موضوعات داغ

برلیانس H330، سردرگم میان آلمان، ژاپن و کره

28 بهمن 1394
عکس نویسنده
یاسین مشکوری
نویسنده و عکاس

حکایت این روزهای خودرویی کشور، ماجرای غریبی است که در تاریخ ثبت خواهد شد و به گوش آیندگان خواهد رسید و شاید آن ها بتوانند نتیجه گیری عاقلانه تری درباره واردات و تولیدات خودرویی کشور بگیرند، در حالی که طی سالیان گذشته وارد کنندگان در حال واردات و مونتاژ خودروهای کره ای ارزان قیمت همانند هیوندای ورنا و آوانته بودند و نیز شرکت تاپ خودرو در کلاسی بالاتر مرسدس بنز E کلاس را مونتاژ می کرد، متاسفانه در عرض چند سال با افول چند طبقه ای این رویکرد به سوی خودروهای چینی گروید.

چشم بادامی هایی که در سال های ابتدایی واردات محصولاتشان به کشور در هیچ زمینه ای حرفی برای گفتن نداشتند و بازار کشور را به مثابه ی موش آزمایشگاهی تلقی می کردند، امروز در مقابل صنعت مسن خودروسازی کشور قد علم می کنند و اظهار وجودی تام و تمام دارند. با این حال اگر این روزها نگاهی به محصولات چینی موجود در بازار بیاندازید متوجه پیشرفت چشمگیر آن ها خواهید شد، در حالی که خودروسازان وطنی در حال درجا زدن و بعضاً عقب گرد هستند. اما سوالی که این روزها ذهن هموطنانمان را مشغول کرده این است که چگونه صنعت خودروسازی نوپای چین در طول حداکثر یک دهه می تواند به این میزان رشد و پیشرفت برسد؟

با این مقدمه نظر دوستان را به تست و بررسی یکی از خودروهای چینی که به صورت CKD (قطعات منفصله) از ابتدای سال 94 داخل کشور مونتاژ می شود جلب می کنیم: در یک صبح زیبای پاییزی و از معدود روزهای پاک پایتخت که هر لحظه امکان بارش باران می رفت به ملاقات برلیانس اچ 330 رفتیم.

طراحی

پس از خوش و بش و گفتگویی مختصر با مالک خودرو سوییچ را تحویل گرفتم، اولین نکته ای که نظرم را جلب کرد شباهت فراوان سوییچ آن با سوییچ های مرسوم استفاده شده در مدل های بی ام و بود که البته دور از ذهن هم نیست چرا که کمپانی برلیانس در چین برای تولید محصولات بی ام و با این شرکت همکاری دارد.

از نمای جلو که شروع به بررسی می کنیم جلو پنجره ی کلیوی یادآور مدل های مختلف بی ام و بوده که از این خودروساز به عاریت گرفته شده است،همچنین هرکدام از این کلیه ها با 7 خط عمودی پوشانده شده اند که در میانه ی آن آرم برلیانس جا خوش کرده است.

سپرها پف کرده بوده و در کناره های قسمت ورودی هوا چراغ های هالوژن با طراحی گرد در حالی که نواری پلاستیکی با رنگی متفاوت از بدنه،آن ها را فرا گرفته اند و تناسبی نسبی با چراغ های اصلی دارند قرار دارند.

خطوط استفاده شده روی کاپوت که تاثیر مثبتی روی نمای جلوی خودرو دارد از ستون A آغاز و به صورت مورب تا جلو پنجره امتداد یافته و در آن جا محو می شود.

در نمای جانبی خط شانه برجسته از میانه ی گلگیر جلو آغاز و پس از عبور از بالای دستگیره درب و درب باک در چراغ عقب ادغام می شود، رینگ های آلومینیومی 6.5 اینچی که حول آن را تایرهای 195 احاطه کرده اند بسیار کسل کننده و فاقد جذابیت است که جدا شدن درپوش محور رینگ با وجود کم کار بودن خودرو تاثیری دوچندان روی این موضوع دارد.

آینه های جانبی با چراغ های راهنما تزئین شده و دستگیره های در از جنس پلاستیک با رنگ نقره ای تلاش می کنند جذابیتی هرچند اندک به نمای بی جان جانبی بدهد.

نمای عقب با الگوبرداری از نیسان تیانا (تینایی که تیانا شد) ظاهر چندان به روزی ندارد، خط افقی پلاستیکی که در میانه آن آرم پارس خودرو قرار دارد چراغ ها را در دو طرف به هم متصل می کند، در قسمت انتهایی سپر قسمتی پلاستیکی قرار دارد که چراغ ترمز سوم با مقداری افزایش سایز نسبت به نیسان تیانا در میانه آن جا داده شده است، چراغ های دنده عقب نیز خارج از این قسمت با ظرحی ماه شکل درون سپر جای گرفته است.

نکته جالب درباره نمای عقب تفاوت نشان خودرو با نمای جلو می باشد که در نمای جلو از برند برلیانس استفاده شده و در نمای عقب آرم وارد کننده یعنی پارس خودرو به چشم می آید که با پرسش از مالک متوجه شدیم در اثر تصادفی که داشته سپر جلو و جلوپنجره شکسته و پس از یک هفته مراجعه به نمایندگی و پیگیری های متعدد سپر و جلو پنجره تعویض و نشان پارس خودرو با برلیانس تعویض شده است که البته فاصله چند میلی متری کاپوت با جلو پنجره و گلگیرها نشان می دهد برای رفع آن باید مجددا به نمایندگی مراجعه شود.

اگر بخواهیم جمع بندی کلی از نمای ظاهری داشته باشیم باید گفت نمی توان برلیانس اچ 330 را خودرویی جذاب و زیبا و به روز دانست، عدم استفاده از چراغ های روشنایی در روز و چراغ های LED در خودرویی که در سال 2015 تولید و عرضه می شود چندان منطقی نیست.

نما و فضای داخلی

با بازکردن درب خودرو با فضایی دوست داشتنی و دلنشین روبرو شدیم، ادوات کابین با اینکه از کیفیت چندان خوبی برخوردار نیستند اما ارگونومی بالایی دارند به این صورت که امکان دسترسی به ادوات و دکمه ها برای راننده به راحتی میسر است و موجب زحمت و دردسر او نمی شود.

عموم قطعات استفاده شده در کابین از پلاستیک خشک می باشد. روی درب سمت راننده کلیدهای قفل مرکزی و شیشه بالابرها به چشم می خورد که برای رفاه حال راننده فقط پایین آورنده ی اتوماتیک برای او در نظر گرفته شده است که پس از گرفتن دکمه ی مربوط به مدت 2 ثانیه فعال شده و مابقی شیشه به صورت اتومات پایین می آیند!

در سمت چپ فرمان دکمه های تنظیمات آینه و ارتفاع تابش نور چراغ ها که در 3 حالت قابل تنظیم است قابل دسترسی است، غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم صدا با نشان برلیانس در میانه آن به خوبی در دستان راننده قرار می گیرد، صفحه کیلومتر شمار و دور موتور در پشت فرمان با طرحی اسپرت و جذاب قرار دارد.

جلو داشبورد مرکزی شامل دریچه های تهویه مطبوع، تنظیمات آن و سسیستم صوتی می باشد، صندلی راننده دارای تنظیمات در 8 جهت بوده که به صورت مکانیکی، با چرخنده هایی که روی صندلی تعبیه شده اند با سختی و ممارست قابل تنظیم است.

سیستم صوتی با پشتیبانی از USB، کابل AUX و سی دی MP3 با 6 بلندگو (که 2 تا از آن ها را پیدا نکردیم) به این صورت که خروجی AUX و USB درون کنسول وسط قرار دارد کیفیت چندان مطلوبی را ارئه نمی دهند.

زمانی که تنظیمات برای راننده با قد 178 سانتی متر تنظیم شد سرنشین عقب (قد بلند) با فضایی تنگ دست و پنجه نرم می کرد، این کمبود فضا بیشتر برای قسمت پا احساس می شد و خبری از مماس شدن سر با سقف در قسمت عقب نبود اما به طور کلی فضای داخلی برلیانس برای اکثر افراد جادار و مناسب است علاوه بر اینکه فضای صندوق بار نیز بسیار جادار و مناسب سفر در نظر گرفته شده است.

سانروف برقی از نکات مثبت و عدم داشتن دریچه های تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب که در فصول گرم و سرد سرنشینان را با مشکل مواجه می کند را می توان از نکات منفی قلمداد کرد.

سبک و سیاق نمای داخلی و جلو داشبورد کپی برداری ناقصی از محصولات هیوندا و کیا با کیفیتی نازل تر می باشد. در حالی که سوییچ داخل خودرو قرار داشت با کلیدی در کنار فرمان به صورت فیزیکی اقدام به روشن کردن ماشین کردیم. موتور 1498 سی سی 4 سیلندر 16 سوپاپ در حالی که صدایی اندک به داخل کابین نفوذ پیدا می کرد شروع به کار کرد، گیربکس را از حالت خلاص به حالت درایو قرار دادیم و شروع به حرکت کردیم شتاب گیری با توجه به موتور 1498 سی سی 103 اسب بخاری و گشتاور 138 نیوتن متر در 3800 دور بر دقیقه چندان مناسب نیست و تنبل احساس می شود، سیستم تعلیق که در جلو از نوع مک فرسون و در عقب سیستم نیمه مستقل میل پیچشی است ضربات را به خوبی جذب کرده و از عهده ی دست اندازهای بی شمار پایتخت بر می آید.

اقدام به گرفتن صفر تا صد در حالت اتومات کردیم که عدد 17.5 ثانیه را نشان می داد، از آن جایی که گیربکس به صورت تیپ ترونیک است برای کسب شتاب اولیه بهتر در حالت دستی اینکار را تکرار کردیم که پس از چندین بار آزمایش به عددی بهتر از 16.5 ثانیه توفیق نیافتیم که عددی ناامید کننده است هر چند شتاب ثانویه بهتر از شتاب اولیه بود، مصرف سوخت نیز به گفته مالک عددی کمتر از 10 لیتر در 100 کیلومتر می باشد که با توجه به اعداد کاتالوگ تفاوت زیادی دارد.

برای کاهش مصرف سوخت در حالت اتوماتیک، دنده ها به نرمی و سرعت تعویض می شوند و به همین علت خبری از نفوذ صدا به داخل کابین نیست اما در حالت تعویض دستی صدای بیشتری داخل کابین شنیده می شد که بازهم آزار دهنده احساس نمی شد.

فرمان پذیری در عبور از پیچ ها کاملا مطمئن و پایدار و همچنین دید اطراف به لطف شیشه های بزرگ نیز عالی است. پس از این موارد نوبت به تست و عملکرد ترمز رسید که این سیستم با دارا بودن ABS و EBD با وجودی که زمین خیس بود بسیار مناسب عمل کرد.

با تمام این تفاسیر برلیانس اچ 330 با الگوبرداری از خودروسازان بزرگ دنیا بازهم نتوانسته به طراحی زیبا و به روزی دست پیدا کند اما در مقابل وجه پرداختی 55 میلیون تومان در نمونه اتوماتیک و 48 میلیون گیربکس دستی امکانات نسبتا مناسبی را ارائه می دهد.

پاشنه آشیل اکثر خودروهای چینی خدمات پس از فروش ضعیف، افت قیمت زیاد در نمونه دست دوم، افت کیفیت پس از مدت اندکی مصرف می باشد. از رقبای برلیانس می توان به جک J5 اتوماتیک، ام وی ام 550 و یا حتی دنا آخرین محصول تولیدی ایران خودرو اشاره کرد که با قیمت 45 میلیون تومانی در بازار یافت می شود که امیدواریم به زودی در محکمه ای جداگانه این دو محصول یکی از وطن و دیگری از چین را به چالش بکشیم.

