موضوعات داغ

کیا اپتیما 2016 فیس لیفت، گلوله ای که خطا رفت و بر هدف نشست!

29 مرداد 1395

آزمایش و نوشته: محمد حسین مارینی

عکس: احمد رکابی

مقدمه

"چه میخواستیم و چه شد!" شاید مسئولان کیا وقتی به سرگذشت مدل اپتیما نگاه می کنند این جمله را زیر لب زمزمه کنند!

مدلی که قرار بود با طراحی ساده و موزون، در تقابل با طراحی اسپورت و جوان پسند هیوندای سوناتا YF بتواند نظر قشر مسن تر جامعه را به خود جلب کند؛ اما با نگاهی اجمالی به بازار متوجه شدند که دقیقاً جا به جا به این 2 مدل فکر می کردند! و شاید نسل قبلی اپتیما بیانگر این موضوع بود که طراحان کیا کاملا به این نکته رسیده اند! اکنون که مدل 2016 اپتیما معرفی شده پر واضح است که بازار هدف قشر جوان جامعه بوده و سوناتا LF مشخصه های اسپورت YF را دیگر در خود نمی بیند تا بتواند انتخاب افراد جا افتاده تر جامعه برای خرید باشد. به هر ترتیب به نظر می رسد که خودروسازان کره ای از سردرگمی سابق درآمده اند و تکلیفشان با خودشان روشن شده!

اپتیما 2016 پس از معرفی توجه رسانه ها را به سوی خود جلب کرد. طراحی جدید کابین و بدنه در کنار لیست بلند بالا و اغوا کننده ای از تجهیزات که تقریباً هر نیاز و سلیقه ای را پوشش می دهد موجب شد تا ما را سریعاً به این خودرو رسانده و تجربه مان از بررسی این خودرو را با شما مخاطبین خودروبانک به اشتراک بگذاریم. قطعاً اکثر شما خوانندگان این خودرو را می شناسید و شاید صحبت کردن در مورد آن کار عبثی باشد اما با ورود این مدل جدید و فیس لیفت به بازار ما بر آن شدیم تا مروری کوتاه بر این خودروی محبوب داشته باشیم.

طراحی

نمای اسپورت اپتیما در مدل جدید نیز کاملاً حفظ شده و خودرو به خوبی حس به روز و اسپورت بودن را به بیننده القا می کند. هرچند که کمی محافظه کاری در طراحی این نسل نسبت به قبل (همانند سوناتا YF و LF) مشهود است ولی باز هم مولفه های اسپورت بودن در زوایای مختلف خودرو به چشم می آید.

باز طراحی نمای عقب نقطه قوت طراحی اپتیماست. جایی که در نسل های قبلی کاملاً بلا تکلیف بود و به جز مدل های 2011 تا 2013 باقی مدل ها هویت طراحی نداشتند. اگر نسل جدید اپتیما را از جلو برای اولین بار ببینید شاید فکر کنید این نسخه مدل فیس لیفت نسل قبلی باشد؛ چرا که تغییرات نمای جلو بسیار جزئی و حقیقتاً در حد ارتقاء طراحی پیشین است و نه بازطراحی.

البته با رعایت جانب انصاف باید یادآور شد که در نمونه GT-LINE سپر جلو کاملاً متفاوت بوده و الحق والانصاف از طراحی به روز، اصولی، موزون و زیبایی برخوردار است. نمای جانبی نیز با کشیده تر شدن خودرو به نسبت قبل از ابهت خاصی برخوردار شده است.

کابین

در ابتدای ورود به کابین بوی نوئی (!) مطلوبی جلب توجه می کند که نشان از کیفیت خوب متریال داشبورد دارد که این احساس با دقت در کیفیت داشبورد به یقین تبدیل می شود. بهبود کیفیت داشبورد به شکل محسوسی قابل درک است و می توان آینده خوبی برای داشبورد خودروهای کره ای یا دست کم مدل کیا اپتیما متصور شد!

طراحی داشبورد و نحوه چینش ادوات بسیار هماهنگ تر و زیباتر از نسل قبل شده و دیگر خبری از سردرگمی و نامتقارنی گذشته نیست. کیفیت چرم صندلی ها همانند گذشته بسیار مطلوب بوده و بعید است به این زودی ها مستهلک شود. ارگونومی صندلی ها نیز قابل تحسین است و سرنشینان را کاملاً در بر گرفته و اجازه نمی دهد نیروی گریز از مرکز در سر پیچ ها آنها را آزار دهد یا از سر جایشان جا به جا کند!

پیشرانه و رانندگی

حجم موتور اپتیما دقیقاً 2356 سی سی است و توان تولیدی آن حداکثر 178 اسب بخار و گشتاوری معادل 231 نیوتون متر را تولید می کند. روی کاغذ موتور اپتیما بازدهی خوبی دارد اما باید دید که در عمل چگونه است. دکمه استارت انجین را فشار دادیم تا خودرو روشن شود. صدای کوتاه و گوشنواز Welcome Sound توجهمان را به خود جلب کرد. موتور عملکرد فوق العاده نرمی داشت و در حالت کار درجا و حالت ایستاده تقریباً هیچ صدایی به کابین نفوذ نمی کرد. شروع حرکت با اپتیما بسیار نرم و روان بود که نشان از هوش بالای گیربکس و سرعت عمل مناسبش داشت.

فرمان برقی به غایت نرم و دقیق عمل می کرد و تقریباً هیچ نقصی در طول مدت تست از فرمان اپتیما به چشم ما نیامد. این عملکرد مطلوب فرمان در کنار طراحی زیبایش می تواند لذت رانندگی با اپتیما را افزایش دهد. هندلینگ خودرو طبق انتظار ما بسیار خوب بود و اصلاح "ماشین کاملا توی دستمان بود"! که این مهم بدون آیرودینامیک بسیار خوب و فرمان بی نظیرش محقق نمی شد.

ابعاد خودرو کاملاً مناسب این سگمنت و دید به اطراف نیز قابل قبول بود اما نمی توان عبارت "فوق العاده" را برای آن به کار برد. البته این مسئله کاملاً طبیعی است و ایجاد طراحی خاص در کنار دید مناسب راننده کاری بس دشوار است و معضلی که حتی بعضی آلمانی ها هم در سالهای پیش دچارش بودند.

قدرت ترمزهای اپتیما برای این خودرو مناسب بود و حس اطمینان را در اوایل رانندگی به خوبی به راننده منتقل می کند. اپتیما برای رسیدن به ایست کامل از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت مسیری حدود 30.5 متر را بپیماید که نتیجه ای تحسین برانگیز است.

اما اگر راستش را بخواهید در بخش شتابگیری کمی توی ذوقمان خورد! درحالیکه شرکت کیا شتاب صفر تا صد اپتیما را 9.5 ثانیه اعلام کرده بود ما به عدد 11.1 ثانیه رسیدیم. البته کیفیت بنزین و ارتفاع شهر تهران از سطح دریا بی تاثیر نیست. اما بهرحال پرداختن تقریباً 180 میلیون تومان برای خودرویی که شتابش با پژو 405 برابر است احساس خوشایندی برای مالکش ایجاد نمی کند.

امکانات و ارزش خرید

صحبت راجع به امکانات اپتیما خود نیازمند مقاله ای جداگانه است و به قولی "در این مقال نمی گنجد" !!

اما از امکانات قابل توجه آن می توان به سیستم پارک دوبل اتوماتیک، دوربین 360 درجه و دنده عقب، رادار بین خطوط و نقاط کور، پشت سری های فعال هنگام تصادف و... اشاره کرد.

و اما ارزش خرید...

بحث راجع به ارزش خرید بسیار جنجال بر انگیز است. اینکه خودرو سازی کره طی 15 سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته موضوعی اجتناب ناپذیر است. شیب این مسیر صعودی در 4 سال اخیر بسیار تند تر شده و کسی هم منکرش نیست! اما باید دید که توقع شما از خودرو چیست و نحوه استفاده تان چگونه است. مطلبی که در این تست برایمان به وضوح قابل پیش بینی بود دوام خودرو نسبت به هم رده های اروپایی (که البته در نمونه آلمانی گران قیمت هستند) و علی الخصوص ژاپنی اش بود. پر واضح است که اپتیما پس از چند سال کارکرد از رقیبان ژاپنی اش پیرتر خواهد شد و همینطور باید در رانندگی با آن احتیاط بیشتری کرد. اما اگر به دنبال آپشن های به روز و گران قیمت هستید و رانندگی تان هم معمولی و بدور از شتاب های غیر منتظره و فشار بالا روی خودرو است، قطعا از پرداختن 180 میلیون برای کیا اپتیما راضی خواهید بود.

هم اکنون اپتیما در مدل استاندارد حدود 170 میلیون و در مدل فول آپشن GT-Line با گارانتی شرکتی 192 میلیون تومان قیمت دارد.

در انتها جا دارد از آقای مهندس مسعود ولی پور که خودروی خود را جهت تست و بررسی در اختیار گروه خودروبانک دادند کمال تشکر را داشته باشیم.

کیا اپتیما 2016 فیس لیفت
مثبتسواری نرم تر نسبت به مدل قبلی، کیفیت متریال بالا نسبت به مدل قبلی، مصرف سوخت بهتر، امکانات بهتر
منفیشتاب ناامید کننده، دید ضعیف عقب، عملکرد ضعیف بعضی آپشن ها مثل درب اتوماتیک صندوق عقب، هندلینگ متوسط نسبت به رقبا، قیمت بالا

45 عکس

نظرات کاربران

160 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/29
کیا خودشو گیر اورده هرسال فیس لیفت
مگه میشه مگه داریم
نسبت به قیمت هم ارزش خرید نداره
1395/5/30
باشــــــــه داداش توخوبی
کیا فیس نده میگن چرا نداد....بده میگن چرا داد !!!
خدا شفا بده والا
1395/5/29
جدی بدور از هرگونه تعصب اونایی که میگفتن طراحی چراغ های عقب لنسر ساده و قدیمیه الان به اپتیما هم نگاه می کنن همین نظرو می دن ؟؟
1395/5/29
سلام
اولا این نسل جدید هست و نه فیس لیفت
ثانیا در هیچ مدلی که تا کنون وارد شده دوربین ۳۶۰ و اتوپارک همزمان وجود ندارد
ثالثا به دلیل نامعلوم نماینده مجوز واردات نسخه توربو و موتور gdi را نگرفت و به موتور mpi اکتفا کرد بنابراین نمیتوان این ضعف را به اپتیما نسبت داد
رابعا نسخه مورد ازمایش شما نسخه معمولی میباشد و اگر نسخه ای که دارای پکیج جی تی لاین را مورد بررسی قرار میدادید از لحاظ متریال داخل کابین و امکانات در سطح بسیار بالایی قرار دارد که هیچ رقیبی حتی ژاپنی به پای ان نمیرسد
در مورد صندوق بار هوشمند که اشاره به عملکرد ضعیف ان شد نه تنها در این ماشین بلکه در تمام خودروهایی که دارای این اپشن هستند دقیقا باید در محل خاصی قرار گرفت تا عملکرد ان بخوبی مشخص شود و بعد از مدت کوتاهی قلق ان به دست مالک خودرو خواهد امد
1395/5/31
"ثالثا به دلیل نامعلوم نماینده مجوز واردات نسخه توربو و موتور gdi را نگرفت و به موتور mpi اکتفا کرد بنابراین نمیتوان این ضعف را به اپتیما نسبت داد
رابعا نسخه مورد ازمایش شما نسخه معمولی میباشد و اگر نسخه ای که دارای پکیج جی تی لاین را مورد بررسی قرار میدادید از لحاظ متریال داخل کابین و امکانات در سطح بسیار بالایی قرار دارد که هیچ رقیبی حتی ژاپنی به پای ان نمیرسد"

