موضوعات داغ

روزنامه حامی دولت: بنزین از اول دی ۱۵۰۰ تومان می‌شود

عکس مطلب اول
به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه اصلاح طلب و حامی دولت اعتماد در شماره امروز خبر خبر داد، " طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتماد از مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور به دست آورده است، دولت قصد دارد از ابتدای دی ماه سال جاری قیمت بنزین را به 1500 تومان و قیمت نفت گاز را به 400 تومان افزایش دهد؛ تصمیمی که ظاهرا دولتی‌ها بر اساس قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده یک قانون هدفمندی گرفته‌اند."

این روزنامه طرفدار دولت افزود: " البته گویا دولت قصد دارد با توجه به عدم افزایش قیمت‌ها که در سال ٩٦ صورت گرفته است برای ماه‌های پایانی حتی خلاف مجوز قبلی‌اش عمل کرده و به جای افزایش 20 درصدی که سالانه برای افزایش قیمت رعایت می‌شد، قیمت حامل‌های انرژی را بیش از 40 درصد افزایش بدهد. به همین سبب در طرحی که در سازمان برنامه و بودجه قطعی شده و مدیران آن قصد دارند بعد از بررسی لایحه به مجلس بدهند قیمت بنزین به 1500 تومان خواهد رسید و قیمت نفت گاز به 400 تومان. این امر مورد تایید یکی از مدیران سازمان برنامه و بودجه نیز هست. "

این مقام ارشد سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با «اعتماد» با تایید موضوع افزایش قیمت حامل‌های انرژی به 1500 و 400 تومان از ذکر جزییات بیشتر خودداری و می‌گوید: « موضوع افزایش قیمت بنزین و گازوییل در دولت نهایی شده است و قصد بر آن است که از ابتدای دی ماه سال جاری اجرایی شود.»
وی ادامه می‌دهد: «این روال با تایید و مجوزی که پیش از این دولت از مجلسی‌ها کسب کرده است انجام خواهد شد.»
اعتماد اضافه کرد: " این مدیر دولتی هر چند که اشاره بیشتری به جزییات افزایش قیمت بنزین برای بنزین معمولی و سوپر نمی‌کند. اما به نظر می‌رسد با توجه به قیمت هزینه‌های دولت باید از محل هدفمند کردن یارانه‌ها که که برای بودجه در نظرگرفته است قیمت بنزین معمولی به 1200 تومان و بنزین سوپر به 1500 تومان برسد و در این راستا قیمت گازوییل نیز به 400 تومان برسد، که افزایشی تقریبا ٢٥ درصدی برای هر یک از این حامل‌ها منظور شده است."

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت روز گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص شایعات گرانی سوخت گفته بود: " تمام مباحثی که در یکی دو روز گذشته در فضای مجازی در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی مطرح شده شایعه بوده و باید بگویم گاهی به حال افرادی که تحت تاثیر این خبرها در فضای مجازی قرار می‌گیرند تاسف می‌خورم."