در پایان ضمن تشکر از مالک خودرو آقای سعید بذری توجه شما را به مشخصات برلیانس اچ 330 جلب می کنیم:

مشخصات فنی
مدلبرلیانس H330
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1498 سی سی
حداکثر قدرت103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه
شتاب (روز تست)16.5 ثانیه
حداکثر سرعت170 کیلومتر در ساعت
وزن1250 کیلوگرم
قیمت بازار46 تا 54 میلیون تومان

53 عکس

نظرات کاربران

163 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/11/28
بسیار جامع و مفید بسیار متشکر
1397/12/26
درود من h330 دستی موتور جدید دارم کاملا راضی هستم اون فرمان پذیری سر پیچ درست میگن معرکه.خیلی هم چینی نیست موتور میتسوبیشی گیربکس هیوندای .هندلینگ نرم شتاب این موتور جدیدم گرفتیم 9.6 سرعت تا 220 هم میره البته نمی دونم شاید 240 خودشم پر کنه من که برای هفت پشتم بسه گرچه هرچی هم تند میری معلوم نیست. اونا که موتور جدید دارن امتحان کنن ولی مسولیت هر اتفاقی پای خودشون.اگراین ماشین موتور 1800 داشت باور کنید 200 می ارزید
1394/11/28
یک چیزی که حال کردم اینه که خیلی راحت ایرادهای ماشین رو گفتید
یکی از مجله ها این ماشین رو تست کرده بود گفته بود ما از پارس خودرو ماشین رو گرفتیم و بعدش سراپا تعریف کرده بود از ماشین، من اصلاً نمیدونستم آیا این ماشین نقطه ضعفی هم داره یا نه!
1394/11/28
یه دونه چینی؟ 54 میلون تومن ؟
ترجیح میدم 40 میلیون ناقابل دیگه بزارم روش و یه دونه تویوتا یاریس استاندارد بخرم نه این چینی رو
1394/11/28
کیانا خانوم ؟؟؟؟ شما متاهلی آیا ؟؟؟؟؟
1394/11/28
حمید جان من قصد ادامه تحصیل دارم D:
فرقی میکنه مجرد باشم یا متاهل؟ آیا؟
1394/11/28
هیچی واسه امر خیر میخواستم
1394/11/30
دوست عزیز با اسم من نظر نده
1394/11/28
سلام.چه شتاب کندی. من با پژو 2000 کاربراتوری 8 سوپاپ 20 سال کارکرده صفر تا صد 12 را زدم با مصرف هفت و نیم در جاده .
1394/11/28
خب مسلما باید شتاب این ماشین کم باشه چون از موتور ماشین های هاچبک میتسوبیشی که وزنی کمتر از 1100 کیلو دارن استفاده میکنه
در نمای جلو زیباست اما تلاش برای ایجاد شباهت بین این خودرو و بی ام دبلیو کاملا کار بدی بوده چون هر کس با نگاه کردن به این خودرو سریعا یاد قضیه گوشی های آیفون بدلی می افتند ..
در نمونه H230 نسبتا عملکرد بهتری در مورد طراحی و توازن قدرت موتور با وزن انجام شده ...چون کمتر از 330 به بی ام دبلیو شباهت داره...
اگر موتور رو تغییر بدن شاید رغبت بازار برای خرید این خودرو بیشتر بشه
البته بازار ایران کمی با تنوع خودرو مخالفه چون بیشتر مردم علاقه دارن ماشینی بخرن که قطعات یدکی بیشتری در بازار داشته باشن....
من که مایوس شدم ...واقعا چنین شتابی برای خودرویی با طراحی برلیانس اصلا خوب نیست ...البته نمونه دنده دستی کمی متفاوت هست و شتاب نسبتا بهتری داره
من چهار خودروی 330 ،230 ، چانگان ایدو و زوتای اس 300(آریو) رو امتحان کردم که در بین اونها آریو با وجود امکانات کمتر هندلینگ و شتاب بهتری داشت و تقریبا با اینکه اتوماتیک هست شتابی در حد خودروی دنا با دنده دستی داره
در رقابت بین این چهار خودرو زوتای آریو و چانگان ایدو برنده هستن البته چانگان قیمت بالاتری دارد
با تشکر از سایت خودرو بانک جهت بررسی دقیق این خودرو
1394/11/28
چه متني...خيلي دقيق بود
1394/11/28
تو این فکرم که اگه این رو با اسم دیگه ای گذاشته بودی باز هم همین قدر لایک می خورد یا نه
1394/11/28
سلام دوستان میخوام از تجربیاتم راجب این ماشین بگم،من 330 اتو داشتم که باهاش 12000 رفته بودم، اولش که ثبت نام کردم با کلی تاخیر ماشین به دستم رسید، باید بگم تا دلت بخواد مشکل داشت از جمله صدای کوبش عقب (که هر چی گشتم نتونستم مشکلو پیدا کنم)،ورود صدای موتور به داخل که تو دورموتور بالا واقعا بلند بود،گیفیت رنگ افتضاح،ضبطش که از همون اول که یادمه هنگ بود،ترمزاش موقع خیس بودن صدا میداد که فکنم این مورد دیگه عادی باشه،ماشالا سانروفش وقتی باز بود اونم صدا میداد!!!ولی اینم بگم که موتور و گیربکسش واقعا خوب هستند و ماشین رخ زیبایی داره خلاصه این که اگه این مشکلاتو نداشت میتونست ماشین قابل قبولی باشه،یه خوبی دیگه ای هم که داره اینه که افت قیمتش کمه و تونستم با ضرر خیلی کم بفروشم الان لیفان x50 گرفتم که به جز کیفیت کم داشبرد(مثل 330) خداروشکر هیچ مشکلی دیگه ای باهاش ندارم
1394/11/28
x50 که عیب و ایرادای بنی اسرائیلی زیاد داره،کافیه یه سر به گروه تلگرامی x50 بزنی تا ببینی چه مشکلاتی واسش در میاد،از صدای درب صندوق تا مصرف بالا که بعضی آ میگفتن به بیست لیتر هم میرسه،یا بسیاری مشکلات دیگه که مشکل مونتاژ بوده البته
1394/11/28
نقد وبررسی هیوندای 2008-2010 لطفا !
1394/11/28
1.5 لیتر ؟ 54 میلیون تومن ؟
ترجیح میدم 30 تومن کمتر هزینه کنم و یه دونه تیبا وارداتی خوشکل بخرم
1397/6/13
داداش تیبا وارداتی؟ 🤨😳🤣
1394/11/28
سلام. ممنون از بررسی خوبتون. ولی بنظر من شتاب 0 تا 100 کمتر از این حرفاست. چون کلیپ های منتشر شده توی نت حاکی از اینه ک زودتر از 16.5 ثانیه ب 100 میرسه. بهر حال همچنان منتظر بررسی ویدیویی این محصول هستیم. و البته خیلی دوست دارم یه مقایسه ای هم بین این خودرو و دنا انجام بدید. با تشکر از سایت خوبتون
1394/11/28
خودرو بانک عزیز با تشکر فراوان برای این نقد و بررسی عالی، فقط اینکه مقاله پاییز نوشته شده ؟ در یک صبح زیبای پاییزی و از معدود روزهای پاک پایتخت که هر لحظه امکان بارش باران می رفت به ملاقات برلیانس اچ 330 رفتیم.
1394/11/28
واقعا عااالی
1394/11/28
به نظر من شخصی که تست کرده اصلا با ماشین حرکت نکرده، بنده این ماشین رو چند ماهی هم میشه دارم، شتاب حرکت اون کاملا خوبه و در بین رقبا شاید شاید بتوان گفت که از 206 تیپ 5 اون هم سری های قدیمی اندکی کمترِ. ولی از بقیه رقبا کاملا سریعتر و پرشتاب ترِ.
شتاب صفر تاصد هم در حالت اتومات 12.5 ثانیه است، عددی که توسط بنده و تعداد دیگری از صاحبان خودرو تست شده بین 12 تا 14 در بدترین حالت بوده حالا اینکه تست کننده خودرو چطور شتاب 16.5 رو در بهترین حالت گرفته خدا داند!
تست کننده حتی دریچه های تهویه سرنشینان عقب که زیر صندلی های جلو قرار دارد را ندیده است!!!
از گیربکس فوق العاده اون (در این رنج قیمتی) هیچ صحبتی به میان نیامده، که باز هم ضعف تست رو نشون میده.
ضاهر خودرو شاید در حد خودروهای بالای 100 میلیون تومنی نباشد ولی اونقدر جذاب هست که وقتی با خودرو بیرون میرید، آدمهای فراوانی جذب خودرو می شوند و مدام از شما درباره اون میپرسند.
مصرف سوخت هم در جاده های بین شهری و رانندگی عادی زیر 6 و در ترافیک مطلق نزدیک 10 هست.
از امکاناتی نظیر کی لس ، فرمان برقی و ... هم صحبتی به میان نیامده.
باتشکر
1394/11/28
عزيز مطمئني ماشين همين بوده؟؟؟ من خودم و كشتم زير ١٦ باهاش نزدم!!!! شايدم من رانندگي بلد نيست 😐😐😐😐😐😐
1394/11/28
غیر ممکنه همچین چیزی،منم برليانس دارم،اصلا شتابگيريش خوب نیست،البته صفر تا صد نگرفتم ولی از ۲۰۶ همیشه عقب ميفتم،پشت چراغ قرمز شروع کردیم اندازه یه ماشین تو ۱ کیلومتر عقب افتادم😞
1394/11/28
این دوستانی که ماشین چینی می خرن نمیدونم چه طور ماشین هاشونو تست می کنن. من یک فلئونس دنده ای دارم با توجه به این که گیربکس خودوری بنده دستی می باشد و موتور خودرو دارای گشتارو و قدرت بیشتراست. این اعداد شتابی که شما می گید ۱۲ الی ۱۴ را در حالت معمول ثبت می کنم حالا نمیدونم شما چه طور با یک خودروی چینی بی کیفیت با حجم پایین ،گشتاور پایین ،قدرت پایین چنین اعدادی را ثبت می کنید.
مشکل اینجاست که همچین سبک وزن تر از ماشین من هم نیست کلا ۱۰۰ کیلو سبکتره.
این که می گید در بد ترین حالت ۱۲ الی ۱۴ خیلی خنده داره. حتما در وضعیت خوب شتاب ۲.۹ ثانیه ای ثبت می کنید.
به نظر من ماشینی که چین ساخته باشه و توسط پارس خودرو عرضه بشه شتاب ۱۶.۵ هم خیلی خیلی خوبه براش
1398/10/15
دقيقاً موافقم من سه ساله ازش استفاده ميكنم تاحال خداروشكر بدون هيچ مشكلى بوده و مصرف سوخت هم خيلى پايينه و رضايت بخش با مصرف 6ليتر در 100km در جاده كوهستانى با ترافيك نسبى
1394/11/28
کاش مقداری هم در مورد گیربکس,موتور,سیستم ایمنی,و کلا فنی ماشین بیشتر توضیح میدادی.ولی درکل مناسب بود.شتاب مینی بوس بیشتر از اینه والا.با موتوری با این حجم 10تا خیلی زیاده،ماشین کره ای با حجم ۴۵۰۰cc فقط ۱۲ لیتر مصرف داره،این موتورو از کجا پیدا کردن خدا میدونه،داشتم به خرید این ماشین فکر میکردم که پشیمونم کردی.با همین پول یه جیلی ۲۰۱۳ بگیرم خیلی از این سرتره.یا با مقداری پول بیشتر یه مزدا3. تمیز میشه پیدا کرد.متأسفم برای صنعت سوخته خودرو سازی(مونتاژ کاری)...
1394/11/28
آقا شتاب پراید چنده؟ فکر کنم این شتابش از پرایدم کمتر باشه یا نهایتش برابره
1394/11/28
نما خودرو از بغل زیبا نیست؟؟؟؟؟؟ شتاب 17.5 ؟؟؟؟؟؟چرا دروغ مینویسید؟ یا اینکه بلد نیستسد تست بگیرید . من شتاب 14.5 گرفتم در حالی که بهتر هم میتونست بشه .
1394/11/28
اگه به جملات در عیب گیری دقت کنید کاملا مشخصا همینطور که برلیانس تلاش کرده خودرو رو زیبا نشان دهد ،نویسنده هم تلاش کرده تخریب کند ،چون احتمالا پشتیبانی سایت با شرکتهای رقیب هست