- مثلا اگه gdi بود چی میشد؟ نهایتا نیم ثانیه شتابش بهتر بود ! بازم 192 میلیون میارزه ؟ توربو هم که اولا با بنزین همخونی نداره(ماشینای کره ای تنفس طبیعیاشون ضعف موتوری دارن چه برسه به توربو!) ثانیا اگه وارد بشه بالای 250 قیمت میخوره که خریدش غیرمنطقی تر میشه .
- متریال داشبورد در نسخه جی تی لاین و معمولی تفاوتی ندارن ، تفاوت تو سقف، یه سری از قسمت های ظاهری و آپشناست، ضمنا اینکه میگید "هیچ رقیبی حتی ژاپنی به پای آن نمیرسد" کمی مضحک به نظر میاد چون خودروهای زیادی هستن از جمله کمری و آکورد تو همین کلاس (یا جولیتا که ارزون ترم هست) که کیفیت متریالشون از اپتیما بسیار بالاتره
- صندوق بار هوشمند در "تمام خودروهایی که دارای این اپشن هستند" اینطور نیست ، دوست بنده تو منطقه آزاد فورد فیوژن داره که صندوق هوشمندش بسیار دقیق و مناسب عمل میکنه.
1397/7/30
آقا یا خانم سومیتومو چرا وقتی چیزی رو خودتون به چشم خودتون ندیدین و یا با دستها و پاهای خودتون لمس نکردین نظر مضحک میدین؟ آخه چرا؟!!!!
بنده هم مدل TF رو داشتم 2015 هم این مدل GT LINE رو 2016.
تفاوت محسوس هست از نظر شتاب مدل قبلی خیلی بهتره من 8 ثانیه ثبت کردم
در مورد متریال هم بنده دو سال داشتم هیچ مورد یا مشکلی در این دو سال ایجاد نشد هیچ فرقی با رقباش ندراه
در مورد موتور هم باید بگم وقتی کیا خودرویی مثل استینگر تولید میکنه نمایانگر مضحک بودن و خنده دار بودن حرف متعصبانه و کورکورانه شماست. در مورد مشکلاتی هم که ذکر شده بنده هیچ کدوم از اون ها رو نداشتم حداقل با ماشین خودم. در ضمن این مدل نسبت به مدل قبلی نرم تر شده و بیشتر فامیلی کارتر شده تا اسپورت تر برای جوان ها. درضمن هیچکدوم از خودروهایی که شما ذکر کردید در حد و اندازه اپتیما نیمتونن باشن چون اپتیما در حد و اندازه قیمتی خودش یک خودرو کامله (به اندازه قیمتش) هم فیس داره هم آپشن هم ایمنی هم کیفیت هم موتور به روز
1395/5/29
دوستان اگه میشه به صفحه هیوندا LF توی همین سایت خودروبانک برین. چرا همه اونجا میگن هیوندا سرتره از کیا اپتیما؟؟؟
ظاهر که سلیقه اییه ولی امکاناتشون تقزیبا مث همه
1395/5/29
من که فکر نکنم ۴۰۵ عادی بتونه تو ۱۱ ثانیه به ۱۰۰ برسه.ولی در کل این ناشینیه کلی آپشن روشه و طراحی یکم عضلانی و همه منجر به وزن بیشتر میشه.در کل یه چیزی که حتی لندکروز ۶ سیلندر ۴ لیتری شتاب اولیش کنده ولی واقعا فرقشو میشه توی ۱۰۰ به بالا متوجه شد.با این حال بنظرم یه نکته باید نو نسل بعدش ایجاد شه اونم اینکه این ماشین رو دیف عقب کنن
1395/5/29
خیلیا اپشن براشون اهمیت داره که اپتیما داره
خیلیا ظاهر براشون اهمیت داره که اپتیما داره(خودم هم به شدت این ظاهر رو دوست دارم)
ما هم خیلی موتور و گیربکس برامون اهمیت داره که اپتیما نداره
پس
زنده باد ژاپن
1395/5/29
ادم 10 میلیون بیشتر نسبت به مدل gt line میده و کمری ساخت امریکا با 5 رادار و شتاب 7 ثانیه ای میخره
نه شتاب 11 ثانیه ای!!!!!!
کره از نظر جنش داشبورد هم پیشرفت کرده و برای چرم هم برا کادنزا از چرم کارخانه ناپا استفاده کرده ولی شتاب 11!!!!!!
همه چیز شتاب نیست ولی شتاب 11 هم دیگه خدایی خیلی مسخره هسته
1395/5/30
خوب تو کمری بخر تا شتابش زیز 10 باشه......خوش حال.
فک کردی کمری زیر 11 میزنه ؟؟؟
این ماشین سگش به کمری میارزه.
1395/5/29
سلام یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید؟
شما طوری شتاب این ماشین رو زیر سوال بردی که واقعا ازتون اصلا انتظار نداشتم.
اپتیمای قبلی که دیگه همه به شتابش اعتقاد داشتن با اون موتور جی دی آِی بهترین شتاب رو نسبت به رقباش مثل سوناتا یا کمری بدون هیبریدی داشت حالا شما چرا تو این مقاله میگید کمه شتابش ؟ نکنه با ماکسیما یا پورشه و ماشینای رالی مقایسش کردین؟ اپتیما جدید شتابش حتی از اتاق قبلی هم زیاد تره
1395/5/29
به به خوشمان امد.چه سانروف دل بازی داره .من بودم سفید برمیداشتم .سفید به اپتیما خیلی میاد.گرچه رنگ تیرشم خوبه.در هر صورت مبارک صاحبش باشه
1395/5/29
ما بهرحال پرداختن تقریباً 180 میلیون تومان برای خودرویی که شتابش با پژو 405 برابر است احساس خوشایندی برای مالکش ایجاد نمی کند.
واقعا حالتون خوبه؟؟؟
شتاب اینو تو تهران با شتاب 405 تو شمال مقایسه می کنید؟؟؟405 تو تهران حداقل 13.5 است شتابش
1395/5/29
سلام
خودروي بسيار زيبايي كه قطعا براي جوانان ميتونه جذاب باشه ولي با قيمت اين خودرو ميشه كمري هيبريد خريد خودرويي با قدمت چند دهه و كيفيت بالاي ژاپن!
اگر هم به كره علاقمند باشيد هيونداي سوناتا LF گزينه بسيار مطلوب تري با قيمتي حدود ١٠ ميليون كمتر هست
قيمت گذاري اشتباه باز هم ادامه داره...
1395/5/29
ای وی چه نشسته ای که کادنزای جدید رونمایی شد.
1395/5/29
طراحیش ک هرگی بگه بده از رو تعصب گفته، دواشم شاید ب ژاپنی نرسه اما پیر نمیشه ب این زودیا! بحث شتابم شما تو حرف میگید با پژو یکیه تو عمل اگه کنار هم قرار بگیرن میبینید چی میشه و این موضوع رو من وفتی فهمیدم ک شما ی بار سراتو سدان ویدیویی بررسی کردید شتاب ۱۲ و من فکر کردم با پژو سمند میشه پا ب پاش رفت و وقتی داداشم سراتو خرید تازه دیدم چ رایی میره ! مخصوصا سربالایی ک ماشین ایرانی تعطیله، اپتیما بندازید جاده ببینید چ رایی میره، ماشینای گرون قیمت کلن خوب راه میرن
1395/5/31
معیار شتاب این نیست که "ببینید چه راهی میره " ، شما 206 تیپ 5 هم بندازی تو جاده " میبینی چه راهی میره"
اما معیار شتاب رو با عدد میسنجن، مثلا این میزنه 11 ثانیه ، کمری هیبرید که 7تومن از نسخه فول این ماشین گرونتره میزنه 7.4 ثانیه ، کیفیتشم کلی سر تره، مجوز طرح ترافیکم داره ، برندشم معتبر تره.
1395/5/29
ماشین خوبیه ولی با این قیمت به نظر من کمری هیبریدی ارزش خرید بیشتری داره. ولی در کل اپتیما از سوناتا سرتره همه هم میدونن
1395/5/29
قیمت چه خبره؟؟!
نصفش کن تا تصمیم بگیرم
1395/5/29
همیشه فیس لیفت جدیدتر بودن نشونه قشنگتر شدن نیس! بنظرمن فیس لیفت 2014 ازین سرتره واقعا
1395/5/29
مگه 405 هم توی ارتفاع تهران 11 ثانیه میزنه. حرفی زدی‌ها
1395/5/29
نقد کاملا عادلانه انجام شد ولی از این که جمله که کفت دوامش کمتر از ژاپنی هاست ناراحت شدم چون خودم ازرا ۲۰۰۸ دارم و ازش ۱۹۰۰۰۰ تا کار کشیدم و تو یکی از سفرام تو تابستون هتل پیدا نکردم مجموعا تو این گرما ۴۰ ساعت روشن نگه داشتمش قطعا یک چینی بود از هم دیگه میپاشید رو زمین با این وجود ۸ ساله دارمش تا حالا هیچ اتفاقی نیفتاده و تا حالا از گارانتیش استفاده نکردم نتیجه: یا خودرو های کره ای افت کیفیت داشتن یا باید حتما ۱۰ سال نگه داری کرد تا فرق ژاپنی و کره ای و المانی تو دوام معلوم بشه!
1395/5/31
پیکان مدل 58 هم 40 ساعت روشن میمونه ! الان استدلال شما واسه خوب بودن ماشین اینه که 40 ساعت روشن مونده و نترکیده ؟ قبل از تولید یک خودرو ازش تست های چندصد ساعته میگیرن ! 40 ساعت پرایدم باشه مشکلی واسش پیش نمیاد ! شما هروقت روز حداقل 3 4 بار با ماشینت معکوس کشیدی و دور موتورشو تا ردلاین رسوندی بعد از یک سال ماشینت یاتاقان نزد اونوقت میتونی بگی کیفیتش معمولیه.
1395/5/31
اقای سومیتومو ماشین دنده اتومات سوار نشدی نظرات کارشناسیتو نده باشه
ماشین دنده اتومات اصلا اجازه رسیدن حتی تو حالت دنده ای به ردلاین نمیده معکوس و دریفت و اینا رو که میگی برای 206 و امثال اونا مناسب تره برای ماشینای گنده اصلا کار هرکس نیست و مناسب ماشینای بزرگ سایز نیست برای اینکارا ساخته نشده ماشین معکوسی میخوای برو gt86 بخر
1395/6/5
دوست عزیز گفتم "تا ردلاین" اول درست بخون بعد نظرات گوهر بارت رو منتشر کن. در ضمن ماشین های دنده ای هم امکان عبور از ردلاین رو ندارن مگه اینکه شما پیکان یا پراید کاربراتوری سوار شده باشی !
1395/5/29
این نسل فیس لیفت نیست. نیو جنریشن یا همون نیو فیس هست. فیس لیفت اپتیما مال سال ۲۰۱۴ بود که ۲ سالش تموم شده. این نسل جدید اپتیما هست که از ۲۰۱۶ مدل آن شروع شده.
1395/5/29
عقبشو شبيه رنو سفران كرده،خدا رو شكر دارن رو ميارن به طرح هاي ساده و شيك و از اون فانتزي ها فاصله ميگيرن
1395/5/29
سلام
مصرفش چقدر بود تو مقاله نوشته نشده، ارزش داره بگیرم؟ اینم بازده و راهش افتضاحه ولی مصرفش چقدره؟
من اسپرتیج گرفتم 15 هزار تا کارکرده، اصلا ازش راضی نیستم مصرفم تو شهر 15 لیتر به بالاست و سواریش هم خیلی خشکه، شتابش خیلی بده، تو جاده تو دور خوبه ولی تو سبقت یا شتاب لذت بخش نیست و اصلا راه نمیره،
دوستان، جنسیس سدان کسی داره مصرفش چقدره؟ خرج و مخارچش بالاست؟ یکی از فامیل ها داشت همه کم هاشو بعد از 3 سال عوض کرد
1395/5/29
ای کاش مدل GT-line رو بررسی میکردید و عکس های اونو میزاشتید
1395/5/29
از بنز و ب ام و خیلی قشنگتر و اقتصادیتره .می دونم اللان داری منفجر میشی.ولی خوب هست
1395/5/31
تاحالا بنز و ب ام و از نزدیک دیدی؟
1395/5/29
روز به روز قشنگتر میشن کنجکاوم بدونم ده سال دیگه چه طراحی واسه این ماشینا میکنن
1395/5/29
روزبه روز زیبا تر و سنگین تر.........همون چیزی که ما ایرانیا دنبالشیم !
1395/5/29
اسپرت و با وقار
عجب ابهتی داره از نمای جلو !
1395/5/29
با سلام خدمت دوستان..
واقعا ماشینای کره ای پیشرفت خیلی زیادی داشتن...ولی بازم ای کاش؛
نمونه های توربو و هیبرید کره ای ها به ایران بیاد...کره ای ها نسخه های خیلی جذاب تر از نسخه های ایران رو دارن که انگار مال از ما بهترونه !!!!!
با آرزوی موفقیت برای این خودرو جذاب و آرزوی توفیق برای دوستان.
1395/5/29
آقا خیــــــــــــــــــــــــــــــلی خوشگله !
کاش یه روزی دست ما هم بهش برسه =((
1395/5/29
خییییلی با حاله ولی انگار ارتفاع نسل قبلی کمتر بود !!!
مدل gt-line عاشقققققققشم.
1395/5/29
گلوله ای که به خطا رفت و بر هدف ننشست !!!
مگه هدف چی بوده که بر هدف ننشست ؟؟؟!!!
خودروبانک حــــــــــــــــــــــــــالت خوب نیس !!!
1395/5/29
سوناتا و اپتیما.......بهترین های 180 میلیونی
1395/5/29
خودروبانک هم انگار مشکل داره !
این ماشین فیس لیفت نسل قبلیه قرار نیست که نسل جدید زمین تا آسمون فرق کنه خصوصا وقتی که نسل قبلی با طراحی قبلی موفق بوده.
مثلا نسل جدید کمری خیلی با نسل قبلی یا نسل های قبلی فرق میکنه ؟؟؟؟
والا از سال 2007 نسل های جدید کمری فقط دارن فیس لیفت میشن.
1395/5/29
سوناتا بهتره......هم ارزون تره هم مرد تره !!!
1395/5/29
اینکه همش شد ضعف
1395/5/29
سلام . بسيار مختصر و مفيد و عالي مثل هميشه . فقط اي كاش اينو به صورت ويدئو ارائه ميداديد.
اگر ممكنه يه ويدئو و تست و تست و بررسي هم واسه JAC S5 AT درست كنيد.
با تشكر
1395/5/29
با سلام خدمت مسولین محترم ایران خودرو...
لطفا فقط یاد بگیرید...کیا نصف شما قدمت دارد...
البته هرگز ناامید نشوید و همین طور پرقدرت پیش بیاید...آینده از آن ماست !!!!!
با آرزوی توفیق برای صنعت داخلی.
1395/5/30
کی گفت کیا نصف ایرانخودرو قدمت داره؟؟؟؟
جمع کن بساططو دوست عزیز برو ی سرچی کن نت بعد بیا اینجا نظر بده ابروی هر چی ایرانیه بردی
طرف کیا رو با چینی ها اشتباه گرفته
1395/5/29
خيلي خوشگل شده واقعا عاليه طراحيش و داخل ماشين هم زيباتر از نسل قبل ولي ١٩٠ ميليون برا كيا اپتيما؟؟؟ به نطرم بيشتر از ١٦٠ ١٧٠ نبايد باشه يه زماني تو اين رنج گرنجور و كادنزا بودن حالا چون اونا وارد نميشن بايد انقدر قيمت بالا باشه ؟؟؟ ژاپني ها شايد تو اين رده كم آپشن تر باشند ولي واقعا سر ترن تويوتا كمري ٢٠١٦ ارزون تر از اين خيالتم راحت بعد ١٠ سال مثل روز اولش واست كار مي كنه همه چيز آپشن نيست ولي خداييش افرين به پيشرفت كره اي ها
1395/5/30
خوب تو که می خوای 10 سال سوار یک ماشین بشی برو همون کمری رو بخر با امکانات پراید......خخخخ
در ضمن کمری فول 220 میلیون تومنه.
1395/5/30
پرهام جون کمری بالای 200 تومنه چی می گی واسه خودت ؟؟؟
در ضمن کی می خواهد 10 سال سوار یک ماشین بشه؟؟؟؟ آره دیگه اوج هنرنمایی ژاپنی های بدبخت همینه که 10 سال مثل روز اول کار میکنه و گرنه چیز دیگه ای ندارن که......خخخخخ
1395/5/29
شما که اینقدر زحمت میکشین ماشین جور میکنین بررسیش میکنین، پی چرا اینقدر مقاله هاتون کوتاهه!!!!!
این توضیحات شما بیشتر در حد این بود که انگار از مالک ماشین تو خیابون سوال کنیم اونم خیلی کوتاه جوابمون رو بده!
درسته آپشن زیاد داره ولی توضیحات بیشتر! من الان واقعا برام سوال شد چرا رو صفحه نمایشش فارسی نوشته سهشنبه؟ یعنی از زبان فارسی هم پشتیبانی میکنه؟ اگه آره پس اینارو هم برای امثالی مثل من توضیح میدادین.
ممنونم.
1395/5/29
مسافت ترمز از 100 کیلومتر 30.5 متر!!!!خط ترمز کوروت با 6 پیستون تو چرخ های جلو و 4 پیستون تو چرخ های عقب این مقدار نیست و حدود 112 فوت هست که با ضرب در 30.48 رقمی بالاتر از اپتیما بدست میاد!!!!
بنظرم برای کسی که میخواد ماشینی رو برای چند سال از صفر نگه داره خرید ماشین کره ای توجیهی نداره.با این قیمت کمری ماشین منطقی تری هست
1395/5/30
تو کوروت بخر.....ژاپنی بخر
واسه ما کره ای سگشم به ژاپنی میارزه چون چیزایی که می خوایمو داره.
1395/5/29
من تا تیتر این مقاله رو دیدم تعجب کردم چون کاملا مشخص بود که یه جورایی داره طعنه میزنه ، خود مقاله رو هم که خوندم دیگه کاملا متوجه شدم که نویسنده و عکاس محترم زیاد میونه خوبی با ماشینای کره ای نداره برخلاف مقاله های قبلی که خیلی پرمحتوا تر و دقیق تر بود این یکی اصلا یه چیز خیلی گذرا و بعضی از قسمتاش اصلا سندیت نداشت
الان شما به مقاله بررسی ماشین های چینی در همین سایت مراجعه کنی میبینی که نویسنده با یه شور و هیجان خاصی راجبشون نوشته و از هر دکمه ای از ماشین اومدن عکس گذاشتن اما متاسفانه این یکی .... البته شاید تنها گناهش کره ای بودنشه که خب طبیعیه .
تا اونجایی که من اطلاع دارم کیا اپتیما یه ماشین موفق تو ایران بوده که نسبت به ظاهر و امکاناتی که داره خیلی مورد توجه خانواده ها و جوونای ایرانی قرار گرفته و فروش خوبی هم تو ایران هم تو کشورهای دیگه داشته الان رقیبای دیگش مثل سوناتا نیوفیس در مقایسه با این حرفی واسه گفتن ندارن واقعا باعث تاسفه که یه همچین ماشینی رو اینجوری بخوان تحقیر کنن از خودروبانک اصلا توقع نداشتم این ماشین هر نسلش جذابیت های خودشو داره ماشین جوون پسندیه این فیس جدیدش پیشرفت های زیادی داشته مخصوصا داخلش از نظر فنی هم عالیه سرعت و شتابش خیلی عالیه نسبت قدرتی که داره ، واقعا از این جمله که نوشته " شتابش با پژو 405 برابر است و برای مالکش احساس خوبی ایجاد نمیکند " واقعا میخوام ببینم شما بر چه اساس و استنادی این حرفو میزنی؟؟؟ این نشون میده که شما یک بار هم تجربه رانندگی با این ماشینو نداشتی اگه واقعا راست میگی یه کلیپ چند ثانیه ای از شتابش میذاشتی ، کسی که میاد یه ماشین 178 اسب بخاری 2400 سی سی رو با 405 آشغال ایران خودرو که ببخشید اینجوری میگم به یه تف نمیارزه ( بهترین وصف این ماشین ) مقایسه میکنه ، یا از ماشین هیچی بارش نیست ، یا اینکه مخصوصا میگه چون از یه برند خوشش نمیاد ببینید دوستان اونایی که نمیدونن بدونن این ماشین برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت 7 ثانیه زمان لازم داره نه 11 درسته بنزین های ایران بی کیفیته اما دلیل نمیشه که 4 ثانیه تاخیر داشته باشه ، سایت motorweek یه سایت خارجیه که اینو بررسی که اونجا فیلمشو ببینید متوجه میشین .
در کل درست نیست که راجبه یه ماشین از یه برند معتبر اینجوری قضاوت بشه من خودم که تجربه رانندگی با این ماشینو دارم ، وقتی این مقاله رو دیدم خیلی برام برخورنده بود.
ببخشید اگه کامنتم طولانی شد فقط میخواستم جهت اطلاع دوستان گفته باشم
1395/5/30
اونی که شتابش 7 ثانیه است کیا اپتیما با موتور 2 لیتری توربو است که 245 اسب قدرت داره.نه این ماشین که با موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعیه
1395/5/31
من اصن نمیگم ژاپنی و اینا فقط اینو ببین !

