موضوعات داغ

هیوندای i20 – تست و ملاقات با نوجوان خوش‌قیافه کره‌ای

25 آذر 1396

مقدمه

درست است که آمار و ارقام از افزایش فروش کراس‌اوورها خبر می‌دهند و این طور به نظر می‌رسد که آینده متعلق به خودرو‌های درشت هیکل می‌باشد، اما احتمالاً در شهرهای شلوغ اوضاع به شکل متفاوتی رقم خواهد خورد. مثلاً در خیابان‌های تهران، که با روند پیش رو کم‌کم جا برای موتورسواران هم تنگ می‌شود، چطور می‌توان از سواری سانتافه (جدای از بحث کلاس گذاشتن!) لذت برد؟ ابعاد پارکینگ‌ها هم که روز‌به‌روز آب می‌روند و سوای از اینها مدام با تهدید افزایش قیمت سوخت و بالا رفتن تعرفه خودروهای بزرگ و قدرتمند مواجه هستیم. اینجاست که ماشین‌های ریزنقش و کم‌مصرفی که تا امروز از ترس شاسی‌بلندها به گوشه‌ای پناه برده بودند، از لانه‌هایشان بیرون می‌آیند و همچون پستانداران کوچکی که در هنگام بحران غذا، تاج پادشاهی را از سر دایناسورها ربودند، خیابان‌ها را به تسخیر خود در خواهند آورد. البته بر خلاف دایناسورها، شاسی‌بلندها هرگز منقرض نخواهند شد چرا که همیشه برای استفاده‌های بیرون از شهر (و یا بیرون از جاده) به همچین گزینه‌های جذابی نیاز می‌باشد؛ اما به نظر می‌رسد که با افزایش ترافیک و راننده‌های خانم، هاچ‌بک‌ها بار دیگر به زیستگاه‌های شهری باز گشته‌اند.

با این مقدمه امروز به سراغ یک اتومبیل کوچک و جذاب از خانواده هیوندای آمده‌ایم تا ببینیم آیا i20 جدید می‌تواند نظر ما را برای سفرهای شهری به خود جلب کند یا خیر. پس لطفاً در این تجربه کوتاه با خودروبانک همراه شوید.

طراحی ظاهری

حتی سرسخت‌ترین مخالفان خودروهای کره‌ای هم قبول دارند که تیم طراحی هیوندای مسیرش را پیدا کرده و اکنون قادر است با حفظ اصالت ظاهری، جذابیت را به مشتریانش پیشکش نماید. خوب میهمان امروز ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. بخصوص این مدل جدید که با خطوط پخته‌تر و شکیل‌تر از قبل پیکرتراشی شده و حالا اگر i20 را به عنوان زیباترین هاچ‌بک زیر 100 میلیون بازار معرفی کنیم خیلی بیراه نگفته‌ایم. (البته نمی‌دانم بعد از نگارش این مقاله قیمت دلار و تعرفه خودرو چقدر اضافه خواهد شد و شما در هنگام مطالعه این متن با چه قیمت‌هایی روبرو هستید! واقعاً جا دارد که بابت این همه ثبات در قیمت‌ها از مسئولان تشکر کنم!) به بحث خودمان بازگردیم؛ گویا هیوندای i20 قسمتی از مدرنیته پیکانتو، مقداری از حالت فانتزی میراژ و بخشی از حس و حال اسپرت ام‌جی 3 و کیا ریو را با هم ترکیب کرده و همین موارد باعث شده که ظاهرش با اکثر سلایق جور در بیاید.

در نمای جلوئی چراغ‌های کشیده و ورودی هوای بزرگ سپر در کنار خطوط تند و تیز بکار رفته ترکیبی از زیبایی و سادگی را به تصویر کشیده‌اند. این روند در نمای کناری هم ادامه یافته و اینجا نیز با خطوطی ساده و شیک در کنار اِلمان‌های اسپرت مثل رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی و ستون C مشکی رنگ مواجه هستیم. و در انتها نیز چراغ‌های خشن و سپر اسپرت هیوندای i20 ترکیبی جذاب را خلق کرده‌اند و از این زاویه احساس می‌کنیم که با فرزند کوچک و سرتق توسان ملاقات کرده‌ایم. پس به طور کلی هیوندای i20 جدید از تمامی زوایا اتومبیل زیبایی است و کمتر کسی پیدا می‌شود که بنا به دلایل ظاهری از خرید این هاچ‌بک شرقی منصرف گردد.

طراحی داخلی

خوب سری هم به داخل بزنیم. درست است که در این بخش نمی‌توانم مثل طراحی خارجی نمره کامل را به هیوندای بدهم اما هیوندای i20 در این اینجا هم به نسبت قیمت و رقبا شرایط مطلوبی دارد و با طرحی ساده و شیک و در عین حال فانتزی موفق شده نظر جوانان را به خود جلب نماید. البته شکل و شمایل آمپرها می‌توانست هیجان انگیزتر از این‌ها باشد اما در مجموع فرم برآمده کنسول میانی و چیدمان قطعات جذاب از آب درآمده‌اند.