کسایی که سوار این خودرو شدن نظری جز نظر نویسنده دارن،شما لطف کن بگو کی بهت پول داده؟
1394/11/28
خب اگه اینجوری بود که نظر شما رو هم اینجا نمیذاشت و فیلتر میکرد و فقط نظرای موافق خودشو میذاشت !!
1394/11/28
در یک کلام شتر گاو پلنگ چینی با سس ایرانی
1394/11/28
یعنی واقعا مردم ما باید این ماشین هارو سوار بشن؟؟؟؟؟؟
1394/11/28
ام وی ام 550 از هر نظر از این و از همه ی هم قیمت هاش به طور عجیبی سر تره
1394/11/28
سلام، من 3 ماهه که مدل 320 دارم
یک اینکه کاملا مشخصه یک نفر که اهل ماشین نیست این متن رو نوشته چون آرم جلو و عقب هر دو پارس خودرو هست حتما صاحب ماشین یک آرم فقط برای جلو خریده.
دو اینکه شتاب این ماشین تقریبا 14.5 ثانیه تو حالت اتوماتیک هست دستی که تا 13 هم داشتیم. کمه ولی راضی کننده است
سه اینکه از فرمان برقی و هوشمند حرفی نزده
مصرف سوخت 8.3 برای من هست
من فقط یک ایراد تو این ماشین دیدم اونم کیفیت پایین مونتاژ پارس خودرو مخصوصا در عقب ماشینه که باعث ایجاد یکم صدا در دست اندازهاست همین.
تا حالا که راضی بودم من
و در مورد زیبایی باسد گفت طراحی پینین فارینا هست و هر کس میبینه مخصوصا مدل هاچ‌بک رو محو زیباییش میشه.
1394/11/28
محمد جان فکر کنم شما اصلاً متن رو نخوندی
گفته جلوش تصادف کرده بوده، رفته عوض کرده ولی سپری که براش انداختن آرم برلیانس داشته ولی پشتش مثل قبل آرم پارس خودرو داره هنوز
1397/7/13
سلام داداش برا سر و صدای عقبش میتونی از منجیت تو کمک های عقب استفاده کنی ک صادی ماشین رو کم میکنه و فشاری که ب کمک میاره هم کم میشه
1394/11/28
سلام
این خودرو مونتاژ یا ئارداتی؟
1394/11/28
یــــه بــــارم که شده جـــــنــــســــیـــس کـــــوپـــه رو بررسی کنید
1394/11/28
دوستاني كه ميگن شتاب ماشيم ١٤ ثانيه و زير اون هست. من خودم اين ماشين رو دارم، شتاب صفر تا ١٠٠ بسيار بدي داره نسبت به ٢٠٦ تيپ ٦ كه قبلا داشتم، ولي شتاب گيري خيلي خوبي داره. حالا اگه كسي تونسته صفر تا ١٠٠ رو زير ١٤ بزنه بگه چجوري زده، شايد من رانندگي بلد نيستم 😐😐😐😐
1394/11/28
از توضیحات و برسی ها مشخصه هم بی کیفیته هم اشغال
1394/11/28
‌وای وای وای.الیاژ زیره روکش موتورو نگاه کنید ااا بعد برید یه ژاپنی یا کره ای رو نگاه کنید همه چیز دستون میاد.رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون
1394/11/28
جالبی کار اینجاست که وقتی از خودرو های چینی ایراد میگیری (همون حقیقت رو میگی ) به اینایی که ماشین چینی دارن چقدر بر میخوره !!! اخه برادر من همچین از ماشینت تعریف میکنی انگاری پورشه سواری و ملت دارن الکی بهونه میارن !!!
خب حقیقته دلیل نمیشه چون من این ماشین رو دارم دیگه ایراد نداره
همه ی ما میدونن که ماشین های چینی پر از عیبن و خدمات پس از فروش !!!
حیف 10 میلیون که بدی این لگن های بی مصرف و بخری که مشتری اول اخرش خودتی !!!
1394/11/28
عزیزم شما اول بگو چند سالته تا دوستان بفهمن داستان چیه خخخخخ
1394/11/29
يك واقعيتي كه درباره برليانس هست اينه كه ماشين خوش رخ و نسبتا خوشگل ولي با كيفيت پايين ، تو جاده از چند نفر شنيدم ترمز كار نكرده يا بد كاركرده ، شتاب كه خودم تست گرفتم اصلا راه نميرفت ، تيپ ترونيك كه هنگه ، منفي بزني بعضي وقتا دنده سبك ميكنه :o كلا قطعه نداره ، تمامي صحبتام رو شما برين نمايندگي اصلي شماره ٢ خيابان قزوين ببينيد قطعه برايش وجود دارد يا خير ... ٥٥ ميليون پول انگار ريخي دور ، يه ماشين دست دوم ٢ سال كاركرد شما بخري بهتره تا صفر اين ماشين ...
1394/11/28
خيلي عاليه
همه چيز واضح و درست
1394/11/28
تو هم رده قیمت خودش قیافه و امکاناتش خیلی سر تره،نسبت به L90 , 206, MVM 530,و حتی از دنا و پرشیا جذاب تره استاد یاسین.پیشنهاد میکنم خودروبانک یه مقدار تو نشر مطالب حساسیت بیشتری به خرج بده که یه وقت به اعتبارش لطمه ای ورد نشه.
1394/11/28
Hich gone moghayeseie bein en mashina ke u gofti to matn gofte nashode,balke faghat as khode mashin erad gerefte shode nemishe goft kodom behtare,hameye en mahsolat eib daran,
1394/11/28
دوست عزیز چ گیری ب شتاب داری مطمینم این ماشین شتابش از دنا کمتره درضمن ب نظرخودم امکانات پشتیبانی و ظاهر دنا خیییییلی بهتره ،تا چهل میلیون تومن دنا بهترینه نه این ماشین اشغال تازه این گرون تر از دناس
واقعا موندم کی اینو میخره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
1394/11/28
مهم فروشش هست که پدرت در میاد تا بفروشی قبول دارم زیباست اما به چه قیمتی که تا بخری بیاری تو خیابون 5 تومن افت قیمت داره کیفیتشونم اونقدر نیس که مثلا بگی 4 سال نگش دارم بعد بفروشم چون 4 سال دیکه عمرا هیچ کس این ماشینو ازت نمیخره من خودم جی 5 دستیو 4 ماه طول کشید تا فروختم مدل 94 بود چون الان شرکتا اونقدر تنوع فروش و وامهای بی بهره میدن که اصلا کسی هوس نمیکنه چینی کارکرده بخره
1394/11/28
توی آپارتمان پنجاه تا ویدئو هست که عکس این زمان شتاب گیری شمارو نشون میده،،17.5 ثانیه؟؟؟؟؟؟؟ ژیان با اون قدرت پایین شتاب صفر تا صد 20 ثانیه اس،، نمیدونم کی پشت فرمون این ماشین نشسته بوده که این زمان احمقانه رو گرفته،،اصن همچین چیزی برای شتاب گیری یک ماشین امکان نداره،،هرکی عقل درست و حسابی داشته باشه حرف منو باور میکنه،،صفر تا صد،، 17.5 ثانیه؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخخخ
1394/11/28
از سه نقطه قطع نخاع شدم تا بفهمم این مرجعی که می گی آپارتمان همون آپاراته. اگه مرجع شما آپاراته من هیچ حرفی ندارم و این ماشین شتابش پنج ثانیه هست نویسنده مطلب راننده نبوده باو
1394/11/29
من تو آپارات فیلم تست این ماشین عالی رو دیدم دو تا فیلم من دیدم که شتاب صفر تا صدش 12 بود
با به سرچ ساده میتونید ببینید
نویسنده ی این متن به تمام معنا غیر واقعی نوشته
1394/11/30
حالا شاید این شتاب 17.5 ثانیه که گرفته شده ( البته بعدش شده 16.5 ) میتونسته بهتر بشه تو شرایطی ولی به نظر من این عدد 12 ثانیه که دوستان میگند برای مدل دنده ایه نه اتوماتیک . تازه شایدم هاچ بکش که سبک تره. این ماشین 1.3 اسبه و 1250 کیلو. یعنی از نظر نسبت نیرو به وزن مشابه سمند و این هاست تقریبا. بعد این با گیربکس اتوماتیک قطعا باید کمی کند تر باشه. پس شاید 16.5 غلط باشه ولی 12 هم نخواهد بود.
1394/11/28
خودرو بانک ولوو داره بین مردم محبوب میشه لطفا بررسی v40 یا xc90 یا xc60 رو زود تر بزار ممنون
1394/11/28
این نویسنده هم مثل تقلید طراحان برلیانس از بی ام دبلیو و...
در نگارش از نویسندگان مطرح خودروبانک تقلید کرده بود که مثل ظاهر برلیانس که به دل اقا یاسین ننشسته بود این بررسی هم به دل ما نچسبید.
1394/11/28
اصلا تقلید تو متن ندیدم،فک نکنم حتی متن های خودرو بانک و خونده باشه،کلا مستقل بود
1394/11/28
لطفا کسی که این ماشین رو داره بگه ارزش خرید دارد یا خیر و آیا در این رنج قیمتی لیفان x50 یا رنو ساندرو به این ماشین ترجیح دارد یا خیر؟؟ لطفا کسانی که این ماشین رو دارند یا بقیه ماشینهای در این رنج قیمت نظر بدن
1394/11/28
نویسنده محترم! میشه یه ماشین تو این رنج قیمت معرفی کنی که از این بهتر باشه! ؟ نه واقعا شما از پشت پورشه وقتی میای میشینی پشت این ماشینا بایدم اینجوری نظر بدی!
1394/11/28
یعنی واقعا" با 10.000 کارکرد کیفیت رنگ ماشین به این روز افتاده؟!!
1394/11/28
راجع به مشخصات فنی و عملکرد ماشین های چینی بهتره که خودمونو زیاد گیج و در گیر نکنیم ؛ چون قرار نیس هیچ کدومشون با توجه به قیمتی که دارن وهمچنین مهندسی که پشتشون بوده عملکرد ایده الی رو داشته باشن پس میشه گفت بین ام وی ام 315 چهل دو تومنی و برلیانس 55 تومنی قرار نیس یه دنیا فاصله باشه و هر چقدر که بیشتر پول پرداخت می کنی تا حدی ارامش بیشتری داری

حالا اینکه کمپانی سهام دار یا همکار بی ام وی یا ولوو یا هر مورد دیگه ای هست دلیل نمیشه خودش بی ام وی بسازه ؛ کسی هم توقع نداره با 50 تومن بی ام دبلیو سوار شه البته مسلمان حسن همجواری برلیانس ها با بی ام دبیلیو بی تاثیر نبوده