شتاب واقعی سراتو 2لیتری: 9.7 ثاینه
شتاب اپتیما 2.4 : 11 ثانیه

این واسه یه شرکت یعنی فاجعه
1395/5/29
ماشین خوبیه ولی با این قیمت نمیصرفه ، داشبوردش هم نسبت به سوناتا ساده تره.به شخصه آکورد رو ترجیح میدم.
1395/5/30
آره تو برو آکورد بخر تا وقتی رفتی تو خیابون همه فکر کنن چینی سوار شدی ....
این روزا کی هوندا میشناسه....
با چند نفر از بچه ها یه هوندا سیویک رو بردیم تو خیابون
از هر کسی میپرسیدیم این ماشین چیه به نظر شما؟؟؟ میگفتن چینیه!!!!! چرا ؟؟؟؟ چون به اندازه انگشتای دستت هم تو شهرتون هوندا نیست ....تازه ی عده بعد از اینکه متوجه شدن هونداست گفتن همون هیوندای؟؟؟ برو برو بخر زود باش دشمن کره ای ها برو و نشونه های دیگری از تقلب ژاپنی ها رو دریاب
1395/5/30
از نظر آبکیت معلومه که خیــــــــلی بچه ای
آخه اپتیما 180 میلیونی کجا آکورد 230 میلیونی کجا
حالا تو فعلا گواهینامتو بگیر ایشالله با این پیشرفت بودجه ای که داری تا اون موقع میرسی به مازراتی.
1395/5/29
شتابش برای یه موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی کاملا راضی کنندس!! در ضمن 405 هم شتابش 11.1 نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یه حرفایی میزنیدا!!
در بازارهای جهانی کسایی که شتاب بیشتر بخوان مدل 2 لیتری توربو 240 اسبی را میخرن!!
1395/5/30
خیلی تعجب کردم که دیدم توی این سایت از یک کره خوب گفته شد بعدش دیدم نگارنده آقای آله طاها نیستن :) البته در هر صورت از زحمات شما سپاس گزاریم و می دونیم تفسیر هر کس از هر ماشینی می تونه متفاوت باشه.
اما من خودم برای اولین بار دیروز توی یک اوپتیما جی تی لاین نشستم کی بی صدایی موتور توجه من رو هم جلب کرد اما این ماشین واقعن و واقعن ضعف دید داره مخصوصن دید جلو.آقا من 187 سانت قدمه هیچی نمی دیدم توش.دید بغل هم ضعف داشت اما جلو بیشتر بود.
این ایراد برای من به عنوان کسی که خودش گرنجور داره و گرنجور هم ضعف در دید داره باز زیادی بزرگ بود یعنی دید گرنجور از این بهتر هست از نظر من.
از نظر سلیقه هم از داشبورهای کیاها خوشم نمیاد طارحی بیرونشون یک سر و گردن یالاتر از طراحی داشبورد و کابین هست.
1395/5/30
داداش نویسندش ک همش بد میگفت از این زبون بسته.....
با 405 مقایسش کرده هااااا
این خودش بزرگترین توهینه به طرفداران این خودرو تو کل جهان...
1395/5/31
درسته،حرف جالبی نبود. اتفاقا برام سوال شد که چجوری ۴۰۵ شون ۱۱ثانیه‌ای به ۱۰۰ میرسه و نظرش در مورد هوندا سیویک که توی فیلم همین سایت توی ۱۴ ثانیه به ۱۰۰ رسید چیه؟
1395/5/30
مگه شتابش چنده؟
1395/5/30
متن خیلی سر سری بود.راجع به وارد شدن موتور توربوی این ماشین باید صحبت میشد.و اشاره به برمبو بودنه ترمزها میشد.سیستم صوتی این ماشین بی نظیره.و به نظر من نمای جلوی ماشین خیلی قشنگ شده.یه تستی هم از اتوپارک ماشین میزاشتین بد نبود.این ماشین ارزش داشت که کلیپ ازش تهیه شه.
1395/5/30
خواهشن الفا جولیتا رو هم بررسی کنید
1395/5/30
( اما بهرحال پرداختن تقریباً 180 میلیون تومان برای خودرویی که شتابش با پژو 405 برابر است احساس خوشایندی برای مالکش ایجاد نمی کند.)
عجب جمله تامل برانگیزی.....
180تومن بدی فقط بزک دوزک بخری
1395/5/30
شما برو 405 بخر به بزک نداره
لیاقت بعضیا همین آشغالای ایرانیه که اندازه یه تف هم ارزش ندارن. اونوقت لندکروز با اون عظمتش که شتابی تقریبا برابر این داره مدل 6 سیلندرش باید نخریم بریم 405 بخریم چون شتاب نداره
1395/5/30
خوب تو 220 بده الک دولک ژاپنی بخر
واسه ما بزک دوزک به الک دولک سر داره
1395/5/31
در پيشرفت چين و كره دو رقيب اسيايي شكي نيست ولي كره اي ها رو تا ١٥ سال پيش ب هركي ميگفتي بخر اينگار بهش توهين كرده بودي
چون از اول هم تو كار كپي كردن و بي اصالتي بودن
به هر حال اين پول براي ماشيني كه فقط طراحي داره ارزش نداره

معياراي ماشين هاي باارزش:لذت سواري هندلينگ بالا مصرف كم شتاب وسرعت فرمانپذري و نرمي و عدم خرابي چهره زيباو بااصالت(نه اينكه هر كدوم و هر سال ي سازي بزنن و كپي...)

