موضوعات داغ

افزایش قیمت پورشه ماکان در بازار آزاد، افزایش بی‌منطق قیمت‌ها

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
به نظر می‌رسد بسته شدن چند ماهه ثبت سفارش باعث شده تا هر دلالی بتواند سود مورد نظر خود را روی خودروهایش اضافه کند و افزایش قیمت بی‌منطقی در بعضی از موارد به شدت به چشم می‌خورد! از کیا سورنتو گرفته تا هیوندای سانتافه و حال نوبت به پورشه ماکان رسیده است.
پورشه ماکان تا قبل از بسته شدن ثبت سفارش با قیمتی در محدوده 600 الی 700 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد اما حال با بسته شدن واردات و کم شدن این خودرو در بازار آزاد، این شاسی‌بلند لوکس آلمانی در حالت معمول به قیمت 800 میلیون تومانی رسیده و در مواردی حتی قیمت 1 میلیارد تومانی نیز برای آن آگهی شده که کاملاً بی‌معنا است و بدون منطق است!
بازار آزاد خودرویی در چند ماه اخیر کاملاً آشفته و بدون نظارت بوده و افزایش قیمت‌های ناگهانی باعث ایجاد حباب‌های قیمتی عجیبی روی خودروهای وارداتی شده و گویا دولت آنچنان تمایلی به اصلاح این امر نداشته و کاملاً صبورانه با موضوع برخورد کرده است.
قطعاً پورشه ماکان یکی از حرفه‌ای‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروهای موجود در بازار است اما قیمت 800 و یا حتی 1 میلیاردی برای این خودرو کاملاً خرید آن را به چالش می‌کشد و شاید توجیهی برای خرید آن با این قیمت وجود نداشته باشد!
حال باید دید تعرفه‌های جدید چه زمانی تصویب و ابلاغ می‌‌شود و با قوانین جدید چه بلایی بر سر قیمت پورشه ماکان خوش استیل خواهد آمد؟

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/26
مطمئن باشید گرانتر هم خواهد شد..
1396/9/26
گاو دکته بازاره
1396/9/26
هر خودرویی که مافیای دولتی خودرو و مافیای نظامی واردات کالا روی آن منافع مشترک داشته باشند، دچار انفجار قیمت خواهد شد. نمایشگاه داران و دلالان خرده پا در این میان نقش کاتالیزور صعود قیمت ها را برای این مافیا بازی میکنند
1396/9/26
کاتالیزورت تو حلقم ...
1396/9/27
قیمت 1 میلیاردی حال حاضر توجیهی برای خرید نداره ؟!
حتما قیمت 700 میلیونی سابق توجیه برای خرید داشت .. ؟؟

شما ببینید کجای دنیا به اتومبیل به چشم کالای سرمایه ای نگاه میکنند ؛ یعنی شما یه ماشینی میخری چند سال سوار میشی و 4 سال بعد با قیمتی بالاتر از قیمت خریدت میفروشی !!

در هیچ کجای دنیا کشور درست و حسابی پیدا نمیکنید که رقمی معادل 700 میلیون تومن برای خرید این ماشین هزینه کنن ( تناسب سازی کنید با پول و قدرت پول اون کشور )

قیمت ماشین تو ایران کاملا مثل سر گردنه س و « هر قیمتی » که به قول معروف غشقشون بکشه روی ماشین ها میزارند و مردم هم متاسفانه فقط و فقط خریدارند نه اعتراضی نه چیزی !!

با این تفاسیر شک نکنید که قیمت این ماشین به زودی مرز 1 میلیارد رو هم رد خواهد کرد و به طبع اون ماشین های رزون تر از خودش رو هم به بالا خواهد کشید
1396/9/27
مچکریم تا 1400