جنس متریال بکار رفته هم برای یک خودرو ارزان قیمت اقتصادی (البته منظورمان از واژه اقتصادی در شرایط کشور خودمان نیست!) قابل قبول است و علیرغم استفاده از پلاستیک خشک در بسیاری از قسمت‌ها، حس بدی به سرنشینان دست نخواهد داد. کیفیت مونتاژ و ارگونومی هم مناسب می‌باشد و راننده برای استفاده از ادوات کاره ساده‌ای در پیش دارد. خوشبختانه "کرمان موتور" نمونه دو رنگ داشبورد را ارائه نموده که همین نکته به ظاهر ساده تاثیر زیادی در زیبایی فضای داخلی داشته است.

امکانات رفاهی و ایمنی

نسخه i20 ارائه شده در کشورمان به امکاناتی از قبیل کنترل پایداری الکترونیکی ESC ، کنترل ایستایی در شیب HAC ، اخطار فشار باد تایرها TPMS ، آینه الکتروکرومیک، صفحه نمایشگر 7 اینچی بهمراه ردیاب ماهواره‌ای و بلوتوث، سنسور و دوربین دنده عقب، محفظه خنک نگهدارنده، تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به سیستم تصفیه هوای یونیزه و برف پاک‌کن هوشمند و بسیاری موارد دیگر مجهز شده که در نگاه اول کاملاً راضی‌کننده به نظر میرسد. اما همانطورکه زمانی کره‌ای‌ها با ارائه آپشن‌هایی فراتر از انتظار، ژاپنی‌های هم قیمت را به مخمصه انداختند حالا همین بلا توسط چینی‌ها سر خودشان آمده و به قول معروف آنچه که عوض دارد جای گله نخواهد داشت! حالا مشتریان این محصول نسبتاً ارزان قیمت هیوندای جای خالی امکاناتی چون مثل سانروف، کروز کنترل، گرمکن صندلی، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم ورود بدون کلید و ... را که در چینی‌های هم رده‌ای وجود دارد حس می‌کنند.

راستی در مورد امکانات ساده مثل ABS و EBD و ایربگ‌های جلو و امثال آن‌ها صحبت نکردیم چون دیگر تمامی خودروها به این قبیل امکانات مجهز شده‌اند و فقط کیفیت و کارایی آن‌ها مورد بحث می‌باشد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

پیشرانه و توانایی‌های حرکتی

اولین مدل هیوندای i20 که قدم به سرزمینمان گذاشت به یک موتور 1.6 لیتری 122 اسب بخاری مجهز شده بود که از نظر توانایی‌های حرکتی عملکرد مناسبی ارائه می‌داد. اما نسل بعدی قلب کوچک‌تری در سینه داشت و میهمان امروز ما نیز از همین موتور کوچک‌تر بهره برده. اگر فکر می‌کنید در ادامه می‌خواهم بگویم که این موتور علیرغم کوچکی توانایی‌های بزرگی دارد شرمنده شما هستم چونکه اینجا نه از توربوشارژر خبری هست و نه حتی سیستم تزریق مستقیم سوخت و در نتیجه تنها دلخوشی ما در استهلاک پائین و مصرف سوخت مناسب این پیشرانه خلاصه می‌گردد. گیربکس هم از نوع 4 سرعته اتوماتیک است که طبیعتاً کارِ چندانی برای جبران کمبود قدرت موتور از دستش بر نخواهد آمد.

البته در دیدگاه جهانی استراتژی کاهش حجم کار درستی بوده، چرا که مشتریان یک کامپکت اقتصادی شهری، معمولاً بیش از قدرت و شتاب به فکر مسائل اقتصادی هستند ولی با توجه به قیمت گران خودرو در کشور ما توقعات کمی بالاتر است و اکثراً انتظار دارند محصولی که با این قیمت می‌خرند تمامی خوبی‌ها را یکجا داشته باشد.

البته این را هم بگوئیم با اینکه در پیشرانه جدید با شتاب و سرعت کمتری نسبت به مدل 1.6 قدیمی مواجه هستیم، ولی اوضاع آنقدرها هم نگران‌کننده نیست و بخصوص اگر استفاده شما شهری باشد مشکل چندانی با این قضیه نخواهید داشت. ضمن اینکه میزان قدرت استخراج شده از این موتور به نسبت حجم (1368 سی‌سی) و نبود سیستم پرخوران مناسب است و اعداد 98.6 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 و 134 نیوتن متر گشتاور در دور 4000 نشان از فناوری قابل قبول این انجین دارند.

نتیجه تمامی این صحبت‌ها شتاب رسمی 13.2 ثانیه و حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت را "در شرایط استاندارد" بدنبال داشته که اعداد هیجان‌انگیزی به نظر نمی‌رسند. رژیم غذایی این کوچولوی شرقی هم در شرایط متوسط است و با مصرف حدود 9.2 لیتر در صد کیلومتر در شهر و حدود 6.7 لیتر در شرایط ترکیبی نسبتاً مناسب برای استفاده‌های شهری خواهد بود.