متاسفانه كره اي ها تا ٣-٤ سال اول خوبن بعد خرابي و سرو صداهاي كابين و... شروع ميشه
1395/6/1
دوست عزیز هر وقت کره ای سوار شدی بعد بیا و بگو بعد سه چار سال به سر صدامیوفته باشه
1395/5/30
این ماشین محشره اصلا واقعا کیفیت داشبوردش زیاد شده و حتی از توی عکس ها هم مشخصه
چراغ های عقبش نسبت ب نسل قبل تغیر کرده ک به نظر من زیاد جالب نیستن
ولی ضعفش فقط تو طراحی عقبه و دیگه ضعفی رو تو این ماشین خوش رخ و خوش استیل نمیبینم و درسته که هیچ رقمه از نظر ظاهری به پای سوناتا LF نمیرسه ولی بازم از نظر قیافه بهتر از رقیب های خودشه که ی عده فکر میکنن حالا اون رقیب هاش که فقط باید پول برند متقلبشون رو بدی چی هستن!!!!!! اسم نمیبرم چون تو دنیا فقط بعد از ایرانخودرو و سایپا یه کشوره که آوازه ی تقلبی هاش تو کل دنیا پیچیده...
بگذریم
نویسنده محترم این مقاله دشمن کره ای ها هست درست
ولی هر چقدر تلاش کرد ک کسی متوجه نشه دشمن کره ای هاست نتونست و همگی فهمیدن تقریبا!!!!
مقاله متوسطی بود ولی بازم تشکر...
1395/5/30
دوستان اگه میشه راهنماییم کنید. من می خوام یه ماشین حدود 130 تومن بخرم. بین اسپورتیج و اپتیما و سانتافه کدوم بهتره؟ سانتافه با این قیمت مدلش پایینه و ماشینایه هیوندا میگن بعد از 5، 6 سال موتوری خرج داره. خودم از اسپورتیج خوشم میاد، اما اینکه خشکه و ضربه داره تو کابین، اذیت کننده هست؟؟
1395/5/31
دوست عزیز شما اول باید ببینی چی میخوای؟ یعنی تکلیفت با خودت معلوم شه. شما درگیری بین سه کلاس سدان، کراس اوور و شاسی بلند که هیچ ربطی بهم نداره. بعد ببین ماشین از نظر ظاهری و امکانات واست مهمه یا سواری و نرمی. تو کلاس شاسی بلند بنظرم صرف نظر از قیافش خرید یه سانتافه اتاق قدیم 2012 از هر نظر راضیت میکنه. یا یه سورنتو 2010 انتخاب های منطقی تری هست. اسپورتیج و توسان تقریبا یکین و هر دو خشک هستن ولی توسان یکم نرم تره. اپتیما هم ماشین خیلی خوبیه و در کنارش میتونی به تویوتا آریون 2011 هم فکر بکنی که قطعا از بهترین های وارد شده به کشور هست.
1395/5/31
عزیزم اگه حوصله کنی تا به مدت دیگه برندی مثل نیسان قشقایی یا حتی چندتا مدل پژو میاد تا اون موقع احتمالا پولتم بیشتر شده ولی اگه نمیتونی سعی کن ماشینی بخرری که لااقل چندسالی گارانتی داشته باشه من خودم شیراز نمایشگاه دارم کمری که دوستمون گفت خوبه ولی با 1 یا 2 مدل قبلش که به پول شما میخوره قیافتن باحال نیست مخصوصا اگه جوون باشی اپشن توچشم برو نیست سانتافه هم چند سالی هست که امده که شاید خیلی دلنواز نباشه مخصوصا با پول شما که نیمه فول 1 یا 2 مدل کار کرده که اونم نسبتا بی اپشنه.اسپورتیج که گفتی جون پسند تره ما تو 45 روزه گدشته 9تا فروختیم ممخصوصا بین جوونا خیلی اخیرا مشترک شده با هیبته. ما تو قصردشت سر سراه برق نمایشگاه داریم ماشینی که خیلی مردم تو این یکی دو ما پیش از وقتی اوردیم دربارش سوال کردن و 45 روزه گذشته 5 تا فوروختیم سورنتو فول بوده که متاسفانه به پول شما نمیخوره 239 الی 241 هست هیوندا النترا فروش کمی داشتیم و دیگه نمی اریم بین 117 تا 127 تاست .کیا سراتو 2000 جدید و نسل قبلش بدک نبوده 115 تا 146چند تایی هایلوکس تیپ 2016 فروختیم ولی تو چند ماه 179 تا 197.سانتافه فول فروش نسبتا کمی داشیم مخصوصا فیس لیفتش انچنان فرقی نکرده مدت زیادی بوده 212 تا 220.اپتیم17- 2016 تو 3 ماهی که اوردیم 17تا فروختیم مدل فولش 14 تا فروختیم فولو ار 185 تا 198 فروختیم بفیه 174تا 182تو این مدت 3 ماهه.سوناتا ال اف چندتایی فروختیم ماشینه با جذبه اییه ولی متریال و اپشناش از اپتیما جی اف پایینتره.کوچکتر هم هست 156 تا 179 هست و غیره
1395/6/1
دوست من اگه دنبال ی ماشین با هندلینگ فوق العاده رانندگی نرم اطاق بی سروصدا .صفر تاصد زیر 10 آپشنهای زیاد و استهلاک پایین هستی بهت MG 6 پیشنهاد میدم روش ی تحقیق بکن .
1395/5/30
اقا من یه سوال داشتم
چرا بعضی از دوستان به کمری میگن ماشین پیرمردی!!!!!! و بعد به این ماشین میگن ماشین جوان پسند
کمری با شتاب 7 ثانیه کجا و اپتیما با شتاب 11 کجا!!!!!
شتاب 11 این ماشین یعنی پابه پای میتسوبیشی اوتلندر که 170 اسب بیشتر نداره و جثه بزرگی هم داره!!!!!!!!
سانتافه نیو با شتاب 13 تا 14 یعنی پابه پای 206 و رانا، 30 تا 40 میلیونی!!!!!(داخل سیرجان تست شده)
بازم میگم همه چیز ماشین شتاب نیست ولی 11 ثانیه هم خدایی خیلی مسخره هسته!!
اگه با موتور توربو وارد میشد ارزش فکر کردن داشت
1395/5/31
شتاب کمری هفت ثانیه؟؟؟ از کجات آوردی داداش؟ اونی که هفت ثانیه بود کمری گرند بود که دیگه ده ساله تولید نمیشه. در ضمن 11 ثانیه شتاب بالایی نیست اما کار آدم و واسه زندگی روز مره راه میندازه. به قول آمریکایی ها : More than enough
1395/5/30
خوشحالم که تالیزمان و 508 ، با قیمت معقولتر و کیفیت فوق العاده بالاتر نسبت به کره ای ها به زودی وارد بازار میشن
محدودیت برند خودرو توی بازار به زودی کمرنگ میشه
1395/5/31
چرت نگو پراید سوار اخه رنو و پژو تو رده بندی جهانی حتی پایین تر از چینی ها هستن تو برو اگزوز پرایدت ک کنده شده رو درست کن
1395/5/30
سوناتا و اپتیما...بهترین های 180 میلیونی
مرسی کیییییا
1395/5/30
آقا خیــــــــــــــــــــــــــــــلی خوشگله !
کاش یه روزی دست ما هم بهش برسه =((
ولی ماشینه مردیه مبارک خریدارا باشه
1395/5/30
خییییلی با حاله ولی انگار ارتفاع نسل قبلی کمتر بود !!!
مدل gt-line عاشقققققققشم شدیییییید
1395/5/30
ژاپنیا تمام حرفشون اینه که ژاپنی 40 سال عمر می کنه ولی کره ای 5 سال
خو به درک ، ما کره ای می خریم ولی به جاش تو این 5 سال سوار یه ماشین به روز و خوشگل و دهن پرکن میشیم نه یه لگن خرکار
ژاپنیا جمع کنن برن واسه ماشینای خودشون نظر بذارن؛
اینجا کسی واسه شما تره هم خورد نمی کنه.
1395/6/1
داداچ اینجور که تو از ماشین کره ای دفاع میکنی کیم جونگ چول هم که رییس جمهور کره جنوبیه دفاع نمیکنه :)) یه چهار تا فحش ناموسی هم میدادی دیگه قشنگ خشمت رو احساس میکردیم خخخ
1395/6/1
در پاسخ شاهین:
نه داداچ ما اهل فحش ناموسی نیستیم.....ما کره ای سواران حرفمون رو توی بازار می زنیم !!!!! خخخخخخ
اونی که خشمگینه درست ژاپنی های تعصبی هستن که از فروش کم ماشیناشون دارن میترکن والا کره که توی بازار نیاز به حمایت کسی نداره......خودش مث هلــــــــــــــــو می فروشه..خخخخخخ
من فقط اینارو گفتم تا ژاپنی دوستایی که خودشون تا به حال نه ژاپنی داشتن نه کره ای حواسشون باشه که دارن چی میگن ؛ اونم در مورد کره که توی همین چند سال سابقه کم روی خیلی از ژاپنی ها رو کم کرده....آره داداچ
برو ببین که رده 8 و 9 پرفروش ترین برند جهان در سال های اخیر هیوندای بوده
ببین که در سال 2013 بهترین برند جهان در توسعه و پیشرفت هیوندای بوده
در ضمن هیوندای و کیا هر دو زیر مجموعه هیوندای ب هستن
ببین که همین هیوندای برای 193 کشور دنیا خودرو تولید می کنه که افتخارش برای همه کره ای ها به حساب میاد
ببین همین کره با این سابقه کم چطور از خیلی ژاپنیا از جمله میتسوبیشی و مزدا و حتی خیلی از برندهای اروپایی و آمریکایی فروش بهتری داشته
و....
داداچ ما واسه چارتا تیکه آهن پاره دل نمی سوزونیــــــــــــــــــــــــــــــــــم ولی کسی هم که تا به حال از کنار کره ای رد نشده حق اظهار نظر بیخود و الکی نــــــــــــــــداره
مردم حق انتخاب دارن و چشماشونم بازه بازه ......حالا اینکه توبازار ژاپنی سوسک شده تقصیر ما نیست....خخخخخخخ
1395/6/1
درود به شرفت نادر
بعد از مدت ها که خود من اینجا تک و تنها از هویت کره ای دفاع میکردم میبینم یک نفر مثل من پیدا شده تا بزنه تو دهن این ژاپنی پرست ها
ینی دستت طلا خیلی خوشم اومد از نوشته هات
1395/6/2
کیف کردم ولی اقا نادر و مهدی شما هم به کی ثابت کنم کره ای ها تا 10 سال عمر مفید دارن
1395/5/30
شما ماشین با موتور بالای 2400 یا مدل 2000 توربو همین ماشین رو وارد کنید من قول میدم برم بخرم!!!!
انگار دسته ماس که بریم 2400 بخریم!!
برا منی که تحت هیچ شرایطی ماشین کارکرده رو قبول ندارم و ماشین جدید هم بالای 2400 اجازه وارد کردنش رو نمیدن به اجبار باید همین گزینه ها رو انتخاب کنم
اگه مدل توربو همین ماشین رو وارد میکردن دیگه کسی نمیگف اپتیما راه نمیره!! بعد یه سریها میگن اپتیما به درد نمیخوره چون راه نمیره!
ضمن اینکه متاسفانه تو ایران داریم زندگی می کنیم ایران تنها کشوریه که اتاق جدید یه ماشین میاد به جای اینکه اتاق قدیم افت کنه ، اتاق قدیم همون قیمت میمونه و اتاق جدید 30 40 میلیون گرون تره!
این ماشین فوق الادس ولی اصلا ارزش این قیمت رو نداره همین طور که سراتو YDm ها ارزش 140 میلیون نداره همین طور که بقیه ماشین ها ارزش این قیمت ها رو ندارن!!!!!
1395/5/30
سلام. ممنون از بررسی. اما یک سوال: آیرودینامیک خودرو چه ربطه به هندلینگش دارد؟!
هندلینگ خودرو طبق انتظار ما بسیار خوب بود و اصلاح "ماشین کاملا توی دستمان بود"! که این مهم بدون آیرودینامیک بسیار خوب و فرمان بی نظیرش محقق نمی شد.
1395/5/30
شتاب mvm 530 با حجم موتور 2000 نزدیک 11 ثانیه است و به راحتی با اپتیما برابری می کند؟؟؟اختلاف قیمت 4 برابری؟؟؟؟؟؟؟؟
1395/6/1
اگه فقط شتاب معیار باشه که پراید هم از سر ما زیاده!!
1395/6/1
یعنی شما معیار انتخاب ماشینت فقط شتابه ؟؟ خب با یک سوم این پول میشه یه موتور کاوازاکی بخری :-)
1395/5/30
دوستان اگه میشه راهنماییم کنید. من می خوام یه ماشین حدود 130 تومن بخرم. بین اسپورتیج و اپتیما و سانتافه کدوم بهتره؟ سانتافه با این قیمت مدلش پایینه و ماشینایه هیوندا میگن بعد از 5، 6 سال موتوری خرج داره. خودم از اسپورتیج خوشم میاد، اما اینکه خشکه و ضربه داره تو کابین، اذیت کننده هست؟؟
1395/5/31
بله اسپورتیج هم خشکه هم اتاقش صدا زیاد داره! به نظر من کمری 2012 بگیر هم نرم و بی صداست هم شتابش از سانتافه و اپتیما و سوناتا بهتره.
چون با این قیمت صفر هیچ کدوم نیست ولی دست دوم کمری تا 50 هزارتا هم فرقی با صفر نداره
1395/6/1
اگر نظر منو بخوای چون تجربه سواری اش رو دارم اپتیما ۲۰۱۴رو بردار که مطمن باش پشیمون نمیشی
1395/6/1
داداچ برو یه نگاه به هوندا آکورد 2013 بنداز احتمالا کلا نظرت عوض میشه.ضمن اینکه حداقل تا سال 2020 خرج نداره واست
1395/5/30
این ماشین فول کامل نیست کاملش رخ متفاوتی داره تو youtube نگاه کنید کارشناسایه معتبر بارها و بارها این ماشینو تحسین کردند وبرند کیا تو تمام مدلها مرتبنا تو لیست برتینهاست که داره برای برندهای دیگه مرتبا شاخ وشونه میکشه .تولیست استیشن ها ادیسه فورد اکورا وغیره رو شکست داده و اول شده کیا سورنتو داره با honda cv-r یا لندکوروز یا حتی jeep رقابت میکنه خودتون نگاه کنید کیا اسپورتیج جدید که هنوز خوب تو ایران نیومده از توسان یا راوفور یا نیسان قشقایی وغیره یه سرو گردن بهتر بوده بیخود نمیگم اگه شگ داری خواهشن خواهشن قبل از این که عصبانی بشی فقط فقط یه سر به یوتیوب بزان توتمام مدلها نیمه فول وفول تمام ماششینهایی که گفتم با هم مقایسه شدن توسط مجریهای معتبر که تو همان فیلمها اسم مجریها ذکر شده می تونی تو گوگل سابقشونو سرچ کنی تا ار معتبر بودن متمان بشی بهتره منصفانه باشیم و دست از تعصب بیخود راجب ماشینا و بدگویی نادرست راجب ماشینا برداریم .منم قبول دارم که یکم گرون هستن ولی بیکفایت نیستن .یه چیز یادم رفت برند کیا تو اکثر بررسیها کم خرجترین ها هستند باز توگوگل به هر زنونی که بخای میتونی سرچ کنی و بنز و بی ام دبلیو پرخرجترین از نظر نگهداری .به امید موفقییت.