اما از نظر اپشن و طراحی ظاهری در مورد برلیانس حرف های زیادی میشه زد ؛ اول اینکه چقدر خوبه که ما فرق خودروی صفر رو با خودروی زیبا درک کنیم
برلیانس طراحی زشتی نداره اما اونقدر هایی هم که پول بابتش میره چشم ابرو نداره و اگه دقیق تر و بد بین تر نگاه کنی شاید بشه گفت حتی جلو عقبش اصلا ربطی بهم ندارن ( مث اکثر چینی ها ) و از طرفی گلگیر های الکی باد کردن و بدتر اینکه چراغ های جلو هیچ ربطی به جلو پنجره ندارن و واسه خودشون دارن جاز می زنن
خلاصه اینا یک سری از عواملی هست که میشه گفت حداقل نمیشه مارک عالی رو روی طراحی 330 زد

اخرین چیزی هم که به عنوان یه داداش کوچولو می گم اینه که اگه دوستان این ماشین رو دارن خواهشا آرم بی ام و روی ماشینشون نچسبونن ؛ جدا از اینکه این ارم حرمت داره ( البته نه بخاطر قیمت ظالمانه اش و همین طور مالکین دکتر مهندسش (هه) بلکه بخاطر اصالت هنری و احترام به کرامت مشتری ) اما هر جور نگاه کنیم شاید 620 رو بشه برای افرادی شناختی از ماشین ندارن تو تاریکی شب با تعویض جلوپنجره و چسبوندن ارم بی ام دبیلو به عنوان سری 3 جا زد اما برلیانس رو واقعا نمیشه :)

بشخصه از نظر ظاهر اچ 230 رو بیشتر دوس دارم چون تو نمای جلو یه خشونت قلدور ماب خاصی رو توی نگاهش داره
1394/11/28
در ابتدا اينو بگم من نه برليانس دارم و نه قصد خريدشو ! ممكنه برليانس كند باشه ولي انصافا ظاهر خوبي داره در مقايسه با رقباش مثل دنا و سورن و ... طراحي برليانس به شدت به روز تر و جذاب تره - متاسفانه خودرو بانك از سياست بي طرفي دور شده و خيلي از موارد مغرضانه مطلب مي نويسه و در فيلم هاي مثل تيولي به شدت تبليغاتي كار مي كنه اگه مي خوايد محبوب باقي بمونيد سعي كنيد بي طرف مطلب بنويسيد - موفق باشيد
1394/11/28
سلام به همه. ممنون از تست.
دوستان این ماشین لطفا با ماشینای کره ای مقایسه نکنید. کیفیت چینی کلا نسبت به کره پایینه شکی هم درش نیست. ولی در حد چینی بودن خوبه.

نمیدونم ما ایرانیا چرا اینجوری هستیم مثلا میایم کره ای تست میکنیم میگیم این آشغاله اروپایی بهتره.ایرانی تست میکنیم میگیم چینی بهتره. و..... هر چی جایی داره.
اما درباره برلیانس. بطور خلاصه بگم این ماشین تقریبا راضی کننده هست نسبت به قیمتش. گیربکسش خیلی نرمه.موتورش کم صداست.صندوقش جاداره.فرمون پذیری خیلی خوبی داری.چسبندگیش به زمین مخصوصا سر پیچها نسبت به mvm خیلی بهتره. بازم میگم در حد 55 تومن راضی کننده هست برای خانواده 4 نفری.

آپشنهای اضافه هم میتونید یه مدیا 7اینچی و کروز کنترل میتونید بزارید. که برای برلیانس توی ایران اومده .
مجددا تکرار میکنم دوستان این خودرو در حد قیمتی که داره (55 میلیون) میشه گفت ارزش خرید داره و مطمئنم راضیتون میکنه.
1394/11/28
من 4 ماهه که دارم شتاب ماشین مثل 206 تیپ 5 نیست ولی ازتیپ2 و سمند و خیلی دیگه بهتره . مصرف ترکیبی حدود 8 . شتاب حدود 13.5 در حالت اتو . تنها مشکل صدای کمک عقب بود که نمایندگی رفع کرد لنت هم اوایل صدا میداد که بعد از مدتی خوب شد . خیلی از نوشته های. جناب نویسنده اشتباه است و خیلی چیزها رو هم نگفته . از جمله کیلس و زنجیر تایم و فرمون برقی و تهویه عقب و بالا بردن شیشه ها با ریموت و ... . بفرمایید که با قیمت 54 تومن چه ماشین اتوماتیکی با این کیفیت و امکانات هست؟ اگه بهت فراری هم میدادن تستت احتمالا 10 ثانیه میشد یا اینکه از روی غرض این چرندیات رو نوشتی . دوستانی که هی میگن چینی چینی فکر میکنین ماشینهای شما یعنی پژو فرانسوی هستن؟ نه جانم . همه قطعات چینی و هندی با مونتاژ اشغال ایران خودرو . برلیانس تمام قطعات چینی با مونتاژ پارس خودرو . دقت کنین پارس خ و د رو
1394/11/29
شما خودت چون ماشین و داری بیشتر عصبانی هستی نظر ندی بهتره برادر
1394/11/29
من قبل این که این ماشین بگیرم ام وی ام 550 داشتم باید بگم که خیلی اشتباه کردم این کمک فنراش صدا میده هنوز دو هفته نشده رنگ سپر جلوش داره میره شتابش اصلا قابل مقایسه با اون نیست به نظر من این ماشین بیشتر از 40 نمی ارزه اگه میخواید با پنجاه ماشین بگیرید بهترین انتخاب اول 550 بعد اس 300 و لیفان 50
1394/12/11
به نظر من که پارس lx یا elx یا سورن elx خیلی از این ها بهتره .
1394/12/28
سلام برلیانست دستیه یا اتومات
اگه دستی باشه اصلا به درد نمیخوره ولی مدل اتوماتش واقعا عالیه
من الان 4 ماه مدل اتوماتش رو دارم و ازش راضیم
1394/11/29
با سلام خدمت همه عزیزان بررسی این خودرو توسط خودرو بانک کاملا ناامید کنندس چون نگارنده حتی از قیمتهای شرکت و بازار اطلاع دقیقی ندارند چه برسه به آپشنها و تجهیزات داخلی این خودرو در ضمن با توجه به نظر سنجی اخیر رضایت مشتریان برلیانس رتبه های خوبی رو نسبت به خیلی از خودروهای داخلی داره و اینکه همین حالا با وجود رکود بی سابقه بازار خودرو برلیانس از معدود خودروهایی هستش که مشتری های زیادی رو پشت درهای پارس خودرو در نوبت نگهداشته نمی خوام بگم فوق العادس اما توی این رنج قیمت و با توجه به سوابق شرکت برلیانس و انتخابش توسط خودروساز خوش نامی مثل پارس خودرو قابل قبول و شایسته خرید هستش ی مشکل دیگه هم که ما ایرانیها داریم اینه که به خودرو به شکل یک کالای سرمایه ای نگاه میکنیم و قبل از خرید فکر فروشش هستیم جای اینکه از خوبیهای خودرو لذت ببریم نگرانی به خودمون تزریق میکنیم ممنون که حوصله کردید
1394/11/29
سلام.دریچه تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب زیر صندلی های جلو میباشد
1394/11/29
این نوع نوشته مشکوک میزنه
1394/11/30
موتورش خیلی ضعیفه و باید یک موتور 2 لیتری داشته باشه
1394/11/30
کسی که این ماشینو میخره هر بلایی سرش بیاد حقشه! چون خودشو تبدیل به موش آزمایشگاهی چینی ها کرده
خواهشا کسی واسه خودروساز شدن چینی ها هزینه نکنه!!!
1394/12/2
ماشین ؛یر چینی هم مگه داریم ، محصولات ایران خودرو و سایپا از لوازم کاملا بی کیفیت چینی درست شده
حداقل اینا کیفیت بهتری دارن
ماشین های برند های معرف که همه بالای 100 تومن هست
ماهم دوست داریم بخریم اما کو پولش :))))))
1394/12/2
ماشین های داخلی هم ارزش خرید ندارند. البته هستند ماشین هایی که قطعات چینی ندارند مثل ساندرو ال90 و خرید همین ها هم با این قیمتهاشون درست نیست.
ولی خرید یک برند چینی در واقع فرصت آزمون خطا برای خودروسازان چینی را برای خودروساز شدن فراهم می کنه آن هم با جان و مال ایرانیان!!!!
کاری که کره ای ها 15 سال پیش کردند و الان بازار هدفشان اروپا و آمریکا و ..... هست.
آخه این ماشین ها آشن دهن سوزی هم نیستند که مردم نتونن جلوی خودشونو بگیرن!!!