ایمنی

هیوندای i20 از نظر استحکام شاسی و امنیت شرایط مطلوبی دارد و در تست EuroNCAP به 4 ستاره قناعت کرده که البته این نتیجه برای مدل‌های با کیسه هوای جانبی است. البته این را هم در نظر داشته باشید که دریافت امتیازات کامل ایمنی در اتومبیل‌های ریزنقش کار سخت‌تری است. در تصویر زیر می‌توانید خلاصه گزارش تست ایمنی این خودرو را مشاهده بفرمائید:

تجربه رانندگی

بالاخره وقت آن رسیده که چرخی هم با این بچه هیوندای بزنیم تا درک بهتری از شرایط کلی خودرو بدست آوریم. به لطف فاصله محورهای بیشتر و افزایش طول و عرض بدنه "نسبت به نسل قبلی"، فضای کابین کمی جادارتر شده و حالا سرنشینان عقبی هم می‌توانند از نشیمنگاهشان رضایت داشته باشند. البته با توجه به کلاس اتاق بهتر است که فقط برای 4 سرنشین روی هیوندای i20 حساب باز کنید اما وجود مسافر پنجم هم "البته به شرطی که لاغر باشد!" حداقل برای مسافت‌های کوتاه مشکل حادی برایتان ایجاد نخواهد کرد. در پشت فرمان هم اوضاع رو به راه است و چه از نظر تسلط به فضای پیرامونی و چه استفاده از ادوات کاره راحتی در پیش داریم. در ابتدای حرکت، نرمی فرمان برقی و تعویض روان دنده‌ها توجه من را به خود جلب نمود. موتور هم کم سر و صداست و به سکوت و آرامش داخل کابین لطمه چندانی وارد نمی‌کند. درمورد کیفیت سواری باید بگویم که با توجه به فاق نسبتاً کوتاه لاستیک‌ها و کلاس بدنه، شرایط هیوندای i20 قابل قبول است اما با این وجود در مواجهه با دست‌اندازهای تند و تیز ضربات به کابین منتقل می‌شوند ولی جای گلایه نیست.

خوب پس تا اینجای کار که شرایط کلی خوب پیش رفته و داریم از سواری لذت می‌بریم. همانطورکه در بخش مشخصات پیشرانه گفتیم این خودرو برای اهدافی مثل کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و استفاده شهری ساخته شده اما به هر حال به نظر می‌رسد که وزن حدود 1200 کیلوگرمی خودرو روی دوش 96 اسب زیر کاپوت کمی سنگینی می‌کند و از این رو تنبلی نسبی زیر پدال گاز در سربالایی‌ها احساس می‌گردد. ضرایب گیربکس نیز برای هدف‌های اقتصادی و پایین نگه داشتن دور موتور تنظیم شده‌اند. البته در مواقع بحرانی با استفاده از حالت دستی می‌توان تا حدودی شتاب بهتری از این موتور گرفت. به طور کلی اگر با دیدن ظاهر اسپرت هیوندای i20 و فیلم‌های مسابقات رالی این خودرو، یک رانندگی هیجان‌انگیز را تصور کرده‌اید، باید بگویم که متاسفانه شما "رضا پرستش" را با "لیونل مسی" اشتباه گرفته‌اید! در واقع این خودرو فقط ظاهری شبیه نمونه‌های رالی هیوندای i20 دارد و در توانایی‌های حرکتی یک هاچ‌بک اقتصادی شهری است. اما سوای از بحث شتاب، سایر فاکتورهای حرکتی قابل‌قبول هستند. مثلاً میزان هوش گیربکس مناسب است، فرمان دقت کافی را دارد و ترمزهای 4 چرخ دیسکی نیز واکنش‌های مناسبی به دستور راننده نشان می‌دهند.

در مورد هندلینگ هم باید بگوئیم که با توجه به یکپارچه بودن سیستم تعلیق عقب، خوشحالیم که این خودرو با رینگ‌های 16 اینچی و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی i20 به بازار ما آمده و از این رو هندلینگ این خودرو دیفرانسیل جلو به نسبت کلاس بدنه و قدرت موتور در شرایط مطلوبی قرار دارد. راستی با توجه به کاهش ارتفاع و افزایش عرض خودرو شرایط فیزیکی این نسل هم "نسبت به نسل قبلی" پایدارتر شده و این قضیه به فرمان‌پذیری بهتر یاری رسانده است.

قبل از ترک خودرو نگاهی هم به صندوق بار انداختیم و با یک محفظه 301 لیتری که با خواباندن صندلی‌های عقبی به 1017 لیتر افزایش می‌یابد روبرو شدیم. خوب با توجه به اینکه محفظه بار هاچ‌بک‌ها بیشتر برای سفرهای درون شهری در نظر گرفته شده و نیم نگاهی به رقبا می‌توان نمره قبولی را در این قسمت هم به هیوندای i20 اعطا کرد.