1395/5/30
طراحی های کیا داره کاملا مشابه خودروهای اروپایی میشه بخصوص طراحی دکمه ها و نوار کرومی بالای تهویه و سیستم صوتی که خیلی شبیه سری 3و4 بی ام و هست
1395/5/31
اقا تویوتا کمری مگه چنده؟ مدل لو اپشن رو کمتر از ۱۹۰ پیدا نمیکنید و مدلهای فولتر به راحتی تا ۲۱۵ هم میرن .......پس خیلی هم گرون نیست.......مشکل بی ارزش شدن پول ملی ما ست
1395/6/1
ب ف عزیز چه عجب اینبار یه نظرو 10 بار نگفتی....خخخخخ
بله حق با شماست هم پول ما بی ارزش شده وهم سیاست های قیمت گذاری محصولات واقعا غلطه
با این حال این ماشین واقعا از کمری با ارزش تره. به قول شما خیلی هم گرون نیست.....
1395/5/31
آرش جون واقعا دمت گرم بر این تفکراتت منتظر کسی بودم که یه همچین جملاتی رو بگه باور کنید اپتیما از رقیباش هیچی کم نزاشته و گول نظرات بعضی کاربران را نخورید اینها فقط متن و نظره و بعضی هم بدون هیچ شناختی از ماشین فقط نظر میدن که اینها برای خرید ماشین واقعا رو افکار آدم تاثیر بسیاری داره ممنونم ازت در ضمن یکم هم خودرو بانک در بین مقاله هایی که میزاره تبعیض قایل میشه
1395/6/1
آقای dr ....متاسفانه فضای مجازی پر شده از کاربرانی که بدون هیچ شناختی فقط به دنبال حمایت از برند محبوب خود هستند آن هم کاملا از روی تعصب و با چشمان کاملا بسته !!
با این حال هیچ ایرادی ندارد چراکه ماشین های با کیفیت و لایقی مانند اپتیما یا بقیه کره ای ها همیشه چه در بازار ایران و چه در کشور های عربی یا حتی آمریکا، کاملا به حق خود رسیده اند و به هیچ وجه نیاز به حمایت ما نداشته و با بدگویی عده ای به هیچ وجه از محبوبیت و فروششان کم نخواهد شد....چیزی که بیشتر از همه این نوجوانان ژاپنی دوست را اذیت می کند؛ فروش خوب کره ای هاست که ژاپنی ها را در بازار از پا انداخته اند و آن هم به دلیل کم کاری خود ژاپنی ها به خصوص در بحث ظاهر ماشین است
این روزها تنها حرف با قیمانده برای ژاپنی این است که مثلا 40 سال بدون ایراد کار می کند....در حالی که نمی دانند در دنیای امروز کسی قرار نیست 40 سال سوار یک ماشین شود و یا کسی دیگر خودرو 20 ساله و 40 ساله دست دوم به قصد استفاده شخصی نمی خرد....خخخخ
دوستان سرشان را از این فضای مجازی بیرون بیاورند.......پرچم کره ای ها بالاتر از ژاپنی هاست......لطفا سری به بازار بزنید.....خخخخخخ
1395/5/31
آقا مهدی مرسی از نظرت، اما کمری آپشن هاش خیلی کمتر از اپتیما و اسپورتیج هست. من خودم داشتم کمری واقعا چیز خاصی نداره اما از لحاظ کیفیت سواری فوق العاده هست. من تجربه رانندگی با اسپورتیج رو نداشتم برای همین نمی دونم واقعا این خشک بودنش چقدر آزار دهندست.
1395/5/31
مرسی آقا حمید از توضیحاتتون. شما که نمایشگاه داری به نظرت کیفیت سواری اسپورتیج خوب نیست؟ حالا شاید هم بتونم یه مقدار هزیته بیشتری کنم و اسپورتیج 2014 یا 2015 بخرم. می ارزه به نظرت؟
1395/6/1
عزیز کیا اسپورتیج ماشینه جونپسند خوش چهره ای است که شتاب اولیه خوبی هم داره که این روزا خیلی باب شده اونقدرها که میگن خشک نیست خوب عکسالعمل به گاز نشون میده یه کم ادمو رو صندلی تکان میده متاسفانه ما که خودمون عضو واردکنندگان خودرو هسیم مدل اپگرید شده 2017 هنور تو باراز نیومده به جز مدلهای نیمه فول که هیبت این ماشینه باکلاسو خراب کرده خوب که برا همینکه مدل کیا یه کم دست خالی شده و با مدل سورنتو که گرونتره که بالایه 200 است ویا اپتیما که سواری توشهریه 198 فولش خیلی مانور نمیتونه بده وجای مدل میدسایز اسپورتیج 2017 جدید خیلی خالیه در مقابل توسان جدید یا راوفور جدید و هندا سی ار وی و غیره که اگه تو ایران بیاد پوزه خیلی رو میزنه (مراجعه به امار فروش تو اروپا و امریکا با یه تایپ ساده تو گوگل) قشقاای قرار بود بیاد که هنوز پلاک نشده توتهران تقربنا تا اونجایی که من ار همکارا ی تهرون فهمیدم تا 140 قیمت داره اگه پلاک بشه تا 175 بالا میره احتمالا که ژاپنیه خوش اقبالی نبود ولی مدل 2017-2016 خیلی بهتر شده من که تو پارگینگ یگی رو یه نطر سوار شدم مشکلش کند بودن زیاد صحفه نمایش بود ولی خیلی خوش تیپ وپیشنهاده من به شما اینکه چند ماهی صبر کن تا مدلهای متل قشقایی با پژو کراس اور و رنو جدید بیاد حباب قیمت زیاده کیا وهیوندا و توسان و هندا و غیره می خابه مثل سوناتا ال اف وما هم داریم ماشینا مونو فیلتر میکنیم تا با وروده تازه واردا مدلهایی که گرون خرییم و تکراری شدن ضرر نکنیم.
1395/5/31
اشغاله ازرا سوسکش میکنه کیا اصا ارزش خرید نداره سگ هیوندای میارزه ب کل کمپانی بی‌نامو نشون کیا خیلی نسل جدیدش مزخرفه بااینکه ازتویوتا خوشم نمیاد اما ازین بهتره حیف پول ب این بدی ازرا بگیری ازهمه نظر عالیه فقط ازرا
1395/6/1
دوست عزیز لطفا اطلاعاتتو بالا ببر......کمپانی هیوندای و کیا همیشه با هم بودن و هر دوتا شون زیر مجموعه هیوندای ب هستن......اینطور نیست که بخوان زمین تا آسمون با هم فرق کنن
آزرا ماشین خیلی خوبیه ولی با توجه به استهلاک بالا و اینکه دیگه وارد نمیشه قطعا اپتیما و سوناتا ارزش خییییلی بیشتری دارن واسه خرید
1395/6/2
اقا نادر تمام اگهی های ازرا رو حاضرم برات بیارم یا تمام صاحب های ازرا تو ایرانو برات بیارم که با اطمینان بهت بگم همشون تا حالا نگفتن ماشینیه که استهلاک داره منبعت چیه خدایی که میگی ماشین پر استهلاکیه
1395/6/14
اولندش آزرا با اپتیما هم کلاس نیست ,با کادنزا میتونه رقابت کنه,بعدش هیوندای برا کمپانی کیا یعنی هیوندای زیر نظر کیا ماشین تولید می کنه,پس هیچوقت نمیتونه بهتر از کیا باشه
1395/6/17
مثه اینکه نمیدونین ازرا خیلی خیلی بهتره هرچقدرم کیا مال هیوندای باشه نمیاد کیارو ازخودش بهترکنه فرض کن ی چیزی داری یکی دگ هم میگیری هیچ وخت اونی ک خریدیو نمیای ازاونی ک اول مالک و صاحبش بودی بهترکنی درضمن کل کیا مال هیوندا نیس و از نصف کمترش هس ک دقیق نمیدونم اما همون نصفم ک باشه اون نصف دگ مال خود رییس کیاس و هیوندای اونقد روش سرمایه گذاری نمیکنه که بخاد از خودش بهترشه و تو رقابت کیا ازش جلو بیوفته شما اطلاعاتتو ببر بالا کادنزاهم در برابر ازرا سوسکه مثه اینک نمیدونین ازرا بهترین ماشین سال شناخته شده و کیا در خد ازرا نیست.
1395/6/1
با سلام خدمت دوست عزیز با نام Mehdi j ...
ممنون که پاسخ بنده رو دادی...اما،
لطفا شما کمی اطلاعاتتون رو بالا ببرید...شرکت کیا موتورز، درست 30 سال است که خودرو سواری تولید می کند و قبل از آن، قطعات و ماشین آلات سنگین تولید می کرده است...بنابراین؛
تقریبا نصف ایرانخودرو سابقه تولید اتومبیل سواری دارد... .
در ضمن درسته اینجا یه فضای مجازیه ولی از شما و سایر دوستان می خوام که کمی هم ادب و لحن درست نظر و پاسخ دادن را رعایت کنید...
لطفا اطلاعات خودتون رو بالا ببرید تا وسوسه نشید به این راحتی پاسخ تند و غیرعاقلانه به دوستان بدید...
در هر صورت بنده فقط خواستم بگم که ای کاش کمی ایرانخودرو هم به فکر پیشرفت و توسعه صنعت داخلی بود...واقعا،...
حیفه که شرکت های کره ای با سابقه بسیار کم ، امروز بازار جهااااااان رو تغذیه می کنند... ولی ما همچنان در حسرت تولید تنها یک خودرو کامل در صنعت داخلی هستیم.
با آرزوی توسعه فقققققط برای صنعت داخلی...چون کره که حالا دیگه نیازی به آرزوی ما نداره...!
1395/6/1
با درود خدمت mr عزیز
دوست من در حقیقت این شمایی که باید سطح اطلاعاتتون رو بالا ببرین
سال تاسیس کمپانی کیاموتورز 1944 میلادی هست
این واقعا خنده داره اگه بخوای با استدلال های اینچنینی مثل تولید قطعات ماشین آلات سنگین واقعا سطح بسیار پایین سواد در کشورمون رو نشون دادید ....
مگه رنو روز اول تالیزمان درست میکرد؟؟؟؟
مگر تویوتا از بدو تاسیس توانست کمری هیبرید تولید کند؟؟؟؟
این که نشد دلیل دوست من...
بالاخره از ی جایی شروع کرده و الان نیاز به توصیف جایگاهش نیست که روز ب روز دشمنانش در جهان دارن زیاد تر میشن و اینا همگی از عظمت کل مجموعه هیوندای موتورز کره جنوبی هست که باید ب افتخارش کلاه هامون رو در بیاریم واقعا....
شما ببینید الان هیوندای جنسیس رو به عنوان یک برند لوکس معرفی کرده
تا 10 سال آینده شما آسیا رو با اسم هیوندای میشناسین
من واقعا ناراحت میشم که یک هموطنم اطلاعت ناقصی داره در یک مورد چیزی
شما سوال بپرس من خوشحال میشم پاسخ بدم ولی سعی نکن تا بخوای چند نفر دیگه از هموطنانم رو گمراه کنی با اطلاعات ناقصت...
1395/6/2
سلام آقا مهدی... عزیزجان...
مرسی که پاسخ بنده رو دادی عزیزم...ولی،
انگار باز هم منظورم رو خوب وکامل متوجه نشدی...من می دونم که کیا قدیمی ترین کمپانی کره هستش، حتی مثل نادرجان اینو خوب می دونم که هردو شرکت کیا-هیوندای زیر مجموعه هیوندای ب هستن و خیلی خوب هم افتخارات کره رو می شناسم...
بنده اصلا قصد تخریب و یا زیر سوال بردن صنعت کره رو نداشتم...فقط؛
خواستم به عرض مسولین ایران خودرو این مطلب رو برسونم که به هر حال کیا حدود نصف شما در عرصه تولید سواااااری فعالییییت دارد و...
این دور از انصاف است که امروز کیا در حال تولید چنین خودروهای با کیفیت و پر ابهتی است ولی ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم !!!!!
در هر صورت شیب پیشرفت کره انگار چیزی نزدیک به 90 درجه ( !!!!!! ) است که امروز در همه بازار های جهانی فروش خوبی دارد و این موضوع نشان می دهد که امروز حرف اول در جهان را توسعه تکنولوژی کره می زند نه 200 سال قدمت بدون افتخار پژو...
با این اوصاف انگار قرار نیست که از کره کمی درس یاد بگیریم و مردم ما متاسفانه از سر ناچاری و به قولی بی پولی، مجبببببور به خرید خودرو داخلی هستند...
از شما هم تشکر می کنم و قبول دارم که حرف ابهام برانگیزی زدم که قطعا تونسته بعضی از دوستام کم اطلاعات رو گمراه کنه و از این جهت عذرخواهی می کنم...
...و حرفم رو دوباره تکرار می کنم؛
با آرزوی توسعه برای صنعت داخلی...چون معلومه که کره حالا دیگه هیییییچ نیازی به آرزوی ما نداره...!
1395/6/1
رادین جون واقعا با این نطر آبکیت خدا شفات بده.......نیسان تینا معروف ژاپنی با یه موتور هم حجم و البته 6 سیلـــــــندر شتابش فقط 0.5 ثانیه از اپتیما بهتره
تازه این میزان اختلاف اصلا در عمل به چشم نمیــــاد
بعد شما اومدی اینجا mvm 530 آشغال رو که ارزش نگاه کردن هم نداره با اپتیما مقایسه می کنی ؟؟؟؟
یه بار mvm رو بده به خودروبانک تا بفهمی که با دستگاه عمرا شتاب mvm بهتر از 15 ثانیه بشـــــه.
آره داداش تو همون mvm رو بردار با بقیه پولشم بستنی و پفک بخر...خخخخخخ
1395/6/1
به نظرم رنو تاليسمن كه تازه ميخواد بياد فوق العاده ارزش بالاتري نسبت به اين داره چون موتور اون با اين كه ٤سيلندره قدرت يه ٦سيلندر را به ادم ميده و اصلا قابل قياس كيفي با اين نيست همچنين اكورد و كمري هم عالين اين ماشين معلومه كيفيت داشبوردش هنوز جا كار داره مخصوصا اون مانيتور وسط كه پلاستيك اطرافش افتضاحه من نيمدونم كيا و هيونداي ميخوان از لحاظ كيفيت كابين چيكار كنن
1395/6/2
مهدی جان لطفا یه بار از نزدیک سوار این ماشین شو بعد راجع به کیفیت داشبور و سایرین نظر بذار
در ضمن تالیسمان خوبه ولی قیمتش قطعا بالای 230میلیون خواهد بود.....با این قیمت آکورد هم زمین خورده چه برسه به رنو که کلا محبوبیت زیادی توی رنج های بالا نداره
