موضوعات داغ

تویوتا آوالون، هجوم غارتگران شرقی به غرب جهان + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
برای کسانی که هنوز خرید یک اتومبیل سدان سایز بزرگ را به خرید یک شاسی بلند سایزمتوسط و یا کراس اوور ترجیح می‌دهند، شرکت خودروسازی تویوتا جدیدترین محصول چهار درب خود را با یک چهره کاملا متفاوت رونمایی کرده است، نسل جدید "تویوتا آوالون" که در ظاهر خود بی شباهت به موجودات فضایی در سری فیلم‌های "غارتگر" نیست.
همانطور که احتمالا می‌دانید، در این چند سال اخیر مجموعه خودروهای شاسی بلند بویژه خودروهای کراس اوور مورد توجه همگان قرار گرفته و همین موضوع باعث شده است تا شرکت‌های بزرگ خودروسازی حداقل 2 الی 3 محصول کراس اوور و شاسی بلند داشته باشند، اما برخلاف دیگر شرکت‌ها، همچنان کمپانی خودروسازی تویوتا به سنت‌های خود پایبند بوده و اخیرا نسل پنجم سدان سایز بزرگ خود، یعنی "تویوتا آوالون" را با تغییرات اساسی در جدیدترین دوره از نمایشگاه اتومبیل دیترویت آمریکا رونمایی کرده است.

تویوتا آوالون

تویوتا آوالون

برای شروع بحثمان، لازم است بدانید که شرکت خودروسازی تویوتا برای طراحی و ساخت نسل جدید تویوتا آوالون، از پلتفرم بین المللی TNGA استفاده کرده است که برمبنای آن، پیش از این نسل جدید تویوتا پریوس، نسل جدید تویوتا کمری و یا حتی خودروی کراس اوور تویوتا CH-R توسعه پیدا کرده است تا حالا نوبت به خودروی سدان لوکس تویوتا برسد.
در مبحث ایمنی اتومبیل، شرکت خودروسازی تویوتا از جدیدترین تجهیزات صنعت خودروسازی به عنوان یک گزینه استاندارد در تویوتا آوالون استفاده کرده است، همچون 10 کیسه هوای ایمنی در قسمت های مختلف کابین، سیستم کنترل پایداری اتومبیل، سیستم کنترل کشش، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از جاده، نوربالای اتوماتیک، تشخیص عابر پیاده، ترمز ضدقفل ABS، سیستم کمک ترمز با توزیع کننده نیرو، دوربین های پشتیبان و ... .

تویوتا آوالون

تویوتا آوالون

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های استفاده از این پلتفرم، قابلیت استفاده از سیستم‌های محرک مختلف خواهد بود که در محصولات دیگر تویوتا نیز مورد استفاده قرار گرفته است، حال کمپانی خودروسازی تویوتا برای نسل جدید تویوتا آوالون هم به سراغ دو سیستم محرک معروف و محبوب خود رفته است، یکی سیستم محرک هیبریدی به همراه پیشرانه درون سوز چهار سیلندر و دیگری هم یک پیشرانه قدرتمند شش سیلندر بنزینی که می‌تواند نیاز طالبان به قدرت بیشتر را برطرف کند.
در ادامه بحث بالا، لازم است بدانید که سیستم محرک هیبریدی اتومبیل از یک پیشرانه درون سوز چهار سیلندر بنزینی با حجم 2.5 لیتری و همچنین از دو موتور الکتریکی قدرتمند سود می‌برد که نیروی مورد نیاز خود را از باتری‌های "نیکل متال هیدرید" دریافت می‌کند که در زیر صندلی‌های عقب اتومبیل پنهان شده‌اند. با استفاده از این سیستم محرک هیبریدی و انتقال نیروی پیشرانه درون سوز بوسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT، مشتریان می‌توانند به همراه اقتصاد سوخت عالی، نیروی 203 اسب بخاری و گشتاور 250 نیوتن متری داشته باشند.

تویوتا آوالون

تویوتا آوالون

اگر به اقتصاد سوخت اتومبیل اهمیتی نمی‌دهید و دوست دارید قدرت بیشتری داشته باشید، کمپانی خودروسازی تویوتا یک پیشرانه شش سیلندر بنزینی با حجم 3.5 لیتری برای شما در نظر گرفته است که در حداکثر کارایی خود، می‌تواند 301 اسب بخار قدرت و همچنین 362 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که برای دریافت و انتقال این نیرو به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل ، تنها یک گزینه وجود دارد و آن هم جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک خواهد بود که جایگزین جعبه دنده 6 سرعته سابق شده است.



نظرات کاربران

15 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/28
شکوه و زیبایی و قدرت از نوع ژاپنی.خیلی عالی
1396/10/28
تا باشه ازین غارتگرا باشه!
کاش کشور ما هم به جای غارت توسط خودروهای بی کیفیت چینی و داخلی با اینا غارت میشد
1396/10/28
آوالون بی نظیر بود . بی نظیر تر هم شد. تویوتا هر روز یک شاهکار عرضه می کنه. واقعا باید به مردم ژاپن تبریک گفت بابت این همه خدمت صادقانه ای که به بشریت می کنند ...
1396/10/28
خاك تو سر تو سرفرغون سازي ما -- كه فقط حسرت خودرو رو كذاشت به دل مردم بدبخت - عوارض واردات هم دولت هم دست دزد زياد ميكنه تا مردم بدبخت مجبور بشن فرغون سوار بشن
1396/10/28
احنمالا قد ی سری 7 امکانات داره و اندازه سری 5 قیمتش خواهد بود
1396/10/28
خیلی زیباست مخصوصا داخلش
1396/10/28
مگه لکسوس خودرو های لوکس تویوتا رو تولید نمیکرد
1396/10/29
چرا ولی به هر حال هر خودروساز معتبر یکی دو تا ماشین لوکس هم میزنه. مثل آوالون تویوتا یا جنسیس هیوندای یا کیا استینگر و کیا K900 .
1396/10/29
اولان درسته نه آوالون !
1396/10/29
شما توی گوگل "تویوتا اولان" رو سرچ کنی، خود گوگل برات "تویوتا آوالون" رو پیشنهاد میده و توی نتیجه های بدست اومده هم اثری از اولان نمیبینی
1396/10/29
جناب سومیتومو چطوری Avalon خوندی که شد اولان؟
1396/10/30
اولان درسته، گوگل هم بر اساس ترند کلمات پیشنهاد میده نه صحیح یا غلط بودنشون. اینم تلفظش: https://www.youtube.com/watch?v=cPZTAjjd3I0
1396/10/29
بسیار زیباست اما میتونست جلو پنجره زیباتری داشته باشه
1396/10/29
شوخی نیست ایران فرغون هم برامون دنا با موتور توربو میسازه
معرکست
همراه 150 اسب بخار قدرت
صاحب فرغون ایرانی و چینی = مسافر مرگ
1396/10/30
خدا کنه حداقل هیبریدیش بیاد:/