سخن آخر

با وجود نبود بعضی آپشن‌ها مانند سانروف و یا عرضه این خودرو با موتور 1.6 لیتری، اما اوضاع خیلی هم نگران‌کننده نیست چرا که نکات مثبت همین مدل هم کم نیست. چهره زیبا، کیفیت مناسب، استهلاک پایین، ترمز و پایداری قابل قبول و فضای کافی برای استفاده‌های شهری و موارد بسیار زیاد دیگری در هیوندای i20 وجود دارند که می‌توانند نظر شما را برای خرید این محصول هیوندای به خود جلب نمایند. پس اگر با کُندی شتاب و کمبود برخی از آپشن‌های i20 مشکلی ندارید می‌توانید از داشتن این شرقی زیبا رو لذت ببرید.

در پایان ضمن تشکر از مالک محترم اتومبیل، توجه شما را به جدول خلاصه مشخصات هیوندای i20 جلب می‌نمائیم:

مشخصات فني
مدل هیوندای i20
پيشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی MPI
حجم موتور1368 سی سی
حداکثر قدرت98.6 اسب بخار در دور 6000
حداکثر گشتاور134 نیوتن متر در دور 4000
شتاب رسمي13.2 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي6.7 لیتر در شرایط استاندارد
وزن1079 کیلوگرم
قيمتحدود 96 میلیون تومان

41 عکس

نظرات کاربران

62 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/25
من یه ای 20 2015 وارداتی داشتم، از اونجایی که موتورش با این فیس جدید یکی هستش ، میتونم بگم واقا افتضاح بود، شتابش واقا اذیتتون می کنه ، حتی کشش ماشین هم خیلی فاجعه بود، فقط 3 ماه استفاده کردم بعدش فروختم یه 40 گداشتم روش یه آزرا 2011 گرفتم
1396/9/25
کاملا درسته موتور به شدت ضعیفی داره ، منم داشتم یه دونه
1396/9/26
دوست عزیز قصه تعریف نکن ، ما همین مدل رو داریم بسیار با کیفیت و کم استهلاکه در ضمن شتابش هم کاملا راضی کنندست
1396/9/26
آقای محمد مگه من بحث کیفیت کردم ؟ بجث موتوره، در ضمن موتور ماشین هم به این بستگی داره که شما چه ماشین هایی سوار شده باشی و کلا چه انتظاری از خودرو دارید ، درسته این موتور شاید برای این کلاس از خودرو کافی باشه اما قیمتش اصلا درست نیست
1396/9/25
چه متن خوبی بود، واقعاً بهترین نقدها رو بین همه سایت ها و مجلات خودرویی کشور دارین
1396/9/25
گرونه .باید 50 ملیون باشه
1396/9/25
با این قیمت میشه یه خودروی چینی پر قدرت خریداری کنید
90میلیون واسه یه خودروی مشابه پراید!
1396/9/26
تو برو 50 تومن جمع کن گزینه برات زیاده تازه چینی نخواستی دنا پلاس هم هست خخخ همین مونده بود چینی سوار بیاد هیوندای رو با پراید مقایسه کنه
1396/9/26
من کلا از خودرو های چینی و کره ای بدم میاد
حدود 10 ساله که از محصولات تویوتا استفاده میکنیم با اینکه راو 4 دارم خیلی ازش راضیم انتخاب بعدیم لکسس lx570 یا لند کروزه
از حرفت بدم اومد که گفتی چینی سوار .حالا هرکی که خودروی چینی رو تعریف کنه یعنی خودش چینی داره؟
1396/9/25
اگه قیمتش پایین تر بود زیباترم میشد
1396/9/25
از میراژ یه ذره بهتره ولی خب قیمت بالاتری هم نسبت به اون داره
1396/9/25