خواهشا این بار موش آزمایشگاهی خودروسازان چینی نشویم چون بعد از 15 سال احتمالا نوبت به هندی ها و بعد هم هر خراب شده ی دیگری می سد.
آقایون چینی نخرید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تمام برندهاشون. برای خودتون ارزش قائل باشید شما موش آزمایشگاهی نیستید!!
1395/3/4
اگه بخوایم صادقانه برسی کنیم متوجه میشیم که چین داره پیشرفت میکنه و مثل خودروسازای ایرانی نیست که فقط درجا بزنه و بیخودی شعار بده! ولی باز هم نیاز به زمان داره تا محصولاتش کیفیت ایده آل رو بدست بیاره و بشه واقعا روشون حساب باز کرد.
من اگه باشم به جای این ماشین رنو سیمبل میخرم و با اینکه ظاهر اینو نداره و در حدود 20 میلیون گرون تره! ولی لااقل خیال آدم از لحاظ کیفیت، دوام و کارایی ماشین راحته.
1394/11/30
بنظر بدک نمیاد...ولی داخلش خیلی جالب نیس
این ماشینم کلا ساخن چین هست بوییم از بی ام و نبرده مطمعن باشید
ازنظرقیمت وامکانات وتجهیزات وقدرت موتور..به نظرمن دناخیلی بهتره
1394/11/30
نظر خودروبانک در مورد برلیانس کلا یکطرفه است و در حال تخریب برلیانس میباشد.بنظر من این خودرو نسبت به قیمت بسیار با کیفیت زیبا و جذاب میباشد.این خودرو کم مصرف بودوشتاب ان نسبت به حجم موتور و وزن خودرو معقول میباشد.ایا تویوتا یاریس با نسبت وزن و حجم موتور متشابه خیلی شتاب بهتری دارد؟.کیفیت مونتاژ عالی میباشد.
1394/12/1
یک پیشنهاد برای کسانی که این ماشینو دارن
آرم برلیانس, پارس خودرو و یا سایپا رو بکنید و عقبش رو با ارمدنیسان مزین کنید و جلوش رو هم بی ام.
فقط یک پیشنهاد بود!!
1394/12/1
با سلام متاسفنه يا خيلي مغرضانه كارشناسي كردين يا توانتون در همين حده مثلا"دریچه های تهویه مطبوع براي سرنشينان عقب در پايين صندليهاي عقب تعبيه شده است.حتما"برويد و چك كنيد.ياد بگيريم زود قضاوت نكنيم .
1394/12/1
تا حالا نشده خودرو بانک روی یک خودرو تمیز و کارواش شده به نقد و برسی بپردازه! مگه اینکه مالک خودرو ماشین تمیز دز اختیارتون قرار بده... کلا بی اهمیت برخورد میکنید.
بنده که سفری به چین داشتم این خودو رو سوار شدم البته از نوع تاکسی! و کیفیت رنگ بدنه و همچنین کابین خودرو کاملا متفاوت با نمونه وطنی بوده و از نوع شتابی که داشته مشخص بوده از این پیشرنه وطنی بهره نبرده!
و نکته دیگه اینکه بنده سراتو 2000 سایپا دارم فعل حال که کیفیت داخل و خارج متفاوتی نسبت به خودروهای چینی نداره...
ودر آخر باید بگم نه من خریدار مقصر هستم نه کشور چین! مقصر وارد کننده های بی وجدان صنعت خوردو سازی ما هستن که چیزی جز جیب مبارکشون اهمیت نداره..
1394/12/4
با55 میلیون تومان وشرایط وام بدون بهره وکسی مثل من که قبلا 206 ورانا داشته وازهر دو هم اذیت شده ،،بسیار خوبه .وبا این شرایط تو ایران و با این ماشینهای بی کیفیت ،h330 اتومات به نظر من میتونه بهترین انتخاب باشه .
1394/12/6
شتاب 0 تا 100 اتومات 17.5 ثانیه !!!!چه خبره!حتی پراید هم از این عددی که نوشته شده کم تر پر میکنه...
من این ماشین را دارم و شتاب 0 تال 100 را با 13.8 پر کردم!که البته با تیپ ترنیک این عدد به 13 رسید
خوبی های این ماشین بیشتر از بدی ها است و با قیمت 50 الی54 این ماشین راضی کننده است!
1395/4/4
واقعا بسیار بد کارشناسی کرده اید من خودم برلیانس اچ ۳۳۰ خریدم اصلا قابل مقایسه با این آشغال های داخلی نیست . بعدشم صفر تا ۱۰۰ آن در نسخه دستی ۱۱.۵ ثانیه بود. نرمی و بی صدا بودن و شتاب این ماشین بسیار قابل قبول است. عزیز بستگی به این داره که ماشین را آببندی کرده . اون آقا که از اون گرفتید موتورشو تبنل بار آورده!
1394/12/9
سلام از خودرو بانک بعید بود با این بررسیشون فقط تخریب خیلی از آپشنای ماشینو نگفتید ودرضمن شتابشم 13هس اتومات درضمن دوستانی که سوارنشدن نظر ندن اگه سوارشدید وبد بود اونوقت نظر بدید من5ماهه اتوشو دارم نسبت به قیمتش واقعا راضی کنندس من از انتخابم راضیم
1395/2/9
خیلی جالبِ
من و شما و خیلی های دیگه که مدتی سوار بر این مَرکَب های چینی هستیم ، رضایت مندی خودمون رو همه جا اعلام میکنیم اما خیلی ها که حتی یک نوبت هم پشتِ فرمونِ این محصولات ننشستن دارن اظهار نظر میکنن و میگَن که خوب نیس
در حال حاضر که حق انتخاب بین بد و بدتر رو داریم...... چه باید کرد؟؟!!!!!!!!!!!!!!
1394/12/9
سلام من یک دنا کار کرده تمیز داشتم فروختم برلیانس دنده معمولی گرفتم با اینکه خیلی از آپشنهای دنا و برلیانس اتوماتیک رو نداره اما از نظر کیفیت خیلی از دنا برتره همینطور از لحاظ شتاب و مصرف من دارم با دنا که قیمتیه مسطح داره مقایسه میکنم نه با هیوندا و بی ام دبلیو ... نکته جالب اینکه گیریبکس این خودرو از کمپانی هیوندا میباشد دیدم گریبکس اتوماتیکشم از همون کمپانی است
مصرف سوختش اگر با دور موتور 3 برید 7 و نیم در شهر هستش در جاده باش نرفتم هنوز البته با تک سرنشین
صدا داخل ماشین نمیاد و نکته مهم اینکه خیلی نرمه این ماشین نرمیش باعث میشه مدام خبواهید باش رانندگی کنید من ازف روش دنا و خرید این محصول راضی هستم فقط اتوماتیکشو بخرید که اپشناش کامل باشه من چون پول نداشتم معمولیشو گرفتم و راضی هم هستم در اخر من پریاد داشتم- 206 داشتم - جی ال ایکس داشتم - پارس داشتم-سمند داشتم - دنا داشتم و الانم این در ماشینهایی که داشتم از 206 و برلیانس راضی بودم
1395/1/11
سلام. بنظرم mvm550 خیلی بهتر باشه هم از نظر فنی هم کیفیت. اگه میشه ویدیو mvm550 رو بسازین و بررسی کنید. ممنون
1395/1/14
سلام .باور کنید پیکان بهتر از محصولات داخلی و چینی هستش.دوباره بایستی تولید بشه.....
1395/1/16
شما برو پیکان سوار شو
1395/5/27
سلام
پیکان غیر استانداردترین خودروی دنیا بود
من خودم 10 سال از سر ناچاری پیکان سوار بودم و بغیر اذیت و آزار هیچ چیز دیگه ازش ندیدم
واما در مورد خودروی مورد بحث باید بگم که نسبت به رنج قینتش ورقیباش ونیز امکانات خوبی که داره عالیه عالی
1395/7/12
شما که هیچی .اصلا نظر در مورد برلانس بود چه ربطی داشت به ........
1395/2/9
در مورد شش بلند گو که فرمودید فقط چهاتا رو دیدین (دوتا در دربهای جلو و دوتا در دبهای عقب) و دوتای دیگه رو پیدا نکردید.....
سیستم صوتی با پشتیبانی از USB، کابل AUX و سی دی MP3 با 6 بلندگو (که 2 تا از آن ها را پیدا نکردیم)
از چیزهایی که توی عکس دیدم ،متوجه دوتابلندگوی مفقود شدم که ظاهراً بالای اهرُم بازکننده ی دربهای جلو تعبیه شده
اگه اشتباه حدس زم،لطفاً اصلاح بفرمایید
1395/2/18
بنده این خودرو را چند ماه دارم