نظرات کاربران

34 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/21
فحش بدم نمیشه داد بزنم نمیشه خودمو بکشم نمیشه خونت اباد لیتری 1500 وای وای
1396/9/21
خب مبارکه چشم همگی روشن
1396/9/21
زنده بادef7پایه گاز سوز
1396/9/21
دولت ٤سال تعرفه واردات رو ثابت نگه داشته امسال ميخواد تعرفه رو افزايش بده بنظر من واسه حامل هاي سوخت هم اين نظرو دارن ،كلا داريم ميريم رو فاز تورم اساسي،خدا به داد مردم برسه
1396/9/21
بنزین تو ایران یکی از ارزونترین هاست تو دنیا،چرا بنزین باید انقد ارزون باشه؟گرون شدنش میتونه باعث بشه ماها یکم بیشتر به مصرف بهینه سوخت و ...فک کنیم و بهتر استفاده کنیم.من به شدت موافقم.حتی تا لیتری ۳ تومنم منطقیه.
1396/9/21
تو كه موافقي گرون شه خوشت مياد پول خرج كني بيا پول بنزين منم تو حساب كن تو اين مملكت داريم چوب امسال شماهارو ميخوريم تو دنيا اگه بنزين گرونه از اون ورم حقوقا صد برابر بيشتره مرتيكه نه با حقوق 800 هزاري بخواي 3000 پول بنزين بدي
1396/9/21
اگر بنزین ارزونه ماشین چند برابر گرونه،ماشین خوب بنزین کمتر مصرف میکنه،نه این آشغال‌هایی که به ما میدن....
بعدشم کیفیت بنزین جهانی خیلی بهتر از بنزین آشغال اینهاَت که موتورهای روز دنیا رو داغون میکنه....
حق شماست که بهتون ظلم بشه
1396/9/21
فقط .... شو
1396/9/21
این در صورتی درسته که قیمت ماشین وارداتی در ایران هم مثل جاهای دیگه انقدر تعرفه و گمرکی نبندن بهش و خودروهای داخلی هم این قدر اشغال و بی کیفیت نباشن . در ضمن حمل و نقل عمومی درست و درمونیم نداریم ..داریم؟
1396/9/21
آره شاید راست بگی قیمت بنزین ارزون باشه( نسبت به سایر کشور ها) ولی این رو بگو ببینیم آیا شرایط زندگی ما ها هم مثل اون کشور ها هست با ایده آل چقدر فاصله داریم؟؟ که اقایون فقط دارن جیب ما ها رو خالی میکنن. چرا حقوق ها رو حقیقی نمی کنن ولی قیمت کوفت و زهر ما رو چندبرابر میکنن. بیان همه چیز رو به نرخ دلار از ما بگیرن در مقابل حقوق ها رو هم عین اونور معادل دلار بهمون بدن.در مورد مصرف سوخت هم حضرت عالی بگو چرا فناوری۳۰ سال پیش دنیا باید هنوز اینجا به کار بره تا این حجم از آلودگی وارد ریه هامون بشه
هر چی میکشیم از عدم آگاهی هست...
لطفا به شعور هم احترام بگزاریم.
1396/9/21
دوست عزیز این آماریه که تو تلویزیون به مردم میدن اما از گفتن بقیش پرهیز میکنن.شما به جز این بقیه آمار ها رو هم مطالعه کن بعد قضاوت کن.شاید ایران نسبت به سایر کشور ها بنزین ارزون تری داشته باشه ولی به شرطی میشه مقایسه کرد که بقیه شاخص ها رو هم مقایسه کنی.بقیه کشور هایی که بنزین گرون تر دارن یا واردات ماشین هاشون ازاده که ماشین هایی وارد میکنن که این افزایش قیمت رو جبران میکنه و شما مقایسه میکنی میبینی تازه پوله بنزین کمتری هم میدن، یا درآمند فورش بنزین رو تو اجتماع و سلامت و غیره و غیره سرمایه گذاری میکنن یا مثل ما خودشون تولید کننده نفت نیستن.در ضمن آلودگی هوا هم مثل کمبود آب اونجوری که بیان شده قسمت اعظمش تقصیر مردم نیست.اگر آلودگی هوا اولویت بود اول در کارخونه ای رو میبستن که ماشین هاش هر 100 کیلومتر 13 لیتر میبلعه و چندبرابر استاندارد دی اکسید کربن پس میده.الان نروژ که گرونترین بنزین دنیارو داره اتومبیل هیبریدی میاره قیمت بنزینش میشه 14750 تومن به ازای صد کیلومتر توی ایران با اتومبیلی با کیفیت یک دهم و همون قیمت به ازای هر صد کیلومتر پولش میشه 13000تومن.قضاوت با خودتون
1396/9/21
این بنزین آشغال که لیتری 500 تومن هم زیاده اگر با اکتان بالا و معیارهای جهانی باشه حرف شما قبوله
1396/9/21
اشتباه می کنید! با تبدیل رقم ارزش بنزین در کشورهای دیگه، به مبلغ بالاتری نسبت به ایران می رسیم اما دو نکته اساسی: اول اینکه این بالاتر بودن به دلیل ارزش بسیار پایین پول ماست و دوم: سطح درآمد سایر کشورهای خیلی از ایران بالاتره و این رقم ها مبلغی براشون نمیشه. شما باید نسبت به درآمد آنها سطح گرانی رو بررسی کنید نه درآمد های ما و ارزش پول ما !
1396/9/21
دنیا کارگرها و کارمنداشون پایه حقوقشون خیلی بیشتراز ماست و ماشین با تکنولوژی30سال پیشم سوار نمیشن
1396/9/21
شما نفست از جای گرم بلند میشه شما اقا زاده ایی نگران مصرفی خودت کم مصرف کن بنزین گرون شه همه چی گرون میشه دیگه از سومالی بدتر شدیم هنوز به عشق عراقو لبنان زنده اییم
1396/9/21
سلام
لیتری 3000 تومن خوبه به شرط حمل و نقل عمومی مناسب
به شرط عدم تاثیر مابقی جنبه های معیشت
به شرط مصرف این افزایش قیمت برای آبادانی
فکر میکنم باید باهم هفته اول سهمیه بندی بنزین و نوع رفتار ادمها با هم رو مرور کنیم
سهمیه بیشتر و ارزونتر تاکسی ها و بازار دلالی اون رو هم که میشه یاد اورد
دیگه روزهای بارونی پایتخت.دعواهای توی ایستگاه ها و واگن های مترو
زیر دست و پا موندن موقع حمله به بی ار تی به کنار
1396/9/21
بقیمت فوب خلیج فارس معقولانه هست
1396/9/21
شما صحبت نکن آغا
1396/9/21
مرتیکه تو میدونی بنزین اروپا چه کیفیت و عدد اکتانی داره که این طور جفنگ میگی؟؟