الفارومئو میتو دسته 2 میشه خرید با این قیمت. هم کوچیکه هم کم مصرف هم قدرتمند. خر نیستم بیام اینو با این قیمت بخرم (اگه قیمتش 70 تومن بود گزینه خوبی بود ن 100 تومن)
1396/9/26
اول برو نمایندگی ، قطعات و بازار خرید و فروشش رو پیدا کن بعد میتو بخر دوما کسی برات دعوتنامه نفرستاده دوست نداری نخر
1396/9/26
متاسفانه شما مشکل ذهنی داری. این قسمتو گذاشتن برا نوشتن نظر منم نظرمو گفتم شما شعورت کمه مشکل خودته
1396/9/26
دوست عزيز شما دليل افت قيمت وحشتناك ميتو و جوليتا رو ميدونيد؟ من به شما ميگم. قيمت لوازم يدكي فوق العاده بالا و عدم پشتيباني مناسب. شما براي تعويض كلاج خشك اين خودرو به خاطر دبل كلاج بودن هزينه چندين ميليوني ميپردازيد بعد از چند ده هزار كيلومتر ناقابل. شما براي تعويض لنت ترمز برمبو بالاي يك ميليون تومان بايد بپردازيد. شما در ترافيك و پشت چراغ قرمز بايد مداوم دنده رو مثل يك خودروي دستي از D به N و بلعكس تعويض كنيد. چنين خودروي پر اصطحلاكي با توجه به ماهيت اسپورت بودن كه صاحبان جوون داشتن عاقلانه نيست
1396/9/25
واقعا اگه عاقلانه نگاه کنیم الان ۲۰۷ اتوماتیک ۵۴ میلیونه و این ۹۴ میلیونه. چهل میلیون بیشتر به خاطر چی؟ چی بیشتر داره؟
از رو قیافش فکر نکنین خیلی خوبه. ماشین ضعیفیه و کفر آدم رو تو رانندگی در میاره
1396/9/26
۲۰۶ رو از نمایندگی بخر میشه ۴۷/۵۰۰ اون بازار ازاده قیمت زیاده که واقعا نمیصرفه
1396/9/26
واقعا حال آدم بد میشه این نظرات مسخره رو میخونه صفحات ماشین های کره ای پر شده از عقده های درونی نمیتونی بخری چرا جفنگ میگی آخه 207 آشغال ویران خودرو کجاش به این ماشین با کیفیت و کم استهلاک شبیه ؟؟؟؟؟.
1396/9/26
واقعا i20 رو با 207 مقایسه میکنی
تو پولت به 207 میرسه برو همون فرغونو بگیر
واسه امثال شماست که جهان سومی موندیم
1396/9/26
اگر استدلال شما رو داشته باشيم ادم چرا به جاي 207 اردي نخره ؟ جفتشون ١٦٠٠ تازه جاشم بيشتره ، اگر بخوايم عقلاني نظر بديم i20 كه هيچي، ساندرو ٢٠٧ رو ميخوره چه شتاب چه كيفيت
1396/9/25
من با خود ماشین اصلا کاری ندارم،متاسفانه کرمان موتوربا خدمات پس از فروش افتضاح اشتباه هستش تو این مرحله از کرمان موتور ماشین خرید،شما فکر کنین طرف تیرماه سانتافه ثبت نام کرده تحویل یک ماهه اخر اذر هنوز نتونسته تحویل بگیره شما تصورکنین با تحویل افتضاح چه اشی چه کشکی
1396/9/25
والا همه چی به کنار نوع نگارش نویسنده یه طوریه که انگار واسه بچه های کودکستان داستان اخر شب نوشته. از اون بر بوم افتاده
1396/9/26
متن نگارش بسیار جالب و در خور تحسین بود
1396/9/25
خيلى روى كم مصرف بودن صحبت كردين درحاليكه با اين حجم و ابعاد ماشين مصرفش تو حالت استاندارد خيلييييى زياده
سمند با اون هيكل و موتور ١.٧ تو تهران كه شرايط استاندارد نيست كمتر مصرف ميكنه !!
1396/9/27
يعني سمند تو شهر صدي 5 ميسوزونه ؟ از پريوس هم كمتر؟ اصلا چي شد شما سمند رو با يه ماشين كره اي روز دنيا مقايسه كردي؟
1396/9/25
برای این قیمت واقعا افتضاحه !
100 میلیون برای 96 اسب بخار ؟! اسبی بخاری چند آخه ؟!