معایب:
به صدا افتادن لنتها وقتی زیاد ترمز بگیرید
نداشتن بعضی امکانات اولیه (درنوع دستی صندلی راننده مانند صندلی سرنشین است. مه شکن ندارد. کیفیت صدا بسیار بد است .)
شتاب خودرو به نظر من کمتر از روزهای اول شده است
نداشتن دکمه باز و بسته شدن درب روی کلید
روشن بودن صندلی و تو دریها خیلی زود کثیف میشوند


محاسن:
بسیارفرمان پذیری خوبی دارد . به هیچ وجه لیز نمی خورد
فرمان عالی و نرم. لذت رانندگی
شتاب در مدل دستی خیلی خوب بود ولی در مدل AT پیر مردی بود (من هم اتومات سوار شدم هم دستی)
صدای موتور کم و صدا از بیرون هم کم داخل می آید
طراحی داخلی و خارجی هم خوبه زیباست
ترمز خوب
نور در شب عالیست
صندوق عقب عالی (وقتی صندلی های عقب را می خوابانید به راحتی می توان 2 نفر در کنار هم بخوابند برای مسافرت خوبه )
-------
تا به حال حدود 5000 کیلومتر داخل شهر رانندگی کردم (ارزش خرید دارد)
افت کیفیت در آینده را نمی دونم ولی رانندگی با این خودرو از پارس و سمند و 206 که من داشتم خیلی بهتر و لذت بخش تر بوده
1395/4/7
سلام
من اول ال۹۰ خریده بودم اما به دلیل ظاهر بد داشبرد ازش زیاد خوشم نمی اومد,الان یه برلیانس h330 دارم خیلی هم ازش راضی هستم
1395/4/8
نقد و بررسی منصفانه نبود
1395/5/13
سلام من الان 3ماه 330 رو دارم و خیلییی ازش راضیم تعادل خیلیی بالایی سر پیچ داره.توی شیب های تند هم شاید یکم ضعیف باشه امابا دور موتور بالا اگه برید توی سربالایی یا اینکه توی اتومات قبل سربالایی گاز رو فشار بدید که ماشین معکوس بخوره هیچوقت کم نمیاره .نمیدونم گردنه های سراک توی جاده ی ایذه به بروجن رو میدونید کجاست یا نه ولی من با این ماشین بجز ماکسیما که اونجا بود هرچی ماشین ایرانی دیگه بود رو گرفتم اونم ساعت 3شب که هیچ پلیسی توی این جاده نیست و ترسی از پلیس وجود نداره و بنظرم از دنا که هر هفته بخاطر یچیزش باید بردش نمایندگی خیلیی بهتره .خلاصه ماشینی نیست که بخوایم باهاش درگ بزنیم و کل بندازیم اما اگه قلقش بیاد دستتون میتونید مثل یک ماشین وحشی برونیدش ما توی خوزستانیم و راجب کولرش هم بگم که اصلا کم نمیاره و هرچی بیشتر کار کنه خیلیییی بهتر میشه و برعکس دنا و سمند موتور معمولی تاثیر انچنانی روی شتاب و قدرت نداره حتی توی سربالایی هم همینجوره و ...البته خیلی دیگه از محاسنش رو نگفتم و بنظرم تنها ضعفش موتورش باشه که میتونست خیلیی قوی تر باشه.راجب مصرف سوختش هم تا 3هزار کیلومتر اول یکم بالاتر از 9بود اما ب مرور کم وکمتر شداین تجربه و نظر منه لطفا نیاید بگید الکیه..مرسی.
1395/7/25
سلام. معمولا بررسی باید روی خودرو نو انجام گیرد نه روی ماشین تصادفی.به نظر میرسد به جای بررسی و نقد منصفانه بیشتر بنا بر نقد مغرضانه بود. ممنون .اگه پیامم نمیزارین لااقل یه نقد بی طرفانه کنید.
1395/8/12
شتاب برلیانس اتوماتیک = 17.5
شاب جک جی 5 اتوماتیک = 16.5
شتاب تندر90 اتوماتیک = 11.7
برنده تمام عیار قدرت .. شتاب .کیفیت = فقط تندر90 اتواتیک هست
تندر سوار ها بکوبن لایکو :)
1395/8/26
آخه کی بخاطر شتاب ماشین ماشین هارو با هم مقایسه میکنه مثلا من بیام بگم پورشه کاین شتابش ۱۰ثانیس اما ۲۰۶ شتابش۹ثانیس بگم ۲۰۶ بهتره!!
1395/10/6
یک چرخ برلیانس به ال نود می ارزه این ماشین برا پیرمردا خوبه😂😂
1395/11/19
جناب متین اول اینکه ایشون یکسری ماشین هم رده را باهم مقایسه کرده و خوب حقیقت هم همینه که داچیا لوگان یا ال نود یک محصول خوب از اروپاست که صرفنظر از ظاهر اتاقش که البته طرح مسروقه از روی کمپانی های قدر آلمانی نیست دارای مشخصات فنی خوبیه.
دوم شما یا هرکس دیگه با مقایسه کاین و 206 و اعلام شتاب بالاتر برای 206 فقط خودش را مضحکه کرده پس استدلال درستی نمیتونه باشه.
سوم اینکه قرار نیست چون شما دوستش داری اینجا همه از ماشین مطلوب شما تعریف کنن ! هرکس داره از تجربیات خودش مینویسه قرار نیست توی دهن مخالف بزنیم.
1395/8/17
با سلام
میخواستم ببینم جای فیش AUX تو اچ330 کجاست؟
1395/8/22
در داخل كنسول يا جاي دست بين دو صندلي جلو
1395/9/2
ماشین خوبیه ولی به آپشنهای جک j5 نمیرسه و تنها چیزی که داره کیلس که جک اونو نداره .......... ولی قطعات جک زود تر پیدا میشه ...... در ضمن بازار دوم جک قویتره
1395/9/6
آشغال ترین ماشینه خودم خریدمش3ماه دارم ضبط سوخته ماشین موتورش سوخت تو5000کیلومترموتورش روعوض کردم خیلی سرعت پایینی داره موتورش خیلی صدا داره بخاریش هم سوخته الان2هفته است هفته پیش هم بردم نمایندگی میگه وسلیش رونداریم گفت برو ماه دیگه بیا 3روز پیش هم فروختمش ماشینم اتومات بود51ملیون خریده بودم بزور مشتری پیدا کردم42ملیون فروختمش باپولم رفتم دنا ثبت نام کردم ول کنید اشغال های چینی رودنا خیلی بهتراز خودروی چینی وال90وپارس و206و405است برلیانس فقط میتونه رقیب 405باشه نخرید برلیانس دیدید که چه بلایی سرم اومد
1395/9/9
دوست عزير، بيشتر از ضبط و موتور فكر مي‌كنم شما خودتون سوختيد كه برليانس اينقدر فروشش خوبه؟!
1395/10/6
لابد شانس تو بوده بلاخره از هر صد تا ماشین یکیش بد در مییاد این طبیعیه
1395/11/26
باشه حالا كه شما گفتى ديگه هيش كى نميخره اين برليانساى بى ادبو زشتو كه همه چيشون ميشوزه و همه ميرن از اين به بعد دناى خوشكل و پاكيزه ميخرن كه خيلى خوبه و شما دوس دارييييى،هوراووو خدافظ
1395/12/20
این از اون آدمای مشکل روحی ایران خودرو میباشد.
1396/2/6
با این دروغایی كە این دوستمون سرهم كردن مشخصە كە تو عمرشون دست بە فرمان نبردن!!!اخە عزیز دلم اینایی كە شما میكین حتی برا ابوقراضە ها هم پیش نمیاد خواهشا كمی منطقی باشین و از چیزی كە بدتون میاد اینطوری بدگویی نكنینو بگین اغا بە نظر خودتون بدرد نخورە تمام شد
1396/2/8
اصلا یه حرفی زدی خودتم فکر کنم دوباره بخونی خندت میگیره
1396/3/25
تو که راست میگی!!!
میخواستم خیلی بدتر جوابت را بدهم دیدم ممکنه تایید نشه.من خودم در حال حاضر پراید دارم و قصد دارم ماشینم را عوض کنم.ماشین هایی هم که مد نظر داشتم پژو ۲۰۶ ،رانا و برلیانس بود که بعد از تحقیق و تست کردن بی خیال رانا و ۲۰۶ شدم،(هر چند که خودم عاشق قیافه ۲۰۶ هستم) من هم مدل h320 برلیانس و هم مدل h220 را سوار شدم ،h220 را در نمایندگی تست کردم و نکته ای که به شدت توجهم را جلب کرد بی صدا بودن موتورش بود،اصلا با رانا و ۲۰۶ قابل مقایسه نبود.
h320 را هم سوار شدم مال یکی از دوست هایم بود اون هم موتور بی صدا و سواری نرمی داشت.
پس حرف مفت نزن و مردم را گمراه نکن از همین یه نکته میشه فهمید اصلا سوار نشدی و بقیه داستانت هم حرف مفته.... واقعا که امثال شما مریض هستید.فکر کنم اینجا تنها جایی روی کره زمین هست که اصلا نمیشه به حرف ها و کامنت های مردم اعتماد کرد و به نتیجه رسید،حتی به نظرات کارشناسی سایت ها هم نمیشه اطمینان کرد چرا که اکثرا جیره خوار و مزد بگیر مونتاژ کنندگان یا شرکت های وارد کننده هستند و نمی توان به نتیجه قطعی رسید.تنها راه این است که شخصا وارد عمل شده و خودتان تست کنید....راستش من از برلیانس طرفداری نمی کنم چون اون هم خیلی ضعف های بزرگ داره،مثلا شیشه هاش مثل پیکان های دهه هفتاد سفیده در حالی که الان حتی پراید هم شیشه رنگی داره و یا کیفیت داشبوردش افتضاحه در هر دو مدل و یا اینکه لوازمش به شدت گران است.یعنی ماشین چینی میخری ۵۰ میلیون تومان ولی باید هزینه یه ماشین کره ای ۱۵۰-۱۴۰ میلیونی را بدهی،مثلا تو نمایندگی می گفت: یارو اومده بود برلیانس h320 داشت و آینه سمت چپ شکسته بود خواست عوض کنه،قیمت گرفته بود ۴۵۰ هزار تومان !!! خلاصه با سیم برایش بسته بستند و رفت
1396/3/25
راجع به صدای کم موتور در کابین برلیانس مخصوصا در مدل h220 ، باید این را هم بگم که من این ماشین ها را با ماشین های ایرانی تولید داخل که همه ما سوار شده ایم مقایسه کردم(محصولات ایران خودرو و سایپا) ونسبت به اونها و با توجه به چینی بودنش خوب بود.
در ضمن در تکمیل صحبت قبلی ام باید بگم من اول فقط قصد خرید ۲۰۶ یا رانا داشتم،البته رانا فقط به خاطر صندوق جادار تر نسبت به ۲۰۶ ولی بعد از آگاهی از مشکلات اساسی در گیربکس و ... از خرید آنها پشیمان و با توجه به بودجه محدود به فکر خرید برلیانس مدل h220 افتادم و اصلا در فکر خرید h320 نبودم فقط دوستم داشت و من هم یکبار سوار شدم( کنار راننده)
1396/5/12
یکبار دیگه به ماشینت درست نگاه کن ببین واقعا برلیانس داری ،شاید چیزی دیگه ای باشه ها
1396/5/30
😂😂حداقل یه دروغ سر هم میکردی تا باعقل آدم جور دربیاد
1395/10/18
54 میلیون به قرآن این ماشین ارزش 30 میلیون نداره که به ما با این همه قیمت بیشتر از تولید نصیب میشه
1396/3/25
.پس با این حساب آشغالهای ایران خودرو رو باید رایگان برسونن دست مشتری.آشغال تر از ایران خودرو نداریم
1395/10/27
- مدیریت محترم وبسایت وزین خودرو بانک ، سلام و علیکم .
پیرو مطلب درج شده با موضوع « تست و بررسی اتومبیل برلیانس H330 » و پس از بررسی های صورت گرفته و با استناد بر نظرات جمیع دارندگان خودروی فوق ، پیشنهاد می گردد ضمن بازنویسی و دقت بیشتر در نگارش مطالب آزمایش ، مراتب همکاری در زمینه ی تست و بررسی و تهیه گزارشات خودرویی را برای عموم علاقه مندان فراهم نمایید .
- ضمنا اینجانب با آزمایشات متعدد و بررسی های طولانی مدت روی انواع اتومبیل های چینی ، تجربه ی خوبی را دارا هستم که در صورت تمایل به همکاری از جانب خودرو بانک ، رزومه به پیوست از طریق ایمیل تقدیم می گردد .