کاش من تورو از نزدیک ملاقات میکردم
1396/9/22
واقعا برات متاسفم.شما زمانی میتوانید در مورد قیمت بنزین نظر بدهید که بتوانید آزادانه هر خودرویی با قیمت واقعیش را بخری.در دوبی بنزین 2000 تومن است ولی مردم آنجا می توانند پریوس هیبرید بخرن با قیمت نزدیک به خودروهای داخلی که صدی 3 میسوزونه.یعنی هر صد کیلومتر 6000 تومان به پول ایران هزینه بنزین می دهند.ولی با قیمت بنزین 1000 تومان تو ایران با پژو و سمند که صدی 9 تا 10لیتر میسوزونه شما داری هر صد کیلومتر 10000تومان هزینه می کنی و خودت خبر نداری ساده لوح.بعد کیفیت بنزین اونجا از بنزین سوپر ایرانی هم بیشتره و دیگه در مورد در سرانه هر نفر در حاشیه خلیج فارس نسبت به ایران هم صحبت نمی کنم که درد و غصه مردم چند برابر میشه
1396/9/21
فقط کافیه اسمش در بیاد که بنزین میخواد گرون بشه، دیگه شیر مرغ تا جون آدمیزاد گرون میشه ! احتمالا یه روزی هم اون سخنگوی خوش صحبت دولت میاد میگه "بنزین از هفته دیگه گرون میشه اما نگران نباشید ما فکر همه جاشو کردیم نمیذاریم هیچی به غیر از بنزین گرون بشه" گفتن همین حرف کافیه تا فاز سوم بدبختی مردم آغاز بشه ! دوباره یه سری ها به شدت پولدار و چند میلیون نفر به شدت بدبخت میشن !
خوشم میاد در کمال پر رویی گرون می کنند و در کمال وقاحت هنوز پایه حقوق مردم روی 900 هزار تومن نگه داشتن !!!
1396/9/21
حالا بماند که خود خودرو و قطعات و لاستیک و صنایع وابسته و هر چیزی که با نفت درست میشه، میخواد چقدر گرون بشه !!!؟؟؟
تا پایان این دوره ریاست جمهوری به احتمال خیلی قوی باید تیبا رو به قیمت 80 میلیون خریداری کنیم !!!
یعنی عملا یه دوچرخه خیلی ساده میشه 10 میلیون !!!!!!!!!!
1396/9/21
دوستان این لیست قیمت بنزین تو کشورای مختلف هست.
http://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/
1396/9/21
یه سوال خیلی ساده،چرا دولت باید پول بنزین بعضیا که یه لندکروز با مصرف صدی ۲۰ دارنو بده؟!یا پول بنزین یه شورلت مدل ۷۴ با مصرف صدی ۳۰ تا؟!
چرا نباید کسی که از شتاب و استییل میگذره و میره پریوس میخره رو تشویق کرد؟
کسایی که از اتوبوس و مترو و خودرو های کم مصرف استفاده میکنن چرا باید دود موتور ۶ سیلندر بعضی دیگرو تحمل کنن تازه اونم با پول خودشون!
1396/9/22
خوب چرا لند کروز مثال می زنی من دلم می خواد به جای دنا و سمند که صدی ده میسو زونه یاریس سوار شوم یا هیوندایی آی ده یا ....دهها خودرویی دیگر که اگر هزار تعرفه و کوفت دیگر نبود می توانستم با پول دنا بخرم.همشون هم صدی 4و 5 هستند یا هیبریدی بخرم با مصرف 3و4 .نمیشه دولت مردم را به زور تعرفه مجبور به خرید خودروی پرمصرف و آلاینده و نا ایمن کند بعد هم بگه بنزین ارزان است.بله تو بازار آزاد اگر کسی لندکروزر بگیره خودش خواسته و باید هزینه اش را بدهد.نه تو ایران که بالای 90 درصد مردم با اجبار خودروی پر مصرف خریده اند
1396/9/21
دوست عزیز بنزین در ایران ارزون نیست!! اگر رفتید نرخ جهانیشو بررسی کردید بهتتون توصیه میکنم به درامد سرانه اون کشورها هم نگاهی بیانزید. زمانی که نسبت درامد سرانه انهارو با نرخ بنزینشون بسنجید میبینید که قیمت بنزین در ایران گران هم هست
1396/9/21
آقای بی سواد ( از نظر سیاسی) اگر فقط یکبار خبر گذاری تسنیم و موضع گیری هاش را دیده بودی .میدونستی تسنیم یک خبر گزاری کاملا اصول گرا می باشد.
ببین عزیزم خبر گزارز های فارس ، تسنیم و دانشجو اصولگرا هستنند.
درضمن لایحه بودجه برای سال ۹۷ هست. بی سواد اگه قرار باشه گرون بشه از ابتدای ۹۷ گرون میشه نه دی ماه ۹۶.اون هم در صورتی که مجلس تصویب کنه.
اون قدر عشق ماشین بودن چشمتون را کور کرده که نمی دونی تسنیم اصلاح صلب یا اصول گرا.!!!!!!
امیدوارم کامنتم رو منتشر کنی .بالاخره امیدواری هم چیز خوبیه!!!!
1396/9/22
سلطان بی سوادا خودتی.
نماد اصلاحطلبای متعصب شخص خودتی.
اصلا تو بهترین مشابه هستی واسه رییس جمهور که تو روز روشن دروغ میگه.