چرا اینقدر قیمت خودرو تو ایران حباب داره آخه
1396/9/26
میراژ اسب بخاری چنده ؟ کپچر اسب بخاری چنده ؟ ملت جالبه ساندرو بدترکیب قدیمی رو با چهارتاپلاستیک دورش 63 تومن پول میدن بعد میگن i20 باید 50 تومن باشه آخه یه حرفی بزن دوزار منطق پشتش باشه
1396/9/26
شما كه عشق قدرتي وقتي پولات و جمع كردي برو يه ماكسيما مدل ٨٠ بخر با ٤٠ ميليون
1396/9/26
یه مشکی مدل 96 رو دارم حرف نداره واقعا از انتخابش راضیم ، کم صدا ، با کیفیت ، کم مصرف ، قدرت و شتابش هم اوکیه در یک کلام حرف نداره ، به این نظرات هم توجه نکنید 90% تا حالا یکبارم سوار نشدن و فقط خیالپردازی میکنن
1396/9/26
در مقابل میراژ هیچ حرفی برای گفتن نداره ,فقط از لحاظ فضا کمی بزرگتره ولی کروز کنترل و روشنایی فول ال ای دی و فول ایربگ و ... میراژو جلوتر می بره و مهمتر از همه تکنولوژی موتور 1200 میراژ که تقریبا نصف i20 مصرف داره ولی شتاب و کشش بهتری در اختیار می ذاره همه اینابا توجه به قیمت کمتر میراژ خرید i20 تبدیل به یه اشتباه بزرگ می کنه
1396/9/26
منظورت از برتری موتور 3 سیلندر با قدرت 79 اسب و گشتاور 100 نیوتن متر هست ؟ یا گیربکس ضایع cvt ؟ واقعا 87 تومن میرزه !!! تازه به همه اینها فضای تنگ و کوچیک داخلی و بازار خرید و فروش افتضاح رو هم اضافه کن به نظرم جای میراژ یه تیپ 2 بگیری بهتره
1396/9/26
میراژ یک موتور سه سیلندر داره که با گیربکس CVT شتابش فاجعه میشه ، شما فکر کن گیربکس CVT شتاب ماشینای با حجم دو لیتر رو چقدر میاره پایین حالا با یک موتور سه سیلندر فکر کن گیربکس CVT چقدر کند میشه
1396/9/27
تازه ساخت تايلندم هست، با قيافه عجيب و اپشناي عجيب تر مثل كولر دستي چرخشي ، موتور سه سيلندر، داشبرد خشك و قديمي كه همش ظبطه !
1396/9/26
میتونم بگم با توجه به قیمت مناسب ترین خودرو برای استفاده شهری به عنوان خودرو دوم است
ضمنا از نویسنده این مقاله ها هم تشکر میکنم قلم خیلی شیرینی دارن و همیشه تیکه های طنز مناسب و به جایی تو مقاله هاشون استفاده میکنند.
1396/9/26
شما ماشین دومتون 100 میلیون ماشین اولتون چیه دیگه:/
1396/9/26
واقعا یکسری برای خنده خوبن ! 405 ، پرشیا ، سمند 200 کیلو سنگین تر با موتور xu7 عهد بوق میشه ماشین پرشتاب و قدرتمند بعد این ماشین با این وزن و قدرت موتور میشه ضعیف و کم شتاب خخخخخ در ضمن دوستان عزیز بیشتر کسایی این ماشین رو میخرن که برای داخل شهر یه ماشین بی آزار ، کم مصرف و با کیفیت میخوان . من نمیدونم هدف یکسری از این نظرهای خنده دار و گمراه کردن بقیه چیه پارسال 86 بود میگفتن باید 50 تومن باشه آخه این 50 تومن باشه ال90 اتومات یا تندرپلاس مسخره چند باید باشه ؟؟؟؟؟
1396/9/26
متاسفانه خودروساز ها فقط و فقط از روی رخ ماشین قیمت میذارن روش
1396/9/26
خب مگه خریدارای ما از روی چی میخرن؟ تو کشوری که سانتافه بشه پرفروشترین خارجیش باید بریم سرمونو بکوبیم به دیوار. دنبال میرن فورد و هوندا و تویوتا و بی ام و میخرن همش ما هم خوشحالیم اسباب بازی خوشگل و پراپشن هیوندا رو میخریم.
1396/9/26
بابا شما خودتونو دست انداختيد ملت چند ساله فيلم بررسي ماشين با قيمت معقول و با كيفيتي مثل برليانسو ميخوان شما يه فيلم يه بررسي يه ... از i20 ميذاري كه تبليغ اين ماشينو بكنيد خيلي باحالي بابا اين ماشين براي يه خانواده متوسط ايراني نه قيمت مناسبي داره نه فضاي كافي و نه هيچ چيزي ديگه يكم به فكر مخاطبا باشيد.
1396/9/26
برليانس با كيفيت ؟؟؟ شوخي با مزه اي بود
1396/9/26
تو این قیمت ارزش خرید ندارد.
1396/9/26
من که بعد از سه ماه تاخیر یدونه گرفتم خیلی راضی بودم. وقتی میشینی پشت فرمون حس راحتی خوبی بهت میده و خیلی هم جا داره. ولی بعد از چند روز چراغ چک روشن بود بردم میگن روغن سوزی داره ماشین صفر!
حالام میگن باید موتور باز شه تعمیر شه! تعویض نمیکنن!!!
کوفتم شد رسما
1396/9/26
كروز كنترل واقعاً نداره خدايي ديگه بده از خير استاتر و سانروف ميشه گذشت ولي ديگه كروز كنترل ضروريه
1396/9/27
من 8 ساله كه ماشيناي كروز دار سوار ميشم ، شايد ٤ بارم استفاده نكردم تو اين مدت. كروز واسه كسي خوبه كه تو جاده هاي خارج شهري مثل مشهد اصفهان شيراز استفاده نه شهر. تو اتوباناي شهري دم به دقيقه بايد ترمز كني
