موضوعات داغ

اولین اطلاعات از نسل جدید کیا سراتو؛ زیبا روی شرقی + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی کیا در جدیدترین دوره از نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2018، مدل‌های جدید "کیا فورته" را معرفی کرد، محصولی که در بازارهای جهانی اسم‌های مختلفی دارد و نمونه‌های مشابه آن در کشور با نام "کیا سراتو" شناخته می‌شود که حالا یک چهره جذاب و تهاجمی دریافت کرده است که طبق ادعای شرکت سازنده، برای ایده پردازی و توسعه آن از خودرو سدان اسپرت جدید این شرکت، یعنی کیا استینگر الگوبرداری شده است.
همانطور که می‌دانید، از تاریخ 15 ژانویه 2018 میلادی، جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی آمریکا در شهر دیترویت کار خود را آغاز کرده است و علاوه بر نمایش خودروهای جدید و متنوع، بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی هم برای اولین بار محصولات خود را در این نمایشگاه معرفی می‌کنند، حال در این بین کمپانی خودروسازی کیا هم با مدل‌های جدید "کیا سراتو (فورته)" به نمایشگاه دیترویت آمده است که با تغییرات بسیار خوب ظاهری، موفق به جلب توجه مخاطبان شده است.

کیا سراتو 2019

کیا سراتو 2019

با مشخصات فنی اتومبیل شروع کنیم، می‌توان گفت که شرکت خودروسازی کیا تغییراتی در ابعاد و اندازه اتومبیل ایجاد کرده است تا یک فضای کابین بزرگ‌تر برای سرنشینان داشته باشد، در این میان طراحان کیا از طول کلی 4640 میلی متر، عرض 1798 میلی متر و همچنین ارتفاع 1440 میلی متر استفاده کرده‌اند که نسبت به مدل‌های قبل کیا سراتو، حدود 81 میلی متر به طول اتومبیل، حدود 17 میلی متر به عرض اتومبیل و همچنین در پایان حدود 12 میلی متر به ارتفاع کلی اتومبیل اضافه شده است تا شاید فضای کابین بهتر و بیشتری در اختیار سرنشینان قرار گیرد. علاوه بر این، 427 لیتر هم به حجم صندوق بار اتومبیل اختصاص داده شده است.
در مقایسه با مدل‌های قبلی، کیا سراتو (فورته) جدید دارای بدنه قوی‌تر خواهد بود، زیرا شرکت خودروسازی کیا حدود 56 درصد از بدنه اتومبیل را با فولادهای پیشرفته و با مقاومت بالا تولید کرده است که در مجموع باعث شده حدود 16 درصد استقامت بدنه اتومبیل در برابر ضربه ارتقا پیدا کند. در این رابطه کمپانی خودروسازی کیا امیدوار است که بتواند عملکرد بهتری در تست ایمنی داشته و نمرات بهتری از سوی موسسه ایمنی IIHS دریافت کند. علاوه بر این، سیستم تعلیق اتومبیل بهبود پیدا کرده است تا نیروی کمتری از سطح جاده به کابین سرنشینان منتقل شود.

کیا سراتو 2019

کیا سراتو 2019

در زیر کاپوت اتومبیل به عنوان یک گزینه استاندارد و ثابت در ایالات متحده آمریکا، از پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده شده است که در خودروی نسل جدید "هیوندای ولوستر" هم بکار گرفته شده و می‌تواند 147 اسب بخار قدرت به همراه 178 نیوتن متر گشتاور تولید کند که در ادامه توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به عنوان گزینه استاندارد دریافت شده و به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل ارسال می‌شود، هرچند برای مشتریان یک گزینه اتوماتیک CVT هم در دسترس خواهد بود تا دیگر نیازی به زحمت راننده برای تعویض دنده نباشد.
با این حال می توان گفت که با توجه به استفاده از گیربکس CVT و کاهش توان پیشرانه نسبت به نسل قبلی سراتو، این خودرو ممکن است از نظر مشخصات فنی ضعیف تر و اقتصادی تر از قبل شده باشد.
در پایان لازم به ذکر است که مدل‌های جدید "کیا سراتو" برای فروش در اواخر سال جاری میلادی آماده خواهد شد، هرچند نسخه "هاچ بک" این خودرو نیز در راه است که انتظار می‌رود یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر با حداکثر خروجی قدرت 201 اسب بخاری داشته باشد که نمونه آن بر روی الانترا اسپرت و یا نسل جدید هیوندای ولوستر هم مورد استفاده قرار گرفته است.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/27
واقعا جای هیچ حرفی نداره
1396/10/27
جلو داشبور قبلی خیلی زشت بود این خوب شده. گرچه میشه گفت از bmw کپی زده
1396/10/27
چهل بار فیس عوض کرد بعد مردم ما باید طراحی هشت سال پیش رو سوار شن.
تازه اونم واسه کسی که پولش رو داره نه ما که ماشینمون نصف پول همون ایرانیشم نیست
1396/10/27
کدوم ماشین مال 8 سال پیشه؟ تولید داخلا ک مال 20 سال پیشه
1396/10/27
خيلي قشنگه. طرح چراغش هم جالبه
1396/10/28
سایپا بیاد اینو بفروشه اگه راست میگه
1396/10/30
از وقتی سایپا داره سراتو رو مونتاژ میکنم متنفررر شدم ازش کاش کره شکایت میکرد دیگه تولید نمیکردن اصن کاش کلا ماشین تولید نمیکردیم بخدا سنگین تر بود ماشینی شیش سال پیش رو نمایی شده تو ایران 50 سال باید تولید بشه ای خااااک بر سرتون با این مدیریت کردنتون