موضوعات داغ

معرفی آئودی A7 اسپرت بک جدید؛ سلاحی برای نبرد با پورشه پانامرا و مرسدس CLS

عکس مطلب اول
آئودی A7 تا حد زیادی بیانگر زبان طراحی جدید آئودی است و ویژگی های طراحی آن حاصل تحقیقاتی است که در زمینه مدل مفهومی Prologue انجام گرفت. این خودرو در زمینه طراحی و فناوری استانداردهای جدیدی را در کلاس خودروهای لوکس تعریف می کند. این خودرو همراه با خطوط بدنه پویا، استفاده از فناوری دیجیتال به صورت منظم و دقیق، تجربه رانندگی اسپرت و مفهوم فضای کاربردی، سبک جدیدی از طراحی Gran Turismo را به تصویر می کشد.

مفهوم پویایی در زیباترین حالت ممکن در طراحی بدنه این خودرو به کار رفته است. نمای خارجی وسیع، لبه های تیز و کشیده و خطوط عضلانی نماد پویایی و طراحی تدریجی در این خودرو هستند که از هر چشم اندازی نمایان است. در قسمت جلو، جلوپنجره یکپارچه که کشیده تر و پایینتر از جلوپنجره آئودی A8 است، چراغ های جلوی باریک، ورودی های هوا با طراحی جسورانه و مسطح بودن انتهای قسمت جلو، در یک نگاه اسپرتی بودن این خودروی گرن تاریسمو را به تصویر می کشند. نور چراغ های جلو به 12 قسمت که در مجاورت هم هستند تقسیم می شوند که با فاصله های باریکی از هم جدا شده و ارقام 0 و 1 را در ذهن تداعی می کنند. در رده های تجهیزاتی بالا چراغ های جلو از نوع LED با نور لیزری هستند.
آئودی A7 جدید یک تندیس عضلانی با کاپوت کشیده، فاصله زیاد بین دو محور و اورهنگ های کوتاه است. منظور از اورهنگ فاصله بین قسمت های انتهایی جلو و عقب خودرو با مرکز چرخ ها است. طول این خودرو 4969 میلی متر، فاصله بین دو محور آن 2926 میلی متر و عرض آن 1908 میلی متر است ولی تنها 1422 میلی متر ارتفاع دارد که بیانگر ماهیت اسپرتی این کوپه بزرگ است. انتهای قسمت عقب خودرو مانند مدل قبلی شبیه یک قایق کرجی شکل گرفته است. در محفظه بار که طول زیادی دارد در انتها به یک برآمدگی مدور و برجسته ختم می شود که یک اسپویلر که در آن ادغام شده است در سرعت 120 کیلومتر در ساعت به صورت خودکار باز می شود. یک نوار صاف نورانی که بین چراغ های عقب قرار گرفته و به آنها متصل می شود یک ویژگی بارز در طراحی تمام مدلهای لوکس آئودی است. نور چراغ های عقب به 13 قسمت عمودی تقسیم می شوند.

آئودی A7 جدید

آئودی A7 جدید

داخل کابین نیز طراحی و فناوری با هم تلفیق شده اند. خطوط افقی و صفحه پشت آمپر شیک و جذاب حس جاداری و دلباز بودن را در کابین القا می کنند. کنسول وسط به سمت راننده متمایل شده است که ماهیت اسپرتی این خودروی گرن تاریسمو را مورد تاکید قرار می دهند.
با توجه به اینکه آئودی A7 از سیستم های ارتباطی گسترده ای بهره می برد برای سفرهای طولانی بسیار مجهز است و راحتی و ایمنی بیشتری برای سرنشینان ایجاد می کند. این خودرو از همان سیستم های ارتباطی و سرگرمی A8 جدید بهره می برد. 7 راننده می توانند تنظیمات دلخواه خود را در پروفایل های شخصی خود ذخیره کنند.

نمای داخل آئودی A7 جدید

نمای داخل آئودی A7 جدید

این خودرو مجهز به سیستم پارک خودکار کنترل از راه دور است که با دکمه AI فعال می شود. این فناوری زمانی در سال 2018 توسط آئودی عرضه خواهد شد. این خودرو همچنین مجهز به 39 سیستم کمک راننده است تا انجام کارها را برای راننده آسانتر کند.
سیستم هایی مانند سیستم فرمان چهار چرخ، سیستم جدید کنترل الکترونیکی شاسی و سیستم تعلیق بادی بهبود یافته این خودرو را چابک تر، فرزتر و راحت تر از قبل کرده اند. بسیاری از بخش های محورهای جلو و عقب از نو طراحی شده اند و هر چقدر بیشتر فرمان را بچرخانید حساسیت و دقت آن بیشتر می شود. رینگ های غول پیکر 21 اینچی با لاستیک هایی با پهنای 255 میلی متر کفش های این خودرو هستند و قطر دیسک ترمزهای آن 400 میلی متر است. مشتریان می توانند 4 نوع مختلف از سیستم تعلیق را برای A7 انتخاب کنند که در نوع اسپرت 10 میلی متر از ارتفاع خودرو کاسته می شود.
تمام موتورهای A7 به صورت استاندارد به خاطر راحتی و راندمان بیشتر همراه با سیستم جدید هایبرید ملایم MHEV ارائه می شوند. این سیستم همراه با دو موتور V6 از سیستم برق اصلی 48 ولت استفاده می کند. این کوپه 4 در می تواند در سرعتهای 55 تا 160 کیلومتر در ساعت با غیرفعال کردن موتور آزادانه روی جاده بلغزد. سیستم استارت-استاپ این خودرو اکنون در سرعت 22 کیلومتر در ساعت فعال می شود. فناوری MHEV مصرف سوخت این خودرو را تا 0.7 لیتر در 100 کیلومتر کاهش داده است.

نمای عقب آئودی A7 جدید

نمای عقب آئودی A7 جدید

آئودی A7 جدید ابتدا با موتور 3.0 لیتری V6 توربو عرضه خواهد شد که 340 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. A7 با این موتور می تواند در عرض 5.3 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت آن 6.8 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است و 154 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می کند. این موتور به گیربکس 7 سرعته S Tronic متصل می شود. سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک کوآترو از فناوری با راندمان بسیار بالا استفاده می کند که فقط در صورت نیاز قدرت را به چرخهای عقب منتقل می کند.
بعد از اینکه تولید این خودرو در آینده شروع شود موتورهای دیگری که 6 و 4 سیلندر بنزینی و دیزلی هستند نیز برای آن قابل سفارش خواهند بود.
ظرفیت صندوق بار این خودرو 535 لیتر است که در صورت خواباندن صندلیهای عقب به 1390 لیتر می رسد. این خودرو در اواخر فوریه سال 2018 در بازار آلمان معرفی می شود. قیمت مدل پایه این خودرو 67.800 یورو خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد