تیونینگ شده لنگ میندازن که فیلم هاش موجود است.