موضوعات داغ

رنو داستر جدید 2018 در تست تصادف چند ستاره گرفت؟ + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نسل جدید "داچیا داستر" چند هفته قبل از برگزاری نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان رونمایی شد و سپس اطلاعات تکمیلی آن در نمایشگاه فرانکفورت آلمان ارائه شد. حدود 2 ماه پس از آن شرکت خودروسازی رنو یک پیشرانه جدید معرفی کرد و حالا، خودروی کراس اوور داستر بار دیگر با آزمون ایمنی جدید خود سوژه رسانه‌های بزرگ بین المللی شده است که امروز قصد داریم مختصر صحبتی در مورد آن داشته باشیم، هرچند ویدیو تست ایمنی رنو داستر از سوی موسسه ENCAP منتشر شده است که در انتهای همین مقاله می‌توانید شاهد آن باشید.
شکی در این موضوع نیست که خودروی کراس اوور "داچیا داستر" به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای موجود در سگمنت خود به شمار می‌آید و مهم‌تر از همه، قیمت بسیار پایین اتومبیل است که باعث شده به عنوان ارزان قیمت‌ترین خودروی کراس اوور موجود در جهان شناخته شود، ولی خب برای رسیدن به چنین سطحی، نیاز است که شما قید خیلی چیزها را بزنید، همچون آپشن‌های مختلف رفاهی و عملکردی اتومبیل که باتوجه به هزینه پرداختی قابل قبول هستند، اما در کنار تجهیزات بکار رفته در اتومبیل، ایمنی آن هم تحت تاثیر قرار گرفته است و در آخرین آزمایشات انجام شده از سوی موسسه ایمنی ENCAP اروپا، خودروی کراس اوور داچیا داستر تنها موفق به دریافت 3 ستاره ایمنی شده است تا عملکرد نسل اول خود را تکرار کرده باشد.

تست تصادف رنو داستر جدید

تست تصادف رنو داستر جدید

در جزییات ارائه شده از سوی موسسه ایمنی ENCAP، آماده است که حفاظت از سرنشینان بزرگسال اتومبیل در نسل دوم داچیا داستر حدود 71 درصد خواهد بود، این درحالیست که میزان ایمنی کودکان حدود 66 درصد اعلام شده است. بزرگ‌ترین مشکل ایمنی داچیا داستر، مربوط به حفاظت از سر خواهد که در افراد بزرگسال، در همه جهات امکان آسیب رسیدن به سر وجود دارد. با این وجود، نسل دوم داچیا داستر به خوبی می‌تواند از بدن سرنشینان اتومبیل در قسمت‌های بحرانی محافظت کند، مگر اینکه فشار نسبتا زیاد بر روی قفسه سینه را فاکتور بگیریم.
برای بررسی دقیق تست ایمنی داچیا داستر نسل جدید، می‌توانید فیلم بارگذاری شده در انتهای مقاله را مشاهده کنید، اما در ادامه بد نیست بدانید که طبق ادعای شرکت خودروسازی رنو، پیشرانه جدید این شرکت به صورت چهار سیلندر و با حجم 2 لیتری ساخته شده است و می‌تواند در حداکثر کارایی خود نیرویی معادل 145 اسب بخار داشته باشد که توسط یک جعبه دنده اتوماتیک دریافت شده و به سفارش مشتری، به هرچهار چرخ اتومبیل و یا تنها به چرخ‌های جلو اتومبیل ارسال می‌شود.
علاوه بر این، از 2 پیشرانه بنزینی و 2 پیشرانه دیزلی بر روی این خودروی کراس اوور استفاده شده است که در این میان مجموعه پیشرانه‌های بنزینی را می‌توان یک نسخه 1.6 لیتری و یک پیشرانه 1.2 لیتری معرفی کرد.

تست تصادف رنو داستر جدید

تست تصادف رنو داستر جدید

در این خصوص گفتنی است که نسخه 1.6 لیتری از خانواده موتورهای SCe بوده و کار خود را به صورت تنفس طبیعی انجام می‌دهد که می‌تواند حداکثر 113 اسب بخار قدرت برای تحرک اتومبیل داشته باشد که منحصرا به صورت "محور جلو محرک" عرضه خواهد شد، در حالی که پیشرانه کوچک‌تر 1.2 لیتری از خانواده TCe با سود جستن از توربوشارژر بر روی خود، قادر به تولید 123 اسب بخار قدرت خواهد بود که نیروی آن به سوی چرخ‌های محرک جلو و یا هرچهارچرخ اتومبیل ارسال می‌شود.
درست همانند نسخه‌های بنزینی، پیشرانه‌های دیزلی هم به صورت تک محور محرک و یا چهارچرخ محرک به مشتریان عرضه خواهد که در این میان پیشرانه 1.5 لیتری دیزلی 89 اسب بخاری به صورت تک دیفرانسیل و همچنین نسخه 1.5 لیتری دیزلی 108 اسب بخاری به صورت "محور جلو محرک" و یا "چهارچرخ محرک" به مشتریان عرضه خواهد شد که تنها از یک جعبه دنده اتومات برای انتقل نیروی خود استفاده می‌کند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/26
البته همین ارزون قیمت که شما میگین در کشور ما باید 120-30 تومان پولش رو بدی!
1396/9/26
امیدوارم سریعتر تولید داستر جدید و سیمبل تو ایران شروع بشه نسل جدید داستر واقعا خیلی بهتر شده خصوصا از نظر طراحی داخلی
1396/9/27
ایمنی سه ستاره یوروانکپ برای بازار هدف جهان سوم این ماشین که رقباش همه چینی هستن و اصلا تست یورو نمیشن خوبه.
ولی اون موتور ۸۹ اسبی فقط‌ برای خونه تا محل کار مناسبه
1396/9/27
رنو یکی از ایمن ترین و با اصالت ترین ماشین هاست در اروپا !!! هرکی شک داره بره تصادف تالیسمان و ام وی ام 110 رو ببینه حالشو ببره خخخخخخخخخخخخخخخخخ