میگی چرا؟

چون حتی نرفتی روزنامه اعتماد رو چک کنی ببینی چنین چیزی هست یانه.
فقط مثل همون اربابت چشمتو بستی، دهنتو وا کردی، شروع کردی به تهمت زدن.
البته جواب میده، روحانی با تهمت و دروغ رای آورد.

برو پسرجون، برو سایت روزنامه اعتماد،
آرشیوش رو بیار برای روز 21 آذر،
صفحه اقتصادی، صفحه 10 میشه.
تیترش انقد بزرگه که چشماتم ببندی باز می بینیش.

میدونم، دور بعدم همین مدلی رای میدین.
1396/9/21
اقا چرا حرف دروغ می زنید اخه دیگه همه می دونن تسنیم و فارس از خبر گزاری های اصول گرا است. این مطلب کاملا درو غ و کذب است
1396/9/22
آقای جوگیر
یه سرچ میکردی بعد حرف میزدی.
اتفاقا با تیتر خیلی بزرگ توی صفحه 10 شماره 3973
که در تاریخ21 آذر چاپ شده موجوده.
اینم لینکش که بری ببینی و از این ببعد انقد بی منطق نباشی

http://www.etemadnewspaper.ir/Default.aspx?NPN_Id=877&pageno=10

همین شماها با این بی منطقیاتون رای دادید به روحانی.
جوگیرنشان ها
1396/9/21
خدایا مگر من بنده تو نیستم مگر من روی زمین تو زندگی نمیکنم پس چرا اصلا حواست بهمون نیست چرا داری نعمت هاتو از ما دریغ میکنی چرا میذاری ما رو به سمت زوال و نابودی بکشونن خدایا خودت هوامونو داشته باش
1396/9/22
تا ۱۵۰۰ با دولت تبخیر امید
1396/9/22
از ماست که برماست خودتون به روحانی رای دادید مملکتو گلو بلبل کنه حالا پای گرونیشم وایستید دگه اون موقع که ریخته بودید تو خیابون سوتو کف میزدید باید فکر الانم می بودید
حالا خشک و تر همه باهم می سوزن تحویل بگیری ای مردم
1397/4/4
سلام خسته نباشی..اقا من بنزین به شما نمیفروشم
برو هم ماشینت سادر کن هم بنزین بخر وارد کن.
انوقت بهت میگم ماشینت کیلوی چنده...