موضوعات داغ

موفقیت بی سابقه فولکس واگن در سوسیس فروشی؛ کسب کارهای موازی در دنیای صنعتی آلمان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر به خاطر داشته باشید، ماه‌های گذشته در رابطه با این موضوع صحبت کردیم که "پورشه لایپزیک" به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بزرگ برند پورشه، محصول جدید خود را روانه بازار آلمان و فروشگاه‌های اختصاصی خود کرده است، یعنی عسل طبیعی شکوفه لیمو که به طور مفصل در رابطه با آن صحبت کردیم، اما گویا تنها پورشه نیست که محصولاتی غیر از اتومبیل تولید می‌کند، زیرا دیگر کمپانی بزرگ آلمانی، یعنی فولکس واگن هم علاوه بر اتومبیل، در صنایع غذایی فعالیت داشته و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان "سوسیس" در کشور آلمان شناخته می‌شود.
درست فهمیدید، سوسیس!. کمپانی خودروسازی فولکس واگن در زیرمجموعه خود، شرکتی دارد که بدون هیچگونه دخالتی در صنعت خودروسازی، تنها به تولید مواد غذایی بویژه سوسیس مشغول است، ولی نکته جالب اینجاست که با اعلام رسوایی فولکس واگن و کاهش فروش محصولات این شرکت، زیرمجموعه آن توانست در سال 2015 میلادی بیشتر از اتومبیل‌های فولکس واگن سوسیس بفروشد.

سوسیس فولکس واگن

سوسیس فولکس واگن

به طور دقیق‌تر، آمار فروش خودروهای فولکس واگن در سال 2015 میلادی، از مجموع 6.12 میلیون دستگاه به 5.82 میلیون دستگاه کاهش پیدا کرد، اما در مقابل بخش مواد غذایی این کمپانی موفق شد در همان سال، نزدیک به 7.3 میلیون سوسیس تند به فروش برساند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، بیش از 1 میلیون افزایش فروش را تجربه کرده است.
علاوه بر سوسیس، فروش سس گوجه فرنگی فولکس واگن هم در سال 2015 میلادی افزایش پیدا کرد و از مقدار 536 هزار و 826 کیلوگرم در سال 2014 میلادی، به رقم قابل توجه 608 هزار و 208 کیلوگرم در سال 2015 میلادی افزایش پیدا کرد که نشان می‌دهد رسوایی فولکس واگن در صنعت خودروسازی هیچگونه تاثیری بر روی مواد غذایی این شرکت نداشته و استقبال از این برند در صنایع خورد و خوراک حتی بیشتر از قبل شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/30
يه ادم باهوش هيچ وقت تمام تخم مرغاشو تويه يه سبد نمي ذاره!!!