موضوعات داغ

یک پایان طوفانی؛ احتمال تولید نسخه تیونینگ i8 توسط بی ام و

عکس مطلب اول
براساس گزارشی از نشریه AutoExpress، احتمال دارد بی ام و یک نسخه قویتر از سوپراسپرت i8 را عرضه کند.
الکساندر کوتوک سرپرست مدیریت محصول در بخش خودروهای سری i بی ام و گفت که مشتریان درخواست تولید چنین خودرویی را دارند. او گفت:
« در این لحظه می توانم به شما بگویم که هنوز در حال ارزیابی این موضوع هستیم؛ i8 خودروی اسپرت نمادین عصر جدید است. »
بی ام و این خودروی اسپرت پلاگین هایبرید را برای سال 2019 به روز رسانی کرده است. مدل 2019 با موتور 3 سیلندر خطی 1.5 لیتری توربوشارژ و موتور الکتریکی در مجموع 369 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. طبق تخمین بی ام و مدل کوپه در عرض 4.2 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد در حالی که مدل رودستر در عرض 4.4 ثانیه به همین سرعت دست می یابد.

بی ام و i8 کوپه و رودستر

بی ام و i8 کوپه و رودستر

آقای کوتوک گفت که احتمال دارد بی ام و برای استخراج قدرت بیشتر اصلاحاتی در پیشرانه i8 ایجاد کند. در صورت لزوم ممکن است موتوری غیر از موتور فعلی نیز روی آن نصب کند.
آقای کوتوک گفت:
« این نیاز و خواسته مشتری برای داشتن قدرت بیشتر است و ما سعی می کنیم که این خواسته را برآورده سازیم و در عین حال هویت خود را نیز حفظ کنیم. » در واقع این پیشرانه جدید باید با برند i بی ام و سازگاری داشته باشد.
« می توان یک موتور V12 روی این خودرو نصب کرد و آن را بسیار قدرتمند کرد ولی در این صورت آیا باز هم یک خودروی سری i بی ام و خواهد بود؟ ما باید تعادل بی نقصی را پیدا کنیم. »
این گزارش حقایق دیگری درباره i8 فاش می کند، با در نظر داشتن این موضوع که به تازگی مطلع شدیم که پس از توقف تولید نسل فعلی i8، احتمال دارد بی ام و i8 جدید دیگری تولید نکند. آقای رابرت ایرلینگر رئیس بخش i بی ام و در گفتگو با نشریه Autocar گفت که این خودروساز هنوز در حال تصمیم گیری درباره i8 است. آقای دوماگوژ دوکک سرپرست طراحی این برند فرعی با مقایسه i8 با مدل کلاسیک M1 که برای مدت کوتاهی تولید شد گفت:
« i8 ممکن است مانند M1 باشد. لزوما نباید همیشه این نام در بی ام و باقی بماند. ما همیشه در هر برهه زمانی پاسخگوی درخواست مردم و مشتریان هستیم. »

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/30
i8 سرو صدا زیادی تو خیابان های ایران پا کرد هرکس می دید تا اخرین لحظه نگاه می کرد
1396/11/1
این نیاز و خواسته مشتری برای داشتن قدرت بیشتر است و ما سعی می کنیم که این خواسته را برآورده سازیم و در عین حال هویت خود را نیز حفظ کنیم........ای کاش مسئولین ما اینطور بودن ای کاش