با تشکر
پیروز و سربلند باشید .
1396/1/15
خداییش این همه لفظ قلم صحبت نمودید تا تارنمای وزین خوروبانک از حضرتعالی طلب همکاری های واسعه بنمایند؟
برادر گرامی برو سر کارت....
همینجور ماشین چینی امتحان کن تا امتحان دونت پر شه
:)
1395/11/10
جناب آقای سید حمیدرضا باب الحوائجی مدظله العالی - علیکم السلام
پیرو نامه مورخ 1395/10/27 جنابعالی باستحضار میرسد :
باتوجه به سفر اخیر اینجانب بهمراهی هیات ذیصلاح به کشور دوست و برادر جمهوری کمونیستی خلق چین و نظر خواهی از ملت قهرمان و مبارز کشور مذکور خودرو مورد بحث با وجود متعالی تر بودن کیفیت از هر نظر نسبت به نمونه های تولیدی در ایران به نظر خود ایشان از جمله خودرو های بیضوی و فاقد کیفیت میباشد و تنها خودرو های مورد اهتمام آن ملت شریف انواع خودروهای گریت وال و جک محسوب هستند .
لذا ورود سایر خودرو های مردود به ایران اسلامی حسب الامر صرفا جهت رفاه حال برادران برگزیده و نورچشمی های واردکننده انجام میگیرد و فاقد وجاحت فنی و ایمنی میباشند .
مراتب جهت آگاهی حضرتعالی و سایر برادران دارنده بعرض رسیده متمنی است تعصب حاصله از تملک این قبیل تحف مشرق زمین را نادیده گرفته و منطقا با خودروهای متعالی مغرب زمین قیاس شود .
من الله توفیق _ هدهد
1395/11/26
يعنى خدا بگم چيكارت كنه دهنت سرويس خيلى ايول دارى آخرشييييىىى مردم از خنده
1395/11/10
باسلام
دوستان عزیز برلیانس سوار قربون همتون برم الهی . باور کنید وقتی برای اولین بار این ماشین را از نزدیک دیدم انقدر خوشم اومد که فردای همون روز یک مشکی اتوماتش را که 7هزارتا کارکرده بود خریدم چون دیدم با 48 تومن یک ماشین نو که نسبتا شبیه ماشین خودم هم هست ( e90 BMW 330) خواهم داشت که امکانات نسبتا خوبی هم داره !
اما باورکنید هر روز که میگذشت پشیمون تر میشدم نمیخوام گزک دستتون بدم که فورا بگید داره با BMW مقایسه میکنه چون اصلا اینکار را نکردم بدلیل اینکه حتی با ماشین دم دستی قبلی ام هم که 206 تیپ 6 بود قابل قیاس نیست . تنبلی بسیار در شتابگیری اولیه سر و صدای اتاق صدای موتور کوبیدن کمک فنرها و ازهمه بدتر نبود لوازم یدکی و خدمات بعداز فروش واقعا غیرقابل تحمل بود .
این جمله را از خیلی هاتون شنیدم که : اونهایی که ازاین ماشین ایراد میگیرن و بدمیگن اصلا یکبار سوارش شدن ؟!
درجواب باید بگم من یکی از اونها هستم که بله سوار شدم ولی شما چی ؟ شما آیا سوار یک هیوندایی آوانته 7-8 سال پیش یا مگان یا مزدا 3 قدیم که همشون توی همین رنج قیمت هستند و کارکرده هاشون اگر مدارا بشه و سرویس بموقع انجام بشه تا 20 سال دیگه هم ماشین اند و جزء پرفروش های بازار آمریکا بودند ، شدید ؟ آخه برای چی کسی باید سیاهنمایی کنه یا بخواد مغرضانه فقط این ماشین را بکوبه ؟ این فلک زده مگه چی هست که بخوان خرابش کنن ؟ چیزی که عیان است ...
تورا بخدا اینقدر قانع نباشید و با یک همچین چیزی انقدر ذوق زده نشید واقعیت ها را بگید بزارید بگوش مسئولین برسه بقیه هم توی دام نیافتن . بااین قیمتها والا هرجای دنیا میشه بهترین ها را خرید . از افت بازارش دراثر انتقاد نترسید بگذارید ببینن ما ملت بخت برگشته هم چشم و گوش و درک داریم.
1395/11/12
آقاي باوارياي عزيز كه از اسمت معلومه عاشق ب ام و هم هستي مثل خودم قربونت برم من در پاسخ شما از سر اتفاق از او دسته صاحباي برليانس البته دستي هستم كه دقيقاٌ از سري هاي اول مگان دستي از صفر و بعد آوانته كاركرده داشتم و به خاطر خرجهايي كه داشتند برام مي تراشيدند برليانس البته دنده اي و اونم صفرشو گرفتم، بنابراين بر خلاف نظر شما سوار ماشين كره اي و اروپايي هم شدم، اونچه كه من بعد از يك سال و نيم سواري برليانس دستي بايد بگم اينه كه شتاب اين ماشين در مدل دستي با دو نكته خيلي مهم روغن موتور و بنزين سوپر كاملاً به نسبت ماشيناي قبلي با توجه به حجم موتور كمش قابل قبوله صداي موتور هم بيشتر از هر چيز به بنزين و روغن موتور نامرغوب بر مي گرده، در مورد خشكي سواري بايد بگم اين ماشين به علت هندلينگ عالي در پيچ ها يه مقدار خشكه اما با تعويض لاستيكا با لاستيك نرم خشكي تا درصد بالايي كم و حتي از خيلي از ماشينهاي هم قيمتش نرمتر ميشه، در پايان من واقعاً نميدونم كه اتومات برليانس جواب ميده يا نه و يا ماشين كاركرده چه بلايي به سرش اومده كه شما اينقدر ناراضي بوديد. در هر صورت به نظر من برليانس براي يك مصرف كننده واقعي كه به ماشينش ميرسه و مراقب اون هم هست، گزينه ايده آلي با توجه به بخصوص طراحي خيلي حوب بيرون و داخلش هست كه فكر ميكنم تو اين يه مورد طراحي با بنده موافق باشيد. با آرزوي موفقيت.
1395/11/19
آقا مهران فقط میتونم بگم جانا سخن از زبان ما میگوئی و بس ! یعنی عین مواردی را که شمردی منم باهاش درگیرم سنگینی اتاق نسبت به قدرت کم موتور کوبیدن کمکها مخصوصا عقب ماشین صدای قارقار موتور توی اتاق و آخر و افتضاحتر از همه جواب الان قطعه نداریم بیاد باهاتون تماس میگیریم نمایندگی هاست نمیدونیم این چه گارانتی هست که زمانش همینطوری میگذره و تموم میشه منتها حالا ما زورمون نرسیده خودمونو گرفتار این سرطان کردیم تو که بی ام و سواری و وضعت درسته داداش هرگردی گردو نمیشه برای دم دستی هم همون ماشین خودتو سوار شو ماها شاید ولی کار شما که به اون سیستم عادت داری اصلا نیست یاحق
1395/11/20
متاسفم برای این طراحی هیچ هماهنگی بین چراغ جلو و جلو پنجره نیست اون آرم تابلو چه دلیلی داره به این بزرگی در جلو و عقب ماشین طراحی بشه واقعا بنده یکی از معیار هام برای خرید خودرو زیبایی و هماهنگی طراحیشه حتی پراید از این قشنگتره... شاید باطنش خوب باشه ولی اینم حکایتش به مانند تندر نود هستش که بهترین خودرو از نظر فنی تو ایران ولی ظاهرش خیلی داغونه.. مبارکمووون باشه واقعا تا کی؟؟؟؟!!!
1395/11/26
سلام روستان عزیز
من میخوام ماشین بخرم و بین چند گزینه شک دارم و از هرکس هم سوال میکنم به نتیجه نمیرسم چون یکی میگه خوبه یکی میگه بده...
کسی میتونه واقعا راهنماییم کنه که برلیانس h320 بهتره یا mvm315 لاکچری اسپورت.؟؟ یا لیفان x50. کدومش بهتره.؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
1395/12/12
سلام دوستان
یه سوال
سیستم تهویه مطبوع برلیانس ۳۳۰ اتومات ٬ اتوماته یا دستی ؟
1396/4/24
سلام اتومات اتوماتیک هستش
1395/12/13
با سلام میشه فیلم تست این خودرو را به اشتراک بگزارید
ممنون می شم
1395/12/28
اخه چرا الکی دروغ میگین شتابش 16/5 هستش .من خودم عینن شتابشو گرفتم 12 ثانیه شد . میرین با یه ماشین تصادفی شتابشو اندازه میگیرین اخه
1396/6/10
اقا محمد چرا دروغ میگی با وزن 1430کیلویی و103 اسب بخار به زور میشه 17ثانیه زد اونوقت تو میگی 12ثانیه.بابا کم هالی ببند
1397/1/13
شتابش از پراید هم کمتره انصافا
ولی مگه ماشین فقط شتابه؟
1395/12/30
ببخشید خواستم بدون بین دنا پلاس وh330کدوم بیشتر ارزش خریدن دارن
1396/1/13
من همه مدل داشتم.خدا پدر سایپا رو بیامرزه.ایرانخودرو آشغاله. افتضاح.چینی هم داشتم چری خدایی سه سال بدون هیچ مشکلی کار کرد مشکلش فقط قطعات بدنه بود که گرون بود الآنم یه پارس lx دارم از اول تو نمایندگی و تعمیرگاه بودم. خلاصه عطای اتومبیل ایرانی رو به لقایش بخشیدم و یه h330 اتومات نام نویسی کردم. نخرین این آشغالای ایرانیو بخصوص ایران خودرو
1396/3/28
به نظره من بعد از کیفیته ساخته ماشین که تو ایران در حده افتضاحهه در دسترس بودن وه به قیمت بودن لوازم جانبی ماشین مهمه . برا همین من همین ماشینای افتضاحه ساخته ایران رو ترجیح میدم
1396/5/12
اصلن خداییش شما تاحالا شده بری ایرانخودرو یه ال نود ببینی عیب فنی داشته باشه؟؟! تنها ماشینی که توش نتونستن دست ببرن همین ال نوده. از هر مکانیک یا مهندس ایرانخودرو هم بپرسی همینو میگن. فقط متاسفانه مردم دنبال ظاهر جذب کننده و روداشبوردی هستن
1396/5/22
سلام دوستان.ما یه پراید 141 داریم و یه تندر نود پارس خودرو.حالا میخوایم پراید رو عوض کنیم بین برلیانسh330 اوتومات,mvm550 و x33sport که رنج قیمتیشون تو یه حده شک داریم ..لطفا کسایی که درین زمینه ها تجربه و اگاهی دارن راهنماییمون کنن.تشکر
1396/5/24
فقط H320
منفیات بیخیال شو من که دارم 8 ماهه استفاده میکنم بهت میگم
1397/1/11
برلیانس اچ 330 اتومات بخری عالیه من خیلی راضیم دوسال دارم تا بحال هیچ خرابی نداشت عالی
1397/1/11
550 داشتم خوب نیست مصرف سوختش بسیارزیاده حرفم راگوش بدی برد کردی برلیانس مصرفش عالیه واز همه نظر عالیه
1396/5/30
اینجا نوشتن که برای سرنشینان عقب دریچه ای طراحی نشده 😐😐ولی اگه به زیر صندلی توجه میکردند میتونستن دریچه هارو ببینن ..
1396/6/9
آره واسه سرنشینای عقب هم دریچه گذاشتن ولی نمیدونم چطوری نتونستن پیدا کنن
1396/7/11
سلام ، نظر تقریبا"همه دوستان رو خوندم ولی فعلا" با شرایط ایران چه خودرو ایرانی چه خارجی صفر هم تحویل بگیری ، بقول دوستم که در یکی از تعمیرگاهها مجاز کار میکند ، خودروی به شانس طرف مانده که خوب در بیاد ، یا مشکل ساز
از 89 پراید دارم تازه گیها ادا درمیآره ، یکی هم خودرو صفر میخره مشکل داره
1396/8/4
نمیدونم چرا بین خبرنگاران ومردمی که تست درایو رو تو وبلاگ ها و سایت ها گزارش مینویسند مرسوم شده که اول از همه بگن کیفیت داشبرد از پلاستیک بدرد نخور درست شده و اصلا" خوب نیست
یا بیان بگن طراحی خودرو خیلی کسل کننده و نا همگون هست

فک کنم هرچی از این جملات کلیشه ای بیشتر تکرار بشه موفقیت نویسنده بیشتره!


من به عنوان مصرف کننده دنبال تست ها و بحث های جدی تری هستم مثلا" ایرادات رایج ،طریقه رفع اونها،چگونگی خدمات دهی شرکت در نمایندگیهای پس از فروش،تحلیل بازار دست دوم ها و...

