موضوعات داغ

کره ای خودران؛ کیا نیرو برقی، قدرت نمایی کره ای ها در سال 2018

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی کیا همانطور که وعده داده بود، در جدیدترین دوره از نمایشگاه فناوری CES لاس وگاس جدیدترین عضو خانواده "نیرو" را به همراه یک سیستم محرک تمام الکتریکی در قالب یک طرح مفهومی رونمایی کرد که در ادامه سعی داریم مروری کلی بر روی ویژگی‌های آن داشته باشیم.
اول از همه در ظاهر اتومبیل، می‌توان شاهد همان طراحی کیا نیرو استاندارد بود، اما حالا تغییراتی اساسی در آن ایجاد شده است تا مناسب یک خودروی الکتریکی باشد، به همین دلیل اول از همه شاهد بسته شدن جلوپنجره اتومبیل هستیم، زیرا نیازی به آن نخواهد بود و دیگر رادیاتوری برای خنک کاری موتور وجود ندارد. بعد از آن می‌توان به چراغ‌های پیشرفته روشنایی و سپس به چرخ‌های منحصربه فرد اتومبیل اشاره داشت که برای احیای بخشی از انرژی مصرف شده باتری‌ها، می‌توان از سیستم ترمز اتومبیل استفاده کرد، هرچند طرح‌های رینگ آن برای زیبایی بیشتر اتومبیل خواهد بود.

کیا نیرو الکتریکی

کیا نیرو الکتریکی

شاید در ظاهر اتومبیل از همان طراحی اصلی کیا نیرو استفاده شده باشد، اما در داخل کابین اتومبیل شاهد یک تحول بسیار بزرگ هستیم که طراح آن کاملا مینیمالیستی کار کرده و از حداقل کلیدهای فیزیکی در کنسول مرکزی و کنسول ابزار استفاده کرده است که بجای آنان، شاهد کلیدهای دیجیتالی در سیستم سرگرمی اتومبیل، کلیدهای لمسی بر روی کنسول ابزار و همچنین کلیدهای فشاری پیشرفته بر روی غربیلک فرمان اتومبیل هستیم که در مجموع یک فضای مدرن و زیبا را داخل کابین اتومبیل ایجاد کرده است.
در بخش فنی اتومبیل، کمپانی خودروسازی کیا تایید کرده است که از مجموعه باتری‌های 64 کیلووات ساعت از نوع "لیتیوم پلیمر" استفاده کرده است که نیروی مورد نیاز یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری را تامین کرده و می‌تواند تا حداکثر 383 کیلومتر شارژدهی مفید در شرایط استاندارد جاده‌ای داشته باشد، هرچند این رقم در شرایط آزمایشگاهی بدست آمده و ممکن است با شرایط واقعی اندکی متفاوت باشد.

کیا نیرو الکتریکی

کیا نیرو الکتریکی

متاسفانه اطلاعات دقیقی از زمان شارژ باتری و یا عملکرد اتومبیل در شتاب گیری و محدوده سرعت ارائه نشده است، اما در پایان کمپانی خودروسازی کیا اعلام کرد که تا سال 2025 میلادی، قصد دارد در مجموع 16 وسیله نقلیه کاملا جدید راهی بازار کند که از این تعداد 5 دستگاه خودروی تمام الکتریکی هستند، 5 دستگاه خودروی هیبریدی، 5 نمونه خودروی پلاگین هیبریدی و همچنین در پایان یک خودروی سلول سوختی یا همان هیدروژنی در برنامه ریزی این شرکت قرار گرفته است که امید می‌رود تا سال 2020 میلادی راه اندازی شود. همچنین کیا از سال 2021 تکنولوژی خودران سطح 4 خود را روانه بازار خواهد کرد و در این زمینه می تواند با سایر خودروسازان بزرگ جهان به رقابت بپردازد، اما عرضه نمونه برقی تولید انبوه کیا نیرو برای نیمه دوم سال 2025 برنامه ریزی شده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/21
اگه اینا خودروسازن پس دو شرکت رانتی ما چی هستند؟! وزیر محترم صنعت لطفا جواب بده.
1396/10/22
فرغون ساز
1396/10/22
حیف فرغون
1396/10/23
پیشرفت به معنی واقعی کلمه
1398/9/26
در گوشه ای از آسیا این چنین خودرو میسازند

و هنوز در ایران(کنام شیران)پراید و تیبا و پژوی ۸ سوپاپه تولید میشود..