در هر صورت این ماشین از رقبای ژاپنی از جمله آکورد قیمت خیلی کمتر و عاقلانه تری داره و از همه مهمتر بازار خوب خرید و فروش و خدمات پس از فروش مطرحش اهمیت داره.
1395/6/11
با سلام من خودم اپتیما 2014 دارم...این حرف درسته که کیفیت داشبورد پایینه...نمیدونم علتش چیه ممکنه آفتاب باشه که به علت خشکی پلاستیک داشبورد وقتی خوب دقت میکنی ترک های ریزی اطراف مانیتور و دریچه های هوا بوجود اومده...و یه مورد دیگه اینکه خیلی کمک های خشک و بدی داره با اینکه من ماشینو صفر خریدم و حدود 30000 تا هم بیشتر باهاش راه نرفتم اما کوبش خیلی آزار دهنده ای داره...اگر انشاله بفروشمش دیگه حاضر نیستم اپتیما بخرم...فکر میکنم لکسوس های دست دوم 2009 با همين رنج قیمت از این ماشین با کیفیت تر باشن.
1395/6/1
یه سری ماشینا هستن مثل داج چارجر. اینم مثل اون نسل جدیدش خراب کرد. از هیچ نظری نمیتونم زیباتر از مدل 2014 اپتیما ببینمش
1395/6/1
واقعا هرچی باشه کپی شده از غول های المانی .ارزش نداره این پول را به اپتیما داد ماشین یعنی تویوتا واقعا کمری ارزش این پول را دارد
توصیه می کنم کمری بخرید تا اپتیما یا ازرا یا سوناتا یا کادنز یا.......
1395/6/1
باشــــــــــــــــــه داداش تو اول برو یه بار از نزدیک این ماشینو ببین بعد بیا برای ما اظهار نظر کن.
1395/6/2
من هم توصیه می کنم تو کلا نظر نده راجع به اپتیما یا ازرا یا سوناتا یا کادنز یا....
توصیه هات بی فایدست خسته میشی گلم.
1395/6/2
من واقعا نمیدونم کسایی که از واژه آشغال استفاده می کنند چی فکر می کنند ولی مطمان هستم که حتی در حد یک خودروی متوسط ایرانی هم نمی توانند خرید کنند و فقط در حسرت هستند. آقای معین بنده در رشت زندگی می کنم و به تبع آن به علت وجود منطقه ازاد خیلی از خودروهای منطقه که دوستان دارند و شما خوابش را می بینید از نزدیک سوار شده و امتحان می کنیم. خودروی فورد تاروس مدل 2014 را سوار شده ام و خیلی با تصور ذهنی ما از فورد تفاوت داشت، هرچند که نمی گوییم مثل شما اشغال، ولی مطمانا تفاوت زیادی با سایر برندهای موجود در ایران ندارد....قدرت برند کمپانی ها متاسفانه بسیاری از افراد سطح پایین را تحت تاثیر قرار می دهد و با توهم گفته های دیگران برای خود تصویرسازی می کنید. بنده با پول خودروی MVM 530 به راحتی می توانم النترا منطقه ازاد بخرم دوست عزیز و با توان مالیم سازگار است اما در قیاس انجام شده تفاوت ها آن قدر که امثال شماها فکر می کنید نیست دوست عزیز. یکی از دوستان بنز S350 داشت سوار شدیم در عقب ماشین در دست اندازها صدا می داد....پس خوهشا با توهم های خودتان صحبت نکنید و چه شما و امثال شما بخواهید و چه نخواهید خودروهای چینی سریعا در حال پیشرفت هستند و به زودی در سطح کره ای ها و بهتر از آن خواهند بود.مثال عینی این قضیه در صنعت کامپیوتر و موبایل رخ داده است و کره ای ها سهم بازار خود را به چینی ها باخته اند.
1395/6/2
رادین ؟؟؟
شما اومدی اینجا می گی mvm شتابش در حد اپتیماست و قیمتش مثلا یک چهارم !!! آخه این حرفه که شما میزنی گل من ؟؟؟؟
خوب قطعا ما ملتی که هم کره ای دیدم هم ژاپنی و هم چینی حق داریم با دیدن این حرفا یهو جا بخوریم
اگر دقت کنی بعد از اپل پر فروش ترین برند سامسونگ هستش و در رده سوم هوآوی ! پس کره جای خودش رو به چین نداده و این ژاپن هست که رده فروشش رو به چین داده که همه اینو قبول دارن که فروش خیلی زیاد هوآوی بازم ملاک برتری کاااامل چین بر ژاپن یا فزضا کره نیست.
در ضمن ما هم درکیش هم فورد تاروس اقوام رو سوار شدیم هم کامارو به کی قسم بخورم که یه چرخش هم به ماشین چینی میارزه ؟؟؟ شاید شما خیلی سطح انتظارت رو بالا بردی.
اگه فیلم های درگ آپارات رو ببینی همین سمند توربو خیلی راحت ماشین 130 میلیونی کره یا ژاپن رو می گیره حالا ین درسته یکی که سمند داره بیاد بگه چون شتاب سمند من بهتر از مزدا 3 و کرولا و سراتو و... است پس سمند بخرید بهتر کرولا یا...است ؟؟؟؟ این حرفه واقعا ؟؟؟
اگه من به mvm گفتم آشغال در مقایسه با بقیه چینی ها گفتم چون واقعا چری یه سرو گرئن پایین تر از مثلا جک یا...است و اصلا قدرت موتورش به شتابش نمی خوره.
با دنده دستی و 140 اسب باید خیلی راحت ماشین های اتومات هم قدرت مثل مزدا، لنسر، کرولا، النترا، سراتو و... رو بگیره درحالی که به گرد پاشون هم نمیرسه !
حالا این چه قدرتی چه شتابی که شما ازش دم میزنی ؟؟؟
mvm رو با اپتیما مقایسه نکن تا ملت به ماشینت نگن آشغال.
1395/6/5
آقا معین شتاب mvm 530 با تستی که بنده داشتم 12 ثانیه است.بنده در رشت زندگی میکنم اگر تشریف میارید حاضرم باهم بریم تست کنیم البته 0 تا 100. از 100 به بالا خودروهای همرده قیمتی مانند سمند، پژو پرشیا از نظر شتابگیری به پای 530 نمی رسند و افزایش سرعت خودرو به راحتی تا 180 کیلومتر صورت می گیرد. بله از نظر شتاب با خودروی مگان و یا مزدا 3 برابری نمی کند، حرفی هم در این نیست. در خصوص سایر چینی ها هم حرفتون رو قبول ندارم، بنده هم لیفان 620 هم x60 را سوار شدم و اصلا رضایتبخش نیست.در خصوص جک هم اگر منظور S5 هست که بله شتابگیری خودرو بسیار سریعتر است کمااینکه حتی سوناتا هم رد می کند.اما j5 اصلا در حد و اندازه نیست و بسیار ضعیف خصوصا در سربالایی ها. یک نکته هم بگم به عنوان کسی که علاقه زیادی به خودروهای پژو خصوصا 405 و پرشیا و v8 داشتم.از نظر هندلینگ 405 به نظر بنده بهتر از 530 است از نظر شتاب و مانورپذیری هم v8 فوق العاده عمل می کند. اما نمره کلی 530 از تمامی این خودروهای همرده بالاتر است.
در ضمن شما کامنت اولیه بنده را بد متوجه شدید بنده علاقه زیادی به اپتیما داشته و در ضرف خرید این خودرو هستم البته منطقه ازادی در حدود 70 الی 75 میلیون تومان. نوع نگارش مقاله به نحوی بود که به نظر بنده قصد تخریب اپتیما را داشته و خصوصا در مورد مسایل فنی بسیار منتقدانه تفسیر کرده اند و منظور این بود که صرف مقایسه شتاب در خودروها درست نیست...کمااینکه ماشینی با قیمت یک چهارم هم همان شتاب را دارد. در خصوص فورد هم که بیان کردید تصورتان درست نیست عزیز دل.صرف برند خودرو جانبدارانه صحبت نکنید. در اخبار جستجو کنید در حدود دو ماه قبل یک فورد edge در جاده رشت به انزلی پس از برخورد از پشت با تریلی ساکن تبدیل به کتاب شد و سرنشینان در جا مردند.در خصوص گوشی ها هم لطفا در نظر بگیرید که کسانی که به سمت گوشی اپل می روند اصولا افراد فنی نیستند و برای کلاس و پرستیژ خرید می کنند. خیلی کم پیش می اید که کسانی که فن دوست هستند سمت اپل بروند اما در خصوص سامسونگ قضیه فرق می کند هواوی و سامسونگ دو بال یک استراتژی هستند با این تفاوت که قدرت افتصادی هواوی با حمایت های دولتی چین به زودی کمر سامسونگ را هم می شکند.
1395/6/6
راین جان چندتا موضوع:
1. بحث ما در اینجا اصلا موبایل نبود ولی لازم به ذکر است که شما اول گفتی که کره سهمش رو در بازار موبایل به چین داداه بعد حالا می گی در آینده چین کمر کره را خواهد شکست...خخخ ..بالاخره کره کمرش شکسته شده یا قراره شکسته بشه ؟؟؟خخخ
2. به ما چه ربطی داره که مردم چرا آیفون می خرن ؟؟؟ شما بحث فروش رو مطرح کردی من هم گفتم که اول اپل دوم سامسونگ و سوم هوآوی هستش که یه رده بندی کاملا رسمیه.
3. یه بار دیگه می گم ، چین فروش بسیار بالایی در همه بازار ها داره که دلیلش به هیچ وجه با ارزش بودن نیست بلکه ارزان بودن است.
4. اینکه شما سوار فورد یا بنز می شی و راضی نیستی بعد حاضری mvm رو که توی بازار و خیابون، مردم شهر ما به عنوان آشغال می شناسنش ؛ اینطوری ازش طرفداری کنی واقعا خنده دار، جالب توجه و کمی زیادی مشکوکه !!!!
5. بازهم می گم که mvm با اپتیما قابل مقایسه نیست و اگر شما mvm رو با اپتیما مقایسه نکنی ، ما هم به ماشین شما جسارت نمی کنیم عزیزم.
6. جک s5 دنده ای که توی شتاب معرکه چینی هاست ، نمی تونه سوناتا 2009 که اتومات هستش رو بزنه لطفا توی سایت آپارات تماشا کنید ....خیلی جالبه که شما جک دنده ای رو با سوناتا اتومات مقایسه می کنید !!!
7. جالبه شما می گی یه فوردی بوده که بعد تصادف له شده یا اینکه یه بنزی بوده که عقبش توی دست اندازها صدا می داده پس بنز و فورد هم خیلی ماشینایی خاصی نیستن !! بعد از اون طرف می گی mvm من خیلی خوب و نرم و راضی کننده است !!!!!
8. من که می گم فورد سوار شدم خیلی عالی بوده ، حرف من می شه جانبداری بیخود از برند فورد ،اونوقت شما که mvm رو با ماشینایی مقایسه می کنی که صدتای mvm توی جیبشون جا می شن ، می شی آقای بدون تعصب که حرف بدربخور میزنه آره ؟؟؟ !!!!!!!
باشه عزیزم حرفای شما قبول.
1395/6/8
معین جان من مطمانم که شما از سطح سواد پایینی برخورداری و خیلی علاقه به استفاده از لفظ آَشغال داری. به نظر من آشغال اون نظام اموزشی که شما توش تربیت شدی.ترجیح می دهم با شما این بحث رو ادامه ندم چون از صلاحیت تربیتی لازم به نظر می اد که برخوردار نیستی
1395/10/11
داداش اینجور که فهمیدم شما داشتید اپتیما رو با چینی مقایسه میکردید تجربه وسواری که از چند تا چینی مثل جک جی فایو و ام وی ام ایکس سی سه داشتم میگم در برابر ماشین های کره مثل اپتیما ماشین که هیچ دوچرخه هم حساب نمیاند .... البته نباید اینارو از هیچ لحاظ با هم مقایسه کرد چون اصلا عقلانی نیست....بعدم من فورد رو تا حالا سواری نگرفتم ولی حق دارید که میگید زیاد تعریفی نیست چون میدونم تعریفی هم نیستند نصف مدلاشون....و اما بنز مشکلی نمیشه از صفرش گرفت همونطور که خوده خودرو بانک گفته اونی که دوست شما داشته یا مشکل داشته یا از اینایی بوده که ده تا دست گشته رسیده دست این اقا این اقا هم به هوا بنز سواری رفته خریده ماشین مشکل دارو....در ضمن حرفایی که زدم همه از رو تست خودم از ماشین اشنا ها بوده طولانی مدت تست نداشتم ازشون
1395/6/2
وقتی کمری با شتاب 7 ثانیه ای هست
و تازه شایعه شده یک نفر در اوگاندا تونسته با کمری 2016 شتاب 5 ثانیه ای بزنه
مگه جریضیم که اوپتیما بخریم!!!!!!!
1395/6/3
سلام فریبرز جان...شما که به قول خودت نه کره ای داری نه ژاپنی ، چه سودی از این همه بد گویی علیه کره ای ها می بری؟؟؟؟
برای بار صدم بهت می گم عزیز دل کمری هیبرید شتاب 7 نداره این اولااا
ثانیا قربون شکلت کمری مورد نظر شما 220 میلیون پولشه و این ماشی سر جمع 180 میلیونه
آخه چرا بند کردی به این کمری عزیز ؟؟؟ صدبار اینو گفتی بسه دیگه
تو برو کمری بخر اگرم نظرت روی کمریه لازم نیست که هر بار کامنت ها به روز میشن شما یه باردیگه همون حرفای قبلی رو بزنی عزیزم.....توی هر صفحه و هرجایی که میرسی یا میگی کمری یا میگی تویوتا !!! بسه دیگه
با این همه بدگویی آدمی تعصبی مثل تو ، نظر این همه ایرانی عوض نمیشه قربونت. چون من که از تو خبر دارم دیگه می دونم همش می خوای تو سر کره ای بزنی در حالی که اصلا تجربه داشتن کره ای نداری......پرچم ژاپنی همیشه بالا هست منم اینو می دونم تو اینقدر نمی خواد برای تویوتا جان فشانی کنی.....همه کمریو می شناسن با این وجود خودت داری بازار و می بینی
اونایی که می خوان کره ای بخرن، می خرن عزیز.
1395/6/3
هردم از این باغ بری میرسد
چرت تر از چرت تری میرسد
آرزوی شفای مریضان و عقده ای های ژاپنی پرست.
1395/6/3
خخخخ....یه حرفی زدی که خود ژاپنی بازا هم خندشون گرفت.... بعضیا میان میگن شتاب کمری 7 ثانیه س...در حالی که خود تویوتا 8/8 اعلام کرده...ولی دیگه شما خییییییییییلی جوگیر شدی داداش...