1396/9/30
آپشن مهمتر از كروز كنترل ليميت كنترل هست كه متاسفانه اين ماشينا ندارن
با ليميت كنترل سرعت رو روى مثلا ١٢٠ كيلومتر محدود ميكنيد و سرعت ماشين دست خودتونه
حالا ميخوايم ٩٠ برين يا ١١٠ ولى از ١٢٠ بيشتر نميره اين يه آپشن اساسى هست كه نو ماشيناى اروپايي علاوه بر كروز كنترل دارن
من 407 مدل 2009 دارم هم كروز كنترل داره هم ليميت كنترل
1396/10/6
جناب وحید خان...
لیمیت کنترل اونطوری که میگین اصلا معنایی نداره. تغییر سرعت رو میشه با دکمه ها و چرخان ها انجام داد...
البته ماشین هایی مثل پژو 301, 2008, سیتروئن c3و.... دارن. تو این رنج قیمت هم هستن.
این i20 که کلا تعطیله آخه کروز کنترل رو دیگه 207 و دنا دارن واقعا که از هیوندا اینجوری انتظار نمیرفت....
البته میشه با کمی خرج، کروز روش نصب کرد. ولی ممکنه به سیستم برق و دریچه گاز آسیب بزنه.
به هر حال هر چی فابریکش خوبه دیگه
1396/9/26
من مدل امسال این ماشین رو دارم
کاملا راضیم ازش از نظر کیفیت و نرمی و فضای داخل و صندوق و کلاس ماشین
اونایی که میگن تو این قیمت ارزش نداره خوب باید گفت هیچ ماشینی ارزش قیمتش رو تو ایران نداره. اما این بهترین ماشینی هست که شما با قیمت حدود 100 تومن می تونید بخرید. مقایسه پیت حلبی هایی مثل سمند و اینا هم با این ماشین روز دنیا واقعا شرم آوره. دوستانی که بالاتر از سمند تا حالا سوار نشدند لطفا افاضات فنی شون رو برای خودشون نگه دارند. در ضمن روی این ماشین که در ترکیه عرضه میشه هم سانروف هست و هم کروز کنترل و هم ایربگ های جانبی. واقعا نمی دونم چرا کرمان موتور این آپشن ها رو برداشته! اما در نهایت اینا فقط آپشنه و روی ماشینای 50 تومانی هم الان این چیزا هست. مهم کیفیت ماشین و کلاس جهانیش هست که این ماشین از این نظر خودروی روز دنیا هست.
1396/9/26
کاشکی ویدیویی میزاشتین واقعا حس خوندن نیست بخدا
1396/9/26
سلام دوستان
ما از یک طرف از دو کارخونه داخلی (ایران خودرو و سایپا)به دلیل کیفیت بسیار پایین و قدیمی و از رده خارج بودن محصولات و قیمت بالا بشدت ناراضی هستیم و از طرفی میبینم نه اینجا بلکه در جاهای مختلف چه در جامعه و چه در سایتها بعضی ماشین ها مثل پیکانتو و i10 و i20 و میراژ رو با پژو 206 و 207 و یا بقیه ماشین های در این کلاس که تولید داخل هستن مقایسه میکنن.دوستان عزیز من هم قبول دارم که قیمت ماشین خارجی تو ایران بسیار بالاست و از حد خرید من و بسیاری فراتره ولی دیگه تورو خدا این ماشین های بروز و با کیفیت رو با ماشین های بسیار بسیار بی کیفیت و قدیمی و از رده خارج تولید داخل مقایسه نکنید.پژوه های تولید داخل تا 7 الی 8 سال پیش کیفیت خوب و قابل قبولی داشتن و باز قابل دفاع بودن ولی الان خدا میدونه قطعات این ماشین ها از کجا و با چه درجه کیفی خریداری و سر هم بندی میشن.این ماشینا فقط ظاهر 206 و 207 رو دارن ولی از باطن بسیار بی کیفیت هستند .حتی اگه به فرض محال کیفیت این خودرو ها هم خوب بودن واقعا از رده خارجن و هیج جای دنیا اونا رو سوار نمیشن ولی اینجا سالهاست بصورت مثلا صفر تولید میشن.
دوستان قصد جسارت ندارم و روی صحبتم اول با خودم هست:
خیلی بده که ما 20 سال از صنعت خودرو دنیا عقب افتاده بودن خودمون را پذیرفتیم و تازه ازش دفاع هم میکنیم.
1396/9/27
اگه کسی آی 20 خریده مبارکش باشه اما چرا تعصب؟ قبول کنید این خودرو خیلی گرانه و نسبت به داخلی ها قوی تر و جا دارتر نیست. کم مصرف بودنش هم براش مزیتی نیست چون کسی که نزدیک به صد داره بده اینو بخره درمونده بنزینش نیست. کیفیتش به فرض که خوبه اما گرانیش رو توجیه نمی کنه. آخه اون 207 که یکی از دوستان گفت هر خرجی هم بالا بیاره با هزینه خیلی کمتری درستش میشه کرد. مسلما میتو از این بهتره اما خب مونتاژ نیست و خیلی بی منطق گرونه
1396/9/27
یعنی واقعا 207 مخلوط چین و ایران پنجاه و خورده ای میرزه نسبت به i20 ???? میتو بسیار ماشین پر استهلاکی هست و تازه دو دره که بدرد خانواده نمیخوره از این ها هم بگذریم نه نمایندگی داره نه قطعات و نه بازار خرید و فروش بخری صاحب اول و آخرش خودتی
1396/9/27