امیدوارم درآینده به این سمت بریم که ببینیم صنعت اتوژوزنالیسم هم پیشرفت های بیشتری کنه
1396/9/26
فقط یه نکته
اون دریچه هوای سرنشینان عقب که گفتین نیست
زیر صندل ها مخفیش کردن و از اونجا میاد دریچه نیست وقتی هوا رو پایین قرار بدین باد از زیر صندلی ها به عقب میره
امکان قطعش توسط همون کلید های جلو هست و دست عقبی ها هم نیست خخخخ
1396/10/13
!!!!!!!!چطور میگی نیست شاید برلیانس نیست ماشینت!!!! دقیقا زیر صندلیهای جلو دوتا هرکدام دودریچه هست شاید رفته زیر کفی
1397/1/15
با سلام
تست و آزمایش و نقدتون بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار.. سلیقه ای و پیش پا افتاده بود و حیف وقتی که واسه خواندن این مطب گذاشتم اما لازم میدونم جواب بدم.
یک سری مطالبی که فرمودین مثل نبود دریچه تهویه(که محل قرارگیری زیر صندلی های جلو هستش)، نبود درب قالپاق رینگ (یا به قول شما درپوش محور رینگ) ، تفاوت آرم عقب با جلو، درز بین سپر و کاپوت به دلیل تصادف یا مثلا گفتن (جمع بندی کلی از نمای ظاهری داشته باشیم باید گفت نمی توان برلیانس اچ 330 را خودرویی جذاب و زیبا و به روز دانست) اینها همگی نظرات شخص شماست که بسیار پیش پا افتاده و سطحی و ظاهری تست و بررسی شده کاملا سلیقه ای هست. این خودروی کارکرده ای که شما تست کردین این مشکلات رو داشته قطعاً و یا کسری این قطعات رو داشته. شما به چ استنادی و غیر استاندار شتاب از یک خودرو میگیرن با کارکرد ده هزار کیلومتر و اعلام میکنین؟!! فکر نمیکنن مشکلی داشته باشه یا خودرو از لحاظ فنی در شرایط استاندار خودش نباشه
به هر حال نویسنده مثل اینکه از شب قبل مشکلی واسش پیش اومده و ناراحت از این زمونه بوده چراکه گویا نکات فنی این خودرو مثل استفاده از فرمان برقی بسیار نرم، سیستم ورود و خروج بدون کلید و کیلس، هندلینگ مناسب،آیرودینامیک مناسب، نرمی خودرو،مصرف سوخت پایین، سطح الایندگی یورو5، نرمی صندلی ها و راحتی سرنشینان، فضای مناسب صندوق عقب، گیربکس بسیار نرم هیوندای و... همگی رو فراموش کرده گیر داده به تفاوت آرم عقب و جلو و نبود درپوش.. واقعا متاسفم
بدون تعصب و غرض ورزی بنده هم مدتی هست برلیانس 330 دارم و کاملا راضی هستم و نسبت به پولی که دادم پشیمون نیستم. برلیانس خریدم و انتظار بی ام دبیلو ازش ندارم اما نسبت به خودرو های هم قیمت به نظر بنده که اکثرشون رو تست کردم گزینه مناسبی هست. کما اینکه مدتی هست برلیانس با موتور جدید عرضه شده و برادرم 320 گرفته که از لحاظ شتاب و کشش نسبت به ماشین من واقعا بهتر شده.
الان بیش از یک سال هستش که از درج این مطلب میگذره و چیزی که معلوم هست خیابان های شهرهاست که پر شده از خودرو های چینی خصوصاً برلیانس که دیگه حرفی واسه گفتن نمیمونه..
ممنونم از نقد مغرضانه و سلیقه ای شما نویسنده محترم
1397/1/30
با درود
کاملا با نظر جنابعالی موافق هستم . بنده از مهر 1395 ، H330 اتومات دارم . فوقالعاده راضیم از خریدم . البته باید اینو قبول کرد که شما 50 ملیون پول میدی پس توقع ماشین 100 ملیونی و بیشتر رو نداشته باش .
من به دوستانی که قصد خرید دارن حتما این ماشین رو پیشنهاد میکنم
البته نه اینکه بی ایراد باشه
اما ایرادات جزئی ( به قول دوستمون داشتبورد از جنس خوبی نیست ) رو به خوبی موتور و گیربکس و ..... ببخشید
1397/3/21
دوست عزیز نمیدونم چرا واقعیت های گفته شده در مورد این ماشین شما رو انقدر رنجونده ولی اینو خوب میدونم که ما ایرانی ها به ماشین زیر پامونم متعصبیم و حاظر نیستیم ایراداتشو کسی بگه و بشنویم و کسی بدونه ، شاید بعضی محاسن این ماشین از قلم نویسنده افتاده باشه ولی چه شما بخوای و چه نخوای هر چی نوشته شده واقعیت محضه ، زیادم نگران افت قیمت بازار کارکردش نباش این مشکل همه ی ماشین های چینیه و مختص این ماشین نیست
1397/2/20
چرا انقدر بد نوشتی از برلیانس.یعنی عالیه همه چیش.از مصرف سوخت کم تا همه چی.چرند گو
1397/3/1
با سلام میخواستم بدونم استارت این ماشین دکمه ای است یا با سوئیج هستش؟
باتشکر
1397/4/10
من میخوام این ماشینو بخرم ، بنظرتون بخرم یا برم دنا بخرم؟؟
1397/4/29
به نظر من برلیانس بهتره
1397/5/13
دنا چرته نخر هرکی خریده مثل سگ پشیمونه
1397/6/10
تو اینترنت روشای نصب عجیب غریب (شکستن خار و چسبوندن با چسب، در اوردن جلو پنجره و ...) نوشتن، هیچ روش خاصی نداره، یه چاقو اروم بندازین زیر ارم قبلی درمیاد پنج تا خار داره. ارم جدید و نصب کنید. فقط حواستون باشه اورجینال بخرید که جای خاراش درست باشه راحت جا بخوره.
1397/7/12
با درود فراوان به مدیریت سایت و همه دوستان.
اساسا صنعت خودروسازی چین بسیار گسترده است.با تمام این وسعت دارای ضعف بنیادی هست بخاطر کپیینگ از مدل ماشین های غربی مثلا یه نگاه اجمالی به آرم کشنده howo ماندازید فکر میکنید با بنزAxor آلمانی مواجهید و یا MvM110 رو خیلی ها با Matiz کره جنوبی اشتباه میگیرند.دوستان سیستم صنایع خودرو سازی ژاپن و کره جنوبی برگرفته از استایل و مدلینگ غرب هست.شما وقتیکه پشت Hyundai Accent و یا Elantra و.و.و.و. میشینید انگاری پشت opel Astra سوارید.لذت رانندگی رو حس میکنید.امکانات و فرمان پذیری خودرو برا تون لذت بخش.مثلا وقتیکه پشت kia picanto سوارید همون حس Chevrolet Spark رو براتون تداعی میکنه.در پایان اضافه کنم که اون سرویسی ره که خودروهای ژاپنی،کرهای،آلمانی،فرانسوی به شما میدن.ماشین های چینی با خدمات پس از فروش ضعیف به شما نمیدن.ممنون از توجه تان.
1397/11/2
حدودا یکساله که برلیانس ۳۳۰ اتومات رو دادم فقط چند نکته منفی داره اول این که از پشت طراحی ساده ای داره دوم این که صندلی ها اصلی نیستن و سایپا معلوم نیس چرا این صندلی هارو گذاشته که نسبت به اصلی خیلی ضعیفه داشپورت خوش فرمه ولی خیلی خشکه
شتاب صفر تا صد از حالت سکون ۱۱ ثانیه طول کشید چندین بار هم امتحان کردم یک ذره اولش اون کشش سریع رو نداره ولی بعد ۴۰ تا کشش خوبی پیدا میکنه
من راضیم به نظرم باید محصول رو استفاده کرد بعد نظر داد خیلی ها نظرات الکی میدن فقط
1398/8/2
سلام
کسانی که این ماشینو دارن با توجه به اینکه برج 8 سال 1398 هستیم الان خرید این ماشین کارکرده و تمیزس ارزش خرید دارد؟؟ تجاب این چند سالی که سوار شدید چطور بود؟؟
1398/8/18
علت تفاوت در مارک خودروهای برلیانس چیه؟بعضیاشون مارک پارس خودرو دارن بعضیاشون مارک برلیانس.ایا محل تولیدشون متفاوت هستش و اگه اینطوره کیفیت کدوم بهتر هستش و چه تفاوتی دارند.
1398/8/21
در پاسخ به پرسش رامين و داوود بنده از سال 94 از سري اول برليانس دارم ماشين نرم و راحت و بي خرجي هست در ضمن همه ماشينا از سري اول آرم پارس خودرو روشون بوده (به جز روي فرمون كه آرم برليانس هست) كه بعضي ها از جمله خود من با آرم برليانس خودشون آرم ها رو تعويض كردند. تفاوت مدل هاي اوليه با جديدتر در رنگ بندي كابين هست كه در سري هاي اول رنگ بندي كرم و طوسي و به نظر من جداب تري داشتند و بعدتر تك رنگ مشكي شدند لاستيك سري هاي اول فابريك چيني بوده كه از لاستيك ايراني سرهاي بعدي نرم تر و بادوام تر هست همچنين صندلي سريهاي اول جنس نرمت و راحت تري دارند.
1398/11/20
سلام من برلیانس h330 ۹۶دنده دارم با موتور ۱۵۰۰بسیار نرم و پشت فرمون راحت با صندلی خوب شتابش اونقدر ک میگن بد نیست سمند ef7 پارس tu5 خودم گرفتم دنده پایین و بالا کفی هم ۱۹۰رفتم صدا موتورش واقعا کمه مصرف بنزین عالی نسبت به قیمتش خوبه.
1399/1/19
خودرو برلیانس موتور جدید 1.65 اتوماتیک صندوقدار، در کلاس و رنج قیمتی خودش در ایران، بی رقیب است به گونه ای که خودروهای ملی و مونتاژی مثل انواع پژو و رنو و سمند و حتی دنا و سایر خودروهای مونتاژی مثل جک و لیفان قابل قیاس با آن نیستند. خودرو برلیانس در ایران توسط دو خودروساز مطرح سایپا و پارس خودرو پشتیبانی می شود و شرکت اصلی برلیانس در چین نیز متعلق به بی ام و می باشد.
برلیانس جدید 1.65 دارای گیربکس و موتور تنفس طبیعی با قابلیت vvt طراحی شرکت هیوندای است. موتوری با مصرف کم و صدای کم و شتاب قابل قبول و تعویض دنده در این خودرو ۴ سرعته تیپ ترونیک به خوبی انجام می شود.
سیستم ترمز قابل قبول است هر چهار چرخ دیسک دارای ABS و EBD با قابلیت تهویه برای چرخ های جلو
فرمان برقی است و هندلینگ فوق العاده ای دارد و سیستم تعلیق آن خوب می باشد.
فضای داخل برای سرنشینان جلو و عقب با توجه به کلاس خودرو مناسب است و مشابه بی ام و سری سه و سراتو سایپا و تویوتا کرولا می باشد. فضای صندوق نیز وسیع و جادار است. فضای داخل موتور نیز مناسب است به گونه ای که سرویسکار دسترسی کامل به قطعات موتور دارد.
صندلی ها راحت است و در مسافرت خسته کننده نیست. صندلی های عقب نیز تماما جمع می شود تا در صورت نیاز فضای بیشتری به صندوق اضافه شود.
طراحی بیرونی خوب و قابل قبول است و تا حدی شباهت به خودروهای آلمانی دارد و طراحی داخلی نیز خوب است و راننده از دید مناسب و دسترسی خوب به اجزا کابین و داشبورد برخوردار است.
از قابلیت های دیگر این خودرو سنسور پارک عالی ، پاور ویندوز ، کی لس ، کولر قابل قبول ، سیستم صوتی با 4 اسپیکر و 2 تویتر ، و سیستم رهیاب عالی نید با آپدیت رایگان ، مه شکن جلو و عقب ، آینه های برقی ، قفل اتوماتیک درب ها، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب و ... می باشد.
و آپشن های قابل اضافه بر این خودرو به صورت استاندارد توسط نمایندگی می توان به موارد فوق اشاره کرد:
کروز کنترل، دوربین پارک، پاور سانروف، آینه تاشو برقی، تویتر برای درب های عقب، مدیا پلیر آندرویدی، سنسور نور و سنسور باران
درضمن خودرو اینجانب به صورت فابریک دارای نمد صندوق و موتور و همچنین سینی زیرموتور بود. از آپشن ها دوربین و کروز را نصب کردم که عملکرد خوبی دارند و نصب این دو آپشن رو به سایرین نیز پیشنهاد می کنم چون فوق العاده کاربردیست.
مدیا پلیر ویندوزی آن نیز از عمل کرد خوبی برخوردار است و کیفیت صدای آن راضی کننده است به شرطی که تنظیمات صدا رو به درستی واصولی انجام دهید که این مورد برای تمام پلیرها صدق می کند.
برای بنزین نیز توصیه می کنم فقط از بنزین سوپر استفاده کنید.
در انتها جا دارد مجددا یادآوری کنم برلیانس 1.65 اتوماتیک سدان در کلاس و رنج قیمتی خودش فوق العاده است و سایرین نیز که این خودرو را ندارند و حتی با آن رانندگی نکرده اند از اظهارنظر پرهیز کنند.
1400/5/12
من بعد از داشتن ۵ سال از این ماشین بنویسم گیربکس فوق العاده موتور کم استهلاک سواری نرم ولی با کمی کوبش هندلینگ و فرمان پذیری عالی هماهنگی ظاهر ماشین و داخل اون موتور درسته که ۱۰۳ اسب بخار قدرت داره اما گشتاور خروجی اون میتونه داخل دور موتور پایین تری به دست بیاد و به خاطر سیستم انتقال قدرت باهوش و مهارت راننده می توان شتاب زیر ۱۰ ثانیه با این خودرو گرفت البته باید این را هم توجه کرد که ماشین های اتومات کلاً باید طوری گاز داد که ماشین وادار به معکوس کشیدن بشه تا شتاب بیشتری بگیرد داخل سایت به امکانات این ماشین کوچکترین توجهی نشده مثلاً دریچه های کولر زیر پا زیر صندلی راننده را قید نکرده و از کی لس خودرو صحبتی نشده صندلیهای بزرگ ابعادی ارگونومیک فرمون کوچک مکان جایگیری در سطح دسته های راهنما ترمز های قوی و از معایب آن �‌توان به ساده بودن داخل خودرو و داشبورد کم بودن ارتفاع خودرو نبود توییتر در درب های عقب کم بودن ارتفاع از سطح زمین به طوری که ممکنه خیلی جاها کف ماشین مخصوصاً داخل روستاها به دست انداز ها گیر کنه این را هم توجه کنید که این ماشین روی پلتفرم بی ام و ۶۰۳سری یک ساخته شده به همین خاطر آیرودینامیک و امنیت فوق العاده کابین از ویژگی های اونه و اون رو به هیچ عنوان با ماشین هایی که روی پلتفرم ۴۰۵ ساخته شدند مانند پارس سمند سورن دنا دنا پلاس توربو مقایسه نکنید چراکه طراحی موتور و بدنها حداقل حداقل مال سی سال پیش است و البته اگه به حرف بنده در زمینه شتاب گیری این خودرو شک دارید �‌توانید درگ این خودرو را با زانتیا داخل آپارات ببینید