ضمنا کسی به شما اجبار نکرده اپتیما بخری(تاکید میکنم :اپتیما)با همون کمری خوش باشین....بقول خودتون 20 سال کار میکنه...
حالا اینم نمیگم که بعد 5 سال تو خارج از ایران خودروها اسقاط میشن
1395/7/7
دوست عزیز همه چی که شتاب نیست . خیلی چیزها در خرید یک خودرو دخیل است . در کل هر کس بسته به نیازش از یک خودرو اقدام به خرید میکنه . برای شما شتاب مهمه میری سراغ کمری . برای من اپشن مهمه میرم سراغ اپتیما .
1396/4/5
فریبرز عزیز من بارها بحث سر کره ای ها کردم ولی نه وکیل کره ای ها هستم نه خودم کره ای دارم فقط از ماشین یه چیزی سرم میشه وشایعه هارو باور نمیکنم دوست عزیز کمری دونوع داریم تنفس طبیعی با موتور 2500سی سی که بار ها شکستش رو در مقابل اوپتیما دیدیم واون کمری مورد نظر شما کمری هیبریده که اوپتیما رو میگیره اونم بخاطر موتور 2500سی سی ویک موتور الکتریکی!!!یعنی یعنی زمان درگ از دوتا موتور همزمان استفاده میکنه وهمینطور نکته دیگه شتاب کمری هیبرید 8ثانیه هستش که توی ایران کندترم هستش و اینکه اوپتیما موتور های مختلفی داره مثل mpi(نسخه موجود در ایران2400 سی سی)نسخه GDI قدرتمند 190 اسب بخاری 2400سی سی که وارد ایران نشد نمیدونم چرا!!! ویک نسخه توربو 2000سی سی ویک موتور 6سیلندر پس کمی تحقیق کن دوست من الکی یک شرکت بزرگ رو تخریب نکن
1395/6/2
خودرو بانک خواهشا اینقدر شورر سر تیتر مقاله ها نکن
1395/6/3
نسل قبلیش خیلی خوشگل تره
1395/6/5
این کره ای پرستا خیلی خوبن...خودشونو با ژاپنیا مقایسه میکنن...والا به خدا سگ ژاپنی شرف داره به کل خودروسازیه کره...من خودم الان کره ای دارم اما اونزمان که ژاپنی داشتم یبارم تعمیرگاه نرفتم الان تا الان تو 1 سال 2-3 بار رفتم تعمیرگاه بابت مشکل فنی(ضمنا ماشین هم یک کره ایه بروز هست الان کره ای پرستا نیان بگن حتما پراید داری)
ضمنا کمری درفول ترین مدل هیبرید 196 میلیون تومن هست و مدل پایه(لواپشن)زیر 160 که واقعا از هر نظر به این کره ای کم شتاب میرزه
1395/6/6
حرفات واقعا خندداره دوست من.......به نظر من، ما در ایران کره ای پرست نداریم چون اصلا کره در حد پرستیدن نیست ! این ژاپنه که یه عده از ما به خاطر سابقه خوبش می پرستیمش هرچند که خیلی از همین ژاپنی پرست ها اصلا ژاپنی یا کره ای ندارن !!
این ما نیستیم که ماشینمون رو با ژاپنی مقایسه می کنیم، این ژاپنی پرست ها هستن که تا یه تستی از ماشین کره ای میاد سریعا می پرن وسط و ماشین ژاپنی رو با کره ای مقایسه می کنن.....ما فقط داریم جواب می دیم.
جالبه سایت های خارجی سوناتا رو با فولکس پاسات آلمانی مقایسه می کنن بعد شما کره ای رو در حد مقایسه با ژاپنی نمی بینی !!!!
کمری در فول ترین نسخه و به صورت هیبریدی 214 میلیون تومان قیمت داره که همین نسخه ای هستش که دوستان سنگش رو به سینه میزنن.
هیچ اصراری وجود نداره که شما سوار ماشینی بشی که ازش بدت میاد....پس برو همون ماشینی رو بخر که راضیت می کنه
این اوج خلاقیت در بی عقلیه که آدم ماشینی بخره که ازش بدش میاد......باز صد رحمت به ما که حداقل اگه کره ای می خریم راضی هستیم و دوست داریم که می خریم !!! شما که دوست نداری چرا ؟؟؟
ما کره ای می خریم چون ازش راضی بودیم و هرگز هم ادعای مقایسه با ژاپنی رو نداریم و به هیچ وجه صنعت کره رو مثل ژاپنی پرست های تعصبی نمی پرستیم و مثل بعضیا که اصلا ماشین ندارن، پیشنهاد خرید هم به کسی نمی دیم.....با این حال بنده به عنوان یک کره ای سوار به نمایندگی از سایر دوستان به شما دوست عزیز توصیه می کنم
که هرچه سریعتر ماشین کره ای رو بفروشید و یک ژاپنی با اصالت که 70 سال بدون عیب کار میکنه و سگش به کره ای میارزه و روی اسمش هم میشه قسم خورد وخیلی هم ارزون در میاد و کلی هم کلاس و اعتبار و آبرو و زیبایی و افتخار و مقام داره و اصلن هم اسباب بازی نیست، خریداری کنید تا مجبور نشید همینطوری الکی سوار اسباب بازی کره ای بشید و هر روز بیشتر حالتون ازش به هم بخوره !!!!!
ما کره ای سواران کره ای رو نمی پرستیم ....چون پرستیدن یعنی اطاعت بی چون و چرا.....ما کره ای می خریم چون احساس رضایت داریم و از خرید و تجربه مون پشیمون نیستیم
کره در عمل کاری کرده که امروز بازار خارجی ها رو در ایران توی دستش گرفته.
1395/6/10
داداش اصلا برام مهم نیس که حرفام به نظرت خنده دار بیاد...انسان ها معمولا به چیزایی که درک نمیکن میخندن...منم خدارو شکر امروز کارنز 2012 رو فروختم و یه کمری glx 2013 گرفتم و خدارو شکر بعد 1 سال از شر این کره ای اشغال خلاص شدم...ضمنا مطمعن باش اگه مجبور نمیشدم که از بیپولی هایلوکس رو بفروشم هیچوقت سمت کره ای پیدامم نمیشد چون انواع اقسامشونو هم داشتم هم تست کردم...کمری هم اگه کسی خواست من فولترین نمونشو 196 براش میگیرم...سایت های خارجی مقایسه میکنن...ما هم مقایسه میکنیم اما مسلما پیروز میدان رقیب کره ای نیسات...تو سایتای خارجی به علت اینکه مصرف ماشین نهایت 5 سال هست و ماشینایی هم که مقایسه میکنن ماشینای بروز و تولید همان سال هستند هیچوقت تو موضوع کیفیت مقایسه نمیشن و به فرض دوتا ماشین 2015 با کارکرد زیر 30 هزار مقایسه میشه...شما اگه تونستی یه مقایسه برای من بیار که یه تویوتای 2013 با کارکرد بالای 100هزار رو با یه کره ای 2013 با کارکرد بالای 100 هزار مقایسه کرده باشه ببینیم کدومشون کمتر به تعمیرگاه مراجعه کردن،کدومشون هنوز رویه صندلیاو سر دنده و چرمای رو در و فرمون و اتاق مثه روز اولش مونده و کدومش هنوز اتاقش بیصدا مونده...وگرنه ماشین ساختن واهسه یکی دوسالو که همه بلدن(جز برخی چینیا و ایرانخودرو و سایپا)...ضمنا کی گفته که ژاپنی دوستا میان با کره ای مقایسه میکنن؟؟؟هرجا ما دیدیم سریع این کره ای پرستا(که شما میگین کره ای پرست نداریم اما تو این سایت کلی هست مثه مهدی جی و...)میان میگن ماشین فقط کره ای
بازار ایران رو دستش گرفته چون همه عقلشو به چششونه شما ببین هنوز تو بازار امریکا ژاپنیا برتر هستند
1395/6/18
امیر جان با نظرت موافقم ......گفتم که ژاپنی رو سر کره ای جا داره ولی خودت قضاوت کن.....اکثر جاها این ژاپنی پرستا هستن می پرن وسط توی تست سراتو پای کرولا رو میارن وسط... پای لنسر میارن وسط
بعد حالا ما اومدیم کره ای رو با ژاپنی مقایسه کردیم ؟؟
نه آقا ما ادعایی نداریم از ماشین خودمون هم راضی هستیم...کمری هم مبارک شما ایشالله که 120 سال مثل روز اول برای شما کار می کنه
1395/6/6
با اجازه خودروبانک میخواستم یه مقایسه ای انجام بدم بین کیا اپتیما و بی ام و سری7 !! البته شاید اولش همه تعجب کنن که خب منطقیه اما دوستان ، کابین این دوتا ماشین کاملا شبیه به همدیگست میگی نه به این دوتا عکس نگاه کنید
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2013-bmw-750li-interior-photo-473871-s-1280x782.jpg