توي كشور ما ، مردمي وجود دارن كه به روز ترين خودرو هاي دنيا رو با خودرو هاي از رده خارج 20 سال پيش فرانسوي يا اسباب بازي هاي چيني كه تو انبار هاي زير زميني ساخته ميشن مقايسه ميكنن و دم از معلومات و اطلاعات ميزنن. مردمي كه حتي براي تغذيه خودشان چلو كباب 5000 تومني رو به خيلي از رستوران هاي مطرح شهر ترجيح ميدن تو انتخاب لباس ، خودرو ، و لوازم مورد نيازشون هم همينطور خواهند بود
1396/9/27
به نظرم تو این رنج قیمتی الفارمئو جولیتا۲۰۱۲ کم کارکرد گزینه مناسب تری هست. لذت رانندگی فوق العاده ای داره، البته اگه با هزینه های نسبتا بالاش مشکلی نداشته باشین
1396/9/28
نقد و بررسیتون با ادبیات جذابی بود ، لذت بردم از خوندنش
1396/10/5
قبول، گران است. از قدرت خرید خیلی از اقشار جامعه خارج هست. ولی ماشین با کیفیت و مناسبی هست. کروز کنترل و بعضی آپشن ها شاید به قول دوستمون 4 بار از کل سال هایی که ماشین رو دارید به کار نیاد ولی دلیل نمیشه ماشینی که کروز نداره بد باشه. اگه بده خوب چرا L90 و 206 و اینارو میخرید؟؟؟!!!!!! بدیهی هست چون پول همون ها رو دارید. 206 و 207 طرفدارای خودشو داره. تعصب داشتن روی ماشین اصلا منطقی نیست. من i20 ندارم ولی مطمئناً اگر روزی در رویا i20 بشه 40 میلیون بیشتر اونایی که این دست ماشین ها رو دارن میرن i20 میخرن. منتها چون الان پولش نیست حرف که مالیات نداره. می زنیم. من چند وقتی هست سایتای مرتبط با خودرو رو دارم زیر و رو می کنم. تو پیج بنزم خیلیا حرف از 206 می زنن. حالا شما بخوانید حدیث مفصل ازین مجمل!!!!
1396/10/7
شفا پژو و پرایدسواران را نازل بفرما
1396/10/15
سلام. من سوار i20 نشدم. ولی میراژ دارم. یکی بگه i20 خیلی از میراژ بهتره؟ من میراژ گرفتم به هوای ژاپنی بودنش. حالا خیلیا ماشینمو می کوبن. 2 ساله ازش راضیم. ولی اطرافیان سرکوفت می زنن که چرا 70 م پول اینو دادم
1396/10/18
سلام.با توجه به علاقه ام قبل از خرید i20 میراژ رو سوار شدم و بعد رفتم کرمان موتور i20 رو سوار شدم
از نظر کیفیت مخصوصا متریال داخلی و جاداری خیلی بهتر از میراژ بود خیلی وحشتناک
و علی رقم تعصب شدید به برند ژاپنی و اعتقاد به کیفیتشون میراژ رو اصلا خودرو با کیفیتی ندیدم و i20 رو خریدم
همینطور تست های میراژ رو که دیدم صدای موتور داخلش زیاد بود ولی i20 خیلی خیلی بی صداست
واقعا از میتسوبیشی خیلی بیشتر از این انتظار داشتم
تنها ژاپنی بعد از میراژ هم یاریس بود که صفرش 130 تومن بود و اصلا ارزش نداشت
از i20 هم راضی هستم صرف خوب ، شدیدا بی صدا و فرمون نرم ، شتاب راضی کننده ، جادار نسبت به اندازش ، کیفیت خوبی داره،تعویض دنده استثنایی و نرم عالی
از اینکه چینی نخریدم خیلی خوشحالم.
به نظرم فقط سراتو سایپا ازین ماشین بهتره که به نظرم ماشین خزی بود و خوشم نمیومد ازش
1397/5/15
این اسباب بازیا چیه به خورد مردم میدین با این قیمت ۱۷۰ میلیونی !!!! ماشین باید گازو فشار میدی دلتو خالی کنه نه اینکه مثل این ماشین تو سربالایی مجبور شی سرنشیناتو پیاده کنی . به جای دادن این همه پول برین تویوتا آریون بخرین که هم مصرفش خوبه هم اصلا حرفی نمیشه راجبش زد ماشین همه چی تمومه .من اگه ۲ میلیارد پولم داشتم سراغ این ماشین نمیرفتم با این قیمت چون واقعا پول مفت دادنه. خلاصه داداش ارزش نداره بخری . همین الان برو تو سایت دیوارو شیپور همه گذاشتن برای فروش چون موتورش واقعا ضعیفه .از من میشنوی سراغ این اسباب بازی نرو گول قشنگیشو هم نخور.
1397/7/22
آره آريون شايد خوب باشه ولي قيافش از پرايد افتضاحتره جدابيت ماشين هم مهمه نه اينكه مثلا كمري رو چراغ عقبشو نصف كرده شده كمري جديد😄
1399/2/22
من i20 دارم هم تو جاده و هم تو شهر خوبه من میخواستم jac s5 بگیرم ولی چون کیفیت برام مهمه i20گرفتم و بنظرم از تمام چینی ها بهتره حتی از هایما و لیفان820 و جک و بقیه البته اگر براتون کیفیت خوب مهمه اگر هم براتون کیفیت معمولی هم قابل قبوله میتونید برید و چینی بخرید البته برا من فقط کیفیت مهم بود که خدا رو شکر از انتخابم راضیم
یاحق
1400/4/29
من این خودرو رو ندارم اما تجربه تست رانندگی با این رو دارم
موتو ش جوابه
هر کی میگه ضعیفه با کمال احترام ضر میزنه و اصلا سوار این ماشین نشده
تنها مشکل این ماشین قیمت خیلی خیلی خیلی تندش هست نسبت به امکاتانش