موضوعات داغ

آئودی Q5، خودرویی محکوم به شکست در بازار

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
وقتی صحبت از آئودی می‌شود، نام چندین شرکت در ذهن نقش می‌بندد که هرکدام اقدامات نافرجامی برای عرضه محصولات این برند در ایران داشتند. از کولاک‌موتور و بهارخودرو گرفته تا رامک‌خودرو که توانست چندین مدل از آئودی را به ایران بیاورد. در واقع رامک‌خودرو اصلی‌ترین متولی در زمینه واردات آئودی به‌شمار می‌رفت که پس از مدت کوتاهی از شروع فعالیت خود، اقدام به مرجوع کردن خودروهای وارداتی کرد و عملا به فعالیت خود تحت عنوان نماینده آئودی پایان داد. این درحالی است که مجوز فعالیت این شرکت هنوز هم معتبر بوده و تابلوی آئودی از سردر این شرکت پایین نیامده است.

آئودی Q5

آئودی Q5

Q5 تنها مدلی است که توانست پس از کش‌وقوس‌های فراوان پا به بازار ایران بگذارد. این کراس‌اوور خوش‌نام ژرمنی سودای رقابت با همتای هموطن خود یعنی ب‌ام‌و X3 را در سر می‌پروراند که متاسفانه به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق و منظم، به شکست محکوم شد. اگر بخواهیم از کیفیت و عملکرد این خودرو بگوییم، به‌جرات می‌توان گفت که این مدل یکی از با کیفیت‌ترین خودروهای حاضر در این سگمنت به‌شمار می‌رود. با این حال به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف و کمبود قطعات در بازار، کمتر کسی سراغ این ژرمن اصیل می‌رود. آئودی Q5های وارد شده به ایران به دلیل قانون منع واردات خودروهای با حجم بالای 2500 سی‌سی، از یک پیشرانه دو لیتری مجهز به توربوشارژر بهره‌ می‌گیرند که توانایی تولید 230 اسب‌بخار و 350نیوتون‌متر گشتاور را دارد. که از لحاظ مشخصات فنی نیز شباهت زیادی با رقیب خود یعنی ب‌ام‌و X3 دارد. لازم به ذکر است که هردوی این خودروها دارای پیشرانه شش سیلندر سه لیتری توربو نیز هستند که امکان ورود به کشور را ندارند.

آئودی Q5

آئودی Q5

Q5 در روزهای اول عرضه برچسب قیمت 430 تا 450 میلیون تومان را به خود می‌دید که این قیمت رقابتی برای برکنار کردن X3 از میدان بسیار مناسب دیده می‌شد. حال به دلیل توقف واردات این خودرو، نمونه‌های کارکرده آن در بازار آزاد قیمتی حدود 380 تا 430 میلیون تومان دارند که به دلیل خدمات ضعیف، در مقابل ب‌ام‌و از میدان رقابت دور شده است. اکثر آئودی Q5های وارد شده به کشور مدل 2016 بوده، این درحالی است که X3 28i مدل 2016 قیمتی حدود 450 تا 470 میلیون تومان دارد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/9
شکست ائودی تقصیر کسایی هست ک خدمات پس از فروش واسه این خودرو باکیفیت نذاشتن فقط ب فکر سود جیبشون بودن هر خودرویی ک خدمات نداشته باشه محکوم ب شکسته اگه شرکت ستاره ایران نبود بنزهم شکست میخورد
1396/10/10
کاملا یک سر و گردن از x3 بالاتره. هم به لحاظ موتوری و راندمان و استهلاک پایین تر و هم به لحاظ نرمی و کیفیت سواری که اصلا مثل x3 خشک و اسپورت نیست. بلکه حس یک ماشین تمام لوکس آلمانی رو میده و خیلی راحته. سرعت و شتابش هم که حرف نداره و از همه مهمتر مصرف سوخت بهینه شه که واقعا در نوع خودش کم نظیره. با 400 تومن بهترین گزینه همین Q5 هست . ولی متاسفانه مردم اصلا این برندو نمیشناسن . وگرنه واقعا از ب ام و بهتره. بعد از پورشه ، آئودی از همه بهتره توی آلمانی ها ...
1396/10/10
یه ماشین بی مصرف و لوکس و گران