http://www.kia.com/ie/-/media/files-from-kme/pip/feature-story/jf/jf_exm1_tailored_to_busy_lives_1920x1080.jpg?w=1024
1395/6/7
البته یادمون نره که کلا چشم بادامیها از ژاپنی که با مهندسی معکوس بی ام و ، کره ایها با کپی کاری و تحلیل مهندسی و چینی ها با کپی کاری و مهندسی اجاره ای ، دارن خوب پیشرفت میکنند و هیوندایی و زیرمجموعه اون کیا که بعد از ورشکستگی توسط فورد در سال 1999 به هیوندایی فروخته شد ، خوب پیشرفت کردند و دمشون گرم و مطمئنم در ده سال آینده به تکنولوژیهای سالارهای خودروسازی هم دست پیدا میکنند .
ولی عکس ها واقعا شبیه هم هستند از نظر الگو اما میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا اسمان هست .

مهدی ج عزیز ، کلاه مون رو که باید ورداریم که هچ ، یکی هم باید بزنیم تو سرمون ( از بابت حسرت ) با این پسرفت های خودروسازیهامون .
1395/6/7
سلام. بسیار عالی بود
1395/6/8
جناب رادین جون من ام وی ام ۵۳۰دارم و خیلی از رقیباش بهتره مخصوصا هندلینگ و شتاب و صفحه کلاج که خیلی نرمه واقعا ارزش خریدن داره و این خیلی تو ذهن مردم بد جا افتاده و روز به روز دارن پیشرفت های چشمگیری هم در کیفیت و مخصوصا هم در طراحی که سلیقه ایرانی اکثرا طراحی شیکی رو می پسنده . من کاملا با شما موافقم و مردم هم بهتره که
فکراشون رو به روز رسانی کنن این یه واقعیته و قصد توهین به کسی ندارم.
1395/6/10
بررسی اپتیما بهتر از سراتو بود کاش واس سراتو هم بهتر و دقیق تر بررسی میکردین
تو س/منت D و C هم بگید که کدوم هندلینگ و قدرت مانور بیشتری داره
بررسی gt86 لطفا بزارید
با تشکر
1395/6/19
دنیا فقط تویوتا مخصوصا لندکروز که یهترین ماشینه بقیه حتی کادیلاک و شورلت هم بدرد نمی خورن
1395/6/20
اینم دو کلوم از مادر عروس !!!
بخدا آخرش این آدمای تعصبی یه کاری می کنن که اینبار ژاپنیا از شرم و خجالت 4 تا بمب اتم بندازن توی کشور خودشون.....همشون با هم برن هوااااااا!!!!!!!!!!
یا این کار رو می کنن یا اینکه اون بمبای اتم رو می ندازن توی ایران، تا ما از بین بریم......
آخ که اگه ما از بین بریم هم ژاپن راحت میشه و هم کره و آمریکا !!!!....فقط از کسی که ناراحت میشه صنعت خودروسازی چین و فرانسه است !!
1395/6/20
الآن یکی میاد میگه شما کره ای سواران، کره ای پرستین !
دیگه پرستیدن به چی می گن ای ژاپنی ها ؟
خدا شفا بده.....این ژاپنیا دیگه حالا خودشونو به خاطر فروش بالا از سر ارزون قیمتی؛ حتی بهتر از کادیلاک میدونن...واقعا خنده داره
اینجا ماشین کره ای بررسی میشه بعد یه همچین آدمی میاد از ژاپنی میگه
ژاپنی پرستا جواب این آقارو بدن
دوست من بذارماشین ژاپنی بررسی بشه بعد بیا اونجا حداقل از این حرفا بزن.
1395/6/21
سلام دوستان،اول از همه اینرو بگم که بنده نه اپتیما دارم و نه حتی قراره بخرم و تا حالا جدا از سوپر خودروهای وطنی!!!!مگان 2000 فول/mg6 2015 نیو داشته ام و با مزدا3 نیو/جنسیس/النترا و.. هم به مدت چند ساعت تا چند روز رانندگی کرده ام و البته اپتیما 2012.باید همیشه منصف بود و واقعیت رو گفت و تعصب الکی نداشت تا بشه واقعآ به عزیزان دیگه که تجربه کمتری داشته اند کمک کرد.مهمترین عیب اپتیما در نسل های قبلی اش 3 چیز بود.1)ارتفاع بسیار کم از سطح زمین2 که واقعآ آزار دهنده بود)خشک بودن اتاق و هندلینگ علی الخصوص در جاده های شهری و سرعت کم3)صدای نسبتآ زیاد موتور در دورهای بالا.اما ظاهرآ در نسل جدید(2016) هم ارتفاع خودرو بسیار بیشتر شده(حدود 3 سانت)و هم کمی از خشکی اتاق کاسته شده و هندلینگ بهتری پیدا کرده است و هم صدای کمتری از بیرون به کابین منتقل میشه و علاوه بر رفع نسبی و بهبود هر 3 ایراد شایع که حتی اپتیماداران هم به آن اذعان دارند،نمای بیرونی و کابین اپتیما مثل هر ساله بسیار بهتر و چشمنوازتر شده است و انبوهی از امکانات رفاهی و ایمنی هم افزوده شده است که البته کیا همیشه در اپتیما یک نگاه لوکس داشته و معمولآ برای اون کم کاری نمیکنه اما اینبار سنگ تموم گذاشته و اپتیما نیو فیس 2016 انصافآ با این قیمت(182 میلیون در نمایندگی در شهریور 95)ارزش دارد.اپتیما و دیگر کره ای ها هرگز از حیث دوام و کیفیت تکنولوژی سیستم و تعلیق به ژاپنی ها نخواهند رسید اما باید اینرو هم گفت که ژاپنی ها هم هرگز به طراحی بیرون و درون ماشین و کیفیت امکانات رفاهی (آپشن ها)در ماشین های کره ای همرده شان نمیرسند.اگر شما میخواهید هم کیفیت و تکنولوژی ژاپنی رو همراه استایل و آپشن های فراوان و کاربردی کره ای ها رو توامان در یک ماشین داشته باشید باید بروید و ماشین اروپایی بخرید مثل بنز/بی ام دبلیو/ولکس واگن/(مدلهای لوکس رنو،سیتروئن،پژو)/ولوو و...که البته همگی بیش از 200 میلیون قیمت دارند،پس در این رنج قیمت (بین 175 تا 190)باید ژاپنی با کیفیت و بادوام و البته کم امکانات و بد قیافه سواربشید یا کره ای شیک و با امانات و البته پراستهلاک تر و کم کیفیت تر.تصمیم با خود شما عزیزان است.
1395/6/21
اخه سوال من اینه 405 کجا 11 ثانیه شتاب داره؟؟؟
1395/6/22
متاسفانه توی سایت آپارات فیلمای زیادی مردم به صورت کاملا غیر حرفه و توی خیابون ها و جاده های غیر استاندارد میذارن
بعد دلشون خوشه میگن پارس elx شتاب 9 داره ! آخه ماشین دنده ای کجا و آتو کجا ؟؟؟ همه ی رانندگی که شتاب نیست.
همون 405 بیاد توی خودروبانک بهتر از 15 نمیزنه.....مطمین باش
کمری که فریبرز میگفت شتاب 7 داره هم توی پیست با دستگاه دقیق 10.22 زد !!!!! فریبرز کو شتاب 7 که میگفتی داداش؟؟؟؟
اون هم با 205 اسب قدرت !!
واقعا اپتیما با 178 اسب قدرت عالی زد.....عالی
جک j5 توی سایت آپارات مردم فیلم میذارن 10 ثانیه....خخخخ اینجا شد 15 ثانیه....خخخخ
اپتیما تو شتاب محشره
اگه سوناتا توربو بیاد با موتور 2000 نسخه قبببببببلی 274 اسب قدرت داره!!!.....اونوقت کمری فقط باید زار زار گریه کنه !
البته کمری که احترام خودش رو داره..........منظورم ژاپنی پرست ها بود.
1395/7/6
اپتیما رو اگر حرفه ای باشی میشه 0_100تو9/5هم پرکرد
1395/7/17
مدل جدید(2016) واقعا طراحی داخلیش بهبود یافته. راستش بنظر من باید برای ماشینی مثل اپتیما بزاری 2 سال بگذره بعد ه دسته 2 تمیز بخریم. چون قیمتش خیلی یهو تو 2 سال افت میکنه حتی تا 50 میلیونم بنظرم میتونه افت کنه.
1395/8/12
در مورد همه چی حرف زدین بجز اپتیما . چرا زیر عکس اپتیما میاین پژو رو با لندکروز مقایسه می کنین ؟
1396/3/11
با سلام خدمت دوستان.
اولا خدمت اون دوستانی که از ماشینای ایرانیشون و چینیشون هی تعریف میکنند و اونا رو تو سر دیگر خودرو ها میزنن باید عرض کنم که اصلا حواستون به ریو هست؟!
19 سالمه و سوار هر ماشینی بگید شدم. البته نه اینکه واسه خودم باشن. ولی از آشنا ها بوده اکثرا. خودمون پارسال ریو مدل 90 داشتیم. هیچ ماشین ایرانی و چینی نبود که نگیرتش. تو شتاب و سرعت فوق العاده بود و لازم به ذکره که موتورش کره ای و مال شرکت کیا هست دیگه. هیچ وقت ثانیه ای شتابش رو تست نکردم. ولی مطمعنا اگه این کارو میکردم خیلی نظرا رو میتونستم عوض کنم. اگه با ریو حالت اسپرت حرکت کنی، یعنی دنده رو دور موتور 5.5 یا 6 عوض کنی به جرعت قسم میخورم که هیچ ماشینی نه توی چینی ها و نه توی ایرانیا به گرد پاشم نمیرسن. ولی خب خیلی خشک و بی روح و متریال داخلیش افتضاخ بود. اما سرعت و شتابش معرکه بود و احتمال میدم اگه واقعا اپتیما 11 بزنه اون اپتیما رو هم میتونست بگیره. ولی خب این کجا و آن کجا
اپتیمای نسل قبل یعنی فیس لیفت 2014 رو هم سوار شدم نسخه ی فولشو. از شتاب و سرعت و ... که بگذریم، واقعا ماشینیه که وقتی باهاش رانندگی میکنی حس خیلی خوبیو بهت میده.
دوستانی هم که در مورد موتور و قدرتش نظر میدن : درسته که قیمت این ماشین توی ایران الان مدل 2017 صفرش حدود 205 ملیون تومنه. ولی لارم به ذکره که این ماشین فقطططط یه ماشین خانوادگیه و اصلا اون تصوراتی که بعضیا ازش دارند نیست. ظاهر اسپرت داره اما این دلیل بر این نمیشه خواسته های اسپورت باز بودنتونو رفع کنه. شما 205 ملیون میدین برای امکانات و تجهیزات که با آسایش به همراه خانوادتون رانندگی کنید و اگه ماشین اسپورتی میخواین باید برید سراغ ماشین های کوپه. اینی هم که میبینید بعضی ماشینای لوکس اروپایی یا همون کره ای و ژاپنی موتور قدرتمندی دارند، برای من و شما نیست. واسه کسیه که کارش به زمان وابسته هست و ساعتی که روی داشبورد کار میکنن در اکثر ماشینای لوکس، نشون دهنده ی همین موضوعه. که متاسفانه ایرانی ها درک این موضوع واسشون سخته و هر کسی که میبینی پشت ماشینای لوکسه و داره ول میگرده. خیلیامون لیاقت بعضی ماشینایی که داریم رو نداریم. چون تو انتخابمون اشتباه میکنیم.
1396/7/6
من ماشین کرو لا 2015 دارم از لحاظ شتاب و سرعت واقعا حرف نداره من 0 تا 100 رو توی 9 ثانیه رفتم خیلی از ماشین راضی ام خصوصا توی سر بالایی ها کم نمیاره
1396/8/16
ای بابا چیه همش کره ای ژاپنی میکنید من یه وانت پیکان دارم صفر تا ۱۰۰ دو روز طول میکشه تا پر کنه آخ آخ از آپشناش نگو که سرت صوت میکشه سیستم هوای مطلوبش ۲ تا دریچه داره تابستون زمستون اصلا همیشه باد میاد تو از لذت رانندگیش هم بگم که وقتی سوارش میشی در حین حرکت سنسور گردبادش روشن میشه تو ماشین حص غریب گردباد رو داری مترش هم خیلی قویه بازم بگم یا بسه .....
حالا حی بگید اوپتیما کمری لکسوس کوفت زهر .....
البته یه ماشین بهتر سراغ دارم حیف که پولم نمیرسه وگرنه اونو میخریدم پراید میخواین براتون از آپشن هاش بگم؟
1397/1/30
لطفا فیلم هارا بروزکنید ممنون
1400/11/3
این ماشین کره ای هست و نمیتونه عضلانی باشه
فقط و فقط ماشین امریکایی عضلانی است ولی بهتر از ۴۰۵ و ۲۰۶ و پارس elx است
1400/11/3
ولی هیچی کمری نمیشه
1401/5/12
اپتیما و سوناتا چیه بابا فقط و فقط مازراتی کوارتروپورته