موضوعات داغ

مسابقه طناب‌کشی بین تویوتا پرادو و تسلا مدل X + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
امروزه بیشتر خودروهای موجود در بازار، با توجه به شتاب صفر تا صد مقایسه می‌شوند و آنان را در یک مسافت یک چهارم مایلی قرار داده و با یکدیگر رقابت می‌کنند تا برتری خود را به رقیب تحمیل کنند، اما امروز نه یک رقابت درگ داریم و نه قصد داریم ماشین‌ها را باتوجه به شتابشان مقایسه کنیم، بلکه امروز به سراغ رقابت‌های سنتی رفته‌ایم و در ادامه یک ویدیو برای شما آماده کرده‌ایم که در آن می‌توانید شاهد طناب کشی یک دستگاه "تویوتا پرادو" با یک دستگاه خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی "تسلا مدل X" باشید.
معمولا فیلم‌هایی که تاکنون در رابطه با مسابقات طناب کشی در خودروبانک منتشر کرده‌ایم، به نوعی عدالت در آنان رعایت نشده است، همچون مسابقه طناب کشی مرسدس بنز G کلاس واگن با یک دستگاه خودروی تویوتا FJ کروزر که بدون هیچگونه مشکلی، مرسدس بنز G کلاس رقیب خود را چندین متر می‌کشد. حال امروز هم یک مسابقه ناعادلانه میان "تسلا مدل X" و "تویوتا پرادو" خواهیم داشت، اما یکی از آنان نیروی الکتریکی داشته و دیگری از پیشرانه درون سوز با قدرت فلز و آتش سود می‌برد که باعث شده رقابت بین آنان کمی جذاب شود که پیشنهاد می‌کنیم حتما فیلم ذیل را تماشا کنید، بویژه پس از اتمام مسابقه یکی از ماشین‌های شرکت کننده در این مسابقه طناب کشی دچار مشکل فنی می‌شود.
به طور کلی، در این رقابت یک دستگاه تویوتا پرادو با وزن 2200 کیلوگرمی وجود دارد که پیشرانه درون سوز آن از نوع دیزلی بوده و می‌تواند 173 اسب بخار قدرت تولید کند، اما در مقابل شاسی بلند تسلا مدل X در نسخه P90DL قرار گرفته است که حداکثر خروجی قدرت آن به 670 اسب بخار و همچنین حداکثر گشتاور تولیدی آن هم به 970 نیوتن متر می‌رسد که بر روی کاغذ یک برتری مطلق نسبت به خودروی تویوتا پرادو دارد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/26
البته با توجه به اینکه خودروهای برقی خیلی سریعتر قدرت موتور رو به چرخ ها منتقل میکنند و ضمن حرکت پرادو به عقب بر روی زمین یخ زده به شدت اصطحکاک لاستیک این خودرو با زمین کاهش میابد که توان رقابت این خودرو را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد.
1396/9/26
وزن بیشتر و گشتاور بیشتر مخصوصا الکتریکی ها شتاب خطی دارن که مزیت بررگی محسوب میشه با این من شکه شدم
1396/9/26
نه خدا وکیلی تسلا نزدیک 1000 نیوتن متر گشتاور داره بعد میخواستین قوی تر نباشه و همین طور اسب بخار. اگر متن رو نخونه کسی از تر تر موتور پرادو قشنگ معلومه دیزله؟؟؟
1396/9/26
آقا من یک چیزیو متوجه نشدم. پرادو باتری خالی کرده بود چطور با یک باتری چراغ قوه ماشین رو روشن کرد؟؟؟ البته فیلم قطع شد ولی مگه میشه با یک باتری لیتیوم یون چراغ قوه ماشین رو روشن کرد؟؟؟ مگه میشه؟؟ دوستان اهل فن توضیح بدین همچین چیزی میشه؟؟

یا شما خودرو بانک خودتون بگین؟؟؟؟

اگرم ولتاژش 12 فرض کنیم بازم با اون آمپر کم مگه میشه؟؟

میشه مثلا باتری ها 10% توان کم داشتن برای استارت بعد با وصل کردن چراغ قوه تونست موتور رو روشن کنه؟؟؟

قطعا 2تا باتریش از هم جدا هستن با استفاده ازIsolator

پرادو فابریکی 2تا باتری داره یا این بنده خدا اضافه کرده؟؟؟؟

ولی مثل اینکه فابریک هستن چون جفتشون به ترتیب مثل هم در موتور قراردارن.
1396/9/27
به این وسیله میگن جامپ استارتر ، کار باتری به باتری رو انجام میده
1396/9/27
توی این چند سال پاوربانک های مخصوصی ساختن که میشه باهاش ماشین استارت زد، البته فقط در حد استارت ماشین هست و نمیشه به عنوان یک باتری کامل ماشین ازش استفاده کرد. سوکت مخصوص داره و میتونی به باتری ماشین وصلش کنی و استارت بزنی. اگه توی اینترنت پاوربانک و استارتر ماشین رو سرچ کنی، می تونی نمونشو ببینی